Tulpan vaihto VR4

Juccaaa

Varaosa Dude! Akaan Autotarvike Oy.
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
Toijala
Noniin tämäkin olisi edessä mutta kysellään taas ennen kun hutkitaan..

Poikkitukee ja imusarjaa irti tietysti ennen kun päästään asiaan mutta mistähän voisin saada uuden imusarjan tiivisteen vai onko porukka käyttänyt tiivistemassaa?

Onko jotain huomioitavaa projektissa? Esim. mitä nää on: Tulpanreiäntiiviste MD178940, 6 kpl, 7.00/kpl. Vaihdetaanko jos on uittanut venakopilta öljyä?!? vai mitä tä :D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Tulpan vaihto VR4

Klubilaisena pääsisit lukee mun projektipäiväkirjaa missä on tämäkin kirjotettuna ;D

mut kerrataan:

vinkkejä tulpanvaihtoon:

- moottorin muovisuoja pois
- Y-pipe irti + muut ahtoletkut irti (y-pipe ei välttämätön mut helpottaa etummaiste tulppie vaihtoa)
- ilmansuodatinkotelo irti
- kaasuläppäkotelosta 4 ruuvia irti (eli kaasuläppäkotelo jätetään autoon kiinni, mutta irrotetaan imusarjasta)
- kaasuvaijeri irti (merkkaa paikka että saat takas samaan paikkaan kiinni sen)
- imusarjan takaa 3 pulttia irti + 2 alipaineletkua
- imusarjassa kiinni olevat sähköjohdot ja sähköpistokkeet irti (pistokkeet saa olla kiinni johdoissa kunha ottaa vaa kiinnikkeet irti siis)
- imusarjan etupuolelta 7 ruuvia irti (muista pituudet.. keskellä pisimmät 2kpl ja reunalla sivuilla lyhimmät 2 kpl ja keskellä edessä 3 keskipitkää)
... ja imusarja nousee nostamalla ylös (suojaa imukanavat moottorista ettei sinne putoa mitään ja vaihda imusarjan tiiviste.. hinta ~10e veholla ja koodi löytyy varaosa-juttusarjasta)

suosittelen myös vaihtamaan venakoppien tiivisteet ja HUOM! jokaiseen nurkkaan ja nokka-akselien nurkkiin pieni tippa tiivistemassaa niin se pitää (tämä lukee jokaisen mitsun korjausohjeessa)

http://i24.photobucket.com/albums/c11/Cinder999/DSC00982.jpg

http://i24.photobucket.com/albums/c11/Cinder999/DSC00983.jpg

Ja tulpanreiäntiivisteet on juurikin venakopan ja kannen väliset tiivisteet, jotka on tulpanreikien ympärillä. Suosittelen vaihtamaan.
http://www.camskill.co.uk/smsimg/17/11349-11487-full-legnum-vr4-v6-ec5w-ec5a-plug_seals-17.jpg
 

Joikale

niinpä niin, jaapa jaa, trallalallalaa
Liittynyt
7 Maaliskuu 2008
Sijainti
Kajaani
Vs: Tulpan vaihto VR4

Tänään kävin juurikin hakemassa uuden imusarjan tiivisteen timanttitiskiltä ja hinta 12€. Sama tiiviste löytyy kuulemma uudesta L200:sesta.
 

Juccaaa

Varaosa Dude! Akaan Autotarvike Oy.
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
Toijala
Vs: Tulpan vaihto VR4

Harri K sanoi
Klubilaisena pääsisit lukee mun projektipäiväkirjaa missä on tämäkin kirjotettuna ;D

Kaikki on maksettu jo aikaa sitten.. Odottelen "statusta" edelleen :-\
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Itellä on nyt perushuolto menossa vihdoin, alkoi pätkiminen olla jo sitä luokkaa ettei tee mieli ajaa ollenkaan. Vaihdan tulpat, tulpanjohdot, venakoppien tiivisteet, tulpanreikien tiivisteet ja ilmansuodattimen (ja öljytkin varmaan vaikka on hiljan vaihdettu).

Kaksi tulppaa ui tyypillisesti öljyssä ja vielä kun tulpanjohdot oli mitä oli niin uskon rempan jälkeen kulun olevan ihan toista luokkaa. MUTTA, mihinkäs kireyteen noi venakopat pitäisi kiristää. Mulla kun kaikki pultit oli avattaessa sormin avattavia. Toi tiivistemassa oli uus juttu, mitä tiivistemassaa suosittelette? Öljyänkö venakoppien ja tulpanreikien tiivisteet asennettaessa vai laitanko kuivina?

Kiitos!
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Tulpan vaihto VR4

Mä olen käyttänyt iha normi öljyn kestäviä tiivistemassoja, jotka on autoteollisuuteen. Ihan motonet yms kamaa. En muista mitä viimeisin oli.

Pultit ovat sormin avattavat joo melkeinpä. Joku muistaa varmaan niide momentin mut yli 20Nm se ei ole muistaakseni. Jos kiristät liikaa ni venakoppa halkee...Itse laitoin kuivana ne tiivisteet mut siis joka nurkkaan/käännökseen tms tiukkaan kohtaan aina tippa tiivistemassaa niin ei ala venakoppa tiputteleen :peukku
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Noni, homma olis saatu kunnialla päätökseen ellei kaasuläppäkotelon tiiviste olisi pudonnut konetilaan ja hävinnyt jälkiä jättämättä. Sitä alakautta vilkuillessa huomasin että kuskin puolen vetarin sisempi suojakumi on riekaleina ja toisella puolella on todella märkää yhdessä kohtaa. :seina

Täytyy huomenna ottaa auto nosturille ja etsiä tiiviste sekä katella mitä kaikkea muuta remppaa sitä saa lähitulevaisuudessa tehdä.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Muuten hyvä mutta koneen takaa, suunnilleen ahtimen painekellon alta vuotaa öljyä niin että paikallaan kaasutellessa maassa on 20cm läikkä. :seina


Yritin nimenomaan olla huolellinen ja varovainen ettei tarttis koko hommaa tehdä kauhean moneen kertaan.

Yks juttu tuli mieleen. Onko venakopan pulttien pituudet niin että päällä on pitkä ja lyhyet ja koppaa kiertää sitten tästä välistä olevat pituudet. Näin olin katsovinani. Pultit oli kuitenkin sekaisin laatikossa rempan ajan.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Tulpan vaihto VR4

Ale sanoi
Muuten hyvä mutta koneen takaa, suunnilleen ahtimen painekellon alta vuotaa öljyä niin että paikallaan kaasutellessa maassa on 20cm läikkä. :seina


Yritin nimenomaan olla huolellinen ja varovainen ettei tarttis koko hommaa tehdä kauhean moneen kertaan.

Yks juttu tuli mieleen. Onko venakopan pulttien pituudet niin että päällä on pitkä ja lyhyet ja koppaa kiertää sitten tästä välistä olevat pituudet. Näin olin katsovinani. Pultit oli kuitenkin sekaisin laatikossa rempan ajan.

Tiiviste on pullahtanut irti sulta varmaan sieltä urastaan. Sen asennuksessa pitää olla tarkkana kun takimmaisen venakopan kannen pudottaa paikalleen.
pulttien pituudet:
http://www.akadia.ru/_catalog-images/mitsubishi/japan_images/0110110-500419.gif

pultit kannattaa mitata irrallisella kannella että tulevat saman verran ulos jokainen muistaakseni.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Harri K sanoi
Tiiviste on pullahtanut irti sulta varmaan sieltä urastaan. Sen asennuksessa pitää olla tarkkana kun takimmaisen venakopan kannen pudottaa paikalleen.

Siinä no se tukirauta ja kaasuläppäkotelo vermeineen mukavasti "pudottamisen" tiellä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Tulpan vaihto VR4

Kävi itellä tasan sama, tai oikeastaan Juhanilla kun vaihtoi mulle tiivistettä, ONNEKSI kävi etummaisen kohdalla. :D Kivasti huohotti siitä ulos kun painoi kaasua, ei kyllä maahan asti kovin nopeesti pudonnut. Noh onneks sen sai pikasesti korjattua. Se taaimmainen onkin vittumaisempi.

BTW: hauska otsikko topicilla, "Tulpan vaihto" eli vaihdetaan vain 1 tulppa vai peräti 3 niinkun japanissa nähtävästi tehdään :D:D:
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Tulpan vaihto VR4

Ale sanoi
Siinä no se tukirauta ja kaasuläppäkotelo vermeineen mukavasti "pudottamisen" tiellä.
Tiedän. Siksi tiivisteliimalla onkin syytä laittaa se tiiviste siihen koppaan kunnolla kiinni ja sitten hiljaa sivuttain viedä se koppa siihen päällä ja liu'uttaa paikalleen. Kyllä se menee :peukku
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Ootteko muuten laittanu tiivisteen ja kannen väliin ollenkaan liimaa vai vain tiivisteen ja kopan?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Tulpan vaihto VR4

Ale sanoi
Ootteko muuten laittanu tiivisteen ja kannen väliin ollenkaan liimaa vai vain tiivisteen ja kopan?
Nimenomaan sinnehän se tarvitsee. Kopassahan tiiviste on urassa jo, mutta sinne kannattaa laittaa sitä että se pysyy asennuksessa paikallaan. Joka nurkkaan aina, nurkka tarkoittaa kohtaa missä tiiviste tekee mutkan/kääntyy. Esim nokkien nurkat myös.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

No joo, just näin teinkin. Monesti oon sormella vetäny koko pinnan ohuella massalla mutta nyt en ihan niin paljon lätränny.

Nyt olis taas imusarja irti, huomenna aamupäivällä sit kopan irroitus ja kiinnitys ja vehkeet takas läjään. Kulkuun ja yleiseen käyntiin oli rempalla huima vaikutus, vielä kun pysyis öljyt sisällä.

Ei tää kyllä viimeinen kerta ole kun kyseistä remppaa tehdään. Nyt ei nostajille tehty mitään. Raksuttaa sen verran ajoittain että jossain vaiheessa täytyy nekin vaihtaa tai käydä läpi. Alakautta huomasin että automaattilaatikko hikoilee öljypohjasta, vetarin kumi rikki ja nivelet muutenkin madalluksen johdosta ravistaa. Lisäksi ohjaustehostimen nestettä tulee jostain. Eli harrastettavaa riittää..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Tulpan vaihto VR4

Ale sanoi
No joo, just näin teinkin. Monesti oon sormella vetäny koko pinnan ohuella massalla mutta nyt en ihan niin paljon lätränny.

Nyt olis taas imusarja irti, huomenna aamupäivällä sit kopan irroitus ja kiinnitys ja vehkeet takas läjään. Kulkuun ja yleiseen käyntiin oli rempalla huima vaikutus, vielä kun pysyis öljyt sisällä.

Ei tää kyllä viimeinen kerta ole kun kyseistä remppaa tehdään. Nyt ei nostajille tehty mitään. Raksuttaa sen verran ajoittain että jossain vaiheessa täytyy nekin vaihtaa tai käydä läpi. Alakautta huomasin että automaattilaatikko hikoilee öljypohjasta, vetarin kumi rikki ja nivelet muutenkin madalluksen johdosta ravistaa. Lisäksi ohjaustehostimen nestettä tulee jostain. Eli harrastettavaa riittää..

Nostajat on ok vaihtaa kyllä "työkalun" avulla ilman nokka-akseleiden irrotusta. Ohjeet toisaalla, suosittelen vaihtoa, vaikuttaa myös ajoon :peukku

Ohjausakseli kastelee mulla ainakin akselin kiristysmutterista. En ole avannut, vähän tiukannut kyllä. Kastelu on pientä kun nestettä ei juuri katoa. Tarkista myös ohjaustehostimen jäähdytyspiiri, ettei vuoto ole auton etunurkassa?
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Harri K sanoi
Nostajat on ok vaihtaa kyllä "työkalun" avulla ilman nokka-akseleiden irrotusta. Ohjeet toisaalla, suosittelen vaihtoa, vaikuttaa myös ajoon :peukku

Ohjausakseli kastelee mulla ainakin akselin kiristysmutterista. En ole avannut, vähän tiukannut kyllä. Kastelu on pientä kun nestettä ei juuri katoa. Tarkista myös ohjaustehostimen jäähdytyspiiri, ettei vuoto ole auton etunurkassa?

Ohjausakselin kiristysmutteri jos on sellainen isohkokantainen kirkas mutteri keulaan päin niin näytti siltä että siitä tulee itseltäkin.

Uusien nostajien hankintaan ei ollut aikaa eikä varoja just nyt joten se remppa menee tuonnemmaksi.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Väliaikatietoa. Rutussa oli tiiviste ja perimmäisestä nurkasta katki. Yritän nyt saada tuon tiivisteen kuitenkin liiman kanssa pitämään, vaihdellaan sit uus syksymmällä nostajarempan yhteydessä. Todella hankala saada paikalleen sitä koppaa siististi ja mihinkään kolhimatta.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Äkkiseltään katottuna nyt pitäisi öljyt sisällään. Jarrutehostimen letku on vaan niin kova että halkeaa kun sen kiinnittää, pitää jostain keksiä korvaava letku tilalle ennenkuin pääsee ajelemaan.
 

Keheetit

Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2010
Sijainti
Kouvola
Vs: Tulpan vaihto VR4

Mulla oli sama tehostimen letkun kans, leikkasin pätkän pois ja lämmitin puhaltimel kuumaks ni meni lohkeamatta paikalleen.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Keheetit sanoi
Mulla oli sama tehostimen letkun kans, leikkasin pätkän pois ja lämmitin puhaltimel kuumaks ni meni lohkeamatta paikalleen.

Mä leikkasin jo useammankin pätkän. Kyllä se aina meni mutta jouduin irrottamaan niin monta kertaa että parempi hakea uutta letkua. 8mm lienee sisähalkaisija.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Tulpan vaihto VR4

Ale sanoi
Menee imusarjaan? Mä ainakin irroitin imusarjan kokonaan.
ainii se voikin olla..ei ongelmia itsellä ko. letkun kanssa ole ollut.
Muistakaa aina letkuissa pyöräyttää niitä siirtoleukapihdeillä tms, jolloin irtoavat hyvin, ettei vetämällä katkea.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Noni, nyt pysyy öljyt sisällä ja jarrutehostimen letku on vaihdettu. Huomasin uuden ominaisuuden. Kun auton sammuttaa niin jarrupoljin puskee voimalla ylös. Ei oo ennen tehnyt.. Lienee jäänyt ko. letku vielä vuotamaan.
 

Fabioh

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2009
Sijainti
Helsinki
Vs: Tulpan vaihto VR4

Ale sanoi
Noni, nyt pysyy öljyt sisällä ja jarrutehostimen letku on vaihdettu. Huomasin uuden ominaisuuden. Kun auton sammuttaa niin jarrupoljin puskee voimalla ylös. Ei oo ennen tehnyt.. Lienee jäänyt ko. letku vielä vuotamaan.

Laitoitko kokonaa uuden letkun?
Siellä alkuperäsessä letkussa on venttiili sisällä, jotta tehostus toimisi ahdoillakin.
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Fabioh sanoi
Laitoitko kokonaa uuden letkun?
Siellä alkuperäsessä letkussa on venttiili sisällä, jotta tehostus toimisi ahdoillakin.

Laitoin. Täytyypä nylkeä vanha letku.
 

Fabioh

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2009
Sijainti
Helsinki
Vs: Tulpan vaihto VR4

Sen venttiilin tuntee ihan puristelemalla letkua ja taitaa sen just silmälläkii nähä pienenä kohoumana.
Ite laitoin uutta letkua vaa siihe venttiilii asti, ei ehkä hienoin ratkasu mutta toimii :peukku
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Tulpan vaihto VR4

Fabioh sanoi
Sen venttiilin tuntee ihan puristelemalla letkua ja taitaa sen just silmälläkii nähä pienenä kohoumana.
Ite laitoin uutta letkua vaa siihe venttiilii asti, ei ehkä hienoin ratkasu mutta toimii :peukku

Mä pätkäsin letkun ja laitoin Skyline GT-R:än takaiskun siihen. Kyllä nyt kelpaa. Kulkeekin ihan eri tavalla kun on GT-R palikkaa kiinni. :p
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Tulpan vaihto VR4

Joikale sanoi
Tänään kävin juurikin hakemassa uuden imusarjan tiivisteen timanttitiskiltä ja hinta 12€. Sama tiiviste löytyy kuulemma uudesta L200:sesta.

Nostellaas tätä. Mikähän mahtaa olla tuon imusarjan tiivisteen varaosanumero?
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Tulpan vaihto VR4

Mitä tulppia ihmiset on käyttäny näissä valtionrautateissä ?

Vakio/putkivireisiin autoihin ?

Isot pojat kertoivat ainakin noista camskilissä myytävistä denson irkkutulpista, olevan ainakin herkkiä kastumiselle? Mitkä teillä ovat toimineet?

Ngk:n irkkuja suositeltiin, mut mikä malli/lämpöarvoinen on hyvä ? Ja näitä taitaa ihan motonetin tiskiltäkin saaha, ellei sitten halua paria euroa "säästää" ulkomailta tilatessa.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Tulpan vaihto VR4

Itsellä ollut nyt noin vuoden lämpöarvoltaan seiskat ja ihan normitulpat, ei iridiumia tai platinaa. Ja nämäkin toimivat. Itse laittaisin seiskat kun otetaan kaikki irtoava vääntö ulos.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Tulpan vaihto VR4

mystinengalant sanoi
Itsellä ollut nyt noin vuoden lämpöarvoltaan seiskat ja ihan normitulpat, ei iridiumia tai platinaa. Ja nämäkin toimivat. Itse laittaisin seiskat kun otetaan kaikki irtoava vääntö ulos.

Onko noille normeille/irkuille/platinalle jotakin, esim motonetin osanumeroa antaa?
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Tulpan vaihto VR4

pistäkääs kuva tai jotakin tulpanjohoista, et sais syttyjärestyksen.. Herpaantus mieli samantien ko huomasin, et takimmaisen kannen keskimmäisen tulpanreiässä oli öljyä... Ei siinä kuin venttiilikoppaa aukomaan, v***u. Noh, onneksi on kaikki uudet tiivisteet tämän varalta. :) Ja viä ainut tulpanreikä mihnä ööliä oli. Oli vanhoissa iridiumeissa päässy vähän kärkiväli kasvamaan, varsinkin takimmaisissa ::)
Hienoa, etton tallisa netti ja läppäri :peukku

Takasin sorvin ääreen -->

E: Selvisi...
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Tulpan vaihto VR4

Semmosta paskaa siellä:

18042012623.jpg


18042012621.jpg



Taaimmaisista irkuista oli terävä elektrodi kokonaan hävinnyt, etummaisissa oli jotakin piikikästä elektrodia muistuttava knööli viellä.
 

Zupperi

New Member
Liittynyt
3 Tammikuu 2013
Vs: Tulpan vaihto VR4

Hei vain kaikille, vähän nostan aihetta.

Galantissa olisi tulpanvaihto edessä ja hyllyssä olisi valmiina odottamassa NGK BKR7EIX tulpat. Eli toimisivatko nuo vakio ahdoilla ym miten? Oma vr 4 siis täysin vakio kuosissa. Jostain luin että sillon jos ahtoja nostettu yhtään niin hyvä vaihtoehto ainakin kyseiset tuikut vaihtaa. Varma haluaisin olla joten mikäpä sen parempi kun täältä kysyä. Iso kiitos jos osaatte neuvoa :)
 

r3ap3r92

New Member
Liittynyt
28 Syyskuu 2014
Vs: Tulpan vaihto VR4

Vaihtelimpa tulppia tuossa ja huomasin että ei perkele. 2 tulppaa ui öljyssä. Eli tulpanreiän tiivisteen vaihto edessä.
Mistähän mahtaisin kuopion seudulta löytää tiivisteet. Tuli "pienenä" yllätyksenä moinen lisä remppa. Eli venttiilikansien, tulpan reikien, ja imusarjantiivisteet oli hakusessa.
Btw suuret kiitokset Harri K:lle helpotti purkamista huomattavasti.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Tulpan vaihto VR4

r3ap3r92 sanoi
Vaihtelimpa tulppia tuossa ja huomasin että ei p**k**e. 2 tulppaa ui öljyssä. Eli tulpanreiän tiivisteen vaihto edessä.
Mistähän mahtaisin kuopion seudulta löytää tiivisteet. Tuli "pienenä" yllätyksenä moinen lisä remppa. Eli venttiilikansien, tulpan reikien, ja imusarjantiivisteet oli hakusessa.
Btw suuret kiitokset Harri K:lle helpotti purkamista huomattavasti.
Teltta autosta osanumerolla mut aika varmaan menee tilaukseen
Tai camskill
 

vr-4

New Member
Liittynyt
9 Heinäkuu 2014
Vs: Tulpan vaihto VR4

akio sanoi
Teltta autosta osanumerolla mut aika varmaan menee tilaukseen
Tai camskill
kuopion delta autolla ei oo mitsun varaosa myyntiä ku viimeks kyselin. Autotalo hartikaiselta saa tilattua ku on osanumerot tiedossa.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Tulpan vaihto VR4

Lainaus "mistä varaosia" topicista
Venttiilikannentiiviste MD174560, 2 kpl.
Tulpanreiäntiiviste MD178940, 6 kpl
 
Ylös Bottom