T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Meinasikko siihen C76 verrata vai miten saat laillisen? Vai onko toopsiikrittiä? Tuskin on Suomessa montaa katsastajaa jokka huomais, et on moottoria vaihdettu... ;D

Ja eikö ne rumpujarrut takana ole paremmat kuin GTI Lancerin levyt? Ainakin käsijarru on rummuissa parempi = pitävämpi, kuin sen levyjarrun vastaava linkku...

Joo seurataan... :peukku
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

No ainahan noita poikkeuslupia voi hakea - kun on moottori ja runkonumero tiedossa mihin muutoslupaa haetaan.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

seurataan täälläkin ;)josko mun vanha nelikko tulis pikkasen pirteämmäksi.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Jaa hävisipä kirjotus netin syövereihin.... Noo tehhään uusi...

Tuolta http://www.kustcar.com/site/huolto.html kun lataa tuon linkin niin sieltä voi varaosanumerolla hakea mitä niillä on hyllyssä.

Itelle hommasin tuon nelikon harvinaisempia osia mm. jarrurummut ja juurikin ne taka-akselin kiinnitys osat runkoo ja n.2m pitkät runkoaisat molemmin puolin, tuolta.

Puslat joutuu varmaan mitoilla hakemaan. Ehkä helpoin. Ovat vielä itellä hommaamatta...
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Puslat löytyi superpron polyuretaanisina, laitan sellaiset jotta ei ikinä tartte enää vaihtaa ;D

Ei oo top secrettiä, ja nimenomaan siinä se hienous onkin että leimataan tuolle dohc moottorille, tarvin vaan muutaman paperin jotta asia etenee.

Levyjarrut ihan siitä syystä että tarkoitus on tosiaan tehdä täydellinen gti lookki. Ei kukaa usko että on gti jos rummut takana ;D
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Kuinkas ne takajarrujen satuloiden länkien kiinnitys?
Saako onnistumaan sillai helposti?
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Katoin asasta että laakerit ym kaikki on samat nelikossa. Eli käytännössä rummut puretaan pois ja siihen nelipulttiseen laippaa mikä sieltä alta tulee, pultataan ne kalikat sinne.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Soppii toivoa et tehot pyöristettäs ylöspäin. ;D

113hv x 1.2 = 135.6hv

Vai eikös ne käytä kilowatteja nykyään

83kw x 1.2 = 99.6kw

Eikös tuo C76 ole tuola 1.6 16v Soch. niin olis se 83kw.

Tuo C77 on 1.8 8v ja kaikki 71kw...




Oosse sun Gti vähäpäästönen? Kun näky olevan -89vm.

Eikö sen pitäs olla, että sen tuohon nelikkoon saa laittaa? 4WD on vähäpäästönen? Vissiin aina...

Ja nusnus tuonne allekirjotukseen, et gti:n pitäs olla C68A

Ja tilannekuva omasta nelikosta :(



Ei sitten mittää edistystä helmikuun -13. Samana kesänä siirettiin säilytys paikkaan X odottamaan luvattuja lomautuksia... ja niitä odotellessa.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Kiitän ja kumarran, joku ihme aivopieru käynyt tossa sigussa, korjaanpa asian ;D

Mutta itse asiaan.

Mun GTI ei ole vähäpäästöinen, joten se puoli vaatii hiukan rukkaamista vielä. Luulin ettei nelikkokaan ole kun tilasin auton tekniset tiedot ja ne olivat todella sekavat.

Ainakin yleisen pyöristämissäännön mukaan, tuo 135.6 pitäisi pyöristää ylöspäin ja sanoohan sen maalaisjärkikin että enempi se on 136 kuin 135 ;D Kyllä meinasin tästä vielä käydä kysymässä, ja mietin että pitäisikö sitä mitsubishiltä pyytää semmonen paperi että siellä ei mitään ole sitä vastaan että tommonen moottori laitettais tuohon nelikkoon / lausunto että se on ihan hyvä swappi (esim hyundailta sain todistuksen tälläisestä, vastaava tilanne jossa laitettiin semmoinen moottori autoon jota siinä ei vakiona ollut)
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

T. Kiili sanoi
Ainakin yleisen pyöristämissäännön mukaan, tuo 135.6 pitäisi pyöristää ylöspäin ja sanoohan sen maalaisjärkikin että enempi se on 136 kuin 135 ;D Kyllä meinasin tästä vielä käydä kysymässä, ja mietin että pitäisikö sitä mitsubishiltä pyytää semmonen paperi että siellä ei mitään ole sitä vastaan että tommonen moottori laitettais tuohon nelikkoon / lausunto että se on ihan hyvä swappi (esim hyundailta sain todistuksen tälläisestä, vastaava tilanne jossa laitettiin semmoinen moottori autoon jota siinä ei vakiona ollut)


Samalla periaatteella sen 135.6 vois pyöristää 140, mut sit se on yli 20%


Oliko tuossa hyundain hommassa sit tehokkaampi kone kuin tuo 20%?

Jos oli niin kysäse sitten samalla, et haittaako jos tuommosen vr-4 / evo III koneen laittas, et eihän haittaa ;D
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

AYE_GTI sanoi
Samalla periaatteella sen 135.6 vois pyöristää 140, mut sit se on yli 20%


Oliko tuossa hyundain hommassa sit tehokkaampi kone kuin tuo 20%?

Jos oli niin kysäse sitten samalla, et haittaako jos tuommosen vr-4 / evo III koneen laittas, et eihän haittaa ;D

Mjoo, Hyundai keississä tuli 84hv moottorin tilalle 115hv moottori, eli karkeesti jotain 35 prossaa.

En oo ehtinyt työkiireiden vuoksi tehdä oikein mitään vielä, hommat on ihan kalkkiviivoilla. Mutta onhan toi nyt tyhjää parempi 136hv vaikka ensialkuun :)
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

AYE_GTI sanoi
Jaa hävisipä kirjotus netin syövereihin.... Noo tehhään uusi...

Tuolta http://www.kustcar.com/site/huolto.html kun lataa tuon linkin niin sieltä voi varaosanumerolla hakea mitä niillä on hyllyssä.

Itelle hommasin tuon nelikon harvinaisempia osia mm. jarrurummut ja juurikin ne taka-akselin kiinnitys osat runkoo ja n.2m pitkät runkoaisat molemmin puolin, tuolta.

Mitä maksoit noista, sain päivän tarjouksen 90eur /kpl. Kuulostaa kohtuu jäätävältä per metallipalikka.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

T. Kiili sanoi
Mitä maksoit noista, sain päivän tarjouksen 90eur /kpl. Kuulostaa kohtuu jäätävältä per metallipalikka.

Enpä muista ennään... Semmonen kutina, et olisko ollu satasen luokkaa pari? Ehkä... Tuli muutakin hilpettä sieltä...
Ne runko palkit tais olla sen 100e kappale ;D

Mutta yritäppä ite tehdä, samalaiset ;D

Toki 4-5mm levystä hitsaamalla tullee ihan kelpo korvakot, jopa paremmat...
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

AYE_GTI sanoi
Enpä muista ennään... Semmonen kutina, et olisko ollu satasen luokkaa pari? Ehkä... Tuli muutakin hilpettä sieltä...
Ne runko palkit tais olla sen 100e kappale ;D

Mutta yritäppä ite tehdä, samalaiset ;D

Toki 4-5mm levystä hitsaamalla tullee ihan kelpo korvakot, jopa paremmat...

No onhan tässä vaihtoehtoja, onneksi on valimossa töissä niin toi metalli tottelee vähän eritavalla tekijää :peukku

Toisaalta jotenkin näkisin että tulevaisuuden ratkaisu olis tehdä alumiinista kaikki tommoset (korvakot, tukivarret ym) mutta onkohan siinä väsymis murtumisen riski kovakin?
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

T. Kiili sanoi
Toisaalta jotenkin näkisin että tulevaisuuden ratkaisu olis tehdä alumiinista kaikki tommoset (korvakot, tukivarret ym) mutta onkohan siinä väsymis murtumisen riski kovakin?

Lyhyesti: on. Alumiini ei oikein tykkää iskumaisesta kuormituksesta ja särönkasvu on huomattavasti terästä nopeampaa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

OT:

Dodge Caliberin SRT4 koneen korvakko oli alumiinia, noi 6mm paksu, 80mm korkea ja 90mm pitkä*2, ja tuollainen 2.4l moottori kuitenkin aika malmikasa..
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

T. Kiili sanoi
Nyt 40 puukkosahan terää myöhemmin kaikki taka tukivarret on irti 8)

Justiinsa tänään ko. teriä ostaneena: taisi terät tulla kalliimmaksi kuin itse projektiaihio? :eek: ;D
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Joo itellä on vielä tukivarret perässä kiinni, mutta perä töissä sorvin takana oottelemassa, jos innostus poraamaan pultit irti.
Tosiaan on pultit ruostunneet puslan holkkeihin kiinni...

Tuliko sulle ihan uudet nuo tukivarret 2+2kpl? Kun oli sulla tuo kuvakin tuolla...

Oliskohan mitään tehdä ite uudet? Vaikka kirkkaasta ja vaikka samalla tekis säädettävät / jatkettavat, kierretanko, mutteri viritykset ;D
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

DaJackal sanoi
Justiinsa tänään ko. teriä ostaneena: taisi terät tulla kalliimmaksi kuin itse projektiaihio? :eek: ;D

No ehkä oli vähän lapinlisää mutta kyllä niitä jokunen meni ;D pirullinen homma mutta onneksi tehty.

AYE_GTI sanoi
Tuliko sulle ihan uudet nuo tukivarret 2+2kpl? Kun oli sulla tuo kuvakin tuolla...

Oliskohan mitään tehdä ite uudet? Vaikka kirkkaasta ja vaikka samalla tekis säädettävät / jatkettavat, kierretanko, mutteri viritykset ;D

Ei oo tullu uusia, löysin eräästä projekti topicista kuvia kun kaivelin noita puslien numeroita. Vanhoista joutuu väkertämään mutta aika paksua rautaa ovat onneksi.

Justiinsa oli tuos yhden ex rallihommissa olleen kaverin kanssa juttua samasta aiheesta että tekis säädettävät ym. veikkaanpa että katsuri repii loputkin päreistään siinä vaiheessa kun alustat ja muut on muuteltu koneenvaihdon ohessa. Lisäksi olen itse sen verran skeptinen etten kyllä säädettäviä tukivarsia tekisi, nekun on todella arat niistä muttereiden kohdalta.

panhardi voisi toisaalta olla säädettävä -> jos innostuu madaltamaan jonkun verran niin voisi korjata taka-akselin linjaa tarvittaessa.


EDIT

Ei muutako lompakot levällee, NIITÄ SAA KAUPASTA RAHAA VASTAAN!! (takatukivarsia siis)

https://lh3.googleusercontent.com/-zY-Q2cMB41I/VbEqZk5xULI/AAAAAAAABoM/fyK6lIwmKcM/s912-Ic42/tukivarsia%252520saa.JPG
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Löytyikö perän sisältä lukoton murikka (kuten noissa kai defaulttina on)?
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Kyllähän sitä kirjottelis vaikka mitä tuonne päiväkirjaan jos sais?

nomitahelvettia.JPG
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Etuiskarit sopii ainakin evo 4:n alustasta suoraan, mut takaiskarit on
niin lyhyet C77 nelikossa, et perä nousis varmaan 10cm...

Muistaakseni jossakin luki, et samanikäsessä Eclipessä olis saman mittaset
takaiskarit, et löytyskö semosen alustaa jostakin. Luulis et siitä etusekin sopis.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

AYE_GTI sanoi
Etuiskarit sopii ainakin evo 4:n alustasta suoraan, mut takaiskarit on
niin lyhyet C77 nelikossa, et perä nousis varmaan 10cm...

Muistaakseni jossakin luki, et samanikäsessä Eclipessä olis saman mittaset
takaiskarit, et löytyskö semosen alustaa jostakin. Luulis et siitä etusekin sopis.

Etupäähän on kyllä helppo mutta nimenomaan tuo takapään nousu ongelma kalvaa mielessä. Kyllähän sinne taaksekin menee aika moni iskari mutta se jousilautasen korko on ongelma. Tonnin coilejakaan kun ei viitsisi kokeilumielessä ostella ;D
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Tarviikko Toni niitä lautasia siihe etten yläpäähä? Bc lle ?
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Jahvetti sanoi
Tarviikko Toni niitä lautasia siihe etten yläpäähä? Bc lle ?

Avaa vähän lisää, ei ihan mieli kanna niin kauas että muistaisin tarkemmin ;D
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Niin ja siis palatakseni tuohon iskarin sopimisongelmaan, moni kataloogi näyttää tuota 1g eclipsen kanssa samaa iskaria taakse, mikä taas on monessa katalogissa samaa tavaraa kun galanteissa 84-92 ;D

Etuvetoisen gti:n takaiskarissa ainakin oli lautanen samassa kohtaa kuin noissa supertouringeissa mitkä alla oli, noin niinkuin karkeasti silmällä katsoen.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

T. Kiili sanoi
Etuvetoisen gti:n takaiskarissa ainakin oli lautanen samassa kohtaa kuin noissa supertouringeissa mitkä alla oli, noin niinkuin karkeasti silmällä katsoen.


Tässä on alempana etuvedon ja ylempi nelikon kepin raadot. n.13cm on lautasen pohjasta pidempi tuo oranssi C68.

Alapään kiinnitysholkit oon rälläköiny nuihin nelosen takaiskareihin...

Lautanen on n.1cm tuosta päästä erikohdassa ja
Kromivarsi on n.2cm pidempi tuohon pykälään.


T. Kiili sanoi
Niin ja siis palatakseni tuohon iskarin sopimisongelmaan, moni kataloogi näyttää tuota 1g eclipsen kanssa samaa iskaria taakse, mikä taas on monessa katalogissa samaa tavaraa kun galanteissa 84-92 ;D

Tuossa omassa on -86vm galantin takaiskari paikoillaan. Ja siinä oli tuo kromivarsi pari senttiä pidempi.
En tuota lautasta hokassu kattoa sillon, et varmaan on tuon 1cm toleranssilla samanlainen...


Et on varmaan nuo erot nuin pieniä nuissa ecli ja galant, et menee sama keppi. Vaikka oliskin eri MD numero nuissa kaikissa.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

noniin, hienot havainnollistavat kuvat! :peukku

Usko vahvistui että tilanne ratkeaa siis tuolla BC alustalla :) takapää nyt olikin suurin murhe ettei se jäisi niin pirun ylös. Joutuukohan tässä sitten kuitenkin tekemään vielä säädettävän panhardin jos meinaa mennä madallushommiksi ;D
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

T. Kiili sanoi
Avaa vähän lisää, ei ihan mieli kanna niin kauas että muistaisin tarkemmin ;D
Niin kun tallinnassa oli puhetta että saatat tarvita ne lautaset siihen etutolpan yläpäähän jos hommaat bc n alustan
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Ite kyl jättäsin kaiken maailman sumuvalot yms. päiväajo-ledit laittamatta. On siistimmän näkönen. Alkuperänen.


Mulla saattaa olla olemassa tuommost HEL- mikkälie jarruletkut. Meinasi joskus laittaa geeteeiihin, mut jäivät laittamatta. Pitää käydä kattomassa.
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

no nyt mä ymmärrän ton spoilerin mallinkin :) ja joo sumarit sopii hyvin jos saat hyvin istumaan. itse en saanut Gti lanceriin koskaan löydettyä sopivia sumareita. hieno projekti kyllä
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: T.Kiili, Lancer C77A 4wd -> GTI konversio

Tutun näköisellä pöydällä otettu kuva penkistä ;) Lahdesta tulee maittavaa jälkeä sisustaan :peukku
 
Ylös Bottom