Tälläinen sapporosta tuli

penttinen

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2009
Sijainti
Muurame
Kun itse tekee, niin saa mitä sattuu tulemaan. ;D









Muutamia osia vielä puuttuu paikoiltaan, kuten kuvista huomaa. Mielestäni tuo jenkkikeula on aika makee. ;) Rahaa paloi n . 6 k€ , joskin kaikki vaihdettavissa olevat osat on liki uutta. (töitä ei tietenkään lasketa)

Pihalla seisoo vielä yksi -82:nen sapporo. Lisäksi jäi kaikenlaista käyttökelpoista sälää ylimääräiseksi. Kohta muutto edessä, ja voisin lahjoittaa vankalle harrastajalle paljon sapporosälää. Puhelimesta saa kiini, 045-6771222. Osat Muuramessa.
 

penttinen

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2009
Sijainti
Muurame
Vs: Tälläinen sapporosta tuli

Kiitokset. Meni muuten liki 4m2 peltiä.. ;D Tossa auton alkuperäinen kuva

Siitä purkuautosta ja hyllystä löytyy (tai siis niitä mitsuja oli 3 kpl)

ehjät ikkunat, cromiosat,
4 g 63 motti, jonka kunnosta ei ole tietoa,
kohtuullisia sisustan osia,
maskeja 2 kpl (isoille valoille), mittaristo,
etulyhdyt (ei parkki-vilkkuja), takalyhdyt
maalatut :-[ puskurit
uudet (paketissa) vanhempikoppaisen -79 takaiskarit
uudet 80-> käsijarruvaijerit
uudet vanhakoppaisen kierrejouset
imusarjoja, kaasareita, kunto? (mikuni)
4g63 motin purkuosia irrallaan, mm kansia, nokkia, mäntiä, venoja, jne..

Sit on ongelma, sapporo juristaa 70-90 nopeudessa. Sellainen jurina, kuin olis ristikko sökö kardaanista tai jokin pahasti epätasapainossa. Kuitenkin tuntuu olevan ehjät ainakin käsin ravisteltaessa. Myös vetoakseleidenkin nivelet. Onko kellään olut vastaavia ongelmia? Täytynee tsekata vielä kardaani, ettei ole mutkalla.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Tälläinen sapporosta tuli

tosi nätin näköinen, tollanen kelpais itellekkin.. nam ;) ;D
 

Sapporo

Turbo RWD
Liittynyt
4 Elokuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Tälläinen sapporosta tuli

Hienoa että joku on laittanut auton kuntoon!
(Kävin joskus osa ostoksilla kun ks. yksilö seisoi vielä Kuortaneella pellolla - auto ei tosiaan näyttänyt kuuluvan sinne..
Ellei olisi ollut jo mielekki projektia oisin voinut poimia tuon, mutta parempi näin) ;)

Kardaaneista senverran että onko siinä 2-osainen kardaani? vapari galantissa on kaksiosainen kardaani myös ja jyristää :mad: vaikkei näytä / tunnu mitenkään erityisen väljältä.
Yksiosaisen kardaanien kanssa ei ole ollut mitään ongelmia eli ellei vika muuten löydy nivelistä ja jos 2-osaisen tasapainottaminenkin on vähän hankalaa?
..niin teetä tai koita hommata 1-osainen kardaani tilalle. -79 Galant-Sigman kardaani saattaa sopia ja on 1-osainen, pääsisit rättinivelestä eroon.

Itsellä semmonen mutta en ole ehtinyt kokeilla kun auto oottelee parempia (pahempia) aikoja.
Pistä yv:tä jos tarvit lisätietoja.

Jokatap. hienoa työltä :peukku :peukku
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Tälläinen sapporosta tuli

Mazdabishi sanoi
-79 Galant-Sigman kardaani saattaa sopia ja on 1-osainen, pääsisit rättinivelestä eroon.

taitaa olla vain 2-litraisessa, vai? 1600 on ainakin kaksiosainen kardaani, muista ei varmaa tietoa ainakaan minulla.

Itsellä jyristys johtui pettäneestä vaihdelaatikon kannatinkumista.
 

penttinen

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2009
Sijainti
Muurame
Vs: Tälläinen sapporosta tuli



Kiitokset kommenteista. :)

Täytynee tutkia kardaania. Jos se on 2-osainen, niin yhdessä jeepissä ravistuksen syy oli se, että se oli ns. väärillä booreilla. Kardaanin päiden ns. kourat, joihin ristikot tulee kiinni, tule osoittaa samaan kellosuuntaan. Siis olla samassa asennossa. Äh, vaikea selittää.. Kuitenkin jos kardaanin tai vetarin boorituksen vaan tökkää paikalleen katsomatta asentoa, niin todennäköisesti ravistaa. Lieneekö vika tässä.. Ei ole kuitenkaan tullut työnnettyä naamaa auton alle massauksen jälkeen.. ;)

Perässä tuntuu olevan välystä, tai sitten se on vetareissa. Lonksahtaa hieman, kun nostaa kaasulta jalan.

Sen verran vielä tosta autosta, että tuntuu olevan aika tehokas. Kumi vingahtaa jopa tahattomasti. Uudet (2 kpl) tuplaweberit pelittää loistavasti 4 g 63 koneessa. Olikohan tossa alkuperäisenä peltisarjat? Tuossa ainakin on paikallaan. Takaiskareita ei löytynyt prkl enään mistään uusia, muutoin kaikki on uutta alustassa/ohjauksessa. Hiton hyvä auto ajaa verrattuna nykyisinkin. Likkakaverilla uusi Kia ceed, ja alkaa pelottamaan 180 vauhdissa, koska ei pysy kaarteissa tiessä tukevasti. Saparo istuu kuin raiteilla. Nam!!
 

Mc_Viima

New Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2009
Sijainti
Loppi, Läyliäinen
Vs: Tälläinen sapporosta tuli

hieno peli, onko toi jonkus ite tekemä levike sarja vaiko joku tehdas tekone? noista takaiskareista, onko täs jäykkä perä vai erillis jousitettu?, itellä on jäykällä akselilla oleva takaveto galant joho etin pitkää iskareita, 2000 luvun taitteen sprintterin iskarit oli sopivat ku teki ylä päähän pultin reikää vaa holkin,tuliha jäykempi ajaa:D
 
Ylös Bottom