Sigman koneet

K

Kassu

Guest
Sigmassahan on kahta konetta...3.0 24v ja toinenko on sitten 12v???

Onko kenelläkään kokemusta tosta jälkimmäisestä koneesta?

Teknisiä tietoja ym.

Onkos siinäkin hydrauliset venttiilinvälyksentasaajat, niinkuin tuossa 24v:ssä?

Syy miksi kyselen, niin tarkoituksena olisi lähteä saksaan pirssi ostoksille ja sigma olisi yksi vaihtoehto.
 
Kassu sanoi
Onkos siinäkin hydrauliset venttiilinvälyksentasaajat, niinkuin tuossa 24v:ssä?

On.

Kyseessä siis 3.0L 6G72 SOHC 12V, Googlella löytyy speksejä kyseisestä koneesta.
 
Miten noi koneet eroaa ulkoisesti? Onko 12- ja 24-venttiilistä molempia yhdellä nokalla?
 
nostokurki sanoi
Miten noi koneet eroaa ulkoisesti? Onko 12- ja 24-venttiilistä molempia yhdellä nokalla?

Minun tietääkseni tuo laiskempi 12-venttiilinen on aina SOHC ja 24-venttiilinen on aina DOHC, tämä sama 6G72 24v DOHC konehan löytyy myös tonnarista kahtena eri versiona, vapari ~222hv ja twinturbo vr-4 ~280hv (sori meni vähän OT) ::)
 
Eli siis tuo "mahdollisesti-tuleva-ajokkini" on 12v koneella... Noh, eipä se sinänsä haittaa, lähtee se aika paljon paremmin kuin tuo nykyinen lantti :p

Autoliikkeestä olen sitä mahdollisesti ostamassa. Eli vuosimalli on 1993, 3.0 V6 12v koneella, ilmastointi, sähköherkkuja, farmari, manuaalilaatikolla, 220tkm ajettu... Vikalistaa näin alkuun: akku kuollut, takajarrulevyt ruosteessa (männät jumissa?), venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä pakosarjan päälle, hieman ponnettoman oloinen tyhjäkäynnillä lähdettäessä eli saa tosissaan olla tarkka kytkimen kanssa...

Mitähän tuollaisesta kannattaisi maksaa? Hintapyyntö sillä on 6900 euroa, joka on mielestäni aika paljon liikaa tuplaventtiilikannella olevasta...
 
Jep jep. Ei autoliike laske hintaa, eli Gallu myyntiin ja ostoilmoitus Sigmasta.

Eli saa tarjota 4000-5000 euron hintahaarukan Sigmoja, millä varustetasolla tahansa. Kieltämättä tuo nick "muhkumpi":n Sigma kiinnostaisi, jos kerran on myymässä... ;)
 
Mistähän ton 12 venttiilisen kilowatit selvittäis, siis 125 vai 130?, oishan siinä hienoinen ero kuitenkin :)
 
Tutuilla Varkaudessa on juuri tuommoinen farmarisigma 12-venttiilisellä koneella & tomaattilootalla (farmaria muulla koneella tehtykkään ausseissa ??? ), saksasta tuotuna ja saksankielisessä manuskassa seisoi tehojen kohdalla notta 125kW (170hv).

24-venttiilisessä versiossa tehot 151kW (205hv).

Oha siin juu pien ero :) Mut mukava ajettava on, en ole vielä päässyt testaamaan 24v versiota mutta uskon että ajoelämys on vielä huikaisevampi :peukku
 
Täälä ois myynnissä 5200 € 204tkm ajettu priimayksilö :) sedan ja 24 venttiilinen suomiauto siis.
Ja nyt lähtee nopeasti !!
 
MetalMan_ sanoi
Tutuilla Varkaudessa on juuri tuommoinen farmarisigma 12-venttiilisellä koneella & tomaattilootalla (farmaria muulla koneella tehtykkään ausseissa ??? ), saksasta tuotuna ja saksankielisessä manuskassa seisoi tehojen kohdalla notta 125kW (170hv).

24-venttiilisessä versiossa tehot 151kW (205hv).

Oha siin juu pien ero :) Mut mukava ajettava on, en ole vielä päässyt testaamaan 24v versiota mutta uskon että ajoelämys on vielä huikaisevampi :peukku

Virhe. Farkkusigmaa 12-tappisena aussiversiona ON tehty myös manuaalilootalla. Tällainen oli juuri koeajamani versio.
 
nostokurki: Mä tarkotin siis tota moottoria, 12-venttiilistä, en vaihdelaatikkoa. Siis että farmarissa on ilmeisesti aina tuo 12-venttiilinen versio 6G72 moottorista, tuottaen 125kW. Olen kyllä kuullut puhuttavan 130kW versiostakin. Mistähän tuo huhu juontaa juurensa, mene ja tiedä...

Sigmaa siis toki on sedania ja farkkua tehty manuska ja tomaattilootilla. Sori jos oli äsken sekavasti sanottu ;)

Ja melekosesti mukavampi on kyllä ajaa tomaatilla, ei tarvi kun loikoilla kuskinpenkillä, painaa kaasua/jarrua ja käännellä rattia ;D Se kun vielä vaihtaakin niin pehmiästi että ei ees huomaa :)
 
Takaisin
Ylös Bottom