Teini/Amis meininki

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Huomasimpa tuossa päivänä eräänä, vanhoja juttuja lukiessa, että oli kysymys lähes mistä autonlaittoon liittyvästä niin aina JOKU muistaa muistuttaa, milloin mikäkin on teiniä/amismeininkiä...

Milloin on lasit liian tummat (monet uudet autot tulee jo tehtaalta mustilla laseilla),
milloin on pakoäänet liian teinit,
milloin on liikaa lasikuitua,
milloin on liian isot/väärän malliset siivet (vanh. jäsenet varmaan muistaa esim. sen alusiivistä käydyn keskustelun),
milloin on vanteet liian isot ja renkaat liian matalat y.m. y.m. y.m.

Pistin tän topicin pystyyn että jokainen voi tähän lisätä mikä kenenkin mielestä on teiniä/amista, niin jotkut rakentelua aloittelevat voivat suoraan tästä katsoa että mitä Mitsuille saa tehdä ja mitä ei...




Josko sitten voitais jättää ne omat teinimielipiteet omaan päähän, kun joku jostain asiasta kysyy, ja vastataan vaan kysymykseen...

Esim. Tahtoisin laittaa autooni kylkiteipit mallia ralliruudukko ja lähes läpinäkymättömät mustat kalvot, tietääkö joku paikka missä sais molemmat yhtä aikaa?

Niin onko oikea vastaus: Mitä sä tollasia, noi on ihan teinip*skaa!!  ???

Vai: semmonen paikka ku Tellervon tummennus ja teippaus oy tuolla kehä 4sen varressa!!  ???




Maailma ois varmaankin paljo parempi paikka kun jokainen ajais beigellä tai harmaalla pappa-corollalla vuodelta -96, mutta kuinka moni todella sitä haluaa ???

Annetaan jokaisen tehdä autoilleen justiinsa ihan mitä jokainen haluaa :)

Tässäpä tuli nyt vähän paatosta, rauhaa ja mielipiteitä kuitenkin toivomma :)
 

Vesku

Autohifi, Lasitummennukset.
Liittynyt
18 Marraskuu 2003
Sijainti
Kokkola
Onkos joku mennyt moittimaan Janin "pimp my colt" autoa, kun tulee noin tympääntynyttä tekstiä.. ;D

Mun mielestä teiniä on se, kun äijät vuosi toisensa jälkeen tekee samoja virityksiä ja kötystyksiä miten sattuu, ja eikä yhtään kehitytä tai ei vain kerta kaikkia edes yritetä oppia edellisistä virheistä..

Ja itse lukeudun vankasti tohon AMIS porukkaan ja olen ylpeä siittä.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Itsekin voin rehellisesti myöntää että osa on amistelua tuossa projektissa,mutta silti todella harva siitä tulee avautumaan,koska eivät kuitenkaan itse osaa tehdä parempaa,ottaen projektin laajuuden huomioon..

Mutta,niinhän se on että jokaisen mielipide on kuin p.reikä,ja jokainen sen haluaa tuoda aina välttämättä esille,vaikkei se muita kiinnostaisikaan.

Itse teen niin kuin haluan,en edes kuuntele muita,koska tulihan tuota pyöriteltyä päässä parin vuoden ajan..
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Eipä oo coltista kuulun vielä valituksia sen enempää, eikä se mua kyllä haittaakkaan, valituksethan on vaan kateellisten panettelua :peukku

Kyllä minäkin lukeudun varmaan tohon teini/amis porukkaan, ja ylpeenä vielä :kuningas

Mutta oon vaan useemmin katsonu kun joku uus tulee ja kysyy jotain niin samantien teilataan tyyppien ajatukset...
Antaa H**vetin hyvän kuvan tästäkin porukasta ja samalla ehkä jopa merkistä....
 

Territorial_

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2006
Sijainti
Imatra
Kyllähän tuota on tullut kuultua kaikki amis läpät.

Itse pidän amis touhuna ainakin viimeistelemättömättömiä asennuksia.. jos on esim ostettu puskuri ja se on pultattu autoon kiinni eikä sille ole jaksettu juuri muuta tehdä, "kunhan nyt on sinneppäin" vaikka vähän irvistelee saumoista niin ei haittaa.


Toisinaan taas jos auto on viimeistelty siisti kokonaisuus vaikka olisi kuinka matalaprofiiliset renkaat tai kuskilla koff lippis päässä niin ei se minun silmissäni amis "meininkiä" ole.

Oma avautuminen tähän väliin :D ei herneitä
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Jani T sanoi
Pistin tän topicin pystyyn että jokainen voi tähän lisätä mikä kenenkin mielestä on teiniä/amista, niin jotkut rakentelua aloittelevat voivat suoraan tästä katsoa että mitä Mitsuille saa tehdä ja mitä ei...

Teiniä/amista on omasta mielestä "virittäminen" jolla on pikemminkin psykologinen kuin todellinen vaikutus auton suorituskykyyn. Eli tarkotan lähinnä tota moottorin desibelien kasvattamista. Tyyliin 1.3 corollassa pitää olla vapaavirtaussuodatin ja kaikki välipöntöt revitty pois ja viiminen pönttö on itse autotallimankelissa pyöritelty ja hätäpäissään kasattu viritelmä jonka putken pää on vähintään 3"

J.K. Jokainen tekee autolleen mitä haluaa, jos joku on yhden mielestä auton raiskausta niin olkoon, mitä väliä... Jokainen rakentaa auton itselleen, kai... Ei millekkään autolle voi laittaa mitään standardia minkälaiselta se pitää näyttää ja miten sitä saa virittää, tolla kaavalla tulee kovin monta tylsää samanlaista autoa.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
mutta onko kukaan ajatellut ikinä "amistelu" kikkojen todellista merkitystä?

Täysin mustat takaikkunat = kalliit hifikajarit/kaverin likkafrendi ei näy takapenkiltä, vältytään monelta ikävältä yllätykseltä..

esimerkiksi näin..

amistelua on ainakin omasta mielestä kamalien Riisipönttöjen ruuvaaminen joka autoon (jopa niihin 1.3 corolliin) parempien äänien toivossa.. mutta joissakin autoissa sen ymmärtää ettei ole tarpeellista vaihtaa koko putkistoa.. vähän tapauskohtaista..
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Territorial_ sanoi
Kyllähän tuota on tullut kuultua kaikki amis läpät.

Itse pidän amis touhuna ainakin viimeistelemättömättömiä asennuksia.. jos on esim ostettu puskuri ja se on pultattu autoon kiinni eikä sille ole jaksettu juuri muuta tehdä, "kunhan nyt on sinneppäin" vaikka vähän irvistelee saumoista niin ei haittaa.


Toisinaan taas jos auto on viimeistelty siisti kokonaisuus vaikka olisi kuinka matalaprofiiliset renkaat tai kuskilla koff lippis päässä niin ei se minun silmissäni amis "meininkiä" ole.

Oma avautuminen tähän väliin :D ei herneitä
:peukku wohoo! Ehkä me ei Vesku ollakkaan ihan amiksia :peukku ;D
 

Vesku

Autohifi, Lasitummennukset.
Liittynyt
18 Marraskuu 2003
Sijainti
Kokkola
Jani T sanoi
Territorial_ sanoi
Kyllähän tuota on tullut kuultua kaikki amis läpät.

Itse pidän amis touhuna ainakin viimeistelemättömättömiä asennuksia.. jos on esim ostettu puskuri ja se on pultattu autoon kiinni eikä sille ole jaksettu juuri muuta tehdä, "kunhan nyt on sinneppäin" vaikka vähän irvistelee saumoista niin ei haittaa.


Toisinaan taas jos auto on viimeistelty siisti kokonaisuus vaikka olisi kuinka matalaprofiiliset renkaat tai kuskilla koff lippis päässä niin ei se minun silmissäni amis "meininkiä" ole.

Oma avautuminen tähän väliin :D ei herneitä
:peukku wohoo! Ehkä me ei Vesku ollakkaan ihan amiksia :peukku ;D
Ai ei vai?? Tuus katsomaan Ralleihin Lauantain Rally expoon.. Näät kuule sellaiset pulttaukset, lasikuitu pinnat, matalaprofiilirenkaat, tummat lasit ja Kaverin muijan, mun autossa.. ;D mä saan varmasti sellaisen palkinnon, etten ikään pääse Amis fiiliksistä... hahaa
 

Vesku

Autohifi, Lasitummennukset.
Liittynyt
18 Marraskuu 2003
Sijainti
Kokkola
Vesku sanoi
Jani T sanoi
Territorial_ sanoi
Kyllähän tuota on tullut kuultua kaikki amis läpät.

Itse pidän amis touhuna ainakin viimeistelemättömättömiä asennuksia.. jos on esim ostettu puskuri ja se on pultattu autoon kiinni eikä sille ole jaksettu juuri muuta tehdä, "kunhan nyt on sinneppäin" vaikka vähän irvistelee saumoista niin ei haittaa.


Toisinaan taas jos auto on viimeistelty siisti kokonaisuus vaikka olisi kuinka matalaprofiiliset renkaat tai kuskilla koff lippis päässä niin ei se minun silmissäni amis "meininkiä" ole.

Oma avautuminen tähän väliin :D ei herneitä
:peukku wohoo! Ehkä me ei Vesku ollakkaan ihan amiksia :peukku ;D
Ai ei vai?? Tuus katsomaan Ralleihin Lauantain Rally expoon.. Näät kuule sellaiset pulttaukset, lasikuitu pinnat, matalaprofiilirenkaat, tummat lasit ja Kaverin muijan, mun autossa..  ;D mä saan varmasti sellaisen palkinnon, etten ikään pääse Amis fiiliksistä... hahaa
Mut päässä ei ole koffin lippistä, vaan joko Audisonin tai Helixin :peukku
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Eipä ole tullut yhtään tapausta vastaan, etteikö autostaan vähänkään ylpeätä ihmistä olisi sanottu amikseksi.

Muutamia esimerkkejä:
Digiboxi/tv/dvd-soitin autossa = amis
violetti väri = amis
minkäväriset mittarivalot tahansa = amis
mattamusta väri helmoissa (kiveniskumassa) = amis
omistaa corollan = amis

Siinä muutama. Ihmiset vois yleensäkin ajatella pikkuisen, mitä kaikkea luokittelee amisvirityksiksi...

Mut kait minäkin sitten olen amis. ;D
 

hessu

Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2006
Sijainti
Kajaani - Hanko
hmm.. muistakaa mitsuilijat tietenkin nuo alustavalot, niillä saa amismaineen melko nopiaan :)

joten minäkin siis olen varmaan amis, kun kynnyslistojen alle olen putket laittanut. ja minun mielestä ne näyttää hyvältä ;D

lisäksi löytyy n_kurjen listalta:
-minkäväriset mittarivalot tahansa
-dvd playeri
-violetti väri (osin)

voee dääm, miehän oon oikee perusamis sit... corollaa ei oo koskaan ollu, mut kaverin dexterillä on kuutisen vuotta sitten kierretty vaikka missä. :D

kunhan ite tykkää, ni on bueno
 

V.Taavila

Lancer Sportback 1.8 Intense -09 CX3A
Liittynyt
1 Tammikuu 2001
-pörinä äänet
-wunderbaum
-karvanopat
-peltikuviomatot
-madallus joka haittaa ajoa
-mattamusta kori

Itelläkin väliaikaisesti kyllä pörinä äänet mutta se johtuu armottomasta reiästä pakoputkessa :)
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vesku sanoi
Mut päässä ei ole koffin lippistä, vaan joko Audisonin tai Helixin :peukku

Kyllähän autohifimerkkien mainoslippiksetkin täydestä menee ja lisättäköön, että oikeaoppinen tapa kantaa sitä on lippis takaraivolla rajusti käyristetty lippa ylöspäin :peukku
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
omasta mielestäni kaikki "tuning" joka koskee koria on suhteessa amis/teini menoa.. siis siltä osin kun ei tieten tahtoen tehdä "hyvän näköistä" autoa, vaan se pilataan täysin tonttimalla liikaa, laittamalla ylisuurta palloa alle, (ja vakiojarrut toki paistaa munkilla vanteiden keskiöiden takaa),.. yleisesti ottaen seuraamalla miten "skene" menee ei saada kuin kyyneliä aikaiseksi, yhdessä välissä alusiivet ja leksaan valot oli in, nyt tuntuu että on melkein kaikki nähty ja sit tehdään semmosia hirvityksiä kuten eräs nenäapina-corolla.. (mut onhan sitä siinäkin.. (työn jälki kai on ok, mut auto on hirveä..)

siinä lyhyesti meitin defiinitio amistuningista, toinen ääri pää on nämä mattamustat sinnepäin laitokset ja toinen sit nämä mihin laitetaan rahalla kaikki mitä saadaan ilman että katsotaan sopisko se edes, näin tuossa yksi päivä ihan valehtelematta jossain 90-luvun alun corollassa isoimman alusiiven ikinä, varmasti jostain DTM-autosta tai jostain.. se ei ollut semmonen tavallinen vaan ne päätypalatkin oli varmaan joku 20 x 20cm - kolmitaso siipi :D

semmosta.. antaa kukkien kukkia kai? mutta itseltä heruu respektit juuri semmoisille autoille jotka ei oo tehty "markkinoiden ehdoilla" vaan auton omia linjoja ja muotoja hyväksi käyttäen fiksu paketti.. (ja siihen ei kuulu kromi eikä ylisuuret vanteet, eikä skoopit vaparissa eikä.. eikä.. eikä..) no siis ylilyönnit joiden ainoa(?) tarkoitus on juuri se että EROAA törkeänä muista autoista.. (jolloin erottuu.. mut onko se sit siistiä..)

kaikki on suhteellista ;D itsellä on ollut aina näitä harvinaisempia autoja ja aina tuntuu päät kääntyvän ihan ahistamiseen asti.. kaippa ne kattoo että mikä pommi se tuo on, takasivulasikin pleksiä, ja joku h*lvetin ruma ukko sisällä. ;D
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
no, nyt kun kerran kysyttiin: jos katuautossa on pakoäänet kuin jokkisautossa, niin se on ehdottomasti teiniä, sille kun ei ole mitään järkevää perustetta. Tehon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, koska hyvillä läpivirtauspöntöillä autosta saa kyllä melko hiljaisen jos haluaa. Ylimääräinen pörinä on siis pelkkää ympäristön terrorisointia, eikä näin ollen perusteltavissa edes sillä, että se on jonkun mielestä kivaa kuunneltavaa.

Alusiivet, korisarjat, vanteiden malli ja madaltaminen, näiden luokittelu on tapauskohtaista. Mielipiteethän ovat aina mielipiteitä....
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
korsma sanoi
Vesku sanoi
Mut päässä ei ole koffin lippistä, vaan joko Audisonin tai Helixin  :peukku

Kyllähän autohifimerkkien mainoslippiksetkin täydestä menee ja lisättäköön, että oikeaoppinen tapa kantaa sitä on lippis takaraivolla rajusti käyristetty lippa ylöspäin  :peukku
Ja nenän allahan kuuluu kasvaa jotain ihokarvoitusta joka muistuttaa enemmän p*skasella hanskalla repäistyä raitaa ;)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
mun ei parane osallistua tähän keskusteluun ;D ;D ;D

kaikkee löytyy amislistalta (omasta autosta...) paitsi black&decker madallus sarja ;D

oikeestaan amis ja riisari eroaa vain siinä (mun mieleipide) että amikset jättää kaikki puoli valmiiksi ja menoksi..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Jotenkin näin se menee mun mielest mitä olen Tampereella katsonut paria autoa.

Esim: punainen vanha 1.6 sierranraato...ruostepilkkuja löytyy enemmän kuin tarpeeksi... Etupuskuriksi vaihdettu ITSETEHTY uretaani+pakkelikasa, joka ei ole maalia. Helmat mattamustat(alustamassa). Takakontin päällä koristeena joko tommin kopio alusiipi tai iso weeärrcee siipi, joka tietysti on myös pohjamaalissa. Ikkunasta jos satut sisään katsomaan niin näet kaiutinkaapelia poissaolevan hattuhyllyn kohdalla luvattoman ison kasan. Iso subbari koittaa pauhata omaa eloaan, ajovalojen välkkyessä samaan tahtiin ;D.
Kojelaudan päällä on vaikka mitä sekä tottakai karvanopat sekä wunderbaumit.
Renkaina on joko vanhat alut tai mattamusta peltivanteet.
 

Axu

New Member
Liittynyt
4 Joulukuu 2005
Jani ei kai tää lähteny siitä Kawasakin sinisestä Lancerista josta puhuttiin.  ;)

20" tila-autossa ei ainakaan o amista, ehkä vähän teiniä.  ;D
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
no, nyt kun kerran kysyttiin: jos katuautossa on pakoäänet kuin jokkisautossa, niin se on ehdottomasti teiniä, sille kun ei ole mitään järkevää perustetta. Tehon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, koska hyvillä läpivirtauspöntöillä autosta saa kyllä melko hiljaisen jos haluaa.

no itselle juuri ilmestyi tuo edellä mainittu, reilun kokoisena, mutta kuitenkin niin asennettuna ettei tarvitse herättää puolta kylää kun aamulla lyö auton tulille töihin lähtiessä. tehoihin vaikuta mitää mutta (oma mielipide) kuulostaa paremmalta... eri asia on lyödä järjetön takapönttö autoon niin että kuulostaisi kuin olisi suora putki... myös näissä asioissa jotkut meistä osaavat käyyttää järkeä ja edes yrittää ottaa muita paikkakunnalla asuvia huomioon... ::)
 

Evo driver

ex. Evolution IX GSR -06
Liittynyt
11 Marraskuu 2005
Sijainti
Pohja
Ite olen teini ja käyn amiksessa joten autossani on vain tälläisiä virityksiä ;D
 

Bete_84

Sepä se..
Liittynyt
7 Marraskuu 2005
Sijainti
Oulu
Itsellänihän oli eka autona dexteri, tummat lasit (myös edessä vaaleat kalvot), pörinä äänet (1,3 koneessa ja 2 x 2,5" ulostulot), rälläkkäalusta (alimmillaan 4,5 kierrosta/jousi), edessä 406 pösön puskuri (suunnilleen paikallaan) ,takana uudemman corollan puskuri (suunnilleen paikallaan), ensin 15" alut ja sit valkeat 15" kolmioreikäset magnels vanteet, poppivehkeet n.3 x auton hinta ja KOKO sisusta seepraa mutta ei mistään penkinpäällisistä kasattua vaan ihan ostettua ja lyhytkarvaista, punaiset mittarivalot, yli 20 wunderia, kankaiset kasipallot, tuulilasissa sexmaster tarra, tummat takavalot, teippiluomet, verkkomaski.... olikohan muuta vielä  ;D  Että eiköhän tässä aika amiksia olla ;D Kuva jos joku haluaa http://img453.imageshack.us/my.php?image=tuneddx4su9.jpg
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Axu sanoi
Jani ei kai tää lähteny siitä Kawasakin sinisestä Lancerista josta puhuttiin.  ;)

20" tila-autossa ei ainakaan o amista, ehkä vähän teiniä.   ;D
Jaa ei ollu kyllä ollenkaan mielessäkään se Lanceri ku tän aloitin... Mutta hyvä että muistutit, täytynee vielä siitäkin ruveta mutisemaan :peukku

Enkä kyllä miettiny Grandeakaan sen enempää, ehkä siksi että mulla ei ainakaan ollu teininä/ amiksessa ollessani varaa edes ajatella hommailevani tollasia vanteita tms. varusteita :)
Ja nyt "vanhana" ku sukanvarteen on jotain joskus jääny niin pitäähän niitä käyttää järkevästi :peukku

Tuskin on monella muullakaan ollu niinä vuosina ollu varoja ostella hirmu poppiksia y.m y.m. vehkeitä autoihinsa ???

Senkin takia tommonen teini/amis termi on täysin erotettu alkuperäisestä asiastaan, joka todellakin
oli, niinku jotkut täällä jo mainitsikin, suurinpiirtein se dexteri valkoisilla mankeleilla, finlandia 2000 kattoluukulla, ehkä kumisella takaspoikalla, mustaks maalatuilla laseilla, h*lvetinmoisilla lisävaloilla, wunderbaumeilla, seeprapenkeillä y.m. y.m.
johtuen juuri siitä ettei silloin (teininä/amiksena) ole yksinkertaisesti varaa kummosia juttuja tehdä vaikka tekisi kuinka mieli...

Toisaalta sit jos "Pappabetalar" ni sit taas kateelliset itkee siitä, vaikkei autolle mitään ois tehtykään
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Bete_84, tuo kun vielä olisi mattamusta ja liekit keulassa niin avot. Siinä olisi amista kerrakseen ;D
 

Territorial_

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2006
Sijainti
Imatra
Amis?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=853506
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=857149
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=849733

oijoi yks helmi vielä

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=793375

eiköhän osteta clubin kesken noi corollat pois ja pidetä joku romuralli tapahtuma? ;)
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Jos nippua karvanoppia ja Wunderbaumeja ei lasketa
mukaan,niin muista muutoksista tekee amisvirityksiä
vasta toteutustapa minun mielestäni...? :) Onhan
vanteita,spoilereita ja tummia laseja sellaisissakin
autoissa joihin on syötetty rahaa asunnon verran eikä
niillä varmaankaan ole tekemistä amiksen kanssa...?

Niinku jotkut ovat sanoneetkin,kouluaikana ei kellään
yleensä ole varaa rakennella,mutta halua kuitenkin,ja
sitten tehdään mitä saadaan syntymään "romikselta
roudatusta" materiaalista ja syntyy hirveää jälkeä,
omistajan mielestä lopputulos voi kumminkin olla hieno,
"pakkohan se on olla" kun kerran muillakin on samoja
virityksiä,ehkä vaan hieman paremmin tehtyinä...!? ;D
 

tiras

Outlander 2.0 invite -06
Liittynyt
15 Heinäkuu 2006
Sijainti
Pertteli
[quote author=samitsu] Onhan
vanteita,spoilereita ja tummia laseja sellaisissakin
autoissa joihin on syötetty rahaa asunnon verran eikä
niillä varmaankaan ole tekemistä amiksen kanssa...?

[/quote]
Tulee tyttären harrastuksen mukana pyörittyä ratsastustapahtumissa, ja siellä näkee välillä aika "mielenkiintosia" ratkasuja, kun rahankäytön kanssa ei ole turhan tarkkaa.
"Tavallisia" isoja ja vielä isompia maastureita on tietty, mutta viimeks pisti silmään ML-mersu, mihin oli pistetty madallussarja ja arviolta yli 20''vanteet 45-sarjan renkailla. ::)

Olihan se tietty hieno, mut ite en välttämättä lähtis madaltamaan tämäntyyppistä autoa...pikemminkin päinvastoin.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tulipa mieleen eräs tapaus, kun amispojan isä maksoi.

Volvo XC70 (tai joku vastaava "maastoauto", en noista volvon tyypeistä niin tiedä...)
-madallussarja
-alkuperäiset muovisuojukset helmoista, kaarista jne poistettu
-laitettu jotkut V70 vakioista itseveistämät puskurit
-15" alut mattamustana

Ja järki oli?
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Bete_84 sanoi
Itsellänihän oli eka autona dexteri, tummat lasit (myös edessä vaaleat kalvot), pörinä äänet (1,3 koneessa ja 2 x 2,5" ulostulot), rälläkkäalusta (alimmillaan 4,5 kierrosta/jousi), edessä 406 pösön puskuri (suunnilleen paikallaan) ,takana uudemman corollan puskuri (suunnilleen paikallaan), ensin 15" alut ja sit valkeat 15" kolmioreikäset magnels vanteet, poppivehkeet n.3 x auton hinta ja KOKO sisusta seepraa mutta ei mistään penkinpäällisistä kasattua vaan ihan ostettua ja lyhytkarvaista, punaiset mittarivalot, yli 20 wunderia, kankaiset kasipallot, tuulilasissa sexmaster tarra, tummat takavalot, teippiluomet, verkkomaski.... olikohan muuta vielä ;D Että eiköhän tässä aika amiksia olla ;D Kuva jos joku haluaa http://img453.imageshack.us/my.php?image=tuneddx4su9.jpg

Tämähän on niin täydellinen esimerkki todellisesta klassikosta, että museoonhan tuo pitäisi saada mitä pikimmiten! Hieno laite!
 

Bete_84

Sepä se..
Liittynyt
7 Marraskuu 2005
Sijainti
Oulu
nokonzok sanoi
Bete_84 sanoi
Itsellänihän oli eka autona dexteri, tummat lasit (myös edessä vaaleat kalvot), pörinä äänet (1,3 koneessa ja 2 x 2,5" ulostulot), rälläkkäalusta (alimmillaan 4,5 kierrosta/jousi), edessä 406 pösön puskuri (suunnilleen paikallaan) ,takana uudemman corollan puskuri (suunnilleen paikallaan), ensin 15" alut ja sit valkeat 15" kolmioreikäset magnels vanteet, poppivehkeet n.3 x auton hinta ja KOKO sisusta seepraa mutta ei mistään penkinpäällisistä kasattua vaan ihan ostettua ja lyhytkarvaista, punaiset mittarivalot, yli 20 wunderia, kankaiset kasipallot, tuulilasissa sexmaster tarra, tummat takavalot, teippiluomet, verkkomaski.... olikohan muuta vielä  ;D  Että eiköhän tässä aika amiksia olla ;D Kuva jos joku haluaa http://img453.imageshack.us/my.php?image=tuneddx4su9.jpg

Tämähän on niin täydellinen esimerkki todellisesta klassikosta, että museoonhan tuo pitäisi saada mitä pikimmiten! Hieno laite!

Joo olis pitäny saada museoon mut möin pois ja oli ehyenä max 2kk myynnin jälkeen.. lunariin meni ku vasta kortin saaneet ajeli. :seina
 

merlin

New Member
Liittynyt
5 Helmikuu 2006
Sijainti
Askola
kyllähän jokainen rakentaa autonsa miten itse tykkää ja itselleen... kyllä mä itsekin hihittelen välillä tuuninki pirsseille , tykkään itse enempi keravan jenkki tyylisistä kasari tuunauksista ja linttajenkeistä... varmasti minunkin partaan nauretaan :) tehköön kukin niinkuin tykkää... sellaista autoa ei olekaan josta jokainen tykkää ;D
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
48%,hyvin voi näköjään olla amisvaikutteita vaikkei oo
siellä päivääkään opiskellut... :)
 

Vesku

Autohifi, Lasitummennukset.
Liittynyt
18 Marraskuu 2003
Sijainti
Kokkola
Olen 78€ AMIS...
Saakeli. ja minäkö opiskelin turhaan 5vuotta laitoksessa..
 
Ylös Bottom