typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
EDIT:muokattu otsikko käsittämään kaikennäköistä typerää keskustelua sisältäväksi 04- eteenpäin lancereista..

joku sen varmaan tietää,laiska olen niin en jaksaisi ottaa rengasta irti ja ihmetellä.. ::)
eli siis lancer sport stw:n vakio 16" aluvanteesta kyse.
ei prkl pysty enää madalluksen jälkeen kääntämään renkaita linkkuun,ottaa sisälokariin rengas kiinni.
todella ärsyttävää autossa jossa muutenkin jo hiukan isohko kääntösäde.
helpottaisi vaan uusien talvivanteiden etsintää...
jos jollakin tarvetta noille alkuperäisille niin kohta voisi olla joutilaat/voin vaihtaa joihinkin tarvikemalleihin pienemmällä ET:llä.
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

muokkasin hieman otsikkoa,ei nyt joka asialle kannata uutta ketjua tehdä.
seuraava tyhmä kysymys kuuluu:
takaluukun merkit?
ovatko ihan vaan liimalla vai onko ns.tappimallit eli ei kannata ilman maalaussuunnitelmia alkaa poistamaan?
entäs etukilven teline?
olettavasti takapuolelta kiinni parilla pultilla mutta jos sen poistaa niin riittääkö kilven pituus peittämään kiinnitysreiät?
etukaiuttimien koko?
6,5" vai??
turhaa vaivaa tässä koitan säästellä...
 

ilpi

New Member
Liittynyt
15 Tammikuu 2007
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

Juuri itse takaluukun LANCER merkin poistaneena voin sanoa että on ihan 2puoli teipillä kiinni.
Hiustenkuivaajalla lämmitin ja loput möhnät mitä jäi niin crc:llä ku pyyhki ja vähä kynnellä rapsutteli
niin hyvä tuli. Mitsu timantit näyttäis olevan saman lailla, itse jätin ne paikoilleen.

Puskurista et nättiä saa kilven telinettä poistamalla. Siinä on alla vielä semmoinen samanlainen
typerä kohouma. Voin laittaa kuvan illalla puretusta puskimesta.
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

hyvä,merkit saa siis kyytiä lähiaikoina.
ajattelin vain että jos alta löytyykin reiät niin olipa hieno homma.. :nykii
ai siellä kilpitelineen allakin on vielä jotain..??
itse kilpi ei siis riitä peittämään niitä mitälie kohoumaa?
kilven olisin siis jättänyt ihan orkkispaikalle mutta tuo musta teline on kyllä niin ruma että jotain täytyisi kehitellä....
 

ilpi

New Member
Liittynyt
15 Tammikuu 2007
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

Otampa takasi, kilpi peittää kyllä ne möykyt siinä puskurissa!
Kuva kertoo vähä mutta on hiukan epäselvä ku yksin pitää
yrittää 1,5 kädellä touhuta...

Ilman kilpee:
puskuri003yu7.jpg


Kilven kanssa
puskuri4gv4.jpg


Saattaapi olla että multakin poistuu toi teline kohta 8)
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

kiitos,täältäkin lähtee näköjään tuo kilpiteline kävelemään viikonloppuna kun saa auton tallille.
minä jo ajattelin että aikamoinen "möykky" siellä alla täytyy olla jos kilpi ei riitä peittämään.
 

ilpi

New Member
Liittynyt
15 Tammikuu 2007
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

Kysympä itekkin että millä se etuoven kaijutinritilä lähtee irti?
Pitääkö koko oven verhoilu purkaa ja jos pitää niin mistä lähtee?
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

^^^^
mitä nyt itse päällisin puolin sitä oviverhousta vilkaisin niin yhtä puuta näyttäisi olevan.(ainakin hämärässä katsottuna.. 8))
 

Vesku

Autohifi, Lasitummennukset.
Liittynyt
18 Marraskuu 2003
Sijainti
Kokkola
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

Se ritilä ei lähe irti siittä pahvista.. Ovipahvi taas irtoaa hyvinkin helposti ovesta. Noin minuutissa irroittaa pahvin.. Kajari siellä takana on 6", sen tilalle saa helposti normi 6,5" kajarin, kun tekee pienen sovite kauluksen. diket on sitten tympeempi irroittaa, on kahdella ruuvilla, mutta lähtee neki aika vaivattomasti.
Jos vakiopaikalle diken haluaa, niin kannattaa valita suht pieni dikke.. oven läpivientiin saa suht helposti lisättyä jontoja jne.. Toi mitsu on tosi helppo purettava lähes joka osalta.
 

ilpi

New Member
Liittynyt
15 Tammikuu 2007
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

Kiitos tiedosta. Mukavempi lähtee yrittään ku ei pitäs olla mahdotonta...
Dikke=diskantti? Itellä ei ainakaan ole vakiona erillisiä diskantteja, jos ei sielä
oven sisällä niitä ole ???
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

eipä ole täälläkään erillisiä diskantteja,missä ne muka on jos on??
peilikolmioihin ajattelin rakennella paikat,mitään hirveän korkeita rakennelmia ei pysty tekemään kun taitaa pilarissa olla jonkin sortin airpäkki/turvaverho... :'(
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

onkos kukaan muuten laittanut tämän korimallin lanceriin jälkiasennusxenoneita?
meneekö valokuvio ihan perseelleen kuten monissa muissa autoissa on käynyt?
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

samaten millä spekseillä olevia talvivanteita olette käyttäneet?
kuten ensimmäisestä viestistä näkee niin itsellä raapii vakiovanteet kiinni,eipä löydy mistään vakiokoon talvirengasta.. :mad:
nyt alla 205/50-16,olisiko hyvä arvaus sopivaksi vanteeksi esim.7x16",ET vaikka 38?
vai löytyiskö jostain orkkiskokoista talvirengasta?
pienestä se on kiinni kun päättää ahtaaksi käydä... :peukku
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

ja lisää.. ;D
onko nämä sportin tehdastummenetut takalasit siis ihan oikeasti tummaa lasia vai kalvotettu?
en viitsinyt alkaa kokeilemaan reunasta että onko kalvoa vai ei.
tarkoitus olisi siis vetää takimmaiset sivulasit aivan mustaksi,edesauttaisi hieman tuota "mielenvikaisen" koiran kuskaamista kun ei näe kaikkea mitä vierellä on.. :peukku
 

MakeT

Lancer 1.8 Sport sedan -08 ja 1.8 Sportback -09
Liittynyt
14 Tammikuu 2005
Sijainti
Karjaa
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

progress sanoi
onko nämä sportin tehdastummenetut takalasit siis ihan oikeasti tummaa lasia vai kalvotettu?
en viitsinyt alkaa kokeilemaan reunasta että onko kalvoa vai ei.

Eipä taida paljoo kannattaa kokeilla repiä sitä reunasta, kyl se ihan lasia on ja mun mielestä vielä aika tummat.

Mut jos haluut tummentaa niin kannattais vissiin melkeen maalata jos vielä tummemmat haluat. :peukku
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

vedän siis tuohon päälle tummimman kalvon mitä löydän,ei tarvii pähkäillä vanhan kalvon poistamista.
luulisi sen verran näkyväisyyttä estävän että ei kaikkea tarvitse rähistä hengiltä..
 

pumpum

New Member
Liittynyt
25 Toukokuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Moro. Eli olen uusi tällä foorumilla ja kysymykseni on että, kuinka isot vanteet mahtaa tähän malliin mahtua. Eli tuumat, leveys sekä et ja renkaan leveys ja profiili... ??? Ja minkä kokoinen tämän mallin keskireikä mahtaa olla?
 

pumpum

New Member
Liittynyt
25 Toukokuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Eikö kukaan o laittan lancerii normi 16" vanteit isompii??
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

mulla on 7x17",ET40.
renkaat 205/45-17.
pyörii hienosti.
7,5"vanne menee varmaan vielä ongelmitta mutta 8x17" ET muistaakseni myöskin 40 otti jo takana sisälle kiinni.
 

pumpum

New Member
Liittynyt
25 Toukokuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Juu eli tarkotuksena olisi 18" vanteet sinne ahtaa. Takakaaria joutuu tod.näk vähä mankelilla hierasta. Mutta mutta. Millähän et:llä vanteet kannattaa ottaa ja kuinka leveenä et pääsis mahdollisimman vähällä ???
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

no tuossa meidän farkussa tuli mukana 8x18" ET40 215/35 kumeilla.
takakaaret rullattu ja 3mm levikepalat mukana,edellinen omistaja väitti että pyörii hienosti,tiedä sitten.. ::)
itse möin ne suosiolla eteenpäin että sai hieman järjellisemmän rengaskoon,syrjäkylillä kun asuu ja paljon matkaa ajaa.. :driver
7,5"leveänä olettaisin siis 18"toimivan hienosti jos ei halua levikepalojen kanssa kikkailla.
 

pumpum

New Member
Liittynyt
25 Toukokuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

progress sanoi
no tuossa meidän farkussa tuli mukana 8x18" ET40 215/35 kumeilla.
takakaaret rullattu ja 3mm levikepalat mukana,edellinen omistaja väitti että pyörii hienosti,tiedä sitten.. ::)
itse möin ne suosiolla eteenpäin että sai hieman järjellisemmän rengaskoon,syrjäkylillä kun asuu ja paljon matkaa ajaa.. :driver
7,5"leveänä olettaisin siis 18"toimivan hienosti jos ei halua levikepalojen kanssa kikkailla.

Jep kiitoksia eli 7,5" leveänä ja et 40 niin saattaisi pyöriä ilman kaarien mukilointia vai?
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

pumpum sanoi
Jep kiitoksia eli 7,5" leveänä ja et 40 niin saattaisi pyöriä ilman kaarien mukilointia vai?
kaarista en mene vannomaan mutta ei ainakaan tarvitse levikepalojen kanssa pelleillä..
 

Ronny

Hopee ei oo häpee.
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Ktk
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Mulla on ainaki 7,5 x 18, 215-35-18 kumeilla, ja Eibachin -30mm jouset, mahtumisen suhteen ei mitään ongelmia.
Talvella tosin mullakin eestä välillä raapasee (niillä 16" orkkisvanteilla) kun kääntää ihan linkkuun. ET:tä en kylläkään muista, mut kyl toi 7,5" levee menee helposti alle. :driver

edit: Noista xenoneista en ossoo sannoo mut syssymmällä joutuu kyl harkitsemaan uudelleen.
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Ronny sanoi
edit: Noista xenoneista en ossoo sannoo mut syssymmällä joutuu kyl harkitsemaan uudelleen.
minäpä osaan.. :peukku
hyvin toimii eikä valokuvio mennyt sekaisin.
 

Ronny

Hopee ei oo häpee.
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Ktk
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

progress sanoi
minäpä osaan.. :peukku
hyvin toimii eikä valokuvio mennyt sekaisin.

Hieno homma, minkä merkkisiin päädyit? Mistä tilasit? ???
Tilaanko, en, tilaan, en, tilaan. :-\
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

^^^^
onkohan noilla paljoa eroa eri merkkien kesken,en tiedä mistä noi tilattu/ostettu on mutta rocksta varmaan tietää..
ostin siltä pois kun oli vissii väärä kanta tai jotain,no mulle kävi hienosti..
 

pumpum

New Member
Liittynyt
25 Toukokuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Ronny sanoi
Mulla on ainaki 7,5 x 18, 215-35-18 kumeilla, ja Eibachin -30mm jouset, mahtumisen suhteen ei mitään ongelmia.
Talvella tosin mullakin eestä välillä raapasee (niillä 16" orkkisvanteilla) kun kääntää ihan linkkuun. ET:tä en kylläkään muista, mut kyl toi 7,5" levee menee helposti alle. :driver

edit: Noista xenoneista en ossoo sannoo mut syssymmällä joutuu kyl harkitsemaan uudelleen.

Et millään pystyis sitä et:tä selvittämään ??? Kaikista helpointa itelle olisi jos hommais suoraan 7.5" vanteet oikealla et:llä jolloin ei tarvitsi kaariin koskea ::)
 

Ronny

Hopee ei oo häpee.
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Ktk
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Eiköhän tuolta fälkkarilta voi kysellä vaikka meilillä, tai jos noita vanteita meinaa jostain liikkeestä hankkia ni kait ne myyjät osaa sanoa mikä et pirssii käy? :p
 

pumpum

New Member
Liittynyt
25 Toukokuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

mikähän mahtaa olla vanteitten kiinnitysmuttereiden kierre ja nousu ??? pitäisi vaan lukkomutterit hakea...
 

masterboy

Member
Liittynyt
10 Heinäkuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Onkohan kukaan tehnyt farmari malliin erillistä ääneneristystä esim. vaimennusmatoilla(vibroplast)? Itse olisin aikeissa liimailla noita bitumimattoja auton peltiin mutta penkkien ja katon paneelin irrottaminen epäilyttää. Eli olisi tarkoitus liimata mattoja takakonttiin, takapenkin alueet, ovet ja katto.
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

ovet on tullut jo vaimennettua,samoin takakontin pohja.
kattoverhoiluun en itse koskisi jos ei ole aivan pakko,yleensä aika mahdoton saada kunnolla takaisin paikalleen... :seina
 

masterboy

Member
Liittynyt
10 Heinäkuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

progress sanoi
ovet on tullut jo vaimennettua,samoin takakontin pohja.
kattoverhoiluun en itse koskisi jos ei ole aivan pakko,yleensä aika mahdoton saada kunnolla takaisin paikalleen... :seina

Minä kun meinasin aloittaa katosta :nykii
Vaimeniko äänet eristyksen jlk?
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

masterboy sanoi
Minä kun meinasin aloittaa katosta :nykii
Vaimeniko äänet eristyksen jlk?
kyllä se jonkun verran auttoi,matalat renkaat nyt vaan jyristää kuitenkin.. ::)
kattoverhoilusta on vaan muista autoista kokemusta,ei siis tästä.kokeilemallahan se selviää.
h#lvetillinen homma vaan ollut aina saada kunnolla takaisin.
lähinnä äänentoiston räminöiden takia tuli tuo homma tehtyä,aikamoista elämää paikat piti kun hiemankaan bassovoittoisempaa musiikkia kuunteli.
jostain rämisee vieläkin mutta paljon parempi,eipä tässä nyt mitään kilpailuautoa olla tekemässä... ::)
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

pitikös tossa virtalukon ympärillä palaa valo jossain välissä?
harmaa muistikuva että kyllä siinä paloi mutta enpä oo varma..
aattelin vaan että en turhaan rupee purkamaan ja ettimään polttimoa... :kuningas

EDIT:
samoin on pimeenä tuo paneeli missä on mittarivalonsäätö+ajovalojen korkeussäätö,pitikös siellä palaa jotain?
hemmetti ku ei muista,miten niin ajelin tänään taas pitkästä aikaa pimeällä... ::)
 

pumpum

New Member
Liittynyt
25 Toukokuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Mahtaako 1.6 farkku lanceris ja 2.0 farkku sportis olla samat jarrut ???
 

Ronny

Hopee ei oo häpee.
Liittynyt
12 Helmikuu 2006
Sijainti
Ktk
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Mun ymmärtääkseni vanhemmissta lancuissa on virtalukon ympärilla semmone valorinkula, mut ei 03 ->.
Muistaakseni tota valojensäätöpaneelin valoo ei mullakaa oo, vai olikohan se, vai miten se oli.

Noi mitsun sivut on tullu sen verran tutuiks että niiden mukaan 1.6 ja 2.0 olis samat jallut. ;)

KliK!

JARRUT
Edessä 15" jäähdytetyt levyjarrut
Takana 14" levyjarrut
Tehostin 8+9" alipainetehostin
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

no nyt sitten paloi mittaristostakin polttimo siitä trippi/km takaa... :seina
taitaa olla hieman isompi polttimomataron edessä tässä...
mitään ihmeempää huomioitavaa mittariston irrotuksessa?
kokemuksia kenelläkään?
polttimot taitaa olla ihan veho-kamaa vai?
 

-mikko

Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
23 Helmikuu 2004
Sijainti
Kuopio
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Olen vaihtanut saman polttimon kerran ja ensikertalaiseksi vaihto oli minusta helppo.

Kehys on kiinni kahdella ruuvilla ja itse mittari kolmella. Kehyksessä oli kiinni myös joku kumilärpyke, mutta sen sai kyllä helposti takaisin kiinni kasattaessa. Mittaritaulu mahtuu pois, kun ottaa ensin vasemmalla olevan sumuvalojen pikkupaneelin irti (tämä irtoaa helpoiten ensin oikeasta laidasta -ainakin minulla). Polttimon osanumeroa en muista ulkoa, mutta tilaus tavaraa se ainakin Kuopiossa oli. Hinta ei ollut montaa euroa. Tosin useamman kerran jouduin liikkeessä käymään, kun tilasivat ensin väärän polttimon.
 

OssiR

New Member
Liittynyt
1 Elokuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Moro! Piti kirjautua foorumille kyselemään tyhmiä vaikka autokaan ei ole vielä edes hankittu. :D Mutta Lancer STW 04-> olis hankintalistalla mahdollisesti melko pikaisestikin. Tarkoitus olisi jäljitellä EVO farkun ulkonäköä, osaako joku siis sanoa käykö keulalle suoraan sedan EVO:n osat (puskuri, konepelti, etulokarit, umpiot) vai joutuisko korisarjan vääntämään alusta loppuun itse? Keula ainakin näyttää täysin samalta tavalliseen EVOon nähden, mutta onko se sitä kuitenkaan (mittasuhteet, kiinnikkeet)? Takapään osalta kyselisin myös samoilla linjoilla, se nyt on vähän helpompi nakki joka tapauksessa. Mahtaako takapuskuriksi käydä suoraan normi EVOn puskuri vai pitäiskö alottaa kuidutusprojekti samoin tein ja väsätä jotain omanlaista? Kiitoksia jos joku osaa vastata!

P.S. Jos joku tietää mistä em. osia vois saada halvalla niin voi toki vihjasta jo näin etukäteen! ;)
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

^^^^
kuvan moisesta kulkineesta olen jostain internetin syövereistä nähnyt,en ny sitte löytänyt.. :seina
joku japaninmallin evo stw tai jotain..
itsellä hakusessa vain jokin hillitty helmasarja puskureihin,mistäköhän mahtaisi tärpätä??
ankara googletus ei ainakaan anna osumia.. ???
ns.faceliftin eli intensen helmasarja varmaan passaa takapuskuriin mutta mites etupää?
ainakin kuvissa näyttää puskurin muoto erilaiselle..
passaisko koko faceliftin puskuri paikalleen jos kerta erilainen?
kenelläkään hajua??
takapuskuri näyttäis ainakin kuvien perusteella samanlaiselta eli lippa voisi käydä siihen vai olenko väärässä??
jos jollain tietoa asiasta niin kerro ihmeessä.. :peukku
 

OssiR

New Member
Liittynyt
1 Elokuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

Jep, kuviahan löytyy kyllä ja niiden perusteella oonkin jo katsonut että aika paljon menis keulassa ainakin osat uusiks. Hylkäsin vähän jo ajatuksen EVO-keulamuutoksesta, tulisi yksinkertaisesti liian kalliiksi.

Mites, tietääkö joku onko toi H&R:n madallusjousisetti nro. 29193-2 -30mm Invite/Comfort-mallista vai Intense/Sport-mallista? Kun eikös tuo Intense/Sport ole vakiona jo sen 30-35mm matalampi kuin karvalakkimalli.. Mietin vain, että onko järkeä ostaa moista settiä jos omistaa Intensen tai Sportin, lopputuloshan olisi silloin plus miinus olla jos jouset on tarkoitettu karvalakkiin. En löytänyt tuota tietoa mistään, vaikka katselin jousia useammilta kymmeniltä sivuilta niin suomesta kuin ulkomailta. ???
 

progress

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

OssiR sanoi
Mites, tietääkö joku onko toi H&R:n madallusjousisetti nro. 29193-2 -30mm Invite/Comfort-mallista vai Intense/Sport-mallista? Kun eikös tuo Intense/Sport ole vakiona jo sen 30-35mm matalampi kuin karvalakkimalli.. Mietin vain, että onko järkeä ostaa moista settiä jos omistaa Intensen tai Sportin, lopputuloshan olisi silloin plus miinus olla jos jouset on tarkoitettu karvalakkiin. En löytänyt tuota tietoa mistään, vaikka katselin jousia useammilta kymmeniltä sivuilta niin suomesta kuin ulkomailta. ???
jaa-a... ::)
enpä ny auton alle viittiny kontata mutta mulla lukee TUV-papereissa 29193-1
eikä tuo sport/intense alusta ole noin paljoa madaltava,15-20mm on lähempänä.
 

OssiR

New Member
Liittynyt
1 Elokuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

H&R:n sivujen mukaan 29193-1 olisi sedanin jousi ja 29193-2 farmarin. Sama madallus, -35mm, ja sama merkintä jousessa kyljessä. =Luultavasti sama tavara? Kaivoin Lancer STW:n esitteen, ja siellä väitettäisiin Intensen olevan -30mm madallusjousilla verrattuna Inviteen. Sitähän ei tosiaan tiedä pitääkö se paikkansa todellisuudessa vai ei kuten progress asian jo ilmaisikin.. Olisi silti kyllä kiva tietää 29193-2 jousien todellinen madallus Sport/Intense varusteisessa farmarissa. ::) Hirveän korkeana tuota ei viitsisi pitää jos moisen hankkii, mutta yli tuon -35mm madaltavia jousia en ole löytänyt vielä mistään, enkä myöskään säädettäviä versioita. :( Tosin yli tuon -35mm ei paljoa passais enää vakioiskareilla mennäkään, joten kyllä kynätolpat tulisi silloin jo mielummin kyseeseen...
 

mongomongo

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: lancer sportin alkuperäisen vanteen ET ja leveys/muita typeriä kysymyksiä..

Vesku sanoi
Se ritilä ei lähe irti siittä pahvista.. Ovipahvi taas irtoaa hyvinkin helposti ovesta. Noin minuutissa irroittaa pahvin.. Kajari siellä takana on 6", sen tilalle saa helposti normi 6,5" kajarin, kun tekee pienen sovite kauluksen. diket on sitten tympeempi irroittaa, on kahdella ruuvilla, mutta lähtee neki aika vaivattomasti.
Jos vakiopaikalle diken haluaa, niin kannattaa valita suht pieni dikke.. oven läpivientiin saa suht helposti lisättyä jontoja jne.. Toi mitsu on tosi helppo purettava lähes joka osalta.

Pystyisitkö tarkentamaan; pitääkö a-pilarin muovi ottaa irti että pääsee vakkari diskanttimeen käsiksi? Miten muovi lähtee? Onko hazardia hommaa jos muovissa lukee airbag? Ja vielä tarkennusta ovi pahvien irrotukseen kaipaisin; kaikkien ruuvien ja "kiinni vetokahvan" irrotuksen jälkeen, tarviiko muuta kun yrittää löytää "niittien" paikat ja varovasti yrittää kammeta auki? Pitääkö aukaisu kahvan kehys irroittaa?

Olisin kiitollinen jos joku jaksaisi vastata, ei viittisi parin viikon vanhaa lankkua heti tärveltää..
 

tony20

lancer gti -95
Liittynyt
4 Tammikuu 2005
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

mitenkäs tuossa 06 2.0 farkussa jos laittaa vahvistinta niin uskaltaako sen virtajohdon lyödä itse sinne akkuun kiinni? kun eikö joissain autoissa se tarvitse tehdä huollossa jottei paikat sekoa?

ajattelin subin sinne heittää, tuskin mitään muuta...ellei sitten laiteta koko setti kerralla uusiksi.
 

Lipo

New Member
Liittynyt
6 Elokuu 2008
Vs: typeriä kysymyksiä 04-eteenpäin lancereista.

tony21 sanoi
mitenkäs tuossa 06 2.0 farkussa jos laittaa vahvistinta niin uskaltaako sen virtajohdon lyödä itse sinne akkuun kiinni? kun eikö joissain autoissa se tarvitse tehdä huollossa jottei paikat sekoa?

ajattelin subin sinne heittää, tuskin mitään muuta...ellei sitten laiteta koko setti kerralla uusiksi.

Tuli tuossa kesällä laitettua vastaavanlaiseen lankkuun subbari ja vähän muutenkin päivitettyä audioita. Akusta maajohto irti asennusten ajaksi ja kyllä se ainakin vielä käy ja kukkuu ihan nätisti.
 
Ylös Bottom