Poikien paukku keskustelua

Zygi

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2007
Sijainti
Tampere
nokonzok sanoi
Jos kyseessä on ehta TME, epäilisin pikemminkin nimenomaan oikeaa paukkua. Ensi viikolla omakin Evo sellaisen saa.

Lähinnä tuli noista aikaisemmista viesteistä vaikutelma, että koko auto oli palanut...
näytti siltä että kun tyhjäkäynnillä painoi kaasua ja nosti niin kyllöstä siteerakseni takasuuttimista (pakoputki) tuli liekkipierua. Ei ollut paukku... tai ei ainakaan paukkunut kuten muut autot joissa olen (tosin jälkiasennus)paukun todennut.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Zygi sanoi
näytti siltä että kun tyhjäkäynnillä painoi kaasua ja nosti niin kyllöstä siteerakseni takasuuttimista (pakoputki) tuli liekkipierua. Ei ollut paukku... tai ei ainakaan paukkunut kuten muut autot joissa olen (tosin jälkiasennus)paukun todennut.

Ei taida paukkua olla missään vehkeessä vakiona, eli eikohän ne kaikki ole jälkiasenukksia. Sehän on pelkästään ECUn ohjelmoinnista kiinni.

Vaikuttaa kyllä paukulta, tai jos ei ollut, niin jotain on todella pahasti vialla... Oliko nyt siis kyseessä nimenomaan TME? Oliko JDM vai Euro?
 

Zygi

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2007
Sijainti
Tampere
nokonzok sanoi
Ei taida paukkua olla missään vehkeessä vakiona, eli eikohän ne kaikki ole jälkiasenukksia. Sehän on pelkästään ECUn ohjelmoinnista kiinni.

Vaikuttaa kyllä paukulta, tai jos ei ollut, niin jotain on todella pahasti vialla... Oliko nyt siis kyseessä nimenomaan TME? Oliko JDM vai Euro?
Ehkäpä tuo henkilö jossain vaiheessa täällä meitä sivistää, kuitenkin tuntuu että nappulasta meni päälle, ja paikan nk. pääsuorallakin tuli putkesta liekkiä, ei paukkunut.. tosin jengatkaan ei korvakuulolla noussut sinne missä mielestäni paukkua kaipaillaan.
 

Junnu

Galanti -89 2.0 GLSi & Galant -89 VR4
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Kuopio
Jos toi on paukku ni mie syön hattuni. :seina ei tolla räiskeellä pahemmin turboon taida painetta syntyä ::)
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Junnu sanoi
Jos toi on paukku ni mie syön hattuni. :seina ei tolla räiskeellä pahemmin turboon taida painetta syntyä ::)

Paukkuhan se on ihan selvästi. Tuossa esimerkissä tuskin painetta kovin runsaasti tosiaan syntyy. Paukku ohjelmoidaan toimimaan aina kun nostaa kaasun, siksi paukkuu noinkin pienillä kierroksilla. Eiköhän tuokin elämöi hieman eri tavalla kun sille annetaan kunnolla happea.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
osku sanoi
Paukkuuhan tossakin pienillä kierroksilla http://www.youtube.com/watch?v=InYrk_zF5Ug

Sekä http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/4.penkitys/
alussa 2 filmiä miten Motecin paukku "rötää".
 

Junnu

Galanti -89 2.0 GLSi & Galant -89 VR4
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Kuopio
Poikien paukku keskustelu

nokonzok sanoi
Paukkuhan se on ihan selvästi. Tuossa esimerkissä tuskin painetta kovin runsaasti tosiaan syntyy. Paukku ohjelmoidaan toimimaan aina kun nostaa kaasun, siksi paukkuu noinkin pienillä kierroksilla. Eiköhän tuokin elämöi hieman eri tavalla kun sille annetaan kunnolla happea.

Mulla piti galantti ihan tasan samanlaista pauketta. aina ku nosti kaasun pois ni alko putkessa paukkumaan. Ongelman sai pois ku sääti ennakon kohilleen ja oktaanin korotinta tankkiin. :-\ Paukku katuautossa on vaan turbon raiskausta.

Mut nyt tää keskustelu alkaa kyl menemään jo off topicin puolelle... sori.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Poikien paukku keskustelu

Harri K sanoi
Sekä http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/4.penkitys/
alussa 2 filmiä miten Motecin paukku "rötää".

Eikös tuo ole hyvinkin pitkälle säätökysymys, ei niinkään ECU sidonnainen? Kisavehkeissä varmaankin paukku on säädetty hieman "rikkaammalle" kuin kadulla.

Junnu sanoi
Paukku katuautossa on vaan turbon raiskausta.

Sen takia sen voi laittaa napin taakse, ei tarvitse koko ajan paukutella :)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Poikien paukku keskustelu

nokonzok sanoi
Eikös tuo ole hyvinkin pitkälle säätökysymys, ei niinkään ECU sidonnainen? Kisavehkeissä varmaankin paukku on säädetty hieman "rikkaammalle" kuin kadulla.

Sen takia sen voi laittaa napin taakse, ei tarvitse koko ajan paukutella :)

Motecisssa paukku menee päälle kaasu pohjassa startaten...eli ei sekää aina ole siellä päällä. Esim testiä ajetaa ilman paukkua, juuri hukkista säästäen...
Motecissa siis paukku o vakiona (ja tais jo ysin uudessa boksissaki olla vakiona eikös siitä keskusteltu).
Jälkilisäys paukut toimii hiema erilailla kait..

offtopiccina etenee...jaetaa tämä paukku keskustelu myöhemmi toiseksi keskusteluksi...kunha täs oon paremma kaistan ääres(ellei joku muu tee hommaa)
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Poikien paukku keskustelu

Harri K sanoi
Motecisssa paukku menee päälle kaasu pohjassa startaten...eli ei sekää aina ole siellä päällä. Esim testiä ajetaa ilman paukkua, juuri hukkista säästäen...
Motecissa siis paukku o vakiona (ja tais jo ysin uudessa boksissaki olla vakiona eikös siitä keskusteltu).
Jälkilisäys paukut toimii hiema erilailla kait..

offtopiccina etenee...jaetaa tämä paukku keskustelu myöhemmi toiseksi keskusteluksi...kunha täs oon paremma kaistan ääres(ellei joku muu tee hommaa)

Jee, virallinen paukkutopikki!

Mitä tuohon Moteciin tulee, itse olen ymmärtänyt, että siihen täytyy ostaa kaikki ominaisuudet lisävarusteena (dataloggaus, paukku, launch control jne.)?

Ei kai paukkua voi sinänsä mitenkään "jälkilisätä". Ominaisuus joko on ECUssa tai sitten ei ole. Viime kädessä kysymyshän ei ole mistään muusta kuin ohjelmoinnista, eli sitä ei lisätä erillisenä "palikkana" tms. Motecissa ominaisuudet on periaatteessa vakiona, mutta ohjelmallisesti lukittuna ja avauskoodeja tms. voi sitten ostella tarpeen mukaan. Vai olenko nyt ymmärtänyt jotain täysin väärin?

Eikös paukku saada aikaan lisäämällä syöttöä ja myöhäistämällä sytkää todella reippaasti, jolloin osa tavarasta menee raakana läpi palaen vasta turbossa. Syötön määrää kontroillamalla voidaan sitten säätää paukun "voimaa".

Viisaammat saa korjata jos meni täysin metsään, mutta näin olen asian itse ymmärtänyt.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Poikien paukku keskustelua

"Katu-uskottavuutta" kuulemma saa kun säätää seokset paksulle ja sytkän myöhäiselle niiltä karttojen alueilta mihin mennään moottorijarrutuksessa kovilta kierroksilta. En tiedä onko tästä mitään hyötyä ja miten ihan oikea anti-lag systeemi toimii.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Poikien paukku keskustelua

nokonzok sanoi
Mitä tuohon Moteciin tulee, itse olen ymmärtänyt, että siihen täytyy ostaa kaikki ominaisuudet lisävarusteena (dataloggaus, paukku, launch control jne.)?

Ei kai paukkua voi sinänsä mitenkään "jälkilisätä". Ominaisuus joko on ECUssa tai sitten ei ole. Viime kädessä kysymyshän ei ole mistään muusta kuin ohjelmoinnista, eli sitä ei lisätä erillisenä "palikkana" tms. Motecissa ominaisuudet on periaatteessa vakiona, mutta ohjelmallisesti lukittuna ja avauskoodeja tms. voi sitten ostella tarpeen mukaan. Vai olenko nyt ymmärtänyt jotain täysin väärin?

Juuri näin. Motecissa tosiaan kaikki on olemassa, sitten vain ostellaan "vapautuskoodeja" tarpeen mukaan.

nokonzok sanoi
Eikös paukku saada aikaan lisäämällä syöttöä ja myöhäistämällä sytkää todella reippaasti, jolloin osa tavarasta menee raakana läpi palaen vasta turbossa. Syötön määrää kontroillamalla voidaan sitten säätää paukun "voimaa".

Kutakuinkin näin. Sitten vielä ohjataan tyhjäkäyntiventtiiliä, jotta saadaan seokseen sopivasti ilmaa. Edellä mainittu ja suihkutus sitten yhdessä kontrolloivat paukun "tehoa". Evoissahan tuo tyhjäkäynti venttiili on, ja jostain workshop manuaalista olen lukenut että jopa vakioboxi sitä täyskaasu kiihdytyksessä vaihtohetkellä avaa, mutta polttoainetta ei tuon aukiolon aikana kuitenkaan suihkuteta. Joihinkin autoihin tuo venttiili sitten pitää lisätä, jos normaali tyhjäkäynti on hoidettu jotenkin muuten, kuin tuolla venttiilillä.

Lisäystä:

Muita tapoja on ohjata ilmaa venttiilin kautta suoraan pakosarjaan, tai asentaa solenoidi joka avaa kaasuläppää kyseisessä tilanteessa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Poikien paukku keskustelua

http://paultan.org/archives/2006/06/28/what-is-an-anti-lag-or-misfiring-system/

tarkotin juu et motecis on kaikki, mut sitte o näit "Jälkilisäyksii" muihi boksei ja vakiobokseihi...
 

duck

New Member
Liittynyt
18 Maaliskuu 2007
Sijainti
kuopio
Vs: Poikien paukku keskustelua

Harri K sanoi
Sekä http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/4.penkitys/
alussa 2 filmiä miten Motecin paukku "rötää".

Samaa sarjaa (Motec)
http://www.kosunenracing.com/video/penkki.html
 

KaeVuRi

Holset HX35 Super
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: Poikien paukku keskustelua

nokonzok sanoi
Ei taida paukkua olla missään vehkeessä vakiona, eli eikohän ne kaikki ole jälkiasenukksia.

Nus nus, mielestäni ainakin Toyota Celica GT-Four ST205:een sai paukun jo tehtaalta kun otti sen "RS"-version ;)

Ja neliveto ja paukku on SE OIKEA yhdistelmä ;D Mutta eipä sitä kadulla turhaan kannata käyttää. Tuohon omaan kun pistetään sitten PexXin kanssa "paukku" miten pistetään, niin jos joskus radalla sit vaan testais tms...
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Poikien paukku keskustelua

Pannaan pohjalaasta paukkua http://www.youtube.com/watch?v=zzC-q1k9sp0
 

ahtopaine

Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2003
Vs: Poikien paukku keskustelua

ei paukkua tartte jos ei nostele ;)...paukkuja ite säätäneenä sellainenkin on mahdollista et liikaa bensaa,liian myöhäisellä ja lisäks liian vähän ilmaa, turbon imusiiven mutteri aukes koska turbo pysähty aina kun löysäs kaasun, et tämmöistä..
 

Zygi

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Poikien paukku keskustelua

Bongasin tuon taas tänään, ruotsin kilvet... siirtolappuja en nähnyt enään (olen sokea).. oisko siirtolaput loppunut XD
Ja burneri se edelleen on ennemmin kuin paukku..
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Poikien paukku keskustelua

Zygi sanoi
Ja burneri se edelleen on ennemmin kuin paukku..

Jos kyseessä todella on "burneri", eikä oikea paukku, tässä on vahva voittajaehdokas Vuoden Gay palkinnon saajaksi!
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Poikien paukku keskustelua

nokonzok sanoi
Jos kyseessä todella on "burneri", eikä oikea paukku, tässä on vahva voittajaehdokas Vuoden Gay palkinnon saajaksi!

Se on sitä tuninkia ;D
 

KaeVuRi

Holset HX35 Super
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: Poikien paukku keskustelua

osku sanoi
Pannaan pohjalaasta paukkua http://www.youtube.com/watch?v=zzC-q1k9sp0

Kyllä metsässä kaikuu kivasti. Tulee ihan intin paukkupanosharjoitukset mieleen :D

Tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=EeGPakSDtQU on sitä ääntä joka herättää huomion kun Esson parkissa vetää klo 2.00 yöllä ::) Lupaan kuvata ainakin yhden kokeilun omasta sitten kun sen saa jalkeille ;D
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: Poikien paukku keskustelua

Uskomatonta millaisen kohun tällänenkin herättää. Joo, se on tuning burneri.

Kuka nyt haluaisi titaanisia ahdinpyöriä sulattaa ihan huvikseen?
 

Zygi

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Poikien paukku keskustelua

Twilight sanoi
Uskomatonta millaisen kohun tällänenkin herättää. Joo, se on tuning burneri.

Kuka nyt haluaisi titaanisia ahdinpyöriä sulattaa ihan huvikseen?
ei kannata ottaa herneitä nenään, me tarvitaan aiheita mitä spekuloida ;D
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Poikien paukku keskustelua

Twilight sanoi
Uskomatonta millaisen kohun tällänenkin herättää. Joo, se on tuning burneri.

Kuka nyt haluaisi titaanisia ahdinpyöriä sulattaa ihan huvikseen?

Kuka haluaa tuning burnerin ja lieskaa putkesta pelkän lieskan putkesta saamisen ilosta? Mitä seuraavaksi, Blow Off-pilli pakoputkeeen, ettei tyhjäkäynti kärsi aidon asentamisesta?

Edelleen uskon kuitenkin, että kyseessä on ehta paukku. Ruotsissa aika monessa TME:ssä näyttäisi olevan ihan kunnon ECU kiinni.
 

Twilight

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2007
Vs: Poikien paukku keskustelua

nokonzok sanoi
Kuka haluaa tuning burnerin ja lieskaa putkesta pelkän lieskan putkesta saamisen ilosta? Mitä seuraavaksi, Blow Off-pilli pakoputkeeen, ettei tyhjäkäynti kärsi aidon asentamisesta?

Edelleen uskon kuitenkin, että kyseessä on ehta paukku. Ruotsissa aika monessa TME:ssä näyttäisi olevan ihan kunnon ECU kiinni.

Lyhyesti. Ruotsalainen.

Enkä ottanut herneitä, mutta en nyt viitsinyt sitä heti ensimmäisinä päivinä lähteä purkaan pois. En edes tiennyt vielä rakennetta, nyt tiedän ja ok.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Poikien paukku keskustelua

Twilight sanoi
Lyhyesti. Ruotsalainen.

Enkä ottanut herneitä, mutta en nyt viitsinyt sitä heti ensimmäisinä päivinä lähteä purkaan pois. En edes tiennyt vielä rakennetta, nyt tiedän ja ok.

Ach so, se on sun auto :) Ota se hyvä mies pois sieltä äkkiä, pilaa hienon auton!
 

Zygi

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Poikien paukku keskustelua

Tuuhan twilight tänään näyttämään lähempää sitä klo 19 abc lahtesjärvelle... niin ei tartte munkaan spekuloida :)
 
Ylös Bottom