Puskurin jatkaminen

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Siilinjärvi
Eli nyt se on poikki sahattu tuo GTI:n etupuskuri ;D Eli paluuta ei ole nyt olis tarkoitus jatkaa sitä n:5cm alaspäin kuidulla olisiko kellään hyviä neuvoja vielä tässä ennen kuiduttamista ??? joku kiinnitys neuvoja olis hyvä saada eli miten saan VARMASTI sen puskimen ylä- ja alaosan samalle kohdalle ??? pitäskö käyttää jotain tukia jotka ruuvaa siihen kiinni siksi aikaa vai mitenkä ton nyt sitten toteuttaisi ??? antakaa jotain neuvoja ennen kuin se on mennyt pilalle :'( kun olen eka kertaa tällästä nyt tekemässä ???
 
En nyt tie millainen puskuri on kyseessä, mutta tekisin itse varmaan about näin.

Mittaisin sen sen tarkkaan ja tekisin jokaiseen kulmaan tuki palat pelti tai puu. Ja sen jälkeen kanaverkkoa käteen, sitä on helppo käsitellä. Siitä sitten hieman muotoa noihin kohtiin mihin lasikuitua tarvitaan.
 
Eilempä juttelin yhden kaverin kaa, joka on tehnyt lasikuituhommia.
Sano et toi kyllä onnistuu, mutta tee näin :
Eli karhennat ensin koko puskurin kaikki osat . Sitten se väli mihin jatkat ni ois hyvä saada tuettua esim metalliliuskoilla yhteen. Sitten toiselle puolelle ( puskurin "sisäpuolelle" )esimerkiksi ALLE 3mm vesivanerista tuki, ettei lasikuitu vedä sisäänpäin sen kuivaessa. Vanerin saa lämpöpuhaltimella muotoon hyvin kuulemma. Sitten lasikuitua KOKO puskurin alalle etupuolelle. Tällöin tulee kestävä rakenne kun lasikuitu tukee yläältä alas asti. Sitten ootellaan kuivumista. Kun kuitu o kuivunu tarpeeks otetaan vaneri pois ja laitetaan kuitua myös sisäpuolelle.
Vanerin tilalla esim kanaverkko vois kanssa mennä. Vaikeita muotoja o hyvä laittaa iha uretaanivaahdolla ja sitten vaan veitsellä se muotoon, siis jossei vanerista onnistu. Uretaani jätetään sitten kuitujen väliin !
 
kyllä...lancer!

Korjaus vielä kanssa että se kanaverkkokin kannattaa jättää lasikuituun... muistaa vaan laittaa sen kanaverkon kummallekkin puolelle lasikuitua. Vaikka se onkin tuollaista ohutta rautalankaa, niin tukee yllättävän paljon lasikuitua.
 
kävisköhän siihen sellanen "sihti"verkko alle sisäpuolelle jos sen jättäs sinne alle ja sitten kuitua niskaan sisäpuolelle runsaasti ja sitten kun on kuivanut se kuitu niin vetää sen etupuolelta lasikuitu kittiä melkein tasaseksi sen alkuperäisen pinnan kanssa ???
 
siis kuitua ON oltava yläältä alas asti puskurin KOKO alalla..ei vain siinä jatkettavass kohdas ja sen ympäril vähä. Näin sano toi kaveri sillo...ite ei o siis tietoo, mut kans samanlaine projekti alkamas.
 
siis kuitua ON oltava yläältä alas asti puskurin KOKO alalla..ei vain siinä jatkettavass kohdas ja sen ympäril vähä. Näin sano toi kaveri sillo...ite ei o siis tietoo, mut kans samanlaine projekti alkamas.


Hmmm... ei välttämättä. Mutta ehdottomasti paras tapa kyllä. Silloin siitä tulee tukevin mahdollinen, kun koko alan kuiduttaa. Vaihtoehtoja on monia.

Kyllä sen sitten hetken päästä itse jo tietää... kokemuksesta tiedän. Itsekkin opettelin yksin tuota hommaan, enkä ollut kuin lukenut miten se teoriassa tapahtuu. Ensimmäiset versiot meni niin penkin alle että.
 
niin mutta jos minä panen sille etupuolellekin sitä kuitua niin joudunko sitten kuiduttamaan koko puskurin että saan siitä tasaisen vai miten se tehdään ??? ja sinne sisäpuolelle ei voi koko puskuriin laittaa sitä lasikuitua koska siinä on ne kiinnikkeet jolla se puskuri tulee kiinni siihen peltiseen osaan ???
 
no nyt tuli taas kuningas idea ::) entä JOS vetää ruuvilla muoviliuskoja silleen että liuskat jää sisäpuolelle ja ruuvit upottaa siihen etupuolelle kiinni niin että ruuvien kannat jää samalle/vähän sisälle sen puskurin tasoon ja sitten kuiduttaa sen sisäpuolen vielä ja myös kuitua siihen rakoon ulkopuolelle n:samaan tasoon toimisko silleen ??? ainakin se tukisi nyt sitä puskuria koko ajan kun ne liuskat jää sinne "sisälle" ::) kohta menee yöunet kun miettii pään puhki ;D
 
kyllä se melkein kannattaa kuiduttaa koko alalta niin ei ainakaan ratkea saumakohdasta kun ei saumoja oo ;D

-tk
 
Täytyy ottaa huomioon että puskuri voipi saada joskus pientä iskua. täytyy olla tukeva!!
 
Sellanen kun laitatte autoon matalaa puskuria niin kannattaa kiinnittää se siten, että alareuna antaa periksi osuessaan esimerkiksi korotettuun suojatiehen. On nimitäin pysyny oma peremmin ehjänä sen jälkeen kun irroitin alareunen kiinnitykset. Koska murtuminenhan tapahtuu vasta siinä vaiheessa kun joustovara loppuu.
 
Joo oun Villen kans samaa mieltä! Eli alareuna kannattaa jättää "pehmeäksi" ni ei tarvi koko puskuria korjata ainoo mitä voipi tapahtua (pienissä maakosketuksissa) niin on maalin halkeilu!!
 
Takaisin
Ylös Bottom