Pintakaasu ja sytkän ajoitus

J. Helle

Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Sijainti
Nokia
Oon jo pitkään miettinyt että miksi oma auto tuntuu alakierroksilla ja vain vähäistä kaasua käyttäen aina tehokkaammalta kun moottori on kylmä. Eli näillä keleillä (0-5C) kun käynnistää ja lähtee ajamaan niin moottori vetää huomattavasti herkemmin kuin sitten kun se on lämmennyt. Johtuuko se pelkästään moottorinohjauksessa olevasta sytkän lisäämisestä vs. jäähdytinnesteen lämpötila (eli "ignition trim vs. engine temp") joka on siis näillä keleillä jo n. 10 astetta aikaistettu, vai onko tähän jokin muu syy? Olisko siitä haittaa jos lisäis itse lisää sytkää niille "low load, low rpm" alueille ja mahdollisesti ottais pois muutaman asteen tosta ignition trim vs. engine temp taulusta?

Eli toisin sanoen, onko yleensä tapana säätää tota "low load" aluetta siten, että sais paremmat tehot irti koneesta myös sillä ahtopaineettomalla alueella?
Niin ja jos ei joku tiedä, niin kyseessä on 3000GT ja moottorinohjauksena Chromed ecu, jota säädetään evoscanin ja ecuflashin avulla. Ilmeisesti hyvin paljon samanlainen kuin evoissa.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: Pintakaasu ja sytkän ajoitus

Mjaaa ;D emmäää tiiä.... Meillä "old skool" piirreissä oo tuommosia ongelmia :peukku

Ennakoita vaan lissää nii alakaa vetämåän :peukku
 
Ylös Bottom