Tuulilasin korjaus pk-seudulla

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Eilen tuli kivenisku tuulilasiin suoraan kuskin eteen. Kyseessä ei siis ole ainakaan vielä halkeama. Missä olette paikanneet tuulilasejanne pk-seudulla?
Kertokaas kokemuksia, Hintoja ym.

Pitäs saada tänään huollettua tuo ettei pääse vahinko kasvamaan. Laitoin sähköteippiä siihen suojaksi eilen.

Äitin autossa paikattiin muutama vuosi sitten Kuopiossa vastaava ja paikattua kohtaa on todella hankala löytää mikäli ei tiedä missä se on. Ja hyvin on kestänytkin.
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla

Eikö kenelläkään kokemuksia? huhuu? pitäs saaha tänään hoidettua tuo.
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla

Omien kokemuksien mukaan yleensä niille ei voi tehdä mitään, vaikka jossain valehdellaankin että 75% olisi muka korjattavissa. Kertaakaan ei ole mulla onnistunut korjaus, "laita uusi lasi tai kärsi koloista".
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla

Eiks vakuutus hoida nää korjaukset ilmaseks? Mulla Turvassa toi kuuluu automaattisesti lasivakuutukseen. Lasivakuutusta ei tässätapauksessa taida olla, joten lopetan kirjoittamisen.

edit.

Täällä muistaakseni ihan jees jälkeä. Kysy ja soita.

http://www.novus.fi/

TULVANIITYNTIE 21
01680 VANTAA , UUSIMAA

010 3090200
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla

Mä ite ymmärrän jos lasista myllytetään ns. wipertrailit pois ja pidennetään sen ikää mutta en usko että täytetahnat, mallia tällänen:
repairPic.jpg


.. kestää mahottomasti kun itse en usko että se korjaus laajenee lämmön vaikutuksesta samaa tahtia lasin kanssa. Eli jossain tilanteessa, joko kesällä tai talvella se lähtee leviimään.

Ite saisin korjauttaa noi mun tuulilasin mokat ilmasiks mut en jaksa kun ei oo näkökentässä ja hajoo vaan enemmän..
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla

Juu ei oo vakuutusta, muistaakseni. Pitää kattoo ku pääsee kotia mitä tää täyskasko piti sisällään.
Lasi on ikäsekseen kelpokuntonen ni ei tekis mieli vaihtaa(lue: ei oo rahaa).
Toki mulla on vuos aikaa seuraavaan katastukseen mut toi vaikuttaa jo turvallisuuteen jos tossa näkökentässä alkaa enemmän halkeilee.
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla


siis kyllähän nuo korjaukset onnistuu välillä niin, ettei kiveniskukohtaa edes enää huomaa. etenkin, jos korjaukseen menee heti vahingon jälkeen. ja siihen ei kannata laittaa suojaksi sellaista teippiä, mistä liimat leviävät auringossa (esim. ilmastointiteippi), nimim. "kokemusta on". ;D ja kyllä nuo korjaukset ovat kestäneetkin itsellä.

muutaman kerran olen käyttänyt tuolla korjauksessa ja kerran lasin vaihdossa:
NOVUS Tuulilasikorjaamo
Auto - Kulta Oy
Valimotie 23, Pitäjänmäki

palvelu ei ehkä ihan maailman parasta, mutta hommat ilmeisestikin osataan.
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla

Ja varmaan myös aika paljon kiinni menetelmistä ja aineista tuo kestäminen
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla

Siis, en hetkeäkään epäile etteikö tuo polymeerikvartsi kovettuisi reikään ja pysyisikin siellä. Mutta epäilen että joko kesällä suurenee tai talvella ei pienen tarpeeksi, ja halkaisee lasin.

Olen nähnyt monta DIY ohjetta missä tommonen laitetaan, hiotaan ja sen jälkeen lasi myllytetään cerium oxidella virheettömäksi. Mutta itse en ole uskaltanut moiseen lähteä, juuri sen takia että meillä on suomessa melko extremet olosuhteet.
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla

Käytin auton Avia car wash nimisessä paikassa. Hyvä palvelu, 21:00 asti auki, hinta 45€ ja vuoden takuu korvaukselle.
Ja jälki katos aika hyvin.
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla

ite käytin siinä vantaan motonetin pihal kesäisin oleval tyypil kolmeneljä kertaa porauttelemas edelliseen autoon 3 vuoden aikana, sama äijä aina ja hyvää jälkeä teki kun eivät lähteneet halkeemaa, tosin aina iskeemän jälkeen suht nopeesti tuli käytyä näyttään. 40e muistaakseni velotti per poraus, ja jos ois löytyny lasivakuutus ni ois ottanu 55e.
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla

Täydennän vielä tuota omaa vastausta sen verran että laitto hartsit tuohon lasiin silleen että iskukohtaa ei pysty käytännössä havaitsemaan.
 
Vs: Tuulilasin korjaus pk-seudulla

Itse tuulilasin korjauksia tehneenä voin sanoa että jos menee ennen kun halkeama/iskemä on täynnä vettä ja p*skaa siitä
tulee tosi hyvä, varsinkin iskemästä. Itellä tuli viime vuonna peukalon kynttä isompi iskemä lasiin,
ajoin heti kaverin pesulaan koivukylään korjaamaan sen ja sitä ei huomaa ollenkaan ellei osaa etsiä.

Pelkkä halkeaman poraus nyt on vähä mitä on, me ei niitä edes tehty ellei joku väkisin vaatinut. 40€ parin minuutin hommasta on kyllä hyvä bisnes :)

Meillä oli käytössä nämä vermeet http://www.espritws.com/qshop/product_esprit1.asp

Edit. Ja nämä kaverin korjauspaikat sijaitsevat Koivukylän ja Keravan citymarkettien parkkihallissa :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom