Sähköohjatun pa-pumpun säätö

Raimo

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2019
Eli mulla on L200 vm.03 ja tässähän on sähköohjattu polttoainepumppu. Olen vaihtamassa autoon hiukan isomman garrett ahtimen, 2.5" putkiston ja vaparin imusarjan.

Eli onko kukaan onnistunut säätämään polttoaineen ennakkoa ja ahdonalaista syöttöä näissä? Tarkoutus pitää ahtopaineet maltillisena/vakioluvuissa.

Ja mites ylimääräisten antureiden ja imusarjassa olevan kaasuläpän poisto. Jäävät pois imusarjan vaihdon myötä. Tuleeko ongelmia esim. Vikakoodien kanssa?

Mitä kaikkea muuta kannattaa ottaa huomioon?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
En osaa muuhun sanoa mutta tuskinpa voit poistaa tuon ikäisestä autosta antureita nuin vain.
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Taitaa se valitettavasti niin mennä, että näissä uudemmissa muutokset hoidetaan ohjelmalla. Eli vaihtoehdot viedä jonnekkin joka osaa ohjelmaa muokata tai vaihtaa vanhaan kunnon mekaanisesti toimivaan moottoriin
 

Raimo

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2019
Joo, kai se on vaan hyväksyttävä tämä tosiasia. Oispa aikoinaan ymmärtäny ottaa pari vuotta vanhempi malli. Toisaalta auto tuli läheltä. No imusarjaa tutkittuani ajattelin, että tekis ahtoputken ja imusarjan väliin välikappaleen missä liitokset map-anturille ja imuilman lämpötilaanturille ja antopaineletkulle. Pysyy kaikki kamppeet mukana, mutta imusarja vaan vaihtuu. Kaasuläpän/sammutusläpän ohjausventtiilit saa elää omaa elämäänsä sivussa. Käsitääkseni tämä läppä vain sulkee ilman saannin kun kone menee yliahtotilaan(vakio juuttuvasiipisellä).

Muutoksilla en niinkään hae tehoja vaan virtaavuutta ja pakopaineiden alenemista. Eli ahtopaineet pysyvät vakioluvuissa. Joten polttoaineensyötöt pysyköön alkuperäisenä.
 
Viimeksi muokattu

Raimo

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2019
Autoo ei haluis vaihtaa kun ollu lähipiirissä uudesta asti ja tiedän kuinka sitä on kohdeltu.
 
Ylös Bottom