Suutin Vai Nostaja??

bombers

No Bullshit Just Performance
Liittynyt
4 Lokakuu 2009
Sijainti
Hki
Terve terve!

- Elikkäs ostin tuossa jonnin aikaa takaperin -95 vuoden evo III:sen peli tuntui tikkaavan todella hienosti ja mittarissa 172tkm tuntuu jotenkin realistilta tuo lukema vm nähden!!

- jo ensimmäisen viikon omistusajan aikana oli havaittavissa konehuoneesta "nakatus" joka ilmeni todella mystisesti!! laitoin auton aamulla käymään EI MITÄÄN kävi kuin kissa parhaimilla unilla! auto käy aina aamuisin tai jos kylmä muuten ni aina tyhjäkäynnillä lämmöt noin puoleenväliin asti jonka jälkeen ajettu vasta lämmöt kun saavuttaa puolen välin ja odottelee hetken aikaa niin rupeaa pieni "tikitys" käymään joka kovenee askel askeleelta ja "tsup" katosi mitä HEL****Ä ?? noh menee vaihtelevasti 3-10sek niin sama homma toistaa itseään niin kauan kun auton luona haluaa seistä!! mm. Tänään aamulla kun laitoin pelit tulille niin nakutti pitkän aikaa yhtäjaksoisesti ja hiljeni vasta noin 1km kuluttua...

Edellisen omistajan kanssa on Alusta lähtien ollut todella hyvä henki (Teimme vaihtokaupat) mm. sain evon tarkistettavaksi 3vrk ajaksi ennen kuin kauppoja oli edes sovittu...!! jolloin käytiin koko bilikka läpi ammatti ihmisen kanssa ja kaikki tuntui olevan "crankwalkkia" myöten kunnossa kun puoli mottia avattiin... ja olen jo kertaalleen käynyt autoa näyttää kuunneltavana edellisellä omistajalla jonka mielestä kyse on "nakutuksessa" suuttimesta!!! JOTA EN REHELLISESTI SANOEN USKO TÄMÄN AAMUISEN JÄLKEEN!! ÄÄNI OLI SANOIN KUVAILEMATTOMAN RUMA!!

Mikäli Jollekin jäi hampaan koloon jtn. niin asun Pk-seudulla kahvit ja munkit saa ABC:ltä mikäli joku viitsi kaveriksi joku ilta tulla diagnosoimaan!!

- Huom kaikki tämä alkoi 2vrk sisällä kun vakio boxin paikalle laitoin!! ennen oli Ralliartin/mitsun power lodju eikä ollu mitään havaittavissa edellinen omistaja sanoi ajaneen 10tkm ja itse ajoin 1 viikon... tuskin mitään valtakunnan tekemistä keskenään mutta Timantin arvoinen tieto kuitenkin :seina

Kiittäen ja kumartaen jo etukäteen

-bombers-
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

"nostaja" se on eli hydraulinen venttiilivälyksen tasaaja. Ilmat ovat kylmenneet ja öljyt vaihtoikään tulleet samalla.
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

+ että kyllä ne nostajat voi joutua jossain vaiheessa vaihtamaan kun on noinkin paljon ajettu evo kyseessä. Mutta sekään ei ole mitään vakavaa. Se nostajien ääni voi tosiaan olla rumahko, tai yksihän siellä yleensä pitää ääntä. Huomenna tulee hesassa käytyä niin jos viittit ajaa itähelsinkiin niin voihan sen kuunnella, on noita mitsun äänekkäitä venttiilikoneistoja kuultu ennenkin. :D
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Yhdyn kahteen edelliseen.

Itselläni sama naputus Evo 6:ssa ja syynä oli nostimet. Samanlaista "heijausta" ja katoamista oli havaittavissa. Pitemmän päälle kun ne naputteleepi niin voi mahdollisesti tehdä kulumaa jonnekkin yläkerran osiin. Omat nostimet olivat tosiaan aivan jumissa.

Jos sinulla on Evo 3 niin osta nämä: http://www.shop.indigo-gt.co.uk/product_info.php?cPath=21_28_66_717&products_id=943 - Luotettava kauppa ja ostin myös omani sieltä. Muutenkin jos on jotain tarvetta huolto-osille niin sieltä niitä saa.

Timanttitiskiltä kun itse menin kutoseen hakemaan nostimia niin hinta oli huikeat 700 EUR, joten siihen nähden aika halpa keikka.
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??



Jos sinulla on Evo 3 niin osta nämä: http://www.shop.indigo-gt.co.uk/product_info.php?cPath=21_28_66_717&products_id=943 - Luotettava kauppa ja ostin myös omani sieltä. Muutenkin jos on jotain tarvetta huolto-osille niin sieltä niitä saa.

Timanttitiskiltä kun itse menin kutoseen hakemaan nostimia niin hinta oli huikeat 700 EUR, joten siihen nähden aika halpa keikka.




- HUH HUH!! tuntupa hyvältä nähdä moinen sivu!! ;D

- Tuo setti lähti tilaten vaikka lehmät lentäis !!
- NYT VOISI OLLA SE HETKI KUN VOI JOKA JAMPPA HYÖTYÄ EIKÖHÄN LAITETA KIMPPATILAUKSELLA MUUTAMAT SARJAT TULEMAAN!! EI O KIVA KYLILLÄ TUHAUTELLA JOS PELI TIKKAA KU VUODEN -85 NOPPA COROLLA!!


- KIITOS TUOMIOISTA VÄHÄN NIIKUIN PELKÄSIN!! :seina

- -mystinengalant- mihin aikaan oot pelipaikoilla?? pääsen itse 18.00 duunista... ??


-bombers-
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Sellainen ongelma vain ollut noissa EVO 3 nostajissa, että vaikka on vaihdettu 3mm nostajat, ei naputus ole hävinnyt. Syynä: vaikka nostajat ovat isommat, niin niiden runko on ollut lyhyempi kuin vakioiden, joka uudella tavalla kompensoi ongelman takaisin. Omaan vaihdettiin 3mm nostajat, jotka tilasin Camskilliltä. En tiedä ovatko nuo Indigo-GT:n samanmerkkiset, mutta kannattaa viimeistään ennen vaihtoa ottaa vanha ja uusi viereen ja katsoa ovatko rungot samanmittaisia.
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Pitemmän päälle (todella paljon pitemmän) käy myös näin. (Eikä vika jää enää vain nostajiin)

(Kyseessä tosin 8v konstruktio, mutta varmaan se voi käydä 16v pannussa samalla tavalla), Tuokin naputteli aina vähän väliä.. Riippuen luonnollisesti tuon nostimen asennosta (kun kaihan sekin siellä pyörimään pääsee) :)
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

J. Puhakka sanoi
Pitemmän päälle (todella paljon pitemmän) käy myös näin. (Eikä vika jää enää vain nostajiin)

(Kyseessä tosin 8v konstruktio, mutta varmaan se voi käydä 16v pannussa samalla tavalla), Tuokin naputteli aina vähän väliä.. Riippuen luonnollisesti tuon nostimen asennosta (kun kaihan sekin siellä pyörimään pääsee) :)

UIJUI! :)

Omani olivat niin tukossa että viilapenkin avulla sai "kasaan". :D
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

En tiedä ovatko nuo Indigo-GT:n samanmerkkiset, mutta kannattaa viimeistään ennen vaihtoa ottaa vanha ja uusi viereen ja katsoa ovatko rungot samanmittaisia.

Minkä merkkiset ne "liian lyhyet" ovat? Tars itsellekin tilata pari satsia tasureita (6-bolt koneeseen), ei viitsisi huonoja tilata...
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Niko Päivinen sanoi
Minkä merkkiset ne "liian lyhyet" ovat? Tars itsellekin tilata pari satsia tasureita (6-bolt koneeseen), ei viitsisi huonoja tilata...


- Camskillin tuotteessa saattaisi olla niitä mitta eroja mutta itse laitan kyllä indigo-gt:stä tulemaan kun muutkin tilannu sieltä ilman mitään ongelmia ja nakatuksia!!
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Indigo Gt tai Camskill ei varmastikaan ole niiden tasureiden valmistaja, kuten vaikkapa Topline tai Johnson lifters. Sen vuoksi merkki olisi hyvä tietää, jos vaikkapa Indigo vaihtaa toimittajaa joskus...
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

- Vielä pikkuisen tarvittas ammatti tietoa ja taitoa yhden homman selviämiseksi!!

- Onko evo 3:ssa ja evo 6:ssa vakiona saman mittainen Hydraulitasaaja??

- Nyt nimenomaan tarvitaan selville että onko se runko niissä saman mittainen? ja mikäli on niin ymmärtääkseni indigo-gt olisi silloin JUURI oikea sinne koska ylhäällä tulee selväksi jo että on jo onnistunut evo 6 korjaus ilman lisä ongelmia joten jos vaan jotain nyt sais tietää vaan että mitat täsmää!!


Kiittäen ja kumartaen :peukku

-bombers-
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Niko Päivinen sanoi
Indigo Gt tai Camskill ei varmastikaan ole niiden tasureiden valmistaja, kuten vaikkapa Topline tai Johnson lifters. Sen vuoksi merkki olisi hyvä tietää, jos vaikkapa Indigo vaihtaa toimittajaa joskus...


- Sorry my bad!! en tajunnu... -----^ puhuu faktaa!!!


-bombers-
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

bombers sanoi
- Onko evo 3:ssa ja evo 6:ssa vakiona saman mittainen Hydraulitasaaja??

Luultavasti ei.

Apparently the lasher adjusters salvaged from my Evo 3 head were far too small when fitted to karl's Evo 6. Yet they fitted my Evo 3 perfectly....
Liekkö tässä ollut joku väärä kansi päällä?

Joku voisi toki tarkistaa ASA:sta miten on osanumeroiden kanssa. Englannissa vissiin on ollut nuita sekaannuksia nuissa kun mieltävät sen 1.8GSR lancerin myös evoksi, jossa on pienemmät nostajat.
Yleinen olettamus lienee kuitenkin on että 4g63 16v pannuissa on samat nostajat ???
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Niko Päivinen sanoi
Minkä merkkiset ne "liian lyhyet" ovat? Tars itsellekin tilata pari satsia tasureita (6-bolt koneeseen), ei viitsisi huonoja tilata...
Sitä en tiedä että minkä merkkiset ovat, en muista omienikaan merkkiä, jollei laskussa lue. Mutta joka tapauksessa liikkeellä on liian lyhyitä ja niitä on Suomessakin autoihin asennettu...

Ja ihmettelen nyt vähän että mikä siinä Indigo GT:ssä on niin ihmeen erikoista, että sieltä on pakko tilata? Pieni hintaero-etu Indigo GT:lle, mutta mene ja todista sitten että on varmasti sopiva osa. Jos joku on tilannut kolmoseen nuo sieltä, niin ei siinä mitään jos kaikki toimii. Itse ainakin suosittelisin Camskilliä jos haluaa varmasti naputuksen pois...
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

KaeVuRi sanoi
Sitä en tiedä että minkä merkkiset ovat, en muista omienikaan merkkiä, jollei laskussa lue. Mutta joka tapauksessa liikkeellä on liian lyhyitä ja niitä on Suomessakin autoihin asennettu...

Ja ihmettelen nyt vähän että mikä siinä Indigo GT:ssä on niin ihmeen erikoista, että sieltä on pakko tilata? Pieni hintaero-etu Indigo GT:lle, mutta mene ja todista sitten että on varmasti sopiva osa. Jos joku on tilannut kolmoseen nuo sieltä, niin ei siinä mitään jos kaikki toimii. Itse ainakin suosittelisin Camskilliä jos haluaa varmasti naputuksen pois...



- Hassua sinäänsä että kun on tiedossa että camskillin kamat on liian lyhyet niin!! niin miksi ihmeessä niitä osia sieltä tilaisin HERÄÄ KYSYMYS??

- Kiinnostukseni kyseistä firmaa kohden on siksi kova että FIRMAA KEHUTAAN HYVÄKSI JA LUOTETTAVAKSI JA NIIDEN TOIMITTAMILLA OSILLA ON JO YKSI/VARMASTI USEAMPI EVO HILJENNETTY!! + PISTEEKSI VOI LASKEA MYÖS HINTA EDUN!!

- Eikä tartte tilailla 3 eri paikasta kun kaikki saa kaikki sopurahaan samasta tönöstä!!!


-bombers-
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Missäs se lukee et camskillin osat liian lyhyitä?
Tuon ainaki huomannu et camskill toimittanut myös muille UK:n shopeille tavaraa tietääkseni...jopa ehkä indigolle?
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Harri K sanoi
Missäs se lukee et camskillin osat liian lyhyitä?
Tuon ainaki huomannu et camskill toimittanut myös muille UK:n shopeille tavaraa tietääkseni...jopa ehkä indigolle?

Legnumin nostajia etsiessä kävi selväksi, että Camskill on ainoa toimittaja koko UK:ssa.
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

nokonzok sanoi
Legnumin nostajia etsiessä kävi selväksi, että Camskill on ainoa toimittaja koko UK:ssa.

Ja lueskelin MLR jne pajoja asian tiimoilta, niin ilmeisesti jotkut henkilöt ovat myyneet vahingossa evon nostimina nuita pienempiä 1.8 GSR EVO lancerin nostimia (myös FTO), ja nämä on sitten pyörineet ns. vahinko kiertämään mentaliteetillä pitkin englantia aiheuttamassa sekaannusta. Camskillistä mainittiin että sieltä on tullut nuo isommat nostimet jos ne on tilattu.
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

KaeVuRi sanoi
Sellainen ongelma vain ollut noissa EVO 3 nostajissa, että vaikka on vaihdettu 3mm nostajat, ei naputus ole hävinnyt. Syynä: vaikka nostajat ovat isommat, niin niiden runko on ollut lyhyempi kuin vakioiden, joka uudella tavalla kompensoi ongelman takaisin. Omaan vaihdettiin 3mm nostajat, jotka tilasin Camskilliltä. En tiedä ovatko nuo Indigo-GT:n samanmerkkiset, mutta kannattaa viimeistään ennen vaihtoa ottaa vanha ja uusi viereen ja katsoa ovatko rungot samanmittaisia.



- Ylös viitaten ymmärsin asiasta sen että "sieltä tilatut kamat oli väärän mittaiset" ja siksi nakutus ei loppunut... jos ymmärsin väärin niin menen heti häpeämään nurkkaan ???

- Ja sit oli taas toisesta puljusta jo joku tilannu ja kaikki ok!
siksi päättelin että kannattava ratkaisu... otan suoraa tietoa ja mielipiteitä avosylin vastaan koska kuitenkin LOPPUPELEISSÄ ENITEN PELANNEET VOITTAA!! :peukku

- huh huh kun ottaa ohimolle kun ei unta saa... kun tietää että aamulla on taas ropinaa edessä!!
- sitä kun rakastuu autoon NIIN PALUUTA EI OO!! :'( Nyt vaan huoli saada peli tikkaamaan TÄYSILLÄ ILMAN NAKATUKSIA JA MYSTEEREITÄ!!

- Olen päättänyt auton oston jälkeen että jos vika on hidas ja pieni niin se korjataan isosti ja nopeasti! siinä ainekset mukavaan ja huolettomaan harrastamiseen :peukku


-bombers-
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Mitkä öljyt sulla on siellä?
Vaihda vaikka 5w40 tai 5w50 sinne niin saat pika-apua rallatukseen :peukku
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Harri K sanoi
Mitkä öljyt sulla on siellä?
Vaihda vaikka 5w40 tai 5w50 sinne niin saat pika-apua rallatukseen :peukku



- Castrol 10w60 nyt sisällä!!
Fortte pesun teen eny way kun sitä duunista saan ni ei maksa kuin vaivan... toivotaan et jeesaa ees jtn...

- edellisen omistajan mukaan!! ja kuulemma koko suomessa olo aikana ollu samaa aina talvisin 0w40
- ja kesäl 10w60

*EDIT* Hei, bombers, muistappa kirjoittaa kun lainailet viestejä vastaukseesi että aloitat oman kirjoittamisen vasta tuon jälkimmäisen [/quote] merkin jälkeen, ei ennen. Niin saadaan hieman paremmin luettavat vastaukset, oon näitä toistakymmentä kappaletta tänään jo korjaillut, ja ajattelin nyt mainita jos vaikka et epähuomiossa moista oo hoksannut :peukku
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Niin, omaan KOLMOSEEN ei KUTOSEEN tilasin Camskillilta ne nostajat. Ja rallatus LOPPU. Toivon että tästä nyt saisi jo sitten selvää...
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

Eli eiköhän ne ole samat, joku vaan kädettänyt jossain.
 
Vs: Suutin Vai Nostaja??

KaeVuRi sanoi
Niin, omaan KOLMOSEEN ei KUTOSEEN tilasin Camskillilta ne nostajat. Ja rallatus LOPPU. Toivon että tästä nyt saisi jo sitten selvää...



- Homma perillä!! :seina sulla on siis takana onnistunu hiljennys!! :peukku
- Täytyy tänään tutkia camskililtä nuo samat romppeet yks lysti jos muutaman kympin ero hinnoissa... saapahan varmasti hiljaseksi!! Oon meinaan itse joskus tilannu buelliin kilikkeitä ja jos en väärin muista tuli aika nopee... ei vaan tullu mieleen että auton osat hoi!! Anteexi aiheuttamani verenpaineet ;D

-bombers-
 
Takaisin
Ylös Bottom