Ruiskusuuttimista ja käyntiongelmista

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Kertokaapa tietävämmät onko mahdollista, että ruiskusuuttimet alkavat jämähtämään auki?

Purin eilen takavetoturbon ruiskun ja samassa yhteydessä selvisi että polttoainesuodatin oli täynnä vettä. Putsasin suodattimen, valutin tankin tyhjäksi pohjapropusta ja putsailin ruiskurungon suuttimineen. Uutta suodatinta ei sunnuntaina saanut, joten jouduin laittamaan vanhan kokeeksi takaisin. Uusi suodatin on ostettu ja vaihdan sen hetimiten.

Ongelmanahan on ollut ja on edelleen vedon hyytyminen ihmeelliseen "röpellykseen". Tuon edellisen operaation jälkeen auto toimi muutaman minuutin mahtavasti eikä minkäänlaista röpellystä ollut. Röpellys alkoi uudelleen pahentuen asteittain samalle tasolle kuin ennenkin. Bensanpaineita olen kokeillut säädellä skaalalla 2.5 - 4 bar. Sillä ei ole juurikaan vaikutusta röpellykseen mitä nyt 4 bar paikkeilla röpellys pahenee selvästi. Pienemmillä paineillla taas seosta tuntui palavan putkessa muutaman kerran.

Tuli mieleen olisiko mahdollista että suutin hirttää auki hetkeksi ja siten päästää liikaa bensaa koneeseen? Voiko bensan joukkoon laittaa jotain tavaraa, joka voitelisi suuttimia? Vesihän on varsin huono aine voitelemaan ja sitä tuolla on jonkin verran varmasti ollut.

Yksi huono liitinkin löytyi (paineanturi), mutta tähän ongelmaan sillä ei tuntunut olevan vaikutusta. Ostin myös uudet sytytysjohdot, mutta ne ovat vielä vaihtamatta.

Entä mikä on ruiskun paineistetussa polttoainetilassa olevien jousikuormitettujen kalvojen tarkoitus? Jonkunlainen paineentasaaja? Kalvojen toinen puoli oli täynnä bensaa, joten ne eivät ainakaan toimineet niinkuin pitää.
 
Takaisin
Ylös Bottom