Phevin range

Krisheli

New Member
Liittynyt
23 Toukokuu 2018
Viime viikolla se tuli. 12/2014 rekisteröity pehvi. Kilometrejä 86tkm. Kaikki pelaa kuin rasvattu. Paitsi... Vaikka lataan kotona normi laturilla akun täyteen, näyttää sähköisiä kilometrejä vain ~30km. Eikös sen pitänyt olla päälle 40? Yritin Lontoon foorumeilta lukea, mutta en oikein saanut selkoa, että onko tämä normi tilanne kotilatauksella ja extra kilometrit äkäisemmällä laturilla?
Vai jos tässä on nyt joku akun kapasiteettivika niin eikös pehvissä ollut 5v/150tkm akkutakuu?
Auto on Ruotsista tuotu ja siellä ollut leasing käytössä, eli huollot kyllä tehty merkkihuollossa, että senkin puolesta takuun pitäisi olla ready to go vielä.
Ja heitän tähän samaan vielä latauskyssärin, adminit sitten siirtää jos menee ihan metsään. Minkälainen ja mistä saa nyt sellaisen laturin että saan esimerkiksi Citymarketin latauspistokkeesta sähköä, kun ei ainakaan lähimarketin lataustolpassa ole normi pistoketta, vaan sellaiselle isommalle letkulle paikka. :driver :peukku
 

sherry

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2015
Vs: Phevin range

Auton näyttämät kilometrit on karkea arvio, joka perustuu viime aikoina ajettujen kilometrien kulutukseen. Todellisuus voi olla ihan toista, joko ylöspäin tai alaspäin. Itsellä on vuotta nuorempi yksilö samoilla kilometreillä ja näillä kesäkeleillä auto helposti lupaa yli 50 km ajomatkoja ja todellisuudessakin pääsee yli 40 km. Tietysti ilman ilmastointia ja regeniä ahkerasti käyttäen. Kannattaa ehkä vähän aikaa ajella ja katsella, ehkä tuo guess-o-meterin lukema paranee.
Sieltä Citymarketin pistorasiasta saa virtaa välikaapelilla type2-type1, niille on useitakin myyjiä. Facebookryhmässä Outlander PHEV tai Sähköautot Nyt! löytyy hyviä ohjeita.
 

batterypack

Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2018
Vs: Phevin range

Itselläni on tuore tuonti-PHEV (2015) melkein samoilla kilometreillä. Luulisin, että tuo range tosiaan muuttuu ajotottumuksen mukaan. Ja huomaat varmaan, että ilmastointi ON/OFF muuttaa myös heti matkaa. 50km on ollut max-lukema itsellä mutta tuskin on toteutunut ihan tuossa mitassa.

Jos mahdollista niin ajele muutama päivä 0.0 l/km kulutuksella (pelkkä sähkö) ja katso sitten tilannetta. Oletko varma, että ajoakku on aina ladattu täyteen? Niissä on joskus mystisiä katkoja.

Itse tilasin type 2-piuhan Plugitistä. Tilaus to-iltana ja lauantaina oli jo piuha kädessä. :peukku
 

zsami

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2018
Vs: Phevin range

Viikon verran on mulla kans ollu nyt Phevi.....ja erittäin tyytyväinen olen....pelkällä sähköllä on tullu mentyä koko ajan =)

Mulla kans heittelee noi kilsat, että kuinka paljon pääsee akuilla. Ladannut yön yli ja aamulla ilmoittaa akuilla 39-49km välillä. Oon huomannut että vaikuttaa miten olet aikaisempina päivinä ajellut, auto tsekkailee niitä ja sen mukaan antaa noi kilsat.....(tää on mun mielipide) ilmastointi ja puhallus mulla on ollu koko ajan off tilassa, ja aina eco mode päällä. Harmittaa kun se pitää aina erikseen painaa päälle, eikä eco modessa oo ns. muistia.
että tällästä....
 

Kalle123

New Member
Liittynyt
7 Heinäkuu 2018
Vs: Phevin range

Sama täällä aivan mahtava auto...erikoista oli eilen ajettaessa mökiltä kotiin, latasin abc:n pikalatauksessa ja lähdin ajamaan eco/save moodilla ja total range nousi 30km ku olin ajanut 20km hmmmm :D

Mitä moodia käytätte yleisin kaupunkiajossa ja maantieajossa?
 

batterypack

Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2018
Vs: Phevin range

Kaupunkiajossa ei ole tarvinnut miettiä moodeja kun akku riittää hyvin menoihin ja takaisin. Pitkässä ajossa ECO MODE päällä.

Suurin osa PHEV:n uusista omistajista on aika myytyjä tämän kanssa. Enkä ole itsekään poikkeus ;)

Talvesta moni valittaa, että polttomoottori menee liikaa päälle. Minua ei ainakaan haittaa kovimpien pakkasten aikaan vaikka kuluttaisi 20l/100km kunhan auto pysyy kunnossa. Ekan talven jälkeen ollaan viisaampia tuon suhteen.
 

karejg

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2015
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Phevin range

Mulla on PHEV vm 2014. Ostohetkellä oli kilsoja 117tkm, nyt vähän yli 120tkm. Lataan autoa kotona parkkipaikan tolpasta eli kosla saa latausta kaksi tuntia kerrallaan. Hiukan vaivaa laittaa uudelleen kaksi tuntia, mutta ei valiteta. Akkujen lataus on vaihdellet 35 km - 42 km. Nyt on helteinen kesä ja olen käyttänyt ilmastointia koko ajan. Viileimmillä säillä sai enemmän latausta. Taloyhtiö velottaa tolpasta tuplavuokran, jos siitä lataa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Phevin range

karejg sanoi
Mulla on PHEV vm 2014. Ostohetkellä oli kilsoja 117tkm, nyt vähän yli 120tkm. Lataan autoa kotona parkkipaikan tolpasta eli kosla saa latausta kaksi tuntia kerrallaan. Hiukan vaivaa laittaa uudelleen kaksi tuntia, mutta ei valiteta. Akkujen lataus on vaihdellet 35 km - 42 km. Nyt on helteinen kesä ja olen käyttänyt ilmastointia koko ajan. Viileimmillä säillä sai enemmän latausta. Taloyhtiö velottaa tolpasta tuplavuokran, jos siitä lataa.
eikö kannattaisi muokata se tolppa siten että saa koko ajan virtaa? Tuo maksaa jotain 200-300e ja tulee laskuri jonka mukaan sitten taloyhtiö toteutuneen kulutuksen mukaan laskuttaa.
 

zsami

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2018
Vs: Phevin range

Tolpasta kello pois ja normaali neliöpohja paikoilleen, niin olen tehnyt työpaikalla kun oli kello.
Työpaikallani oli tälläinen kello kun kuvassa. Laitoin tuon valkoisen sisemmän neliön kellon tilalle mikä on keskeltä yhdellä ruuvilla kiinni.
nyt tulee virtaa 24h =)
 

Liitetiedostot

  • kello.jpg
    kello.jpg
    84.8 KB · Lukukerrat 429
  • 24130693.jpg
    24130693.jpg
    8.7 KB · Lukukerrat 405

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Phevin range

zsami sanoi
Tolpasta kello pois ja normaali neliöpohja paikoilleen, niin olen tehnyt työpaikalla kun oli kello.
Työpaikallani oli tälläinen kello kun kuvassa. Laitoin tuon valkoisen sisemmän neliön kellon tilalle mikä on keskeltä yhdellä ruuvilla kiinni.
nyt tulee virtaa 24h =)
Tämä muutos laiton varsinkin jos ei ole lupaa
 

puni

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2018
Vs: Phevin range

Nyt on auto (vm -14) ollut hieman päälle 1kk ja seuraavia ajatuksia kulutuksesta:

Asutaan Vantaalla, arkiajot menevät lähes täysin sähköllä ainakin nyt lämmityskauden ulkopuolella. Riippuen edellisistä ajoista, yön yli latauksessa ollut auto näyttää aamullla 42-55 rangea. Kerran on ollut jopa 62 josta kyllä ensimmäinen 1km vei 7km :)

Ilmastointi haukkaa vajaa 10km rangesta. Ensimmäinen täysi tankillinen bensaakin on jo poltettu, fuelion mukaan kulutus oli 3.2l/100km. Tähän kuului yksi Vantaa-Tampere-Vantaa reissu ilman välilatausta, matkaan lähtö täydellä akulla. Takaisintulomatkan keskikulutus oli auton mukaan hieman päälle 8l/100km.
Viikottain tulee ajeltua myös Vantaa-Hyvinkää-Vantaa, täydellä akulla lähdettäessa pääsee alle 4l/100km, puolikkaalla lähdettäessä menee noin 4.8l/100km, nämä ilman välilatausta.

Auton oma "matkaa jäljellä" -mittari vaatii hieman pelisilmää. Kun sähköloppuu niin "sähkö + bensa" palkki alkaa tippua yllättävän reippaasti suhteessa edettyihin kilometreihin.

Kiihdyttäminen pelkällä sähköllä esim. moottoritielle tai kehä3:lle vaatii ennakointia ja TODELLA rauhallista kaasujalkaa, helposti saa bensamoottorin käynnistymään liiallisella kaasunkäytöllä. Sama koskee myös esim. kaupunkiliikenteessä ripeää kaistanvaihtoa. Tähän voi hieman vaikuttaa ecomodella mutta ei mielestäni tarpeeksi, PHEV -boxi olisi varmaan "the" ratkaisu tähän.

Hiljaisuus sähköllä ++++ :)

99% ajoista on ajettu normal-modella, moottoritiellä cruisella rajoituksen mukaan.
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Vs: Phevin range

Hyvä kirjoitus Puni. Olisikohan porukalla intoa tehdä kimppatilaus PhevBoxeista?
 

KeJu

New Member
Liittynyt
15 Tammikuu 2018
Vs: Phevin range

puni sanoi
Kiihdyttäminen pelkällä sähköllä esim. moottoritielle tai kehä3:lle vaatii ennakointia ja TODELLA rauhallista kaasujalkaa, helposti saa bensamoottorin käynnistymään liiallisella kaasunkäytöllä. Sama koskee myös esim. kaupunkiliikenteessä ripeää kaistanvaihtoa. Tähän voi hieman vaikuttaa ecomodella mutta ei mielestäni tarpeeksi, PHEV -boxi olisi varmaan "the" ratkaisu tähän.

Laita kartan toinen puolisko EV näytöksi. Tehopalkkia seuraamalla opit annostelemaan kaasua sopivasti. Bensamoottori käynnistyy kun tehoa halutaan yli 60kw (palkki muuttuu oranssiksi).

Kyllä tuo sähkölläkin työntää kiesin reilun satasen vauhtiin motarin rampeilla.

Jussi
 

puni

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2018
Vs: Phevin range

KeJu sanoi
Laita kartan toinen puolisko EV näytöksi. Tehopalkkia seuraamalla opit annostelemaan kaasua sopivasti. Bensamoottori käynnistyy kun tehoa halutaan yli 60kw (palkki muuttuu oranssiksi).

Kyllä tuo sähkölläkin työntää kiesin reilun satasen vauhtiin motarin rampeilla.

Jussi

Kuinkas tuon kartta-asetuksen saa muutettua?
Ehkä hieman liioitellusti tuli tuo "todella rauhallinen", kyllä sähköllä saa vauhtia kun pitää vaan viisarin vihreän ja valkoisen rajalla , aiemmin vain tottunut painamaan tarpeen mukaan kaasua mutta selvästi tottumiskysymyshän tämä on:)

Mutta sen kyllä on huomannut että niin paljon tietoa ja tarkkailtavaa on tarjolla että on hyvä kun edes kännykän käyttö sentään on kielletty 8)
 
Ylös Bottom