Sigma 24v sytytyksen säätö

Lektone90

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2010
Sijainti
Pori
Kuinka 24v sigman sytytys säädetään. Löytyykö jotakin piuhaa mitä pitää maadoittaa? Onko ihan normi säätö vai tarviiko ottaa huomioon jotai asioita? mikä on perusennakko?

Dataloggaus näyttää et olis liian aikaisella. Kokeillaan säätää jos auttais nykimiseen pienillä kierroksilla kuormittaessa.

Voiko olla et cas anturi olisi 180astetta väärin? miten sen oikean asennon näkee?
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Sigma 24v sytytyksen säätö

Nykiminen pienillä kierroksilla kuormittaessa viittaa yleensä johtoihin /puoliin /tulppiin. Miten olet loggauksesta todennut sytkän olevan liian aikaisella? Tuohan loggaa vaan sitä mitä ecu antaa käskyksi eikä toteutunutta ennakkoa :)
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Sigma 24v sytytyksen säätö

Tulpat ja johdot ekana vaihtoon,entinen galantti nyki pikkukierroksilla kun johdot iski läpi.
 

Lektone90

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: Sigma 24v sytytyksen säätö

Joo niinpä tietysti näyttää ecun tiedot eikä toteutuvaa olinpa fiksu. Loggeri näytti tyhjäkäynnillä olevan ennakkoa 28°

Tulpat menossa vaihtoon samoin johdot johdot mallia motonet yleismalli joten ei varmasti kovin hyvät ole. Imuvuotoja ei ole.

Katsellaan miten niitte vaihto auttaa asiaan

Voishan sen sytytyksen silti tarkistaa lampulla joten osaako joku neuvoa onko siinä jotain muista autoista poikkeavaa
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sigma 24v sytytyksen säätö

Eipä muuta huomioitavaa kun se autom. ennakon säätö pitää poistaa käytöstä kun lampulla säätelee perusennakkoa.

Taino toinen on se että muistaakseni tapahtui jotain kummia jos maadottaa sen ennakonsäätöplugin ja loggeri on samaan aikaan kiinni, eli aldl portti pitäisi olla myöskin tyhjänä tuota operaatiota tehdessä.
 

Lektone90

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: Sigma 24v sytytyksen säätö

Itse tein kaapelin ja käytän tecnomotive datalog ohjelmaa.
Sen takii laittelin loggeria kii ku alko vituttaa se ainane nypytys ja samal kävi mieles jospa sytkä ei olis kohdallaa.
Ihmettelin sitä sytkä ennakkoo vähä aikaa, tuntuu aika kovalta ennakolta :D no asia tarkistetaan lampulla.


Joo jostain luin ettei sais olla dataloggausta päällä samaa aikaan kun maadoitettu se pistoke. Onko kellää mitää tietoo mitä kohtaa se mahtaa sigmassa löytyy?

Siinä johtosarjas mikä tulee powertransistor yksikölle on on yks johto liittimellä vapaana, onko siinä se maadoitettava johto?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sigma 24v sytytyksen säätö

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19196.0

Tuonverran osaan auttaa, ei mitään muistikuvaa kyllä että onko sigmassa tuon näköinen plugi.
 

Lektone90

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: Sigma 24v sytytyksen säätö

Kellään tietoa mikä kärkiväli kuuluu olla tulpissa?

Kone siis 6g72 24v doch
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Sigma 24v sytytyksen säätö

Uskoisin et 1,1mm ja sopiva tulppa ois NGK:n N2743.

EDIT. Sori sekotin kipinä etäisyyden ja kärkivälin. Hyvä että Mystinen olit valppaana!
 

Lektone90

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: Sigma 24v sytytyksen säätö

Availin jakopään muoveja ja laiton nokkien ajoitus merkit kohdillee. No kampiakselin hihnapyörän ajoitus merkki (kolo) oli 5° kohdalla eiks sen pitäis olla T merkin kohdalla?
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Sigma 24v sytytyksen säätö

Lektone90 sanoi
Availin jakopään muoveja ja laiton nokkien ajoitus merkit kohdillee. No kampiakselin hihnapyörän ajoitus merkki (kolo) oli 5° kohdalla eiks sen pitäis olla T merkin kohdalla?

no minusta kyllä pitäs olla T kohdalla se merkkihahlo
 
Ylös Bottom