Turbo colt asiaa...

Ile

Member
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Elikkä olen rakentamassa tuonta -87 lanceria, johon tulee 1.6 turbo Cordiasta.

Nyt sain Colt -85 turbon, ilman konetta. Eli turbo kone on pois ja tilalla on 1.4 lancerin kone. Saan kuitenkin mukaan alkuperäiset turbot ja sen sellaiset... eli imu- ja pakosarjan...ilmeisesti myös ruiskun.

Onko jollain vastauksia näihin kysymyksiin...

- mitä eroa alustaltaan on turbo coltissa ja lancerissa??
- mitä täytyy muuttaa että ruisku sopii paikalleen (cordiassa oli kaasari versio)

onko jotain muuta jota haluaisitte kertoa kyseisistä asioista...
 
- mitä eroa alustaltaan on turbo coltissa ja lancerissa??
no jos sitä viilataan silleen että meinaat rekisteröidä sen niin
-etujarrut tolppineen
-jarru tehostimen
- sitten moottorin kiinnikkeet (käy turbon kiinnikeet suoraan vaihdat ne)
en muista ihan kaikkee ulkoa kun minun luvat on landella talvehtimassa Coltissa
MUTTA TÄMÄ KÄY VAAN COTISTA COLTTIIN :mad:
Lanceriin muutettaessa on otettava huomioon ETTÄ COLT ja LANCER eivät ole samaa mallisarjaa (tarkistettu HELL-kamalta) eli käytännössä ovat kaksi eri autoa :mad:
Eli sinun pitää etsiä sen MALLISARJAN isoin moottori johon sitä verrataan
tuohon toiseen kysymykseen mulla ei ole tietoa
 
juu ne paperit olikin täällä eli MULLE tuli tällästä tietoo
Auto- Mitsubishi Lancer 1500 C62A vm- 89
Moottori-Mitsubishi 1600 4G32 Turbo

Pynöstänne ilmoitamme että Mitsubishi Lancer C60A
Mallisarjan suurin moottori on mallissa C68A 4G67 oleva 1800 ECI moottori teholtaan 100kw
Moottori 1600 Turbo 4G32 teholtaan 92kw
voidaan vaihtaa mikäli asennustyö on asiallisesti tehty. Mallin C62A ja C68A erot alustan ja jarrujen osalta on mainittu liitteessä
Liite
C62A 4G15
-etujarrut 243mm levyjarru
-takajarrut 180mm rumpujarru
-pääsylinteri 19mm X1
-jarrutehostin 180mm
-tehostussuhde 3,5:1
-etujouset 12,6 X 168,2 X 353,5 (jousilangan halk X kierrukan halk. X vapaapituus)
-jousivakio 17,8 N/mm
-takajouset samat
-moottorin suurin teho 62kw/5500
-moottorin suurin vääntö 122Nm/3000
-moottorin paino 110kg


C68A 4G67

-etujarrut 256mm levyjarru
-takajarrut 265mm levyjarru
-sylinteri 30,2mm X1
-pääsylinteri 22,2mm
-jarrutehostin 205mm
-tehostussuhde 4,0:1
-etujouset 12,8 X 168,6 X 360,5 (jousilangan halk. X kierrukan halk. X vapaapituus)
-jousivakio 18,9N/mm
-takajouset samat
-moottorin suurin teho 100kw/6500
-moottorin suurin vääntö 162Nm/4500
-moottorin paino 160kg

tämä on suora kopio HELL-kaman paperista eli hommia riittää ;D
 
Niiin.... eli mulla on luvat jo. Kaiketi Lancerin suomeen tuoduista malleista suurimman koneen omaa farkku... jota mielestäni on saanut 1800 90heppaa (ei varmaa tietoa).

Auto johon konetta vaihdetaan on kuitenkin 1500 75 hepoinen.

Minun ei tarvitse vaihtaa kuin etu ja takajarrut, lancerista. Niin saan laittaa 4G32 turbon sinne.

Ajattelin lähinnä kaikki vakaimia ja sen sellaisia. Että sopivatko/kannattaako vaihtaa??

Ja että se kaasarin vaihtaminen ruiskuun kiehtoo. Niko sanoi että ei tarvitse kun vaihtaa imusarja... onko kokemuksia kellään?
 
varmaan pääset sillä imusarjan vaihdolla ja miljoonan johdon laitolla siihen ruiskun boksiin ja siitä eteenpäin ??? mulla tuo Lancerin projekti jäi tuon revohkan takia tekemättä ja siirsin tekniikan -87 Colttiin niin pääsin paljon vähemmällä (tosin ei vielä muutos katsastettu)
 
Sovellan sitä coltin johtosarjaa, jos ei joku tanan pelle oo sitä menny katkomaan.....
 
mulla löytyy sähkö kaaviot siihen Coltti hommaan 84-87 vaihtohommaan ;) niin ja voisin myydä nuo luvat tuosta Coltista Lanceriin vaihto hommaan jos jotakin kiinnostaa ::)
 
Jäi multa unholaan.... **ttu. Oli se -85 joo... mutta tehty -83. Ja lupasin päivällä sen hakea pois. Noooh eiköhän joku sitä kaipaa. Kaksi kauppaa jo mahdollisia :)
 
Moottori-Mitsubishi 1600 4G32 Turbo
...
Moottori 1600 Turbo 4G32 teholtaan 92kw
....

C62A 4G15
-moottorin suurin vääntö 122Nm/3000

Paljonko 4G32T:ssä on vääntöä (Nm) ja millä kierroksilla?
 
Kiitokset molemmille! :D Butch ei tainnut muuntaa ihan hihasta - laskin yksikkömuuntimella (paunat ja jalat erikseen) ja sain tulokseksi 185.8 Nm. :)

Hmm, 4G61T:ssä (haaveissa vaan) on SAE-vääntö 141 lb-ft /3000 rpm. Aika heikosti itse asiassa verrattuna 32:en kun ottaa huomioon, että 61T:ssä on neliventtiilikansi ja DOHC... :eek:
 
Takaisin
Ylös Bottom