Tarvikelaturit E3x Galantit

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Kun tuossa kävin kyselemässä uutta laturia, niin tarjottiin 65/75/95 amp versioita laturista.
Ja vaadittiin omaa laturia vaihdossa panttia vastaan, kysymyksenä siis onkin.
Onko nämä "takuukorjatut" laturit laadultaan minkälaisia?

Sieltä tuskin mitsubishin laturia saa vaan jonkun muun merkkisen?, esim. Lucas? :nykii
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

Jossen ihan väärin muista niin sain tuolla tavoin motonetistä Mitsun laturin.En voi ihan vannoa. 75A versio taitaa olla se oikea 2 litraselle, dynyissä tais olla sitte tuo 95A.
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

mystinengalant sanoi
Jossen ihan väärin muista niin sain tuolla tavoin motonetistä Mitsun laturin.En voi ihan vannoa. 75A versio taitaa olla se oikea 2 litraselle, dynyissä tais olla sitte tuo 95A.

Tuskin tuosta 95A mallista haittaa on? Tosin motonet tarjoaa vain 2,0/16V 88--92 75A
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

Itsellä oli 120A laturi omassa GTi:ssä,tai näin ainakin joku kirja väitti mistä laturi löytyi. Laturin mallia ei löytynyt mistään joista Mitsun laturit löytyi ;D
Itse ostin 90A laturin sitten Hämeenautosähköstä,toimipiste löytyy myös oulusta.
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

Nuhapumppu sanoi
Itsellä oli 120A laturi omassa GTi:ssä,tai näin ainakin joku kirja väitti mistä laturi löytyi. Laturin mallia ei löytynyt mistään joista Mitsun laturit löytyi ;D
Itse ostin 90A laturin sitten Hämeenautosähköstä,toimipiste löytyy myös oulusta.

Löytykö uutena, tuliko mitsubishi ja ennenkaikkea hyr mycket pengar? tai jotain.
Ja pitikö vanha palauttaa
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

Yhdestä Porin Motormarketin vaihtolaturista ("kunnostettu" mitsun orkkislaturi) on ainoa mistä on jotain moittimista ollu, säädin kajahti parin kuukauden päästä. Muuten olisin ostanut motonetistä (mistä yleensä osat olen ostanut) mutta sillä hetkellä ei ollut saatavilla ja motormarketista löytyi suoraan hyllystä.

Eli ei se laturin merkki ole oikeastaan mikään kestävyyden tae, kyllä ne mitsunkin "kunnostetut" laturit pakkaa hajomaan, kestävyys riippuu ihan siitä miten ne on kunnostettu.
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

eclipseen pitäs mennä 90a laturi (2.0 dohc) Mut erehdyksissä tuli 75a laturi, en jaksanu mennä vaihtamaan enää sitä niin laitoin paikkaansa ja kyllä sekin pelittää. jos tarttee popittaa laturin rajojen ulkopuolelle, niin sitte konkka väliin :D
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

J. Puhakka sanoi
Löytykö uutena, tuliko mitsubishi ja ennenkaikkea hyr mycket pengar? tai jotain.
Ja pitikö vanha palauttaa
En antanut vanhaa,ei ollut mitsun ja maksoi muistaakseni 70-80€
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

Itse vaihdoin viime vuoden puolella UUDEN tarvikelaturin (90A,vakio 75A),ensimmäinen kesti viikon.

Toinen onkin kestänyt normaalisti.

Mutta,onhan niillä TAKUU.

Ja aivan samahan se on laittaako kunnostetun/uuden tarvikkeen,yhtälailla uudet sisäkalut niissä on.

Jos ei isomman väliin hirveästi hintaeroa,niin ota se.

Itsekkin hyvin tyytyväinen,varsinkin kun tuli tuo ilmastointi yms,jotka virtaa syövät.

Ja tuo 120A GTI:n laturi on HARVINAINEN,ja sen puolesta maksaakin hunajaa (silti ajattelin sellaisen projektiin laittaa)..
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

ST sanoi
Itse vaihdoin viime vuoden puolella UUDEN tarvikelaturin (90A,vakio 75A),ensimmäinen kesti viikon.

Toinen onkin kestänyt normaalisti.

Mutta,onhan niillä TAKUU.

Ja aivan samahan se on laittaako kunnostetun/uuden tarvikkeen,yhtälailla uudet sisäkalut niissä on.

Jos ei isomman väliin hirveästi hintaeroa,niin ota se.

Itsekkin hyvin tyytyväinen,varsinkin kun tuli tuo ilmastointi yms,jotka virtaa syövät.

Ja tuo 120A GTI:n laturi on HARVINAINEN,ja sen puolesta maksaakin hunajaa (silti ajattelin sellaisen projektiin laittaa)..
Muistaakseni 150€ oli yhdellä laturi kauppiaalla hintaa,joka olisi saanut hommattua tuon 120A.
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

lanceri puolella ollu sillai että kunnostettuja latureita menny mulla 3 . 1 ihan heti ja 2 pikkasen myöhemmin. 1 vai 2 orkkis n 300tkm ajettuja menny ja niistäkin vaan hiilet loppu. eli kyllä laatueroja on. kunnostetuista 2 hellan tarralla yks joku muu :'(
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

tepi sanoi
BTW vaihdatitko takuun piikkiin jossain firmassa uuden laturin ???
No arvaas päästänkö ketään muuta räpeltään pellin alle,vaikka tässä tapauksessa mieli olisikin tehnyt..
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

ST sanoi
Ja aivan samahan se on laittaako kunnostetun/uuden tarvikkeen,yhtälailla uudet sisäkalut niissä on.

Niinhän ne myyjät haluaa uskotella mutta eipäs olekkaan... Tossa laturissa joka kesti sen pari kuukautta oli kyllä vanha säädin, ankkuri ja kenttä oli kyllä uudet. Vaikka takuulaturi olikin ni olihan se pakko katsoa mitä se oli syönyt ;D
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

GSR sanoi
Tossa laturissa joka kesti sen pari kuukautta oli kyllä vanha säädin, ankkuri ja kenttä oli kyllä uudet.
Oliko hyväksytty autotarvikeliike vai "pikkukioski".?
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

tätä minä juuri meinasin, ei halua vaihtaa 372tkm palvellutta laturia (hiilien vaihto tehty, laakerit jo ääntää aika nätisti), johonkin joka laukee kerran vuodessa..
pitäs tietää merkki tai laatu tai joku joka varmasti möis "hyvää"
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

J. Puhakka sanoi
pitäs tietää merkki tai laatu tai joku joka varmasti möis "hyvää"
Laita vaikka boschilainen,maksaa muistaakseni ~300€ (75A).

Itse olen hintaan nähden tyytyiväinen Unipointin tavaraan.




GSR:
Nuo "villit" kaupathan voivat myydä mitä haluaa,jolloinka kaikki ei ole välttämättä niinkuin pitäisi.
Tuolta pääsee tarkastamaan hyväksytyt liikkeet,ja sattumoisin Motonettiäkään siellä EI ole..
http://www.tarkastettuautovaraosaliike.fi/index.php?m=114&id=115
 
Vs: Tarvikelaturit E3x Galantit

Tuossa ylempänä puhuitte noista kunnostetuista latureista. Eikös sellaisen kohdalla ole täysin mahdollista että se ei todellakaan ole enää millään tavalla mitsubishiin kytköksissä, vaikka siihen koppaan on mitsun logo jäänytkin kun runko on kierrätetty? Samasta syystä kannattaa suhtautua varauksella "uusi laturi" -ilmoituksiin, jos haluaa vain parasta autolleen ja itselleen. :p
 
Takaisin
Ylös Bottom