Sisätilan esilämmitys

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Eikös tuo remotelämmitys lämmitä ilmaa sähkövastuksilla eikä vettä? Luulisin ainakin, kun lämpöähän alkaa tulemaan käytännössä heti kun puhallin menee päälle.
 

Arimo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2019
Eikös tuo remotelämmitys lämmitä ilmaa sähkövastuksilla eikä vettä? Luulisin ainakin, kun lämpöähän alkaa tulemaan käytännössä heti kun puhallin menee päälle.
Kyllä se ihan nestettä lämmittää. Voit testata asian laittamalla sen lämmityksen päälle ja kokeilemalla kädellä hetken kuluttua niitä letkuja sieltä auton alta.
 

Gesa

New Member
Liittynyt
13 Lokakuu 2022
Moi.

Kokeilaas löytyisikö täältä apua.
Eli kesällä tuli ostettua saksan tuliaisena vm-18 mallin PHEV. Nyt alkaa säät syksyn myötä kylmenemään ja itselläni hieman hakemista miten noiden asetusten kanssa pitäisi olla.
Eli auto on laturissa koko yös, ajastettu toimito niin että lataa yösähköä klo 22-07 asetuksella "tays lataus" ON, lämmitys ajastettu klo 6:40 kestämään sen 10 min ajan. Kuitenkin tuntuu siltä että A: Auto ei lämmitä (täytyykö olla ilmastoinit päällä kun illalla auton sammuttaa?)
Ja B: auton akku ei tule täyteen (vaikka pitäisi olla se 10min tuon lämmityksen jälkeen jotta se lataisi käytetyn varauksen takaisin. Tai näin itse sen ajattelin toimivan.

Miten noiden kanssa pitäisi toimia. Ja ainiin. Tuo auto kun on saksasta niin kellohan on sieltä. Toki vaihtanut sen sateliitistä oikeaksi mutta jossakin lukee jostakin bugista. Hämmentyy todella paljon.

Kiitos vastauksista etukäteen!
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Lämmitys syö enemmän akkua kuin sitä saa ladattua. Etenkin jos lataa auton mukana tulleella kaapelilla. Siksi akku ei ole täysi.
Kannattaa tarkastaa ettei jäähdytysnesteputkien sihti ole tukossa ja laittaa suoraan ainakin 20min lämmitystä. Lisäksi vahva suositus viimasuojille. Lämmityslaitteen toiminnan kuulee myös auton ulkopuolelle varmista että se lähtee päälle.
Tuosta sihdistä on paljon juttua täällä.
 

Gesa

New Member
Liittynyt
13 Lokakuu 2022
Lämmitys syö enemmän akkua kuin sitä saa ladattua. Etenkin jos lataa auton mukana tulleella kaapelilla. Siksi akku ei ole täysi.
Kannattaa tarkastaa ettei jäähdytysnesteputkien sihti ole tukossa ja laittaa suoraan ainakin 20min lämmitystä. Lisäksi vahva suositus viimasuojille. Lämmityslaitteen toiminnan kuulee myös auton ulkopuolelle varmista että se lähtee päälle.
Tuosta sihdistä on paljon juttua täällä.
Joo, lämmintä kyllä tulee kun manuaalisesti asettaa lämmittämään. Eilen tuli kokeiltua kun täällä etelässä oli aamulla +4°c, hyvin kabiini lämpeni kun annoin olla 5min päällä.
Mutta, jatkaako tuo lataus kun asetuksena on tuo "täys lataus" ON. vai katkeaako kun akku on kertaalleen latautunut täyteen? Ajatus minulla oli että antaa sen käyttää lämmittämiseen akusta sen mitä käyttää ja lataa takaisin täyteen kun kabiini lämmennyt. Täytyy huomiseksi asettaa vielä tuo 20min ajatus päälle.

Muuten ihan kiva auto ja paljon on hyvää, kuten kaupungissa taloudellisuus, mutta vähintään on yhtä paljon negatiivisia ominaisuuksia joista en itse ainakaan tykkää lainkaan. Yksi on tuon Wifi verkon älyttömän lyhyt kantama. Miksei siinä voisi olla sisäänrakennettu SIM -kortti jolla autoon voisi ottaa yhteyden mistä vaan? Ei olisi edes ollut kovin vaikeata tehdä. Moni täälläkin on niitä pellepelottomia viritelmiä prepaidliittymillä tehnyt. Voisi tuon lämmityksen laittaa hampaita harjatessa päälle.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
En osaa sanoa pitääkö sun laittaa ajastettu lataus pois että lataa uudelleen. Itselläni ei ole ollut koskaan ajastuksia latauksen kanssa käytössä. Avaimen sivunapista saat ajastukset kätevimmin pois.
 

TiPee

Member
Liittynyt
9 Elokuu 2019
Mutta, jatkaako tuo lataus kun asetuksena on tuo "täys lataus" ON. vai katkeaako kun akku on kertaalleen latautunut täyteen? Ajatus minulla oli että antaa sen käyttää lämmittämiseen akusta sen mitä käyttää ja lataa takaisin täyteen kun kabiini lämmennyt. Täytyy huomiseksi asettaa vielä tuo 20min ajatus päälle.
Tuohan on helppo varmistaa. Jos kerran auton lataus on ajastettu käynnistymään klo22 niin kello 6:40 akku on jo täynnä ja lataus loppunut, mene aamulla vaikka 6:55 (kun ajastettu 10min lämmitys on ohi) katsomaan onko lataus käynnistynyt uudelleen

Edit. Ja vielä parempi jos menet auton luokse ennenkuin ajastettu lämmitys on loppunut niin kuulet samalla toimiiko (sen huminan kyllä kuulee) se.
Ja itse olen alkanut käyttämään noissa 10 min lämmityksissä asetuksena huurteenpoistoa, on paljon tehokkaampi kuin lämmitys. Tällöin kerkeää sisätila jopa hiukan lämpeämään tuossa ajassa
 
Viimeksi muokattu
Ylös Bottom