stealthin vika! Apua!

Roope

New Member
Liittynyt
19 Tammikuu 2005
Auto on 92dodge stealth es, 24valve doch, eli 222hv, automaatti.
Aikaisemmin oli semmonen vika, että vaihde hyppäs vapaalle, kun ylivaihde oli päällä. kun ylivaihde ei ollut käytössä ei ollut mitään ongelmia. Nyt kävi niin, että ylivaihde ei ollut päällä ja silti hyppäs vapaalle. sammutin auton, käynnistin, vaihde silmään ja kulki 100m ja taas hyppäs vapaalle. hinautin kotipihaan ja nyt se liikahtaa muutaman metrin välillä, aina ei ollenkaan. ei eteen eikä taakse.
mikähän siä laatikossa on paskana? taitaa olla sigman 205hv koneessa  sama automaatti, vai kuinkahan on?
taitaa olla edulllisinta hakee saksasta käytetty laatikko sigmasta. suomessa ei taida  löytyä mistään.
olisin kiitollinen kaikista neuvoista. jos joku omistaa kyseisen laatikon tai tietää mistä sais, niin ostaisin sen. :seina
 
Oletkos katsonut vaihteistoöljymäärän (auton käydessä)? Onks minkä väristä ja haisiko se pahalle? ::)
 
öljyä oli tarpeeks. en haistanut sitä, mutta se oli hieman vaahdonneen oloista. oliskohan siellä turbiini irronnut tai mennyt muuten rikki?
 
Yks vaihto ehto on väärä vaihteisto öljy... :(
väärä vaihteisto öljy rikkoo ylivaihteen sähkö ventiilin ja tukkiin sen hyd.sylinterin mikä lyö vaihteen päälle...
näin mulle sano paikallinen huolto mies ku ihmettelin isukin autossa esiintyvää yli vaihteen hyppimistä.
eli jotenkin tiivisteet kärsii väärästä öljystä

galanteissa on ollu tällästä ongelmaa epäilen että saman tyylinen loota on kyseessä...

huolto remonti ammattimies tekee siit huolto luukusta
ja jossain foorumilla oli juttua noist huolloista ja vioista
kokeileppa "etsi" nappulaa  ;D uskoisin apuja löytyvän.
 
öljyt on tietääkseni olleet dextron 3:sta eli tod näköisesti väärää. siellä kai pitäis olla mitsun omaa. Auto oli kaksi vuotta osina päällisin puolin, maalattiin yli. tekniikkaan ei koskettu.
Ajelin sillä ennen maalaushommia noin 2-3kk ylivaihde pois päältä, koska ylivaihde päällä hyppäs aina vapaalle.
eli luulisin vian olevan sama kuin isäsi galantissa. Täytyy soitella huomenna automaattiekspertille niin sais asian eteenpäin. taitaa tulla taas kallis leikki.
vaihdoin tohon joskus pakoputken etupään pakosarjalta katille ja lambda-anturin- maksoi 1900euroo!
 
jos samat osat käy ku galanttiin niin varmaan selviät parilla kolmella sadalla osineen, muistikuvan mukaan osat jtn 100-150e paikka...loppy työtä,mutta  en varmaksi sano mutta näin muistelisin.
 
Roope sanoi
öljyt on tietääkseni olleet dextron 3:sta eli tod näköisesti väärää. siellä kai pitäis olla mitsun omaa. Auto oli kaksi vuotta osina päällisin puolin, maalattiin yli. tekniikkaan ei koskettu.
Ajelin sillä ennen maalaushommia noin 2-3kk ylivaihde pois päältä, koska ylivaihde päällä hyppäs aina vapaalle.
eli luulisin vian olevan sama kuin isäsi galantissa. Täytyy soitella huomenna automaattiekspertille niin sais asian eteenpäin. taitaa tulla taas kallis leikki.
vaihdoin tohon joskus pakoputken etupään pakosarjalta katille ja lambda-anturin- maksoi 1900euroo!

Dexron III:sta käytetään ainakin yleisesti turbottomissa 3000GT/GTO malleissa, joten vika ei välttämättä ole öljyssä. Pelkkä öljynvaihto ei kuitenkaan poista laatikkoon kertynyttä likaa, joten puhdistuskin voisi auttaa.

Pakoputkistoakin kannattaa melkein uusia aftermarket osilla, säästyy rahaa ja tehojakin saattaa tulla lisää ;)
 
Jos saman aikakauden Eclipsen automaatti sattuis
olemaan sama,niin sellainen olis tarjolla edullisesti,voi
kyllä olla ettei kutos- ja neloskoneen laatikot ole
keskenään sopivia,jos sen saisit jostain selville...? :)
 
Takaisin
Ylös Bottom