Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Minun entisessä 99 (pfl) V6 galantissa on 276 mm 2 mäntäiset, vaikka ei ole sport edition. Voi vaikuttaa että tuotu saksasta?
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

kapsu sanoi
tai kaikki pfl V6?

Ei näytä olevan samoja kaikissa, sillä tässä minun tapauksessa on pienet, yksimäntäiset etusatulat ja tämä on pfl ja Saksan tuontipeli. Ei oo heleppoo... ::)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Jos sitä nardin vaihteenvalitsinta kaipailit niin olikohan erkin varaosa v6:ssa peräti se sellainen puinen invecs2:sen valitsin.

Maalatuille jarrusatuille se pinnoite voisi olla kova juttu mikäli niillä ei ole kiire alle.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

mystinengalant sanoi
Jos sitä nardin vaihteenvalitsinta kaipailit niin olikohan erkin varaosa v6:ssa peräti se sellainen puinen invecs2:sen valitsin.

Maalatuille jarrusatuille se pinnoite voisi olla kova juttu mikäli niillä ei ole kiire alle.

Kiitos vinkeistä! Periaatteessa ajattelin vaihtaa vaihteenvalitsimetkin keskenään autojen välillä, mutta toisaalta Nardista saisi verhoiltua aika siistin version projekti Galluun ja silloin tarvitsisin toisenkin Nardin... Laittelenpa kyselyä Erkille.

Ja tuota pinnoitusta voisi muuten tosiaan kokeilla satuloihin! Ei niillä niin kiire ole, etteikö sitä ehtisi pistää pintaan. :peukku
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Onnittelut koneistamon valinnasta, ei pitäisi pystyä pettymään... ;D

-Eki
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

eki75 sanoi
Onnittelut koneistamon valinnasta, ei pitäisi pystyä pettymään... ;D

-Eki

Pitäisi tosiaan tulla hyvää jälkeä. Näin olen antanut itselleni kertoa... ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Onnea! Nyt sullakin on "se" ! Kyllä se vaan näyttäisi vetarikohtaista olevan mutta edelleen kun Ale vaihtoi nuo sisemmät kupit niin eihän se nyt saamari voi ulkosista nivelistä johtua ???
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

mystinengalant sanoi
Onnea! Nyt sullakin on "se" ! Kyllä se vaan näyttäisi vetarikohtaista olevan mutta edelleen kun Ale vaihtoi nuo sisemmät kupit niin eihän se nyt saamari voi ulkosista nivelistä johtua ???

Oon tosiaan nyt vaihtanut eteen molemmat vetarit kokonaan ja nyt sain "sen"... ;D On se per**le. Vasen on tehdasuusi ja oikea on käytetty ja kupissa oli pientä kulumaa, mutta ei vaikuttanut huolestuttavalta. Vapina tuntuu nyt tulevan vasemmalta puolelta, mutta kun perse ei ole se kaikista herkin elin, niin tuntuma voi olla väärä ja osaahan se tuntuma kulkeutua muualtakin... Paskamaista.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Teillä on pojat vain liian herkkä p**se ja liian tiptop asenne, jossei vikaa selvästi löydy niin ei muuta kuin kovaa ajoa! Kyllä se vika sitten itsestään ilmoittaa kun se on valmis löydettäväksi. ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

No minkä sille perseelleen voi... ;D Totta puhuen tuo vapina on aika raivostuttavan tuntuista ja häiritsee vähän paatuneempaakin kuskia, joten kyllä tuohon joku ratkaisu pitää löytää. Joku muu siis kuin porsiminen... :P
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Ööööh... Pyörät vaihtoon niin selviää paljon... :)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Jahvetti sanoi
Ööööh... Pyörät vaihtoon niin selviää paljon... :)

Tuo on aina tsekattava täristystapauksissa ilman muuta. Käytin renkaat vuoden vaihteessa tasapainotuksessa ja pientä vapinaa niihin jäi, mutta riittäisikö se aiheuttamaan tuon, niin se tuntuisi oudolta. Mutta ei olisi ensimmäinen kerta, että luulen väärin... ;D No kohtahan se selviää kun kesätassut menee alle muutaman viikon päästä. ;)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Jahvetti sanoi
Ööööh... Pyörät vaihtoon niin selviää paljon... :)

Tässä tuskin on siitä kyse vaan nyt ollaan tämän mystinen EC/EA galluja vaivaavan ongelman parissa. Se mihin ollaan etsitty vuosikausia ratkaisua. Veikkaan että kun Harri vaihtaa pyörät niin hetken aikaa on hyvä kun keulaa on nostettu ja sitten taas palaa tuo ravistus. :peukku
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

uskoisin että mulla EA6 vapinan tekee väärä offset vanteissa, talvivanteilla vapisee offset 35....
kesä vanteissa (yhtä leveät 7") 45 eikä vapise yhtään...

epäilys siis että laakerin välys saa väärällä offsetillä vapisemaan renkaan ???

villiveikkaus?
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Kaikkia veikkauksia kuunnellaan kyllä ja mistä sen tietää, vaikka silläkin olisi jotain tai vähän suurempaakin merkitystä. Tutkitaan! :peukku
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Ei se vapina tule nosturilla välttämättä esiin... Pitäis ollu pyörät samassa asennossa kun auto maassa...
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Jahvetti sanoi
Ei se vapina tule nosturilla välttämättä esiin... Pitäis ollu pyörät samassa asennossa kun auto maassa...

Tämähän se ongelma siinä yleensä juuri on, mutta koitetaan kuitenkin samalla kun muutenkin tutkitaan paikkoja.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Skydiver sanoi
Tämähän se ongelma siinä yleensä juuri on, mutta koitetaan kuitenkin samalla kun muutenkin tutkitaan paikkoja.

Autoi istui maassa pomppien pomppien, mikä sullon autonen kun et enää hyppele!

(Oli ihan pakko)

Mutta näinhän se varmaan menee, harmi kun et eilen kerinnyt mutta tuo kääntyminen taas viittaisi ilman muuta ulompaan niveleen, pitää omallaki vähä testailla kumpaan suuntaan kääntäessä ravistaa enemmän...
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Mystisellä alkoi soimaan biisit päässä... ;D

Eilen ei taaskaan ehtinyt miittiin paikalle, mutta kyllä se vika sieltä vielä löytyy... ;)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

miiissäs ne tukivarret on että saadaan kulmat kohdallee... nyt olis vielä aikaa tehdä ne vaikka sillai nopeesti... ;)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Jahvetti sanoi
miiissäs ne tukivarret on että saadaan kulmat kohdallee... nyt olis vielä aikaa tehdä ne vaikka sillai nopeesti... ;)

Ai perkule! Tallissahan ne nyt on! Laitan ne tulemaan huomenna matkahuollolla, niin pääset heti hommiin, kun kerran nopeesti tulisi valmiiksi... ;) :peukku
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Aika peruskauraa galantin omistajalle nuo toimenpiteet (mutta kun auto muuten on niin hyvä niin varsin palkitsevaa), mä vien ton sportin varmaan takas eräälle finikorin toimipisteelle moiseen operatioon. Sanoin että tuun kattoon siinä välissä ku ruostekohdat puhallettu. Vr4 tapauksessa ongelmat ovatkin huom vähäisempiä. Ne pienet korjaukset meinasin tehä ite ja koko pohjaan kevyt kotelosuojamassakerros lisää. Ootko omassa tallissas puuhaillu?
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Galantin omistajan ja periaatteessa kenen tahansa etelän suolassa ajavan arkeahan tämä on, mutta onneksi ei kaikkea tarvitse mekaanisesti raapia. Kenkkumaisinta on vanhojen massojen kaapiminen ensin pois... Siinä ei ole oikotietä onneen. >:( Kyllä siitä hyvä tulee kun huolella tekee ja kestää taas pitkään. :peukku

Omassa tallissa teen ja tilaa saisi olla enemmän, mutta saa tuollakin homman tehtyä, kun vaan jaksaa könytä. Siellä ei ylimääräistä touhutilaa ole, niin kuin silloin täällä käydessäsi varmasti huomasit... :P
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Nyt joudut hommaamaan siihen sitte invecs-II laatikonkin :D Ja sitte tietty toiki ansaitsee korkeekontrastimittariston.... ja ...ja... :D

On se kiva että jossain inssit osaa kiinniittää huomiota järkeviin asioihin. :peukku
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

mystinengalant sanoi
Nyt joudut hommaamaan siihen sitte invecs-II laatikonkin :D Ja sitte tietty toiki ansaitsee korkeekontrastimittariston.... ja ...ja... :D

On se kiva että jossain inssit osaa kiinniittää huomiota järkeviin asioihin. :peukku

Hehe, ei saa yllyttää hullua... ;D Katsotaan mitä tulee jatkossa, mutta koko ajan pitää näköjään laittaa jotain lisää ja voihan se olla, että mittaristo vielä vaihtuukin. Todennäköisimmin laitan kuitenkin tuota hifipuolta seuraavaksi... ;)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Ainoa mitä puuttuu... Puuttuuhan siitä myös manuaaliaski :driver Late kato sekoilee välillä, haistellu liikaa IPA:a ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

mystinengalant sanoi
Hmmm jäiköhän erkille se v6:sen mittaristo... :D:D :D

Jäi vaan ei jäänyt enää. Josko tuon sunnuntaina hakisi talteen. ;D

Urran: Noh noh, ei tuo manuaalia kaipaa. :P Mutta vanteet kaipaa sun kiillotusta. ;)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

^Kaikki autot kaipaa manuaalin. Kylhän mä lippejä oon kiillottanu. Mutta että koko vanteet :o
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Jaa. No perskeles :D Mitäs puolille tapahtuisi :) Onko purettavat vanteet? En muista näet yhtää ???
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Täytyy ihan tarkistaa, että onko purettavat... ;) puolat on niin hyvässä hapessa, ettei niitä tartte käsitellä muuten kuin kevyesti ja sen pystyn tekemään itse. Tutkitaan!
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Tosta tärinästä, onko ohjausvaihde tarkistettu? Omasta aikoinaan uusittiin takuuseen 70tkm kohdalla, oli tyyppivika kuulemma, piti ääntä. Mutta tunnustan en muista koko ketjua joten oliko tärinä siis ratissa?
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

2bad4you sanoi
Tosta tärinästä, onko ohjausvaihde tarkistettu? Omasta aikoinaan uusittiin takuuseen 70tkm kohdalla, oli tyyppivika kuulemma, piti ääntä. Mutta tunnustan en muista koko ketjua joten oliko tärinä siis ratissa?

Tärinä on läsnä yleisesti, mutta kyllä me nyt ekin kanssa ollaan järkeilty että sen on pakko olla se vetoakseli kokonaisuutena, kuitenkin se vastaa tuntumaltaan yks yhteen sitä kun on väljä sisempi nivel. Mä en nyt muista vaan oliko tähän vaihdettu ulompiakin mutta sisemmät vaihdetut tais olla käytettyjä.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Kyllä se tärinä tuntuu rattiin, mutta tuntuu kyllä muuallakin, joten en ole tuota ohjausvaihdetta tutkinut vielä sillä silmällä. Raidetangot on vaihdettu tovi sitten molemmin puolin ja silloin ei kyllä tuntunut mitään ylimääräistä välystä. Se ei siis tuntunut siltä, että se voisi olla syypää, mutta taitaa olla parempi luulematta enää mitään :P ja tuokin on syytä tutkia.

Näihin ei saa uusia maljoja erikseen vaan vetari on uusittava kokonaisuutena. Vasemmalla puolella on jo uusi vetari, mutta oikealle puolelle vaihdoin käytetyn. Sen vaihdon yhteydessä tosiaan tärinän nopeusalue muuttui, joten jotain vaikutusta sillä oli. Täytyy nyt jatkaa poissulkemistekniikalla vielä muutamia kohtia ja jos muu ei auta, niin sitten kättä taskuun ja uusi vetari (700 €) myös oikealle puolelle. Taskut meinaa vaan olla syvät ja kädet lyhyet... ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

kylläpä näyttää pirun hienolta uus mittaristo! :) harri se vaan jaksaa hiplata pienintäkin yksityiskohtaa myöten..oikein!!tätäkin rojektia lukee niin joka kerran saa itsekin uutta ispiraatiota omiinkin romuihin ;D
korkea hatun nosto! ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

No perskuta, eihän sitä kehtaa olla, jos auto ei ole kuosissaan. ;D Itsepähän tartutit meikäläiselle tämän "taudin". ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

On kyllä kadehdittavan hyvät päästöt, etenkin tuon HC:n osalta (nollat :nykii).

Meneekö putki farkussa samaa reittiä ja samalla tavalla kuin sedanissa? Omaan autoon tulee varmaan tuossa kesän mittaan teetettyä uusi Samitsu Racing-putkisto, jos se on farkun kanssa identtinen (edes jonnekin taka-akselille saakka) niin hommaanhan voisi kysyä sarjatuotantotarjousta? ;D
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Tukivarret vissii toimi leimalla... :)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Jahvetti: Lyhyestä virsi kaunis, kyllä. 8)

DaJackal: Ei tosiaan ihan huonosti yli 300 tkm ajetulta autolta. :P En ole tutkinut tarkemmin sedanin ja farkun eroja putkiston osalta, mutta vaikea kyllä kuitella, että niissä olisi kovin paljon eroa? Täytyypä tutkia ja jos Samitsun laatua on tarjolla, niin en minä hanttiin pistä kimpalle. ;)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

"01.01.12 14:23 »

No eipä ne etujarrut sitten kuitenkaan pelanneet herkistelystä huolimatta tarpeeksi hyvin, joten ostin samantien uudet etulevyt ja palat. Motonetin valikoimista tuli haettua. Siellä hyllyjen välejä kulkiessa sattui silmään myös AT:n rosterimaalipurkkeja ja otin pari purkkia kokeiluun. Puhdistin levyt kunnolla suojarasvasta ja vedin niihin kolme kieppiä 10 minuutin välein maalia pintaan. Hyvännäköistä pintaa tuli, mutta aika näyttää, että miten hyvin pysyy."

Noh, onko pysyneet hyvin? Ihan kilikalimaalejako ovat? Tässä aloin miettimään vastaavanlaista ratkaisua kun saa maksaa muualta vähintään 100€ kahdesta levystä (Joistain black diamondeista nyt puhumattakaan...) kun taas motonetistä taisi saada alle 40€ kipale. Myös mietitytti tuo jotta jumiikohan oma etujarruni juuri kuluneiden levyjen ja palojen takia? Että tuleeko se mäntä sen verran ulos jotta alkaa jumimaan. Kuitenkin ½ vuotta sitten verrytelty ja reilu vuosi sitten sylinteri hoonattu ja uusi mäntä vaihdettu (ja tiivisteet). Niin ja maalasitko ihan koko levyn vai suojasitko palojen kohdalta jollain? Ei ole tullut ennen maalailtua jarrulevyjä, (tai vaihdettua ylipäätäänkään :D)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Pysyvyys on ollut ihan ok kun kesti kiinni etelän talven yli ja spraypurkkitavaraa se on. Tänä kesänä paikkailin jarrurempan yhteydessä niitä vähän, mutta todella vähällä pääsi. Kulutuspinnat kannattaa suojata turhalta maalilta, mutta ei se ole vaarallista, vaikka vähän niihin menisikin. Pari jarrutusta ja ylimääräiset lähtee saman tien eli ei niiden suojaukseen kannata ihan hurjasti käyttää aikaa ja vaivaa.
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Näin vähän arvelinkin tuon suojauksen suhteen. Lähtee vain ylimääräinen "pelko pe**eestä" kun utelee liian tarkkaan. :)
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Iske sitä takaisin ja ostoksille... Melkein rengassarjan hinnalla saat Galantin kaupan päälle. 8) :P
 
Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.

Skydiver sanoi
Iske sitä takaisin ja ostoksille... Melkein rengassarjan hinnalla saat Galantin kaupan päälle. 8) :P

Hinnassa ei mitään vikaa. Ei vaan ole järkevä hankinta tällä hetkellä.. Ei ole tilaa eikä oikeastaan tarvettakaan. Nämä Galantit miellyttävät vaan silmää :palvo
 
Takaisin
Ylös Bottom