rengas paineet naperossa.

we18fi

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2012
Sijainti
kokkola
elikkäs tänään taas rääkkäsin suurta valkosta oikeen kunolla. lunta on täällä maakunassa sen verran että kun avaa oven niiin alareuna ottaa lumeen.
tarkastin lähtiessä rengas paineet essolla ja laitoin tasan 2,2bar ja kun meno tyssäsi mehtä tiellä 20metriin ja sitten alkoi yli tunnin lapionti no kunto nousee!
en uskonut että meno halut on noin huonot hain kävellen mökiltä kompurasta pistoolin ja rupesin alentamaan paineita niin huomasin että renkaissa oli mun mittarin mukaan 3bar vain luoja tietäää mitä paineita rattaissa oli kun sain ne sieltä rangas liikkeesta kun menin essolle ja alensin paineita sillon rattaisssa oli 3.2bar eli jos samassa suhetteessa kun nyt niin niin jos 2,2 oli 3 niin 3,2olis ollut varmaan 4.5-5 bar ei ihme jos menee vyö poikki LOL.

eli nyt sitten asiaan kun pudotin paineita siitä todellisesta 3bar-> 1,5bar meno parani 40% cooperit leves todella hyvin mutta tuo auroora ei.
välillä pääsin pitkiäkin matkoja ja sitten keula nousi lumen pinnalle ja siihen se sitten jäi kun kaivoin ja tutkin asiaa niin renkaiden alla oli noin 10cm lunta eli kyllä se kellunta efekti tulee 235 rattaallakin.
käsijarrulla saa todellakin parannettua lsd perän ominaisuuksia
 

Marko V

Member
Liittynyt
29 Joulukuu 2010
Sijainti
Isokyrö
Vs: rengas paineet naperossa.

Alle kiloon kun tiputtelet niin alkaa etenemään..näin ainakin omakohtaiset kokemukset kertovat..
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: rengas paineet naperossa.

Riippuu ihan renkaasta,omissa 33x12,5 BFG kuulema 1,5 on aivan sopiva paine,kilo minimi. Mutta taas joku creepy kestää puottaa 0,5bar,tai jopa ottaa sielut pois kokonaan. Eli vähän kokeilemalla se oikea paine löytyy.
 

2bad4you

Member
Liittynyt
9 Maaliskuu 2004
Sijainti
Helsinki
Vs: rengas paineet naperossa.

kyllä ite on tullut paljonki ajeltu BFG:llä 0.5 paineella. ja oikein hyvin toiminut
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: rengas paineet naperossa.

2bad4you sanoi
kyllä ite on tullut paljonki ajeltu BFG:llä 0.5 paineella. ja oikein hyvin toiminut
BFG vaan on tunnettu siitä lelumaisesta rungostaan niin siksi tuota kiloa kaveri on pitänyt aika miniminä varsinkin jos ajaa kivikkoisessa maastossa.
Kannattaa muistaa että pajero,varsinkin pitkä,on pirun painava auto loppuun kuva Insa ST 0,8bar paineilla ja auto kallistunut renkaan päälle reilusti.
053.JPG
 

we18fi

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2012
Sijainti
kokkola
Vs: rengas paineet naperossa.

joo kyllä mä kans olen pikkusen tonne 1barin alueelle ajatellu tohtivan mennä.kun han tulee se cooperi tuolta hollanista niin täytyy kokeilla ja mittailla kauinka paljon 1bar levittää ratasta.
pitäs oikeen ostaa/tehä semmonen paine mittari/paineen pudotus mittari, ja kompura pitäs ostaa mutta tiedä noista mutta millasia kompuroita teillä muilla on?

mulla oli semmonen muovinen mutta kerran hatä tilassa täytettiin rattorin ratas sillä niin se oli maailman lyhin satu olipakerrran ja senpituinen se.
nyt näyttäs saavan oikeen alumiini/rauta runkosia vehkeitä.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: rengas paineet naperossa.

we18fi sanoi
joo kyllä mä kans olen pikkusen tonne 1barin alueelle ajatellu tohtivan mennä.kun han tulee se cooperi tuolta hollanista niin täytyy kokeilla ja mittailla kauinka paljon 1bar levittää ratasta.
pitäs oikeen ostaa/tehä semmonen paine mittari/paineen pudotus mittari, ja kompura pitäs ostaa mutta tiedä noista mutta millasia kompuroita teillä muilla on?

mulla oli semmonen muovinen mutta kerran hatä tilassa täytettiin rattorin ratas sillä niin se oli maailman lyhin satu olipakerrran ja senpituinen se.
nyt näyttäs saavan oikeen alumiini/rauta runkosia vehkeitä.
Itsellä on T-Maxin kompura,tilattiin täältä kerran porukalla niitä,nikolla vois olla hyvällä tuurilla vielä yks kun se muistaakseni yhden ylimääräisen osti. Itse käytän pelkkää venttiiliavainta renkaiden tyhjennykseen ja paine mittarilla katson sitten että ovat liki samassa. Tokihan tuo avainmittari on kätevämpi,kaverilla sellainen on. Ja isoa rengasta täyttäessä kannattaa suosiolla ottaa sielu pois venttiilistä,nopeuttaa renkaan täyttämistä todella paljon. Ennemin kannattaa kokeilla paljonko se rengas elää esim. pitoa etsiessä sillä 1bar,se kun on paljon tarkeämpää kuin se miten paljon se leveää alla ollessa.
 

Marko V

Member
Liittynyt
29 Joulukuu 2010
Sijainti
Isokyrö
Vs: rengas paineet naperossa.

Hankookin dynapro mt 32x11.5 r15, hyvin pelaa 0,7 paineilla (maastossa) suzuki aikoina käytin insa saharoissa 0,5bar paineita..
 

we18fi

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2012
Sijainti
kokkola
Vs: rengas paineet naperossa.

jep jep aattelin ostaa kesäks tommoset Malatesta rattaat ja kysymys kuuluu minkä kokoset rattaat noille alkuperäsille rauta vanteille menee kun aattelin noita 31"?
 

lancer-98

New Member
Liittynyt
23 Lokakuu 2006
Vs: rengas paineet naperossa.

we18fi sanoi
jep jep aattelin ostaa kesäks tommoset Malatesta rattaat ja kysymys kuuluu minkä kokoset rattaat noille alkuperäsille rauta vanteille menee kun aattelin noita 31"?
pajeron vanteet näyttää sen verran kapeilta etten lähtis 10,5" rengasta niille tunkemaan, uusia 8" leveitä vanteita saa sarjan 200e ja käytettyjä 50-100e hintaan
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: rengas paineet naperossa.

Kyllä se 10.5" 6 tuumaselle vanteelle menee mut ei oo laillinen. ja taitaa olla ETkin liikaa plussalla pajeron vakiovanteessa. itellä on 6" vanteelle 12 ETllä ja ottaa kiinni koriin renkaat linkussa.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: rengas paineet naperossa.

Bazeeba sanoi
Kyllä se 10.5" 6 tuumaselle vanteelle menee mut ei oo laillinen. ja taitaa olla ETkin liikaa plussalla pajeron vakiovanteessa. itellä on 6" vanteelle 12 ETllä ja ottaa kiinni koriin renkaat linkussa.
Juu kiinni tulee ottamaan. Ja jos ostat uudet vanteet ja ajat enemmän tiellä niin unohda suosiolla sitten nuo Barzetan paskat,itsellä sellaiset on ja kahdessa on keskiö sattunut kieroon 1-2mm,hauska katsoa peilistä kun kumi vipottaa. Onneksi on noista paskoista senttiäkään joutunut maksamaan,voisi muuten harmittaa. Metsävanteiksi ihan ok.tielle ei ikinä.
 

we18fi

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2012
Sijainti
kokkola
Vs: rengas paineet naperossa.

joo niin minäkin olen katellut noita mun rauta vanteita että et on väärin päin leveille rattaille. edessa on ylä tukivarren ja renkaan välillä vain noin 1-2cm 215 leveillä renkailla
 

we18fi

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2012
Sijainti
kokkola
Vs: rengas paineet naperossa.

tuota noinniin

millä et :teellä pitäs olla vanteet että sais ne 31 pyörimään??
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: rengas paineet naperossa.

Riippuu vanteen leveydestä mutta esim 7" vois olla -10 tietämillä oleva? 8" -20 tuli kolme neljä senttiä yli kaaresta.
 

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Vs: rengas paineet naperossa.

Puhutaanko nyt gen1 vai 2 korimalliin sopivasta renkaasta? Ainakin tuohon gen2 malliin on just soppeli 31x10.5x15 renkaalle 7.5" vanne ET -15 aikalailla kaaren reunaan mennään tuolla setillä ja ei ota kiinni missään vaiheessa. Ja nämä siis ainakin tuohon naperoon missä on nuo leveämmät lokasuojat ja varmaan siihenkin missä on ne tehdas levikkeet.
33x12.5x15 rengas pajeron orggis aluvanteella ET 0 vanteen leveys 7" (tiedän että ei ole laillinen) ,mutta toimiva setti jokatapauksessa. Rengas istuu vielä tosi hyvin noille vanteille ja ei tule milliäkään yli leveistä lokasuojista ja rengas kääntyy ääriasennosta ääriasentoon ottamatta kiinni mihinkään ja joustotiloja on hyvin ainakin jos on korotettu esim. n.2".
 
Ylös Bottom