Sähkölämmitin ei mennyt päälle ajossa

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
On tehnyt joskus aiemminkin saman että ei käytä sähkölämmitintä vaan lämmittää käyttämällä välillä moottoria. Ulkolämpötila 6-7 astetta, anturi vielä modaamatta. Ensin ei suostunut remotella esilämmittämään vaan appi ilmoitti toistuvasti avoimesta ovesta tai alhaisesta akun varauksesta (johto oli kiinni). Liikkeelle lämppäri off ja ajossa päälle, aloitti sähkölämmityksellä 16 asteessa, nostin 22 asteeseen, kone käynnistyi. 10 km ajon jälkeen mentiin sähköllä mutta ei suostunut enään käyttämään sähkölämmitystä vaan käytti loppumatkan konetta jaksottain. Rangea oli jäljellä n. puolet.
Toimii kuin Windows välillä.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Se sähkölämmitin on vaan jotain 4kW tehoinen ja jos lämpöä pyydetään paljon auto starttaa polttiksen. Tuo on vähän outoa että käynnistää moottorin lämmitystä varten vaikka sisätilat alkaisi olla jo lämpimät. Voi olla että polttis käynnistyi tehon tarpeen vuoksi. Ajoakusta ei saa otettua mahdottoman paljon virtaa ja jos käytät virtaa lämmitykseen ja auton liikuttamiseen niin auto voi tarvita polttiksen akun kaveriksi.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Niin siis monitorista katsottuna (oli ja on yleensä päällä) ei lämmittänyt sähköllä yhtään. Alkumatkasta oli kone ja sähkö. Joku bugi tämä on koska viime talvena teki saman, ehkä useammankin kerran.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
On tehnyt joskus aiemminkin saman että ei käytä sähkölämmitintä vaan lämmittää käyttämällä välillä moottoria. Ulkolämpötila 6-7 astetta, anturi vielä modaamatta. Ensin ei suostunut remotella esilämmittämään vaan appi ilmoitti toistuvasti avoimesta ovesta tai alhaisesta akun varauksesta (johto oli kiinni). Liikkeelle lämppäri off ja ajossa päälle, aloitti sähkölämmityksellä 16 asteessa, nostin 22 asteeseen, kone käynnistyi. 10 km ajon jälkeen mentiin sähköllä mutta ei suostunut enään käyttämään sähkölämmitystä vaan käytti loppumatkan konetta jaksottain. Rangea oli jäljellä n. puolet.
Toimii kuin Windows välillä.

Hmmh, minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta, tuommoinen se on silloin jos ei ole esilämmitetty. Sillä +16C asteella saattaa suostua menemään mutta yhtään jos tinkaa enemmän niin hörähtää. 22C nyt ainakin on ihan saletti että polttomoottori pauhaa maailman tappiin. :)

Sillloin jos se on päättänyt polttomoottorilla lämmittää niin ei se minusta sähköä käytäkään, hölmöähän se olisi sähköä tuhlata jos kerran polttiksesta saa "ilmaiseksi"? Ihan kylmällä autolla käyttää molempia että saisi nopeasti lämpimäksi.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Kyllä mun kokemukseni on että kone lähtee kun tuo pyynnin/sisälämpötilan/ulkolämpötilan välinen kuilu kasvaa, mutta kun lämpöä on saatu tarpeeksi jatketaan sähköllä ajaen että lämmittäen. Tämä aamuinen tilannehan oli järjetön koska kabiini oli lämmin ja akussa latausta melkein puolet, silti käytti pätkittäin polttista ja lämmittimen "viisari" näytti nollaa.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Nyt illalla kokeilin, auton ulkolämpömittari näytti 4 astetta, moottorilla ei ajettu aamun jälkeen, töistä tultu sähköllä kotiin. Akku täynnä kauppareissulle, lämmöt 22 asteeseen, lähti käyntiin. 3-4 km rauhallista ajoa ja kone sammui. Jatkoi sähköllä ja lämmitin otti 3-4 kw tehoa, pudotti hieman sitä kun lämpötila näytti 6-7 astetta ja sisätilan lämpötila vakiintui. Näin pelasi vaikka oli välipysähdyksiä rangen loppuun asti. Tämä on ollut normaali toiminta aina muulloinkin.
 
Ylös Bottom