Phev matka sähköllä

Jarski77

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2021
Meillä on pariviikkoa majaillut 20 mallinen outlander ja ihmetyttää kun luvataan 45km sähköajo mahdollisuus. Kotilaturilla yön yli ladattaessa on saatu rangea 34km. Onko se 45km jotain mainospuhetta vai onko jotain jäänyt huomioimatta. Autolla ajettu 10tkm
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Akkujen lämpötila vaikuttaa siitä saatavaan energiaan huomattavasti eli ladattaessa sinne silloin myös menee vähemmän. Toinen tuo sisätilojen lämmitys, sen näkee info>trip (vanhemmassa ainakin näin). Vielä kun kelit kylmenee tilanne vaan pahenee.
Jostain syystä Outlanderin ajoakku tuntuu heikkenevän käytön myötä monia muita hybridejä nopeammin mitä nyt noita muita seuraillut.
 
Viimeksi muokattu

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Käytä esilämmitystä kun auto on latauksessa. Onhan BMU:n softa päivitetty merkkiliikkeessä?
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Meillä on pariviikkoa majaillut 20 mallinen outlander ja ihmetyttää kun luvataan 45km sähköajo mahdollisuus. Kotilaturilla yön yli ladattaessa on saatu rangea 34km. Onko se 45km jotain mainospuhetta vai onko jotain jäänyt huomioimatta. Autolla ajettu 10tkm
Tuohonhan vaikuttaa paljon millaista ajoa ajaa. Maantie nopeus vähentää selkeästi rangea. Sitten jos ei ilmastointia tarvi, niin lumihiutaleen kuva pois näytöltä, niin tulee taas muutama kilsa lisää. Ja jos haluaa pihistellä, niin vielä kun ottaa puhaltimen pois niin tulee kilsoja lisää. Sateella ei välttämättä ole hyvä idea
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Akkujen lämpötila vaikuttaa siitä saatavaan energiaan huomattavasti eli ladattaessa sinne silloin myös menee vähemmän. Toinen tuo sisätilojen lämmitys, sen näkee info>trip (vanhemmassa ainakin näin). Vielä kun kelit kylmenee tilanne vaan pahenee.
Jostain syystä Outlanderin ajoakku tuntuu heikkenevän käytön myötä monia muita hybridejä nopeammin mitä nyt noita muita seuraillut.
Mikä on tuo muita nopeammin? Veljellä 2015 mallinen phev ja sillä ajettu 160tkm ja ei ole tippunut siitä kun osti auton 4v sitten. Veljen työkaverille samanlainen Outtis ja sillä ajettu yli 260 tkm ja ei ole merkittävästi tippunut range. Tuohon 260 tkm ajettiin ei ole kuulemma tehty muuta remonttia kuin jarrupalat vaihdettu. Veljen autoon ei sitäkään.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Tässä mun oli n. 250 tkm kohdilla akku 64%, nyt 2 vuotta ja 292 tkm akku 52,8%. Toki mihinkä se akku juuri kuluisi jos tankilla käydään usein. Periaate on ollut että työmatkojen (nyt 17 km sivu) kulutus on 0 l/100km. Tällä akulla se ei tule talvella onnistumaan jos vähänkin käyttää lämmitystä. Akun solut on kyllä ihan tasaiset jännitteeltään joten olisi outoa jos kaikki 80 akkua olisi maanantai kappaleita. Mutta käyttöiän päässä ne on.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Mikä on tuo muita nopeammin?

Tuossa on jotain faktaa asiasta. Aika hyvänä näyttäytyy myös Chervolet Volt joka sama kuin Opel Ampera. Joku joskus kertoi myös ko. autosta että range ei olisi laskenut juurikaan, luulin silloin vaan syyn olevan Ampera-silmälaseissa mutta taisin olla väärässä.


Ja tuossa täällä palstalla oleva gallup Outlanderin ajoakun kunnosta.
 

Tarmo21

New Member
Liittynyt
3 Kesäkuu 2021
Mikäpä mahtaa tarkoittaa BMU-softan päivitys ja voiko sen tehdä itse. Toinen mieltä vaivaava asia on se, että kuinka tehokas takamoottori on eli onko neliveto todellinen auttaja vaikeissa paikoissa?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
BMU päivitys vaatii vierailun merkkiliikkeeseen. Soittamallakin selvinnee onko autosi softa päivitetty.
Vanhojen takamoottori on 60kW ja uudemmissa tais olla ~10kW enemmän tehoa takana.
 

Retku

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2022
Tuli itsekin ostettua tuollainen Outlander, ja tiedossa kyllä oli että talvella range on aika pieni, mutta onko normaalia että se on näillä -5'c ja -10'c lämpötiloilla n. 22-24km kun auton käynnistää, riippumatta onko ollut esilämmityksessä vai ei? MY20 ja 43tkm ajettu. Ei liene pitäisi akkujen vielä kyykähtää noilla kilsoilla. Toki huomaahan tuon että edes tuota ilmoitettua 22km ei kyllä pääse helpolla.
 

Pehveli

New Member
Liittynyt
10 Joulukuu 2021
Tollasta lukemaa oma vastaava 15tkm ajettu kulkine tarjoaa myös. Lämppärin kun laittaa offille niin niin sit tulee rangea noin 45km. Siitä aasinsilta tämmöseen ajatukseen. Noit 5kw kinukki löpöilmalämmitin sarjoja saa parilla satkulla ja sen sais hyvin upotettua paksin syvennykseen. Niissähän on 10l säiliö joka varmasti riittäisi koko talveksi. Myös ajastin ja kaukokäynnistys. 2 puhallustorvea takasivuikkunoiden vierestä tohottamaan eteen. Lämpööhän se tuottaa viiveettä ja sähkön kulutus olematon. Voisi ehkä pitää auton oman lämppärin offilla. Kuulostaako miltä. Ois kiva kuulla ajatuksia muiden näkökulmasta. Onhan tuo tietty ekoiluvastaista
 

Pehveli

New Member
Liittynyt
10 Joulukuu 2021
Esim tämmönen
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20220109-222200.jpg
    Screenshot_20220109-222200.jpg
    91.4 KB · Lukukerrat 20

Retku

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2022
Tollasta lukemaa oma vastaava 15tkm ajettu kulkine tarjoaa myös. Lämppärin kun laittaa offille niin niin sit tulee rangea noin 45km. Siitä aasinsilta tämmöseen ajatukseen. Noit 5kw kinukki löpöilmalämmitin sarjoja saa parilla satkulla ja sen sais hyvin upotettua paksin syvennykseen. Niissähän on 10l säiliö joka varmasti riittäisi koko talveksi. Myös ajastin ja kaukokäynnistys. 2 puhallustorvea takasivuikkunoiden vierestä tohottamaan eteen. Lämpööhän se tuottaa viiveettä ja sähkön kulutus olematon. Voisi ehkä pitää auton oman lämppärin offilla. Kuulostaako miltä. Ois kiva kuulla ajatuksia muiden näkökulmasta. Onhan tuo tietty ekoiluvastaistaista
Tuo sanomasi 45km ilman lämppäriä kyllä ihmetyttää, itse en saa kuin 32-35km lukemaksi vaikka lämppärin pistää pois. Lämmityksessä olleena. Voiko tuohon vaikuttaa vielä jollain muulla?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tuo sähkörangen km-lukema perustuu edeltäviin ajoihin ja on vain arvio.

Muutamia keinoja jolla voit päästä pidemmälle sähköllä.
Varmista että isompi akkuiseen autoosi on tehty BMU päivitys.
Aja rauhallisemmin.
Lataa vielä hetki esilämmityksen jälkeen, koska lämppäri(4kW) kuluttaa enemmän kuin auto saa ladattua vaikka lataisit 16A virralla(3,6kW).
Viimasuojat keulalle talvella.
Rengaspaineet kohdalleen ja ehkä pikkuisen enemmän painetta, etenkin kovemmilla pakkasilla paineet laskevat.
Max 18'' vanteet ja pienen vierintävastuksen omaavat renkaat. Mielellään kevyet vanteet.
 

Pehveli

New Member
Liittynyt
10 Joulukuu 2021
Tänään tämmönen lukema. 20 min remotea piuhassa. Lämppäri päälle nii tippuu tuosta sen vajaa 10km
 

Liitetiedostot

  • IMG_20220126_135025.jpg
    IMG_20220126_135025.jpg
    124.8 KB · Lukukerrat 10

Retku

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2022
Itse sain tänään lämmityksen jälkeen 23km, ja puhallin offille niin 10km lisää. Ei kyllä vakuuta tuo oma auto ei sitten yhtään. Kuitenkin ulkolämpötilat nollan luokkaa, ajo ollut niin rauhallista kun vaan ikinä osaa. Täytynee alkaa valittamaan tuosta huoltoon.
 

Joonatan

New Member
Liittynyt
27 Joulukuu 2019
Sen range mittarin saa nollattua mittariston asetuksien kautta, jolloin rangen näyttämä kilometri määrä aina lisääntyy. Tavallaan unohtaa kuljettajan tyypillisen ajosuorituksen ja antaa yltiöposiotiivisen arvauksen sähköllä ajattavasta matkasta.
 

Retku

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2022
Tänään Konalan Delta Autosta kysyin tuota BMU-päivitystä, sanoivat että eivät pysty näkemään onko sitä tehty jos ei ole heillä teetätetty. Lisäksi ei osannut vastata edes maksaako kyseisen toimenpiteen tekeminen heillä. Täytyy odottaa että ottavat uudelleen yhteyttä kun selvittelevät, ja tarpeen vaatiessa täytyy kysellä muualta.
 
Ylös Bottom