Turbomitsun 4G63 godbolter (6-bolt) veivien momentti? (Manley + Arp 2000)

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Ei tullut omien Manleytten mukana kiristysmomentteja syystä tai toisesta, niin onkos tämä ns. vinkki että tehtaan arvoilla mennään vai miten..

Eli Manleyn kangissa on nuo ARP 2000 pultit mukana (3/8" ARP 2000) Ja Manleyn webbisivut ei niistä tuumaa se kummempaa ku että dipata öljyssä JA kiristää
(Manleyn sivulla on kaksi arvoa, toinen on joku "final assembly @ Manley performance, eli käsittääkseni se kiristys missä nuo kanget tulee, tosin ittellä nuo kyllä pyörii käsinkin auki että tiedä häntä ::) )

http://www.manleyperformance.com/dl/tech/rod-hbeam.pdf

Ja en tiedä mikä tuo U.H.L on varmaan joku Length.. (oletettavasti pultin pituus ilman kantaa.. "under head length"), mutta tuo 1.5" sopisi täsmälleen nuihin..
Arvoksi lappu antaa 55-65 In.ft / lbs joka lienee olisi 74nm - 88nm eikös?, miten lie kannattaako nuo kiristää momenttiavain säädettynä mainitun spektrin yläpäähän, alapäähän vai keskelle? :p
 
Vs: Turbomitsun 4G63 godbolter (6-bolt) veivien momentti? (Manley + Arp 2000)

Manley vastasikin (erittäin nopeasti vielä) että juurikin nuin kuin päättelin.. (Ja että ne pultit jotka tulee nuissa on juurikin nuo 42350).
Ei varmaan kellään muuta sanottavaa aiheen tiimoilta? 8)
 
Vs: Turbomitsun 4G63 godbolter (6-bolt) veivien momentti? (Manley + Arp 2000)

Kas, itse tulin juuri autotallista tarkistamaan netistä paljonko tuo 60 ft. lbs on Nm:nä. Samaisia kankia olen kiristämässä, mulla tuli kyllä lappu kankien mukana missä oli tuo taulukko... Ajatelin vetästä ne siihen speksien puoleenväliin.
Edit: ja se on melkopaljon tiukemmalle mitä orkkispultit tulee. Muistaakseni jokin korjausopas sanoi 52Nm orkkiksille.
 
Vs: Turbomitsun 4G63 godbolter (6-bolt) veivien momentti? (Manley + Arp 2000)

Jep, orkkikset on tuon 92 overhaul.pdf mukaan tosiaankin tuon 52nm.. ja uudempi opas taas sanoo trendikkäästi sen 20nm + vartti. (muistaakseni)
 
Takaisin
Ylös Bottom