Turbojen toimivuus

Skull_Eye

New Member
Liittynyt
2 Huhtikuu 2015
Eli oon tässä kohtalaisen monta topiccia lukenut ja hakusanoja käyttänyt mutta mistään en ole löytänyt suoranaista ja 100% varmuudella olevaa tietoa siitä että miten ne legnumin turbot toimii. Osa väittää et toimivat yhtä aikaa ja osa taas sanoo että lähtevät porrastetusti liikkeelle. Onko kenelläkään vastausta tähän kysymykseen vai ajelenko vain sillä ja kiittelen kun vielä toimivat
 

Skull_Eye

New Member
Liittynyt
2 Huhtikuu 2015
Vs: Turbojen toimivuus

Minkäs takia porukka sitten kirjottelee tämmösiä niitten netti ilmotuksiin?

3" gatco kisa katalysaattori sekä 3" putkisto simonssin rst vaimentimella.
Ahtoruuvi.. Vain vähän on lisää paineita.
Greddy dumppi.
Turbot säädetty. Lähtee molemmat yhtäaikaa.
Kaukokäynnistys.
Automaattinen turbo taimeri.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/legnum/7360097
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Turbojen toimivuus

Skull_Eye sanoi
Minkäs takia porukka sitten kirjottelee tämmösiä niitten netti ilmotuksiin?

3" gatco kisa katalysaattori sekä 3" putkisto simonssin rst vaimentimella.
Ahtoruuvi.. Vain vähän on lisää paineita.
Greddy dumppi.
Turbot säädetty. Lähtee molemmat yhtäaikaa.
Kaukokäynnistys.
Automaattinen turbo taimeri.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/legnum/7360097

koska myyjä ei tiedä mitä sille autolle on edes tehty ;D
Jobbari vissiin kyseessä.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Turbojen toimivuus

Skull_Eye sanoi
Minkäs takia porukka sitten kirjottelee tämmösiä niitten netti ilmotuksiin?

3" gatco kisa katalysaattori sekä 3" putkisto simonssin rst vaimentimella.
Ahtoruuvi.. Vain vähän on lisää paineita.
Greddy dumppi.
Turbot säädetty. Lähtee molemmat yhtäaikaa.
Kaukokäynnistys.
Automaattinen turbo taimeri.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/legnum/7360097

yleensäkin jos brändiä ei osaa kirjottaa niin tulee väkisin mielikuva ettei tiedetä mitä myydään.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Turbojen toimivuus

Turbot säädetty ni äijä on kuitenkin kiertäny hukkiksien tankoja ja oikeasti ahtaa miten sattuu nyt :D
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Turbojen toimivuus

V-koneeseen on aika tuskaista toteuttaa eri alueilla toimivat ahtimet, koska molemmille turboille on loogisesti kolme omaa sylinteriä.

Liekö tälläistä autoa edes olemassa, Saabin puoliahdettua lukuunottamatta.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Vs: Turbojen toimivuus

MakeM sanoi
V-koneeseen on aika tuskaista toteuttaa eri alueilla toimivat ahtimet, koska molemmille turboille on loogisesti kolme omaa sylinteriä.

Liekö tälläistä autoa edes olemassa, Saabin puoliahdettua lukuunottamatta.

Sylinterimäärällä ei oo mitään merkitystä vaiheahtamisen suhteen. Koko pakokaasun massavirta käytetään.

Mitsun V moottorin layout on vaan vaiheahtamiselle epäedullinen, koska pakokanavat "osoittaa" sylinteriryhmästä ulospäin ja ovat siten kaukana toisistaa. Jos pakokanavat olisivat kannen toisella puolella, vierekkäin keskellä sylinteriryhmää, niin tilanne olisi ihan eri.

Esimerkkiä hyvästä vaiheahdetun v moottorin layoutista kannatta kattella dieselmoottorien puolelta.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Turbojen toimivuus

Mizushima sanoi
Sylinterimäärällä ei oo mitään merkitystä vaiheahtamisen suhteen. Koko pakokaasun massavirta käytetään.

En tainnut näin väittääkkään.

Kuten sanottua, tuskaista tehdä V-moottoriin lohkon ulkopuolisilla pakosarjoilla ja siksi varmasti harvinainen.
Tarkoituksena oli kertoa, että nyrkkisääntönä V-moottorinen bensiiniauto on mitä todennäköisemmin tehty rinnakkaisilla ahtimilla.

Subarulla on Legacyssä sekventaali, mutta bokseriin on sentään aavistuksen helpompi tehdä putkiviritelmät.
 
Ylös Bottom