Pyyhkijöiden korjaus

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
Mulla ei tunnu pyyhkimien vivusto kestävän mitenkään tossa Evossa, lienee jonkinsorttinen tyyppivika tän ikäsissä Lancereissa. Se räjähti kerran talvella mutta kun auto oli menossa huoltoon pikapuoliin, pyysin korjaamaan siellä. Olivat laittaneet sen jonkun palleron takasin paikalleen mutta enteilivät että ei kestä ikuisuutta.

Tänään sitten hajosi uudestaan ja nyt pitäs koittaa ite askarrella toi kasaan. Mistä kohti sitä pitäs lähestyä? Ilmeisesti se musta muoviritilä ensin siitä alta pois, tarviiko pyyhkijöiden varret irrottaa että se lähtee? Se on jonkinlaisilla klipsuilla kai kiinni, lähteekö ihan vaan vetämällä vai onks siinä jotain ihmeempiä? Kunhan tuon saa auki, itse systeemi on varmaan aika yksinkertainen ja saan vivuston yhdistettyä takas moottoriin suht helposti (kuvittelisin..?) mutta onks tossa mitään toimenpiteitä millä ton saisi korjattua silleen että se kanssa pysyy ehjänä eikä tarvis kolmen kuukauden välein aina purkaa ja korjata?
 
Vs: Pyyhkijöiden korjaus

Ilmeisesti vitonen kyseessä?

Varren päässä on sellanen muovine "kuppi" joka on kulunut väljäksi. Kuntoon saat uusimalla kuluneen varren.
 
Vs: Pyyhkijöiden korjaus

Joo vitonen kyseessä, sama ongelma vaivannee 4-6-malleja. Oisko kenelläkään fiksulla heittää osanumeroa tuosta varresta jos kävis ostamassa? JDM-autojen osien löytyminen timanttitiskillä lienee vähän hankalampi suoritus ainakin mitä kerran oon käyny kyselemässä.
 
Vs: Pyyhkijöiden korjaus

Joo, eli nyt on korjattu. Jos joskus joku minuakin onnettomampi sattuu tätä lukemaan niin tässäpä yksinkertainen step-by-step diy:

Tuulilasin alla oleva musta muoviritilä on kiinni seitsemällä muoviniitillä mitkä on aika perseestä irrottaa. Pienet pihdit toimivat parhaiten.
Pyyhkijöiden varret irtoavat sillä että nostaa päällä olevan suojakupin ja sitten ruuvaa 12-millisellä räikällä irti.
Sitten muoviritilän saa nostettua irti, kolmella muoviklipsulla vielä kiinni eli vähän joutuu käyttämään voimaa.
Varsi takaisin kiinni ja kaikki päinvastaisessa järjestyksessä takasin, hommassa menee ehkä puoli tuntia.

Mutta joo. Oisko jollain tietoa tuon varren osanumerosta jos sen vaikka jossain vaiheessa ihan uusisi?
 
Takaisin
Ylös Bottom