Sigman takasivu -pikkuikkuna

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Onko liimattu vai tiivisteellä kiinni?
Alkaa yli satasen vauhdissa suhisemaan ja totesinkin olevan vähän huonosti kiinni, sitä ulospäin painelemalla irvistää.
 

Teemu_Laakso

Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Mäntsälä
Vs: Sigman takasivu -pikkuikkuna

Muistaakseni kolmella mutterilla kiinni ikkunaverhoilun takaa. Välissä butyylitiivistettä jonka saa irti reilusti lasia sisältäpäin painamalla. Kannattaa varoa koristelistoja, mutta kyllä ne ehjänä irtoaa. Sikalla on myydä aika samanlaista tavaraa jos tahtoo lisätä.

Sellainen huomio, että jos humisee, niin sitten varmaan vettäkin saattaa kertyä johonkin.
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Sigman takasivu -pikkuikkuna

Kiitos tiedosta, en olisi muuten osannut mitään ruuveja tuolta odottaa.
Uskalsin näin alkaa nyppimään sisältä verhoilupaneelia irti, lähtikin vielä ehjänä. Molemmat alimmaiset mutterit olivat lähes löysässä, kiristin monta kierrosta, vaikka ei noita tietysti kovin tiukkaan uskalla laittaakkaan. Oletettavasti vuoto johtui näistä...

Se butyylitiiviste ei siis ole mikään liima? mömmö on lähes juoksevaa, ihan eri ainetta kuin esim. vieressä näkyvässä takalasin saumassa.

Tuli tiivistettyä normi sikaflexillä, kun semmonen tuubi sattui vielä käden ulottuvilla olemaan.

Edit. Kyllä muuten suhinat loppui :peukku
 

Teemu_Laakso

Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Mäntsälä
Vs: Sigman takasivu -pikkuikkuna

Butyylitiiviste on samaa tavaraa joilla esim takavalot ja ovien tuulensuojamuovit on tiivistetty. Sen on tarkoitus pysyä kuivumattomana ja rakennelman pystyy purkamaan leikkaamatta. Takalasi taas on kiinni lasiliimalla ja irtoaa leikaten tai lasi rikkomalla. Butyyliä on käytetty paikoissa joihin ei pääse leikkaamaan.
 
Ylös Bottom