Suutin vuotaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AYE_GTI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Sijainti
Tornio
Tyhjäkäynnillä 3 syliteristä vetää johdon irti, niin ei juuri käynti muutu.

Autossa on hc jotain 700-800. Muut arvot ok. tulpat uudet, johot uudehkot boschit, puritukset mitattu 13.5-14.5 (bar?)

Tyhjäkäynnillä 3 syliteristä vetää johdon irti, niin ei juuri käynti muutu, (Testattu toisellakin johdolla).

ELI: Miten voi tutkia et vuotaako suutin? Voiko sitä korjata? Mistä uusia?

Vs: Suutin vuotaa?

Ei suutinvuoto aiheuta käymättömyyttä. Ettei olisi puolassa tai power transistorissa vikaa tai sitten ecun ohjausfetissä (ei avaa suutinta). Suutinvuoto on helppo todeta irrottamalla suuttintukki paikoiltaan niin että suuttimet on tukissa kiinni.

Aikoinaan opettelin suuttimien asennusta ja onnistuin kiristämään kaikki neljä hajalle. Auto kävi todella hienoa tyhjäkäyntiä ilman yhtään suuttimen virtapiuhaa kiinni. Piuhat kiinni ja vähänkään kaasua niin alkoi tukehtua. Hämmästytti oikein tyhjäkäynnin tasaisuus pelkällä vuotobensalla. Tyhjäkäynnillä bensapumppu jaksoi pitääkin paineet normaalina niin ettei edes bensanpainemittari näyttänyt epänormaaleja lukemia. Vaan kun auton sammutti niin lukemat laski rivakasti alas, sillä vuoto sitten paljastui, kun ei siihen maailmanaikaan muustakaan hokannut virhettään.

jcarlson sanoi
Ei suutinvuoto aiheuta käymättömyyttä. Ettei olisi puolassa tai power transistorissa vikaa tai sitten ecun ohjausfetissä (ei avaa suutinta). Suutinvuoto on helppo todeta irrottamalla suuttintukki paikoiltaan niin että suuttimet on tukissa kiinni.

Aijaa. Eiku HC on korkeella, niin aattelin et jos se johtus vuotavista suuttimista/suuttimesta?

Autohan on gti, niin miten puolan tai power transistorin voi testata?
Tuo sylinteri joka käy huonosti, niin johto on aivan kauimmainen siellä imusrajan sisällä olevassa jutskassa.

Ecu on käyny Jani Alholla huollossa.

suutin voi olla tukossakin...

ja tulppa voi olla sökö...

Biim: miten voi kiristää suuttimen rikki? :nykii kun sehän on ainakin mitsuissa ihan
kumiholkkien varassa suutintukin välissä

Mr mmc sanoi
Biim: miten voi kiristää suuttimen rikki? :nykii kun sehän on ainakin mitsuissa ihan

Ne oli alkuperäistä pidemmät korvaussuuttimet. En oikein tiedä mitä tuli tehtyä väärin, mutta väärin tuli tehtyä ja paljon. :D Päistä mä ne sain murtumaan.

Mr mmc sanoi

Joo, mä kans kokeilisin tulppia päikseen. Ja myös jos ykkönen on pimiä niin pistä johdot ristiin nelosen kanssa ja kokeile. Sit samalla tavalla uudestaan suuttimien kanssa vaihto. Jos mikään näistä ei pelaa, niin veikkaan, että se on TR unit tai jotain pahempaa.

Mr mmc sanoi

Nostaako tukkonen suutin HC arvoa?

On siis aivan uudet NGK tulpat...

AYE_GTI sanoi

ei noihin uusiin NGK tulppiin ole luottamista... on sattunu että on uudesta asti rikki.
tosin enemmän rikkonaisia tulppia mulle on tullu vastaan Boccheissa :nykii

AYE_GTI sanoi

Ei minusta, mutta olen yleensä aina väärässä. ;) Mutta jos ei tule sytkää niin palamatonta menee läpi. Siksi epäilisin, että sytkässä on joku häikkä.

Dodiin... Vaihdoin tulpat keskenään 3 ja 4 sylinteristä. Ei vaikutusta.

No sitten otin suutintukin. Ei näkyny vuotoa suuttimista. No vaihoin 2 ja 3 paikkaa.
Niin vika/ominaisuus siirty 2 sylinteriin. Eli suutimessa(kin) on jotain häikkää?

Mistä tommosen sai uuden/vastaavan? Käviskö 1.5 multijoku lancerista? Kun hajottamolla olis semmonen.

Suuttimissa numerot:

89Z
INP-053
ja toisella puolen
2
824OH

Suutinhan se lienee tukossa sitten.

Mulla olis sarja just noita suuttimia, 2.0 GTI dyn-4 galantista puretut. Ultraäänipesty ja suutinpenkissä testattu, kaikissa tasainen ja oikea tuotto. Yhdessä ei ollut sumu niin hyvä kuin muissa mutta aivan toimiva sekin.

Saat 40e koko sarjan.

Missä on käytetty pesussa, testissä ja onko kallista lystiä?

Onkohan tossa ammattikoulussa autopuolella vehkeitä tommoseen?

+YV

Satasen luokkaa maksaa teetettynä, itselle 0e kun itse pesin ja testailin. :)

Ammattikouluista en osaa sanoa mitään, mahdollisesti jos on rikas koulu. Ei ole nimittäin aivan halvimmasta päästä laitteet.

AYE_GTI sanoi

Tuiisa sanoi
Ei minusta, mutta olen yleensä aina väärässä. ;) Mutta jos ei tule sytkää niin palamatonta menee läpi. Siksi epäilisin, että sytkässä on joku häikkä.

Varoitus! Tämä saatta olla tyhmä kysymys.

Et voiko tukkonen suutin vaikuttaa laihalla seoksella, et bensa pala huonosti ja osa bensasta pääsee pakoputkeen ja sitä korkea HC?
Siis jos seos on laiha palaako se kokonaan?

Tuli vaan mieleen...

Todennäköisempää on että lambda kompensoi kolmea muuta pyttyä rikastamalla yhtä laihalla käyvää/syttymätöntä jolloin CO ja HC nousee.

Takaisin
Ylös Bottom