Sähkö- ja suodatin ongelmia pajeron kanssa

H

Hammer

Guest
Olin juuri lähdössä käymään kaupassa kun starttasin auton, niin latauksen merkkivalo ja poltto-ainesuodattimen merkkivalo jäivät palamaan yhtäaikaa. Joten mitäköhän on vialla? Johtuisiko tuo latauksen valo siitä että laturin hihna on poikki vai se huonompi vaihtoehto että itse laturi on rikki? Ja pa-suodatin, liekö jäässä vai tukossa vai mikä? Ja joutuuko sen koko suodattimen vaihtamaan? Uusi tilanne tämä pa-suodatin, koskaan en ole aiemmin vastaavaan tilanteeseen joutunut, joten siksipä kysynkin tuota. Pa-suodatin on vaihdettu elokuussa uuteen.
 
kyseessä voi olla (mitä todennäköisimmin) laturista lähtevien johtojen hapettuminen tai katkeaminen ( mulla on tehnyt moisen kahdesti ) Tarkista kyseisten johtojen kunto ennen laturikauppaan kiiruhtamista !

Hihnan katkeamisen kyllä näkee konehuoneesta ja silloin ei kannata ajaa metriäkään, koska laturin remmi pyörittää myös vesipumppua !

Juttua suodattimesta
 
Tuo pa-suodatin johtunee jäätymisestä. Eli suodatin mennee vaihtoon, johan sen vaihtovälikin olisi ollut käsillä n.5000 km päästä joten sama vaihtaa nyt. :p
 
En tiijä muista, mutta tuossa meidän Pajessa loistavat nuo molemmat aina samaan aikaan... Koskaan ei ole vielä erikseen palaneet.
 
eki.j sanoi
En tiijä muista, mutta tuossa meidän Pajessa loistavat nuo molemmat aina samaan aikaan... Koskaan ei ole vielä erikseen palaneet.

Ei ne ainakaan minulla ole vielä koskaan aiemmin jääneet palamaan. Eikös se ole että kun joku varotusvalo jää palamaan, niin silloin on jotain vialla.
 
Dodii, laturihan se oli rikki. Onneksi sain toimivan laturin siitä moottorista jonka taannoin ostin. Kaverin kanssa juuri vaihdettiin paikalleen. Tympeästi vaan pajerossa sijoitettu se laturi sinne melkein alimmaiseksi. Kaverikin kirosi sen sijoittelua sillä itsellä Toyota LJ jossa laturi lähes päälimmäisenä. No nyt on kuitenkin vaihdettu. Liekö vanhasta laturista hiilet menneet. Mene ja tiedä, oli niin tiukassa ne ruuvit siinä etteivät auenneet vaikka millä koitettiin.

Korjattiin samalla se pa-suodatin ongelmakin. Suodattimeen oli päässyt kondensoitunutta vettä. Tyhjennettiin ja pistettiin takaisin paikalle ja toimii pajero taas.
 
nettijussi sanoi
Hammer sanoi
...Tyhjennettiin ja pistettiin takaisin paikalle ja toimii pajero taas. 
Oiskohan tuo kannattanu vaihtaa ihan uuteen? ;D

Ois kai tuo ollu. Mutta on rahatilanteen puolesta niin tiukilla nyt, että ei ollu varaa. Pitää se ensi viikolla vaihtaa kun tili tulee taas... :-[ ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom