Itse maksoin aikanaan vitosen sovelluksen kehittäjälle. Sillä pääsin eroon mainoksista sovelluksessa, ja samalla pääsee logittamaan ajotietonsa palvelimelle ja kirjautumalla sovelluksen kotisivuilla pääsee sitten tutkimaan dataa omasta ja muidenkin autoista. Palvelimella olevan datan tutkiminen nyt on lähinnä kuriositeetti, mutta ihan kiva esim ollut sieltä nähdä, että omassa autossani akku on kilsoihin nähden keskimääräistä paremmassa kunnossa, mutta SOH:n kehityksen kulmakerroin on taas minun omistusaikanani ollut jyrkemmin laskeva kuin mitä keskimääräisellä Outlander PHEVillä. Johtunee sekä pienistä vuosittaisista ajokilometreistä (akkuhan kuluu myös ajan funktiona) että hyvin sähköajopainotteisesta ajoprofiilista (2,5 vuoden ja 18 tkm aikana bensan keskikulutus ollut 1,5 litraa).
Tästä on jo aikaa, enkä tiedä varmaksi onko maksullisessa sovelluksessa nykyisin jotain muita ominaisuuksia joita ilmaisessa ei ole. Ellei noista ajoista paljon ole muuttunut, niin ilmaisversiolla pärjää hyvin, mutta pidemmässä käytössä muutaman euron lisähinta on ihan ok sijoitus ihan vain jo siitä ettei tarvitse vilkkuvia mainoksia tuijotella.
Watchdogin tilastojen mukaan 135 tkm ajetuilla autoilla SOH:ta on keskimäärin tallella karvan alle 30 Ah, eli tuo kuvan lukema on ihan linjassa keskiarvon kanssa. Datasta ei kuitenkaan selviä keskimääräinen auton ikä, mutta voi olettaa että MY2016 ei heitä kovin paljoa keskimääräisestä 135 tkm ajetusta. Vertailuna tuohon quuhullun akkuun niin omassani SOH on 30,5 Ah ja kilsoja 10/2014 käyttöönotetussa autossa on 144 tkm.