Piristystä 3.2 D-ID Pajeroon?

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
2
#1
Tuossa omassa -07: ssa on tuo 160hp kone ja nyt on tullut ajatus osallistua ilmastotalkoisiin ja nostaa nuo tehot oikeammalle tasolle tuonkokoiselle koneelle.
Mikä olisi se foorumilaisten mielestä oikea tapa siihen?
Lastutus, ohjelmointi väylän kautta vai lisäpurkki?
Kuka osaa tuon ohjelman teon sillä tasolla että voi sanoa työn laadun olevan sellainen että tekijä uskaltaa sanoa tehtävän jälkeen että " minun tekemä" .
 

Webtrap_86

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Tykkäykset
17
Sijainti
Lahti
#2
Varmaankin tuollaiseen niin se ohjelmointi, ja varmaan sellaisessa paikassa missä myös dyno käytössä että se voidaan myös todeta toimivaksi/ säätää kohdilleen jos tulee tarvetta. Suositella en kyllä osaa välttis mitään, varmaan oivallisin tapa olis ottaa eka selville vaikka muitten maitten foorumeilta missä enemmän noita liikenteessä että miten ovat hoitaneet.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
2
#4
Luonnollisesti tuo penkissä säätö on varmasti laadukkain kunhan on sellainen säätäjä joka hommansa osaa ja on kokemusta kyseisestä mallista, koekaniiniksi ku ei ole halua joutua.
Odotin keskustelua lastun ja tuon purkin puolista, onko niissä ollut kokemukset millaisia.
Vanhemmassa Pajerossa-01 oli tuo johtosarjassa oleva purkki lupeissa oli hulppeat 205/490 lukemat, mitä se sitten antoi ja kuinka onkin sitten oma lukunsa( joskus tuuppasi niinmaan perusteellisesti ja toisinaan ei juuri mitään huomattavaa, kulutus tosin laski tuollakin n.0.5l/100 km)
Hintatasoltaan penkitys kallein hintaluokkaa en edes arvaa, nuo purkit 160-600€...
 

Webtrap_86

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Tykkäykset
17
Sijainti
Lahti
#5
Itse olen töissä muutamista autoista poistanut noita purkkeja kun vanhemmiten aiheuttaneet välillä epämääräisiä vikatiloja. Mutta tiedän autoja mitkä toimineen moitteetta pitkään. Et jos haluaa tehoja niin ei kait senkun kokeilee, mutta toki varautuu et saattaa sekoittaa auton jotain toimintoja..
 

Warpu

New Member
Liittynyt
20 Toukokuu 2019
Tykkäykset
0
#6
Itellä Pajero 00 3,2 DID. Onko tuntomerkkejä tuommosen purkin tunnistamiseksi, autosta epäilys että saattaa sisältää. jos ei ole muutakuin piuhojen väliin liitettävä huijauspurkki niin voisi koittaa miten toimii ilman.
 

Rade

New Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2018
Tykkäykset
0
#7
Tuossa omassa -07: ssa on tuo 160hp kone ja nyt on tullut ajatus osallistua ilmastotalkoisiin ja nostaa nuo tehot oikeammalle tasolle tuonkokoiselle koneelle.
Mikä olisi se foorumilaisten mielestä oikea tapa siihen?
Lastutus, ohjelmointi väylän kautta vai lisäpurkki?
Kuka osaa tuon ohjelman teon sillä tasolla että voi sanoa työn laadun olevan sellainen että tekijä uskaltaa sanoa tehtävän jälkeen että " minun tekemä" .
Aj tech hoitaa homman. On tullut käytyä.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
2
#9
Nyt on purkkia vähän testailtu.
Kivasti toimii, tasaisesti lisää potkua tuosta 1800 rpm yläpuolelta ylös saakka, mutta yllättävän paljon vaikuttaa kulutukseen tuo rasia.
Aiemmin nuo kulutukset oli siinä 8,8-8,3 l/100 km välillä, nyt kevyellä ajolla kulkee jopa alta 6 litran tuon kulutusmittarin mukaan, lyhyessä ajossakin alta 7.
Pienin lukema 5,5 tyynellä kelillä kevyellä kaasulla tuollaisella yhtämittaisella liki 100km ajolla...
Potkua saa tuolla ohjelmalla lisää jos haluaa mutta toistaiseksi tuntuu tuo riittävän, seuraillaan nyt tuon toimintaa, jobd 2 :lla seurailin nuita ahtoja ja muita arvoja mitä sillä nyt näkeekään, ahtaa nyt enimmillään hiukan yli kilon..
 
Liittynyt
29 Syyskuu 2016
Tykkäykset
0
#10
No tommonenhan on sitten saatava. Onko sulla tosiaan 160 hv kone. Kun mullakin on 2007 pajero, mutta mielestäni 170 hv... tarkastin bilteman sivulta rekkarilla ja se sivu väittää 169 hv.

http://www.donatorstore.eu/shop/chi...power-p-18451.html?cPath=10255_1367_9220_9222

Onko tuo kapine sama purkki mitä tilasit. Mikähän se saman hintanen kapistus mahtaa olla sivulla, missä puhutaan jostakin kaukosäätimestä??

Millanen oli asentaa, vaatiiko raketti-insinöörin taitoja. Ei muuten kiinnoistais koko touhu mutta jotain voisi tehdä tolle kulutukselle. Meillä harvon menee tietokone alle 10l/100km. Todellista ei uskalla edes mitata.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
2
#11
Tuo minun on manuaali eli kiinteäsiipisellä turbolla.
Ei vaadi kuin näppärät sormet ja käyrät pihdit että saa johtosarjan kiinnikkeen painettua auki.
Itse liitinhän laitetaan kiinni suoraan ruiskutukin päähän eikä siihen liittimeen joka on siinä samassa johtosarjassa hieman aiemmin ja olisi hyvin näkösällä.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
2
#12
Tuo minulla oleva on CRSF + USB, eli eri malli, mitä sitten on eroa en osaa sanoa.
Mietinnässä on tuon laittamista myös Outlanderiin, olen ollut yhteydessä Thomasiin tuolla firmassa ja on vielä hieman vaiheessa tuo.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
2
#13
Huomenna tulee liki 600 km huitastua, siinä saa sitten jotan kuvaa tuosta sovelluksesta. Jos kaikki toimii kuten pitää niin hankin tuon sitten Outlanderiinkin.
Siinä kulutukset on tuossa lyhyessä ajossa 7-7,5 välillä , sitten pidemmällä matkalla talvikelilllä 6,8-7,5 ja kesäkelillä 6,5-6,8.
 
Liittynyt
29 Syyskuu 2016
Tykkäykset
0
#14
Kerrohan sit mikä on arvio kulutuksesta pitkän lenkin jälkeen. Mitä kaikkea tuossa usb boksissa voi säätää, ja kuinka säätö tapahtuu. Boksi irti ja sisälle tietokoneen viereen, vai läppäri auton viereen ja voi säätää jotain auton käydessä?? Onko siellä valmiita esiasennettuja säätöjä esim. tehoihin panostava ohjelma ja taloudellisuuteen panostava ohjelma. Tuo minun linkkaama boksi lupaa jopa 20 % parannusta kulutukseen, kun tuo USB malli "vain" 10 %..
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
2
#15
6,7l/100 km oli reissun keskikulutus , voimaka sivuvastainen tuuli ja 4 henkilöä+ koira (50 kg) kuormana .
Ajonopeus rajoitusten mukainen, kyllä tuo tuntuu ihan toimivalta, ainut miinus on vakionopeussäätimen käytöksen jyrkentyminen, alamäkeen katkoo syöttöä terävästi ja herkästi.
Karttoja voi itse tuolla sivustolla olevalla ohjelmalla muokata jos tuntee siihen tarvetta niin kovasti, usb liitin lie kotelon päädyn suojalevyn alla, ohjemat siirtyy mukanatulevalla tikulla usb: n kautta.
Saahan nuihin sen kaukosäätöisen ohjauksenkin jossa voi karttaa vaihta vaikka lennosta...
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
2
#16
1890 km tuossa ennen juhannusta tuli rykästyä reiluun vuorokauteen, motaria ja normiteitä,Tallinnan ruuhkia ja hieman myös Helsingin ruuhkaa, kulutus tuossa hieman reippaassa ajossa yöllä kun ei tarvinnut ilmastointia käyttää 7,1 ja pävällä hellekelissä sekä loppumatka yöllä 7,4.
Ainut ongelma ollut tuon vakionopeussäätimen kanssa ajo alamäkiin, katkoo syöttöä niin nopeesti että nykii siinävaiheessa.
 
Ylös Bottom