pitäis löytää edullisia evo 4 abs antureita

hansak

New Member
Liittynyt
5 Huhtikuu 2019
pitäis jostain löytää evo 4 abs anturi eteen oikea . En hakemalla foorumista löytänyt.
Mitä eroa on evo 4 ja 5 abs anturilla
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Ootko marmorilta kysynyt? Esim mega auto. Ei niissä välttämättä ole eroa kuin johdon pituudessa, mutta en sano varmaksi
 

hansak

New Member
Liittynyt
5 Huhtikuu 2019
Suomessa pyytävät hirveitä hintoja antureista,,,jotain 250-400egee.. Löysin ebay ,stä. 4kpl alle 100 puntaa.
 

santikko

Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Saatko tallennettua tähän anturin mitat? Halkaisija ja pituus. Vois tutkia löytyykö vastaavia. Abs-valoa kiinnostaa vaan että joka pyörältä tulee sama vastus.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
ABS valon toiminta on toissijainen seikka. Tuon turvajärjestelmän on toimittava oikein tai muuten tulee todellisia vaaratilanteita. Mieti haluatko ottaa riskin että ABS näkee tilanteen väärin ja hakkaa vastaan ennen aikaisesti estäen jarrutuksen?
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Onko sua barbarduu aina kiukuttanut noin paljon vai onko tämä viimeaikainen trendi?

Tuskimpa ne kysyjät ovat toimimatonta abs-järjestelmää tekemässä tilaillessaan uusia antureita ja oletettavasti toimiva abs-varoitusvalo on myös osa kyseistä järjestelmää. Jos kysyjä haluaisi vain valosta eroon niin eiköhän täällä neuvoittaisi sitä valon ohitusta jne..
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Kiukuttanut?
Olen ajanut abs vikaista autoa jossa vikavalo ei ilmaissut vikaa ja se oli ihan helvetin vaarallinen kun satunnaisesti jarrut ei toimineetkaan. En toivoisi että kukaan joutuu vastaavaan tilanteeseen.
 

santikko

Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Eli satunnaisesti auto luuli jonkun pyörän olevan lukossa? Abs- anturihan käsittääkseni saa kehästä pulssia, joka muuttaa vastuksella ilmoittaa jos joku pyörä ei pyöri. En tiedä eroaako tuo vastusarvo antureissa, ja kiinnostaako se abs-yksikköä kuinka paljon onko se 3 vai 4kohm, kunhan tieto tulee jos joku pyörä pysähtyy. Sun tapauksessa varmaan joku anturi on rikki ja pyörimistietoa ei tule, ja valo ohjattu jollain muulla?
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Kiukuttanut?
Olen ajanut abs vikaista autoa jossa vikavalo ei ilmaissut vikaa ja se oli ihan helvetin vaarallinen kun satunnaisesti jarrut ei toimineetkaan. En toivoisi että kukaan joutuu vastaavaan tilanteeseen.

Niin olen minäkin, valo oli ohitettu. Olen myös omistanut auton jossa oli otettu airbag pois ja ohitettu valo. Ohituksella tarkoitan vastuskikkailuja tai valon ohjauksen ottoa muualta kuin oikeasta paikasta.

Ebaystä antureiden tilailu ei käsittääkseni saa abs järjestelmää ihan helpolla tilaan jossa abs-järjestelmä ei toimi loogisesti ja asiaa ei heti ekalla testijarrutuksella huomaisi.

Kiukuttelulla viittasin siihen, kun tuntuu että pitää tulla semivittuilulla sisään heti alkuunsa eikä esimerkiksi koettaa neuvoa vähemmän tietäviä, jos ovat jotain omasta mielestä vaarallista tekemässä.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tossa mun tapauksessa valoa ei oltu ohitettu. Järjestelmä oli vaan pistetty kasaan joillain mahdollisimman halvoilla osilla. Valo syttyi käynnistyksessä ja myös sammui eikä vikakoodeja ollut. Siitä huolimatta abs esti jarrutuksen satunnaisesti ja usein tulee jarruttaessa painettua kytkin pohjaan. No kytkin pohjassa edes moottori ei jarruta ja auton vauhti tuntui vaan kiihtyvän kun yritit jarruttaa. Vika jäi selvittämättä kun auto siirtyi vakuutusyhtiön omistukseen...

Luin kirjoitukseni uudelleen enkä nyt keksi että mikä siinä vaikuttaa niin kiukkuiselle ja miten mun olisi pitänyt esittää asia. Tarkoituksena ei ollut olla ilkeä kenellekään.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Abs anturi lähettää abs älyyn pulsseja sen mukaan kun se metallikehä muuttuu anturin tuntoelimen kohdalla.
Eli on sähköä / ei ole sähköä periaatteella. Jännitetasot voivat olla erit kuin 12 VDC / 0 VDC.
Pääasia on että tasot ovat selkeästi eriltasoiset -- ei siis 12 VDC / 11,5 VDC.
Systeemi mittaa sitten pulssien välistä aikaa ja vertailee niitä muiden renkaiden pulsseihin / aikoihin.

Uusikin abs anturi voi viallinen -- minulle kävi niin.
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Tossa mun tapauksessa valoa ei oltu ohitettu. Järjestelmä oli vaan pistetty kasaan joillain mahdollisimman halvoilla osilla. Valo syttyi käynnistyksessä ja myös sammui eikä vikakoodeja ollut. Siitä huolimatta abs esti jarrutuksen satunnaisesti ja usein tulee jarruttaessa painettua kytkin pohjaan. No kytkin pohjassa edes moottori ei jarruta ja auton vauhti tuntui vaan kiihtyvän kun yritit jarruttaa. Vika jäi selvittämättä kun auto siirtyi vakuutusyhtiön omistukseen...

Luin kirjoitukseni uudelleen enkä nyt keksi että mikä siinä vaikuttaa niin kiukkuiselle ja miten mun olisi pitänyt esittää asia. Tarkoituksena ei ollut olla ilkeä kenellekään.

Okei, saatan olla itsekkin vain turhan herkillä, ei olisi kyllä yllätys nykyisillä stressitasoilla..

Ootko nyt varma että vika oli juuri antureissa, itselle ei ole tullut vastaan huonoilla antureilla / rikkinäisillä antureilla kuin tilanteita joissa abs joko vetäsee polkimen kivikovaksi ns. aina tai sitten abs ei toimi ollenkaan ja mennään renkaat lukossa. Eri automerkillä sitten abs:sän äly kun oli rikki niin toimi kuvailemallasi tavalla, eli satunnaisesti veti polkimen kovaksi hellässäkin jarrutuksessa mutta älysi alkaa jarruttamaan kunnolla toisella polkaisulla.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
En ole kyllä kuullut aikaisemmin, että jarrut eivät toimisi jos yksi ABS anturi on vika tilassa ? Saako tuollaisia autoja edes valmistaa ? Eli kyllä ne jarrut ihan normaalisti toimii vaikka ABS systeemi on pois käytöstä.
 
Ylös Bottom