Takaisinkutsut Outlander phev my14

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Tuli jo kolmas lappu takaisinkutsuista, on takajarrua, ilmamassamittaria, tulpat, joku phev-boksi. Eipä aikasemmissa autoissani moisia yleensä ole tullut, ellei sitten ihan uutena joita mulla ei ole koskaan ollut. Bemariin tuli ratin airbackista mutta niihinkin vaihtoihin oli niin pitkät jonot että meni menojaan sellaisenaan se auto myyntiin.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Takajarrukutsu liittyy jumiutuvaan seisontajarrumekanismiin ja voi johtaa kässärin pettämiseen. Tämän korjasin omastani itse, mutta varmaan siihenkin yksilöön on kamppeet vaihdettu kutsun myötä. Ihan hyvä jos saa muissakin merkeissä helposti vikaantuvat osat valmistajan piikkiin. Tulppahomma oli sellainen, että polttomoottori voi kieltäytyä käynnistymästä. Kerran kävi itselleni ja ihmetys oli suuri, kun ei vaan liittymästä kiihdyttäessä saanut polttista käyntiin. Liittyi vääränlaisiin tulppiin. Hölmö homma tuossa oli että vaihdettiin kutsun myötä ja sitten kymppitonnin päässä seuraavassa huollossa (kun kuuluu ohjelmaan), erikseen kielsin vaihtamasta. Siihen loppui Deltan huollon käyttö ja en koskaan palannut, uudenmaankaan mallin kanssa, sen ostinkin eri organisaatiolta. Toki oli myös takuuvääntöä.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Oma ihmettelyni perustuikin vaan noihin 3 kutsuun kun auto ollut mulla 1 vuoden, auto sentään kohta 7 vuotta vanha.
Ainakin osittain nuo ei ole vaan merkkiorganisaation hyvää huolenpitoa vaan Trafin määräämiä ja estävät jopa vuosikatsastuksesta läpimenon. Erittäin mielelläni otan toki vastaan nämä.
 

sako

Outlander 2.0
Liittynyt
1 Syyskuu 2004
Onkos tämä takaisinkutsu joku uusi yleinen ja koskeeko kaikkia 2014 autoja ?
iltsellä ollut vasta n.kuukausi 2014 Outlander phev.
 

RikTen

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2020
Toiset valmistajat huolehtivat myös vanhemmista autoista hyvin. Kannattaa käydä hakemassa uusia ilmaisia osia.
Juuri näin. Aikanaan Peugeotin omistajana näki selvästi, että eivät tehneet tarvittavia takaisinkutsuja kuin muutamaan pieneen juttuun. 2010 THP-koneissa oli isoja, perustavaa laatua olevia ongelmia, joista vaiettiin ja joita hoidettiin käytettyjen autojen kauppaiden ja ostajien kustannusjaolla. Tehdas ja maahantuoja pesi kätensä heti, jos auto ei ollut 1. omistajalla ja kaikki huollot ei olleet 100% merkkihuollon tekemiä tai jos jossain oli käytetty vaikka ei-suositeltua öljyä.
 
Ylös Bottom