Talvikäyttö

moilanen88

New Member
Liittynyt
15 Syyskuu 2021
Nonnih,ensimmäiset -20 pakkaset tuli,ja kun autoa menin roikkaan laittamaan,kaukosäätimestä avasin ovet,paitsi ettei ne auenneetkaan,ei kuulunu pihaustakaan paitsi peräkontin luukusta joka aukesi.
Kuskin oven sain mekaanisella avaimella avattua kuiteskin.

Elikkäs,mikäs juttu tuo on,onko mitsu pelkästään kesäauto,mikä lukoissa mättää ettei edes ääntä kuulu että yrittäisivät avata. Akun pitäisi olla kunnossa,kesällä entinen omistaja ilmeisesti vaihtanu.

Eipä saabeissa näitä ongelmia ollu...

Outlander Vm-11
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Lyhyessä ajossa sinne ovien sisään muodostuu kondessia joka ei ehdi tuulettua pois etenkin jos puhallinta ei ole käytetty tehokkaasti, kosteus jää niihin mekanismeihin.
Samaa vaivaa ollut itsellä joskus Pajerossa ja myös Outlanderissa, auton kuivana pitäminen on auttanut, meillä ei lähdetä kylmällä autolla pihasta, aina lämmitetään myös sisätilat joko Eberillä tai sisätilanlämmittimellä sähköllä..
 

moilanen88

New Member
Liittynyt
15 Syyskuu 2021
Vais niin,miten ovipahvit lähtee auki jos sais aseöljyä laitettua sinne?
Miten on muuten lämmöt näissä talvella pysyny,ei ole webastoja tai eberiä tässä kulkineessa,tai sisätilan lämmitintä.
Keulalle laitoin viimasuojan,kohtapa sen näkee onko miten lämmin kulkine.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Kyllä nuissa tarkenee, ovipahvit lie ihan perinteisesti muovinastoilla ja parilla ruuvilla sekä ylälaidasta ohjamilla ja irtoaahan ne silloin ylöspäin.
Pohjamuovi ja keula tukkoon niin pysyy lämmöt korkealla.
Ei sinne mitä tahansa öljyä kannata mennä laittamaa, joku kuivavoiteluspray ja muoviosiin jotain valkoista spray rasvaa sopiva määrä, se kun sitoo itseensä pölyä niin eihän siitä ole muuta kuin haittaa..
 

moilanen88

New Member
Liittynyt
15 Syyskuu 2021
jeesh. kyllä tuota jotenkin pärjäsi eilen vaikka oli vasta -22 astetta,lämmöt joko täysillä tai 22 astetta,ei tuntuvaa vaikutusta kummalla piti.
koneen lämmöt oli aikalailla sen symbolin alareunassa,välillä käväsi piirun korkeammalla.

jospa ei samanlaisia pakkasia tule kuin edeltävinä talvina tänne.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Keula tukossa lämmöt nousee normaaliin hetkessä varsinkin kun esilämmittää moottorin.
 

moilanen88

New Member
Liittynyt
15 Syyskuu 2021
Miten on pirteitä käynnistymään ilman esilämmitysta muilla,-10 ilman roikassa oloa niin aika pitkään hehkutti ja noh...lähti se jotenkin vaikka akun on edellinen omistaja uusinu. Toki 300tkm mittarissa,voihan ne hehkut olla jo hieman aikansa eläneet.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Ei oo tuosta kokemusta kun ei ole tullut tarvetta panna kylmiltään käyntiin, tuossa toki eri kone mutta kyllähän normaalisti kunnossa oleva auto kunnollisella akulla lähtee käyntiin vielä -25 kohtuudella, työvehkeillä joskus sitä joutu kokeilemaan...
 

jarnmann

New Member
Liittynyt
18 Heinäkuu 2020
Sijainti
Etelä-Pohjanmaa
Viikolla olin päivän metsätöissä ja -18 C oli illalla kotiin lähtiessä. Hehkutusta kesti jonkun aikaa ja startti muutaman kerran pyöritti ennenkuin lähti. Vm -15. 2.2 Di-D (4N14).
Tänäänkin meni hetki hehkutusta vaikka oli lämmityksessä.

Hyvä tietää ovien talviominaisuus. Nyt pakkasilla toinen takaovi ei mennyt lukkoon, mutta lapsilukolla sai kikkailtua. Autolle vain katos ja arkena lyhyttä ajoa. Ei ole ollut sisätilalämppäri lämmityksen aikana päällä.

Edit: Lisätty moottoritietoa.
 
Viimeksi muokattu
Ylös Bottom