Ensimmäiseksi , en aloita haastamaan riitaa.
Niko Päivinen sanoi
Samalla tavalla kuin minkä tahansa muunkin säädön -mittaamalla.
Melko tarkat kädet kyllä omistat ,jos dremelin kanssa on 0,1 mm tarkkuus ? Jos ei ole pulteissa säätöä.... Vuokraat siis nelipyörä suuntaus laitteen ja otat hioma vehkeet mukaan ? Kone jota itse vuokraan kerran vuodessa ,maksaa 120 €/h sisältää ALV+asentajan
Jos pyöränkulmat ovat sekaisin autossa, jossa ei ole camber-säätöä lainkaan, niin eivät ne silloin korjaannu esim. laittamalla aftermarket-säädettävät yläpäät, ja säätämällä yläpäiden lautaset nolla-asentoon. Jostainhan se heitto tulee siihen ei-säädölliseen tolppaankin, eli mittaus on käytännössä ainoa vaihtoehto.
Eikö juurikin säädettävillä yläpäillä ole mahdollista säätää camberia ,jos muuten ei camberia voi säätää ?
Tolpan reikien viilaaminen on minusta paljon järkevämpi vaihtoehto, kuin yläpään reikien viilaaminen (korissa): worst case menetykset ovat (tolppia viilatessa vs. koria viilatessa) pari käytettyjä etutolppia.
Mikään viilaaminen ei ole minusta suositeltavaa , jos kori on kiero eikä säätöjä ole niin , varmaankin kaikki auton omistajat tietävät mikä on paras ratkaisu ?
Sitten kun tolpan reikien viereen tekee vielä pienet stopparit, ja pulttien alle epäkeskoprikat, niin kyllä muuten pysyy. Ja edelleen kaikki on palautettavissa täysin alkuperäiseksi myöhemmin, jos niin haluaa. Ja jos meinaa tehdä säädön pysyväksi, niin silloin pärjää ilman stopparirautaa ja epäkeskoprikkaakin, ihan tavallisella (sopivan järeällä) prikalla: reikä soikeaksi tolpasta-säätöä-ajelua-mittausta, ja sitten kun tuntuu hyvältä, heppaa prikan mig-liimalla kiinni tolppaan. Maali päälle ja rokkenrollia.
Hio , viilaa , hitsaa ja maalaa.... Ihanko olet nyt tosissasi ?