Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

No voihan helevata soikoon, arvaappa vain iskikö kutvos-galantti-kuume itelle ja isomman kerran ;D

Ois vaan pitäny jättää kattomatta noi kuvat... ;D

Mut katottu mikä katottu, ja ei voi muuta sanoa, ku hemmetin hieno peli ja onneksi olkoon hankinnasta! :peukku

Eihän sitä kaikkea pidä heti näprätä, pitää aikaa jäädä niille talvikuukausillekkin tosiaan... 8)

Kervoon heti sit näytille! :P
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Uijui :o siinä on aika namu farkku Galantti. Eiköhän siitä tuu entistä komeempi ajan kuluessa ;).
Onnea vaan uuden auton johdosta :peukku
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Tängjuu tängjuu... ;D

Kyllähän sitä jotain pientä täytyy kehitellä tämänkin suhteen ja visioita pukkaa jo kovalla tahdilla... :P
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Näitkös jo mitä ehdottelin kuvilla tuolla messengerissä?
...vai pitäskö itse ne toteuttaa ::)

Vanteista senverta että noi on Rial Le Mans vanteet ---tosin ei kiiltävät kait niinku mulla edellises isoG:ssä oli. Niit o just kahdenlaisia.
Ja voi voi...se tiptronik jäi puuttuu ::)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

:peukku Onnittelut täältä kutoskuskilta! Niinhän se on että mikään päivä ei voi olla huono, jos saa tuollaisella ajella ;D TCL taitaa kans puuttua? Jos tähän tulee sitten jotain muottiprojekteja, niin vinkkaahan tänne. Takaspoilerimuottia ei tosin tarvita kun se on jo 8)

Onnellisia ajokilometrejä :driver
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

horsepower sanoi
:peukku Onnittelut täältä kutoskuskilta! Niinhän se on että mikään päivä ei voi olla huono, jos saa tuollaisella ajella ;D TCL taitaa kans puuttua? Jos tähän tulee sitten jotain muottiprojekteja, niin vinkkaahan tänne. Takaspoilerimuottia ei tosin tarvita kun se on jo 8)

Onnellisia ajokilometrejä :driver

Kiitokset! En muuten ole vielä tutkinut, että onko tuossa TCL vai ei, mutta täytyykin heti tutkia. Epäilen kyllä, että puuttuu...

Muottihommia voi talvella tulla, joten pidetään teittin toiveet mielessä. :peukku
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Onpahan taas asiallisen näköinen laite täm uusikin hankinta :peukku
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Aijaa, eikö TCL oo kaikissa kutoskoneisissa? (Porukoilla on ollu pari yksilöö ja molemmista tuo löytyi...)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Komia oli kutvonen omin silmin nähtynäkin, mielenkiinnolla jään odottelemaan uusi suunnitelmiasi ;).

Pidetäänpä toistekkin vst. hätäistunto, jos vaan saumaa sattuu.

:offtopic
Piti muuten mielenkiinnosta kurkata vielä sinne takaripustuksiin. Ja perhanan, puslahan siellä kumminkin oli, edessä nivel ;D. Näin se keski-ikäisen muisti rupeaa pätkimään. Teoria siis piti paikkansa ;).
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Jackie sanoi
Aijaa, eikö TCL oo kaikissa kutoskoneisissa? (Porukoilla on ollu pari yksilöö ja molemmista tuo löytyi...)

TCL= Traction Control system ja kyllä tästä pelistäkin se löytyy jos oikein luin manuskoja.

Jarrujenkin toimintaa on jo tullut testattua fasaanipoikueen säästämiseksi. Hyvin toimii nekin - koko pesue jatkoi matkaa ehjänä tien toiselle puolelle eikä keulaan tullut turhia osumia. :peukku

MikkoM: Kiitokset lyhyellä varoitusajalla ehdottamastani minimiitistä! Kahvi ja munkki maistui oikein hyvältä... :peukku Tarkistin omastanikin sen takaripustuksen rakenteen, kun jäi itseänikin mietityttämään, että pätkiikö oma muisti pahemman kerran. ;D Onneksi joskus sentään muistaa jotain oikeinkin... 8)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Skydiver sanoi
TCL= Traction Control system ja kyllä tästä pelistäkin se löytyy jos oikein luin manuskoja.
eikös sille pitäis olla namiska ratin vasemmalla puolella paneelissa, valojen korkeuden säädön vieressä?
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Tommonen valintakytkin ja kyseessähän on suomeksi sutimisenesto. Galluunhan on ollut saatavilla myös oikea ajonhallintajärjestelmä, en tosin ole yhdessäkään pelissä sellaista nähnyt?
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

MikkoM sanoi
Tommonen valintakytkin ja kyseessähän on suomeksi sutimisenesto. Galluunhan on ollut saatavilla myös oikea ajonhallintajärjestelmä, en tosin ole yhdessäkään pelissä sellaista nähnyt?
Nonii, kiitokset Mikko ;)
Kuinkas tuo TCL galantissa toimii ja miten sen toiminnan huomaa? Onkos sille mittaristossa mitään merkkivaloa että koska menisi päälle? Se kuitenkin lienee ihan oikea... kaverin 1.6 foocuksessa vitsailin että se TCL nappi lienee pelkkä ledivalon kytkin kun eihän sitä saa sutimaan vaikka yrittäisi ;D ;D

Ajonhallintaa (MASC) en ole minäkään nähnyt kuin esitteissä, tosin 2002 esitteessä lukee "Vakiona V6-malleissa.", joten pitääpäs kysellä näiltä tuoreen kutosen omistajilta.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Kiitokset poijjaat varmistuksesta ja kuvitelmieni alasampumisesta. ;D Eihän tässä sitten ole mitään sutimisenestoa, jos kerran nappulaakaan ei ole, eli kaikkia mallisarjan herkkuja ei löydy. Vai oliko TCL vielä tämän yksilön syntyhetkellä saatavilla (ensirek. 03/98, mutta tarkkaa valmistusajankohtaa en ole tsekannut)? Äkkipäätään nettiä selattuani se kaiketi olisi ollut jo -97 eteenpäin tarjolla, mutta varmuutta minulla ei ole. No, näillä mennään mitä löytyy. 8)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

kapsu sanoi
Kuinkas tuo TCL galantissa toimii ja miten sen toiminnan huomaa? Onkos sille mittaristossa mitään merkkivaloa että koska menisi päälle?

Jos vain toinen etupyörä yrittää sutia, niin sitä jarrutetaan. Taas jos molemmat renkaat löisivät tyhjää, niin tehoja lasketaan. Tarkkaa en tiedä miten tehot pudotetaan, kun kaasuläppä voi kumminkin olla selällään, joten liian laihan seoksen pelossa ainetta ei ainakaan voi vähentää. Ehkä syttyä katkomalla? Systeemi on oikeasti toimiva tiettyyn rajaan asti, varsinkin liukkaalla. Se antaa jopa vauhdin kiihtyä. Mutta kunnolla murjomalla, sekin antautuu.

Kuivalla asfaltilla automaatilla on sen verran helppo lähteä räväkästikkin sutimattakin, joten kuivallahan siitä ei suurtakaan iloa ole.

Tarkennetaan vielä, että omassa Gallussa siis TCL:ää ei ole, mutta on tullut ajettu myös tominnon omaavalla G:llä tosi paljon.

Ai niin, siis mittaristossa on TCL valo mikä iloisesti vilkkuu ABS pumpun säestämänä, kun järjestelmä on tositoimissa.

Nyt kattomaan Formulaa. Luvassa kylmää kyytiä :driver.

p.s. Tuommonen "SMÄCH" Galant olisi jees.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Onneksi olkoon hyvästä valinnasta! Hieno väri tuo tummanvihreä ja sisustaankin on jo silmä tottunut ;)

Mutta tuohon TCL/ASC asiaan. ASC ollut saatavana optiona ainoastaan 6A1 (V6) koneeseen 3/2000 tuotannosta lähtien. TCL samalla lailla -97 lähtien. Muihin koneisiin ei saatavana. Suomeen ei lienee tullut autoja ASC:llä varustettuna, ainakaan ei ole vastaan tullut.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Aivan älyttömän siisti peli! Minäkin tahdon ;) Pitäisi tuolle omalle galantille jotain saada tehdyksi, mutta rahapula on pahasti esteenä minkään projektin aloittamiselle edes.

Minä taisin keretä jotain jo narisemaan noista keltaisista vilkuista silloin kesäpäivillä, mutta lupasit vaihtaa ne pikimmiten! :D Jatka toki projektipäiväkirjaa jahka jotain olet askarrellut päivien ratoksi. :)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

OT: Tuo TCL on sellainen mitä ei yleensä Saksan tuonneista löydy, kun siellä sille ei ilmeisesti ole kauheasti tarvetta. Silloin kun tcl on aktiivisena palaa vihreä "tcl on" teksti mittariston alareunassa ja kun sen ottaa tuosta tcl off -napista pois käytöstä, lukee "tcl off" teksti oranssina koko ajan. Tuon tehojen laskun vuoksihan tämä otetaan aina radalla pois päältä. Kyllähän sen kuivallakin saa aktiiviseksi ::) ;D Tarkkasilmäinen miehenihän heti bongasi noista Skydiverin kuvista, että tcl-nappi puuttuu 8)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

No pitää ny kuitenki pikkasen sanoa et vaihda ne vilkku polttimot silvereihin ettei ne oranssiset mokkulat näy ;D ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

calle sanoi
No pitää ny kuitenki pikkasen sanoa et vaihda ne vilkku polttimot silvereihin ettei ne oranssiset mokkulat näy ;D ;D
Arvasin, että tuosta tulee vielä kommentteja... ;D Silverit on tulossa molempiin kulkimiin. :peukku
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

> etusivulasit 50% läpäisevällä

no mutta eihän niitä saa kalvottaa ;D

mitäs muuten kustantansi tuommoinen kalvotus?
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Kapsu: ei saa ei, mutta siellähän nuo ovat. 8) Koko homma kustansi 370 €.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Mielenkiintoinen tuo "liukuvärjäys".. Kuvia tulee varmaankin kun ehdit?
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Kunhan saan sedaniin uudet tassut alle, niin käyn molempien kiesien ja puoliammattilaisen kanssa soramontulla kuvaussessiossa ja laittelen sitten kuvia tulemaan. Tuosta päiväkirjan kuvasta ei tosiaan oikein vielä saa selvyyttä, joten täytyy ottaa parempi sivuprofiilikuva.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Komea peli! Pitää olla hieman kateellinen nahka sisustuksesta ja tuosta isommasta myllystä mutta jos tuota itse tulisi toimeen ilman niitä :)
Mistä ostit kirkkaat kulmavilkut ja sivuvilkut? Motonetissä ainakin näytti edulliset olevan...
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Onnittelut hyvästä valinnasta! :peukku
Itselläni samanmoinen Galant alla, ei tosin nahkapenkkejä eikä kattoikkunaa.. Eikä löydy TCL:ääkään omasta katiskasta.
Kertaakaan ei ole oma Gallu lähtenyt luistelemaan, vaikka talvella on jyrkkiin mutkiin menty vauhdilla.. ;D

Imperio sanoi
Mistä ostit kirkkaat kulmavilkut ja sivuvilkut? Motonetissä ainakin näytti edulliset olevan...

Mä ostin noi AD-varaosast.. Tais maksaa kulmiin 20e kpl ja kylkiin 10e kpl.. Että ei paha rasti.. =)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Kiitos kiitos molemmille! :peukku

Laitoin kyllä heti merkille, että autokanta lisääntyy Team Radantauksen poppoossa ja komea peli se on sielläkin. 8) Samasta paikasta hommasin vilkut kuin sedaniinkin - Keravalta varaosaliikkeestä ja hintaa kertyi yhteensä 50 €.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Vai että kolahti :-\
siitä vaan tuomioksi että pitää hommata uusi puskuri, VR4 mallia sitten tilalle ;D
tuskinpa antureista on murhetta, testerillä tsekkaa.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Perkeleen audistit >:( :seina


Nooh kerran noin mallikkaasti hoitui vakuutusyhtiöön asia niin ei muutakun sitte kunnon puskuria tilalle ;) ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Sulla ei toi huono tuuri näytä pettävän millonkaan. Aina jotain sattuu ja tapahtuu. Onneksi asiat tällä kertaa näyttävät sujuvan helposti! :)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Onhan tämä tuuri aika kohdallaan... ;D Mutta nyt olisi keulan päivittäminen kohtuu helppoa tässä yhteydessä ja sitä jo kovasti suunnittelen. Ei tässä siis ole vaivuttu mihinkään masennukseen - päinvastoin, tämä homma on mahdollisuuksia täynnä. :P Yksi tuoreemman mallin konepelti olisi jo tiedossa ja puskuriksikin taitaa tulla jotain muuta kuin tuo orggis... Saas nähdä!
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Skydiver sanoi
päinvastoin, tämä homma on mahdollisuuksia täynnä. :P Yksi tuoreemman mallin konepelti olisi jo tiedossa ja puskuriksikin taitaa tulla jotain muuta kuin tuo orggis... Saas nähdä!
"Tää on pelkkä vaimon kauppakassi,tälle ei tehdä mitään erikoista"..

..ja niin se mopo taas lipsuu.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Pahoittelut, haluutko ostaa mun pahakarma tittelin.. saat halvalla? ja ST:n kanssa linjoilla, kyllä se mopedi sladiin menee, ennemmin tai myöhemmin. Mut ei se satu ;D.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

No eihän tätä tosiaan pitänyt ihmeemmin laitella... ;D Katotaan nyt miten pahasti mopo karkailee, mutta jotain tässä yhteydessä on luontevaa tehdä. Eikä se välttämättä ole pahakaan asia... Jääpi nähtäväksi! 8)

Ms Frost: No jos halavalla saa, niin mikä jottei... Taidan toisaalta kohta olla ansainnut sen ihan itse, ettei sitä enää ostaa tarvitse. ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

"Kyllä nyt taas kelpaa" .... törmäillä? ;D



... vitsi vitsi, hyvä kun tuli kuntoon! 8)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Heh, toivotaan nyt, ettei ihan heti joku kopsauta taas... ;D Onhan tätä pahaa karmaa ollut enemmän kuin tarpeeksi.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

airbäkkien anturi on se laatikko keskikonsolissa ( g-anturi) joka laukaisee pussit, joten jos ei tullu
silmille niin kovaa ajoa vain uudella puskurilla & hilppeillä :peukku
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Näin sain tietää tosiaan, että boksi on keskikonsolissa. Joitain airbagien ohjaukseen liittyviä antureita on keulassa ilmeisesti palkeissa? Sellaistakin tietoa sain kuulla, että nuo anturit alkaisivat olla viiden vuoden jälkeen todennäköisesti toimintakyvyttömiä, joten airbagit laukeavat vain ja ainoastaan tämän G-anturin reagoidessa.

No joka tapauksessa pirssi on taas entistä paremmassa kunnossa ja matka maistuu! 8)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Taisit taas ahertaa Gallun kanssa kun puhelin soi eilen illalla eikä mitään puhetta kuulunut 8) Äänistä päätellen oli Harri taas tallissa ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

No perskuta niin näköjään on tasku soitellut... Pahoittelut häiriköinnistä! ;D Ja oikein arvelit - tallissahan minä ähersin. Jokunen ilta on taas vierähtänyt pinnan teossa ja pikkuparantelujen kanssa. Nyt kelpaa taas ajella. 8)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Huomasin saman ilmiön että jarrujen ravistukseen hieman vaikutti vanteen & renkaan vaihtuminen, vaan joo, kyllä taitaa menny etulevyt vaihtoon jossain välissä. Itse kun en ajele tommosilla sporttikumeilla sain matka-ajon kulutukseksi noin 7.5 litraa ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Asiallinen on kulutuslukema... Otit varmaankin pienten pyörien aiheuttaman mittarivirheen huomioon? :peukku
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Skydiver sanoi
Asiallinen on kulutuslukema... Otit varmaankin pienten pyörien aiheuttaman mittarivirheen huomioon? :peukku

Otin, ne pyörät on ihan alkup kokoa siis ja pikkasen isommat halkasijaltaan kuin päällä olleet 205/50/16. Ja olihan tuo pitkää ajoa, talvinopeuksilla. Ja siis tuohon kuului yks 160km reissu, pari 80 reissua ja yks noin 250km reissu (kaikki siis pysähdyksineen ja uudestaan lähtöineen) , ja muutamia kylmäkäynnistyksiä plus hieman kaupunkipyöritystä. Orkkisvanteet olivat käteen kevyen tuntuiset. Matkamittari ja nopeusmittari virhe siis pieneni ihan himpun verran. Voi olla että tuli ajettua kesäkumeilla liian pienellä paineella tai jotain. Kesällä sain alhaisimillaan noin 8 pitkässä matkassa. Mutta kokoajan pyörinyt siinä 8,4 litrassa tuo mittarivirheellä suhtautettu kulutus.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Skydiver sanoi
Mittarissa 195 tkm ja taas vaihtui iloliemet ja suodatin koneeseen. Samaan syssyyn pesin auton Pinelinellä ja hieroin Mequairsia pintaan.

Ja ei kun takaisin baanalle...

Ollaan kilsoissa sitte melkein tasoissa... :D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

No ei kestä kauan kun painelen ohi... ;D Näillä ajomäärillä mittari vilisee aika tahtia, mutta mukavahan se on hyvällä päästellä.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Kun saat renkaat,niin katoppas piruuttas vuosi ja kerro se muillekkin..
 
Takaisin
Ylös Bottom