tietoa Galant Sigman alapallonivelien sopivuuksista

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Galant Sigma A121 1.6 ja 2.0 moottoreilla

Alkup. varaosanumero (A161 1600cc, vanhempia ei maahantuojan kone tunnista, mutta sama nivel fyysisesti):
MB-001699

Vastaavat nivelet:
MB-002588, MB-001696, MB-001715

Käytetty mitsuissa:
Galant 73-83, Lancer EX 79-87, Lancer 73-79, Lancer Van (stw?) 77-84, Celeste 75-80 ja Minicab 80-84

Muissa autoissa:
Huyndai Sonata BF3F 2.0i 16V 130hv 6/91-1/00

Tarvikevalmistajien varaosanumeroita:
Three Five (555): JHYB-7102 / SB-7102 (löytyy vaihtelevasti kummallakin koodilla)
Lemfoerder: 1183502
GMB: 0104-0310

sekä vielä viimeiseksi Örumin varaosanumero: MI42

Lisäksi paikoilleen pienellä varauksella käy myös 1gen pajeron yläpallonivelet. Alapuoli on 100% samanlainen, mutta yläpuolella eli olka-akselin kohdalla on kartio koko matkalta n. 0.5mm paksumpi. Lisäksi alkuperäisen 12mm kierteen sijasta pajeron palloissa on 14mm kierre, eli mahdollisesti vaatii olka-akselin reiän suurentamisen (ei tullut mitattua minkä kokoinen reikä oli). Mutta koska nämä wanhat galantit ja muutkin mitsut ovat varaosien puolesta jo katoavaa luonnonvaraa, ei olka-akselin modaus liene yhtään huonompi vaihtoehto, pajeron yläpalloja kun kuitenkin tulee saamaan vielä pitkään.

Saa kommentoida.
 
Vs: tietoa Galant Sigman alapallonivelien sopivuuksista

Kannattaa huomioida, että vaikka Galant Sigman alapallot ovat virallisesti ns. huoltovapaat, ne pystyy kuitenkin rasvaamaan! Pallonivelen pohjakupissa olevan pienen pultin kun kiertää pois, voi tilalle laittaa rasvanipan. Palloissa on lisäksi rasvattaville nivelille tyypilliset urat, joten ei muuta kuin prässillä rasvaa sisään! Jos suojakumi on rikki, mutta nivel ei vielä ole kulunut väljäksi, saa tuoreella rasvalla työnnettyä epäpuhtaudet nivelestä ulos.
Alkuperäinen suojakumi on kiinni peltisessä "kauluksessa", joka taas on puristettu nivelen reunan ympärille. Jos tuntuu, että tarvikeliikkeen puristusrenkaalla kiinnittyvä kumi ei pysy paikoillaan, kannattaa ottaa em. kaulus, avata sitä varovasti ruuvarilla, jotta vanhan kumin jämät saa pois ja sen jälkeen puristaa uusi kumi kaulukseen kiinni. Sitten luonnollisesti kumi paikalleen ja ei muuta kuin :driver. Sama juttu raidetangonpäiden kanssa, mutta niihin ei saa rasvanippaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom