"sigman" kipinä kateissa

Höylä

New Member
Liittynyt
28 Lokakuu 2005
eli, omistan mitsu sigman pelkän koneen (3.0 24 v) ja siihen kuuluvat sähkö/ruisku puolen vempaimet (ecu, syttyboksi, ilmamäärä mittarin ja johtosarjan) mutta en saa kipinää koneeseen millään, kaikki muut osat, paitsi ecu on testattu varmasti toimiviksi ja syttyboksi on ihan uusi, koska se oli ainakin paskana (totaalisen paskana, eli halki :p)

kytkentäkaavioita olen metsästänyt netistä n. 2 vuotta :seina ja jonkin verran niitä löytänytkin, mutta ei anna kipinää, joten jos olis jollakin antaa neuvoa, onko kyseessä joku "ajon/käynnistyksen" esto vai onko mun kytkennät vieläkin vialliset ::)

varasuunnitelmana mulla on ollut nyt jo n. 1/2 vuotta rakentaa megasquirt spark extrasta siihen uusi sytty/ruiskun ohjain, koska en ala ainakaan uutta ecua siihen ostamaan (täysin pc:llä säädettävän, sigman omia antureita/johtosarjaa käyttävän sais jenkeistä n. 1500$:lla)
 
Meiltä löytyis kytkentäkaavio. Samaten löytyy ohjeet miten tehotransistorin voi mitata. Puolat nyt onkin helppo mitata. Haluatko kopiot postiin tai sähköpostiin???
 
Esku: mä oon jo siirtynyt megasquirttiin, mutta jos kiinnostaa tuo sigman ecu boksi, niin voisin sen lähettää sulle tutkittavaksi, niin tietäis onko se ehjä, (täälläpäin ei tunnu kukaan tietävän kuinka sen sais edes tarkistettua) niin olis siitä jollekkin ehkä myöhemmin apua.
 
nykyään tuo käy jo näin hyvin video

seuraavassa videossa pitäis sitten olla jo holset hx 40 kiinni... :nykii

ja se mitsun oma ecu on myynnissä edelleen ;) en minä ainakaan mitään vikaa siitä ole löytänyt, kaikki konkat ainakin on ehjiä (tyyppivika kuulemma, että ne vuotaa nesteet piirilevylle ::)) enkä mitään muutakaan vikaa ole piirilevyltä/komponenteista löytänyt.

kuvia ecu:sta

ECU siis myytävänä 250 € tai paras tarjous...
 
Vs: "sigman" kipinä kateissa

stana..kele... :seina omistan mitsun sigman vm 91 3.0 24v doch...auto käynnistyy satunnaisesti välillä check valo sammuu välillä ei menee järki kyseisen laitteen kanssa...onko vika ecussa vai ajon esto laitteessa jos jotain vinkkiä olis jollakulla....
 
Vs: "sigman" kipinä kateissa

onko tossa mitsun orkkis ajonesto vai jälkikäteen laitettu ?
 
Vs: "sigman" kipinä kateissa

orkkishan tuo on..välillä keskuslukon "rämppäys" auttaa ja saattaa lähtee käymään.. ???
 
Vs: "sigman" kipinä kateissa

E.T.A.C.S.-järjestelmähän näissä on,eli häly/k-lukko/ajonesto "samassa",ja jos kuskin ovimoottori/ohjainyksikkö pätkii,niin vaikuttaa muihinkin.

Mutta se että CE-valon sytyttää,haiskahtaisi siltä että muitakin ongelmia olisi..
 
Takaisin
Ylös Bottom