PHEV veturina

ea

Member
Liittynyt
28 Tammikuu 2013
Kuinka toimii PHEV perä-/asuntovaunun veturina?
Kokemuksia ja mielipiteitä... Maksimi vetopainohan on
kuitenkin jopa 1500 kg, mikä on paljon hybrideille.
 

pitkamad

New Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2014
Vs: PHEV veturina

ea sanoi
Kuinka toimii PHEV perä-/asuntovaunun veturina?
Kokemuksia ja mielipiteitä... Maksimi vetopainohan on
kuitenkin jopa 1500 kg, mikä on paljon hybrideille.

Moi,

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta PHEV.llä vetämisestä (vielä... auto vasta tulossa) mutta
Hollantilaisilla keskustelupalstoilla on paljon aiheesta juttua. Olin lukevinani, että tuota ominaisuutta oli hehkutettu ja ilmeisesti ajettu "hiukan" jyrkemmässä maastossa kuin suomessa keskimäärin. (Alpeilla ja Norjassa?)

Mitenköhän pakki sitten... muilla hybrideillä, ainakin Toyotalla, on ilmeisesti juuri peruuttaminen se suurin ongelma?
Mulle Tojotamyyjä sanoi, että sieltä palaa joku "käämi" pakitettaessa??
Siksi päädyin alunperinkin Mitsua kokeilemaan.


-M
 

fon

New Member
Liittynyt
12 Tammikuu 2014
Vs: PHEV veturina

Mistähän saisi PEHVAN vetokoukun ja johtosarjan edullisesti, asennus erikseen?
 

pitkamad

New Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2014
Vs: PHEV veturina

fon sanoi
Mistähän saisi PEHVAN vetokoukun ja johtosarjan edullisesti, asennus erikseen?

Moi,

Otin sen suoraan autokauppiaalta asennuksen kera.. (noin 1ke)
Kallista mutta helppoa ja siihen takapuskuriin tuli vaan sellanen muoviläpyskä peittämään irrotettavaa koukkua.
En uskaltanut viedä muualle kun aattelin et valtuutettu/koulutettu PEHV huoltomies saa asentaa... :-[
 

windpower

New Member
Liittynyt
7 Huhtikuu 2014
Vs: PHEV veturina

Moro!

Olen vedellyt käryyä PHEV:n perässä kaikkiaan n. 800km.Kuormaa ollut 100-600kg, sujuu ihan kuin edellisilläkin autoilla, kulutus tosin nousee 10 litraan satasella kun ajan pitkää matkaa....
Kaikkiaan ajellut nyt autolla 19000 km ja kulutus on ollut aika kova 8-9l/100 johtuen pitkistä yhtäjaksoisista ajoista, eniten nyppii ajon lähtiessä hidas "multimedia" laitteen käynnistys.....
 

pitkamad

New Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2014
Vs: PHEV veturina

windpower sanoi
Moro!

Olen vedellyt käryyä PHEV:n perässä kaikkiaan n. 800km.Kuormaa ollut 100-600kg, sujuu ihan kuin edellisilläkin autoilla, kulutus tosin nousee 10 litraan satasella kun ajan pitkää matkaa....
Kaikkiaan ajellut nyt autolla 19000 km ja kulutus on ollut aika kova 8-9l/100 johtuen pitkistä yhtäjaksoisista ajoista, eniten nyppii ajon lähtiessä hidas "multimedia" laitteen käynnistys.....

Kesälomalla hinailin veneen Päijänteelle ja takaisin --> kulutus nousi 9.3l/100km loppupeleissä.
Usein kiskonut venettä rantaan ja puukuormaa lautatarhasta yms.
Autolla on todella kiva vetää verrattuna aikaisempiin millä oon kokeillut.

Noin 15000 takana about ja kaikkine pidempine reissuineen ja kärryjen hinauksineen mun keksikulutus tuolta ajalta on 3.8l/100km.
Ei ollenkaan huono mielestäni.
Kerran mittari on luvannut mulle 57km sähköllä ajoa!?? Onko muilla tollasta lukemaa näkynyt?
En tietenkään sellasta matkaa oo päässyt.

Kiva auto edelleen!
 

tiko

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2013
Vs: PHEV veturina

Samallainen kokemus veto hommista, paras auto veturina minkä olen omistanut. Veneen vetämistä jännitin eniten, kun tein autosta tilauksen, turhaan :)

Minulla nyt ajettu 18 000km. Muutama viikko sitten lukema oli 50km, muuten lukema pyörii 47-42km:n tienoilla. Taitaa lukemat lähennellä 30km:a, kun täytyy ottaa ilmastointi käyttöön :(
 

jtp_fi

New Member
Liittynyt
10 Syyskuu 2013
Vs: PHEV veturina

Mulla näyttö on maksimissaan luvannut 52 km, yleensä latauksen jälkeen näyttää 45-47 km. Käytännössä ehkä noin 42 km olen maksimissaan sähköllä ajanut. Ilmastoinnin käynnistäminen tiputtaa kolmosella alkaviin lukemiin.
 

ArinPHEV

New Member
Liittynyt
13 Marraskuu 2016
Vs: PHEV veturina

pitkamad sanoi
Kesälomalla hinailin veneen Päijänteelle ja takaisin --> kulutus nousi 9.3l/100km loppupeleissä.
Usein kiskonut venettä rantaan ja puukuormaa lautatarhasta yms.
Autolla on todella kiva vetää verrattuna aikaisempiin millä oon kokeillut.

Noin 15000 takana about ja kaikkine pidempine reissuineen ja kärryjen hinauksineen mun keksikulutus tuolta ajalta on 3.8l/100km.
Ei ollenkaan huono mielestäni.
Kerran mittari on luvannut mulle 57km sähköllä ajoa!?? Onko muilla tollasta lukemaa näkynyt?
En tietenkään sellasta matkaa oo päässyt.

Kiva auto edelleen!
Vedon tänään ekan kerran venettä phevillä. Rauhallisessa kiihdytyksessä akku tyhjänä tuntui outoa nypytystä. Onkos ollut samaa huomattavissä?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ylös Bottom