Space Wagon vaihdelaatikko

mankinen

Mitsubishi Lancer 1.5 EXE -92 333tkm
Liittynyt
7 Syyskuu 2004
Sijainti
Tampere
Eli olisi tämmöinen viba... Kun auto on kylmänä niin ei meinaa pakki mennä millään päälle joutuu melkein väkisin "runnomaan" sen sinne... Laatikko ei päästele minkäänlaisia ääniä vaikka sitä vähän pahoinpiteleekin pakkia laitettaessa :) Mutta sitten kun on kone lämmin niin pakki menee aivan loistavasti päälle ei ole mitään ongelmaa... Eikä toi aina silloinkaan reistaile kun on kone kylmä... Et olen vähän ymmälläni tästä... Just vaihdettiin laatikkoon öljyt kun arveltiin et se on siitä kiinni... Ja kyllä laitoin kaikki pultit kunnolla kiinni ettei ole päässyt mitään vuotamaan ulos ;)
 
Itellä ei vaihteet meinaa pelata kylmä-kylmänä. Mutta kun lämmittää ja on jonkin aikaa käynyt, niin sitten taas pelittää ongelmitta. Mutta jos sulla ei öljynvaihtamisen jälkeenkään parantunut, niin... :-[
Mitä se olikaan se hyvä vaihteistoöljy mitsuihin?? Jossain ketjussa oli siitä juttua...
 
Kyllä se loota on nyt alkanut toimiin ihan hyvin... Se voi olla kun se oli ihan kuiva niin se ei heti alkanut toimiin. Mutta nyt kun siellä on öljyä :D niin toimii taas kuin unelma ;D
 
Mulla hiukan kovemmilla pakkasil on välillä hauska lähtee tallistakin kun ei meinaa vaihteet mennä päälle :D keppi on niin jäykkä että saa kaikin voimin vääntää ;D mutta kai tuota vikaa on melkeinpä jokaisessa vanhemmassa autossa.

Pakin päälle meno on välillä hankalaa lämpimällä sekä kylmällä. Nostaa kytkimen ylös ja painaa taas takaisin pohjaan niin vaihde menee kiltisti päälle. Tiedä sitten mikä on. Tuota esiintyi jo aiemmassa Galantissani ja yhden kaverin Lancerissakin. Taitaa olla pikemminkin ominaisuus ;D
 
Joo no mulla lähti tuo vika kun vaan laitoin sinne laatikkoon öljyt :D kyllähän se kylmällä on vähän nihkeä vaihtaa niit vaihteita mut muuten toimii loistavasti ;D
 
Mulla katottii juur öljyt lootasta ja hyvät oli :) tuohon pakkijuttuunkin on jo tottunut. Ei yritä turhaan runnoa päälle. Toivottavasti loota kestää vielä monta kilometriä, niinkuin konekin :) *koputtaa puuta*
 
Kaverin galluun oli vaihdettu lootikko ja laitettu
fordin vaihdelaatikko öljy täys synteetinen ja "käpykylän" pajan mukaan maailman paras öljy... ja kuis kävi..

ei sit kylmänä toiminu ykskään vaihde kunnolla oikein "isän" kädestä sai antaa ku vaihto pykälää ja varattua yritti huutaa synkrot joka vaihteella...

no "käpykylän" paja vain vittuili että p***an laatikon oot ostanu...

nyt siihen vaihdettii öljy mitä yleensä pajeroihin laitetaan (joku vähän kalliimpi kun normaali)

no 20km jälkeen loota rupes toimimaan ku unelma ei yhtään ääntä saati kylmänä voiman käyttöä... kuntoon tuli ja ihan kahella sormella vaihtamalla menee pykälät päälle...

eli olkaa tarkkoja mitä laitatte mitsun ainakin etuvetojen lootiin... synkrot ei tosiaan toimi kaikkilla DYI pajojen suosittelemilla öljyillä...

mun pitäs muistaa kysyä mitä se öljy on.. sitä laitettiin munkin sapon lootikkoon ja toimii tosi hyvin sen jälkeen... ;D
 
En minäkään muista mitä öljyä sinne laitoin oiskohan ollu halvinta mitä hyllystä löyty ;D Mutta hyvin tuo on siltikin toiminut ei mitään ongelmia :D
 
Mulla on ollut semmonen periaate, että varaosat sun muut voi olla hiukan halvempaakin tavaraa, muuta öljyinä käytän vain laatukamoja. Joka paikassa aina toitotetaan että kun käyttää hyviä öljyjä niin kone kestää kyllä. Ja onhan se ihan hyvin toiminutkin,vaikkei kilometrejä nyt olekaan kun tuo hiukan yli 300 000km mutta silti :)
 
Noh on mullakin tuo kone toiminut ihan hyvin vaikka en ole ostanutkaan niitä kaikkein kailleinta öljyä mutta en ole kyllä ostanut niitä kaikkein halvintakaan... Eli keskikastista olen niitä ostellut ja hyvin on toiminut jokaisessa autossa mihin niitä olen käyttänyt ei ole tullut mitään ongelmia niiden suhteen...
 
Joo kyllä nuo keskitasonkin öljyt varmasti ajavat hyvin asiansa. Kunhan välttää vaan niitä Burman poikien öljyjä. :) Oon käyttäny aina melkein samoja aineita niin ei tule nykyäänkään ostettua muuta lajia. Joskus tietysti voisi kokeilla jotain hieman halvempiakin. Katsotaan ;D
 
Lieneekö nyt sitten kyseessä juuri pikemminkin ominaisuus tai ilmiö, eikä ollenkaan mikään vika... nimittäin kyllä minunkin pajerossa on sama juttu, kylmänä todella turha yrittää vaihteita saada pykäliinsä... menisiväthän ne toki mutta runnoa saisi ja se ei tee hyvää lootalle... ei vaikka on tukevampi cantterin loota, vaihteisto kun vaihteisto tykkää kyttyrää jos kylmänä yrität pykäliä laitella paikoilleen.

Vaihteistoöljyt melkein vastikään vaihdettu ja parin, kovilla pakkasilla kolmen minuutin joutokäyttämisen jäläkeen on ihan kiva lähtä liikkeelle kun kaikki öljyt on lähteny kunnolla kiertämään ja vaihteet toimii hienosti. :)

OFFTOPIC: Oliskos porukka valmis kokeilemaan xadoa vaihteistoihinsa ? ;D meikäläinen vois kokeilla...
 
Takaisin
Ylös Bottom