Puslien vaihtaisesta alustaan, uretaani vs vakio & alustan modeja

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
itsellä olisi ajan kohtaista tuon etuvedon alustan päivittäminen
ja sainpas mikä mieltä painaa topikista idean.

eli otetaas esille uretaani puslat vs vakiot vs modatut

uretaani puslat , huonoja puolia?
voiko kaikki puslat vaihtaa uretaani pusliin? itse en usko sillä rasitus käy sietämättömäksi
korvakkeissa??? olenko oikeassa?

vakiopuslat on joka tapauksessa liian vetelät mutta mukavat ajossa..

kompromissi? vakio modaten? miten? osittain uretaani puslia alustaan?

alustan modeista suunittelin tekeväni alapoikki tuen... ideoita miten sen ratkaisee?
tai riittäisikö pelkkä korvakkeinen vahvistus apurungossa/apurungon jäykistäminen?
 
Vs: Puslien vaihtaisesta alustaan, uretaani vs vakio & alustan modeja

Parissa autossa olen käyttänyt uretaanipuslia (Superflex ja Prothane). Kummassakin olen huomannut jonkunlaisen eron kohtuu hyväkuntoisiin vakiopusliin verrattuna ajettavuudessa. Mukavuudessa en ole huomannut mitään muutosta eli mielestäni sillä pelotellaan aivan turhaan. Tietysti jos ostaa kovinta mahdollista tankoa ja sorvaa siitä itse puslat niin lopputulos voi olla mitä tahansa. Kummassakin autossa valmistajien sarjat korvaavat kaikki puslat.

Suurin haittapuoli on mahdollinen kitinä eli osat pitää putsata erittäin hyvin ja käyttää valmistajan omaa voiteluainetta reilusti. Toisessa autossa on joskus kitissyt mutta sekin on loppunut itsekseen aikaa myöten. Kestävyys suomen talven suolakeleissa vähän epäilyttää, mutta noilla ei ole ajettu talvella joten kokemuksia siitä ei ole.
 
Vs: Puslien vaihtaisesta alustaan, uretaani vs vakio & alustan modeja

http://www.paskanmyivat.com/Galant/Alusta/photos/eturipustuskasassa.html

Tuossa "todiste" että etummaisenkin puslan saa vaihdettua.
Ja Superflexillä on myös kallistuksenvakaajan urkkuversiot.

Etuapurungon puslat ovat yhtä heikko esitys kun muutkin puslat,eli niitäkin päivittelemällä voi jo saada riittävän jäykän.

Ja moottorinkumekset vaikuttaa sitten todella paljon!

Kyllähän kaikki puslat voi vaihtaa,taka-akseliin et sitten löydä mistään valmiina,mutta "saatavana" on kuitenkin..
http://www.paskanmyivat.com/Galant/Alusta/photos/uusivanhapusla.html
Tuo on tehty -95 polon puslasta,mallia Powerflex.

Panhardiin laitoin uudet alkuperäiset,kun ovat jo valmiiksi "tarpeeksi" jäykät,umpikumia.
 
Takaisin
Ylös Bottom