Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Mitä tarkoitit tällä sisätilan lämmityksen vaikutuksella akkuun, kuinka?

No ajattelin että auton pohjassa oleva akusto lämpenee kun siinä yläpuolella möllöttävä kabiini saadaan kuumaksi? Voin olla väärässäkin, vähän oli mutua mukana. :)

Ja myös se että kaikki akusta otettava virta lämmittää akkua.

Ihmeen varovaista on Mitsulla akun käyttö. Litiumakun lataaminen pakkasella on haitallista akulle, mutta kyllä siitä virtaa ulos pitäisi saada ihan normaalisti. Tuonhan huomaa pehvassa että jo pienemmällä pakkasella regeneroivat jarrut häviävät käytöstä, juuri tuon "latauskiellon" vuoksi.
 

jack71 hevimy16

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
-10c akunlämpö on raja minkä jälkeen ei sähköllä pääse. Tänään lähtiessä oli - 13c akut ja battery too cold, tasasin väliajoin koitin siirtyä sähkölle ja - 10c kun nousi lämpötila niin siirryttiin akku ajolle. Sama lämpötila oli myös raja, että veto siirtyi suoraan moottorista pöyriin..
Itse huomasin tänään saman, ulkolämpötila - 19 astetta, akusto - 18 astetta, kännykän remote control ohjelmalla 10 minuutin esilämmitys, akuston lämpötila tippui - 13asteeseen ja lähtö bensalla, kaupassa olo aikana 30 minuuttia remote lla lämmitystä ja akuston lämpötila - 7 astetta ja ajeltiin kotio sähköllä, eli jos haluaa pelkällä sähköllä ajaa kovilla pakkasilla(-15- - 30 astetta) 20-30 minuuttia remote lämmitystä, niin pääsee pelkällä sähköllä lähteen, eikä kampiakseli pyörähä
 
Viimeksi muokattu

kimbe67

Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Onko muilla Wifin kanssa näillä pakkasilla ongelmia. Minulla se on ollut hävyksissä muutaman päivän? Pikku akku kyllä tikissään ! Jospa se wifi polonen sieltä joku kesä ilmaantuu taas mualiman kartalle !
 
Viimeksi muokattu

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Itse huomasin tänään saman, ulkolämpötila - 19 astetta, akusto - 18 astetta, kännykän remote control ohjelmalla 10 minuutin esilämmitys, akuston lämpötila tippui - 13asteeseen ja lähtö bensalla, kaupassa olo aikana 30 minuuttia remote lla lämmitystä ha akuston lämpötila - 7 astetta ja ajeltiin kotio sähköllä, eli jos haluaa pelkällä sähköllä ajaa kovilla pakkasilla(-15- - 30 astetta) 20-30 minuuttia remote lämmitystä, niin pääsee pelkällä sähköllä lähteen, eikä kompura pyörähä
Jos akku jo vähän heikommassa hapessa lämmitys vie taas niin paljon että ajoon ei tahdo riittää.

Saman - 10 asteen rajan kanssa katselin tuosta, toinen raja oli - 12 jossa alkoi tuo sähköinen lämmitin toimia moottorin rinnalla. Kylmemmässä tuli vaan moottorista, tämä aika outo ratkaisu kun kovalla pakkasella tuota juuri tarvittaisiin, onko havaintoa onko muilla näin?
 

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Itsekin huomannut että -10 on akkuajon raja, paitsi jos akku on täynnä näyttää rangea kunnes lataus on kulutettu 80% ja sitten tulee viivat ruudulle. Tänään lämmitin remotella 2x putkeen eli ~50 minsaa ennen töihin lähtöä. Ulkona oli -17 ja liikkeelle lähtiessä akut oli -11 joten bensalla mentiin koko työmatka ~20km.
Osaako auto siirtyä sähköajoon jos lämpötila akustossa muuttuu ajon aikana liian kylmästä riittävän lämpöiseksi, vai pitääkö auto sammuttaa ja käynnistää uudelleen? Jollain käytännön kokemusta?
 

Joonatan

Member
Liittynyt
27 Joulukuu 2019
Itsekin huomannut että -10 on akkuajon raja, paitsi jos akku on täynnä näyttää rangea kunnes lataus on kulutettu 80% ja sitten tulee viivat ruudulle. Tänään lämmitin remotella 2x putkeen eli ~50 minsaa ennen töihin lähtöä. Ulkona oli -17 ja liikkeelle lähtiessä akut oli -11 joten bensalla mentiin koko työmatka ~20km.
Osaako auto siirtyä sähköajoon jos lämpötila akustossa muuttuu ajon aikana liian kylmästä riittävän lämpöiseksi, vai pitääkö auto sammuttaa ja käynnistää uudelleen? Jollain käytännön kokemusta?
Viikonloppuna testasin juuri tuota ja vaikka akkujen lämpötila nousi alle - 10c ajon aikana ja painoi ev nappia niin tuli vain ilmoitus liian kylmistä akuista. Ajoin auton sivuun ja sammutin ja uudelleen käynnistin niin ev meni päälle ja akuilla mentiin reissu. Eli ei ainakaan ihan nopealla vasteella osaa siirtyä akku moodiin. Akkuja saa lämmitettyä ajoa varten aika paljon myös sillä että ajastaa latauksen sillein, että akut täynnä vähän ennen kuin lähtee ajamaan.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Eipä oo mulla tehnyt koskaan nuin päin vaan viivat näytöllä liikkeelle ja hetken ajon jälkeen on sähkörange tullut näkyviin. Koskaan ei ole kesken matkan muuttunut sähkörangen näyttämä viivoiksi jos akku ei ole ollut tyhjä.
 

msilvast

Member
Liittynyt
7 Elokuu 2019
Mulla eilen - 14 asteessa esilämmityksen jälkeen, range oli viivoilla, mutta 200m ajon jälkeen siirtyi sähkölle. Ainakin alkuun range pysyi viivoilla vaikka sähköllä menikin. En seurannut koko matkaa loppuun, että päivittyikö range.
 

jack71 hevimy16

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
Itse huomasin tänään saman, ulkolämpötila - 19 astetta, akusto - 18 astetta, kännykän remote control ohjelmalla 10 minuutin esilämmitys, akuston lämpötila tippui - 13asteeseen ja lähtö bensalla, kaupassa olo aikana 30 minuuttia remote lla lämmitystä ja akuston lämpötila - 7 astetta ja ajeltiin kotio sähköllä, eli jos haluaa pelkällä sähköllä ajaa kovilla pakkasilla(-15- - 30 astetta) 20-30 minuuttia remote lämmitystä, niin pääsee pelkällä sähköllä lähteen, eikä kampiakseli pyörähä
Eipä tästä ota sittenkään selvää, ulkona pakkasta -19 astetta,akusto -18,lämmitystä 30 minuuttia remotella ja akuston lämpötila tippui -13 asteeseen ja lähtö bensalla,näyttää menevän ihan arvalla,miten akusto lämpiää
Tänään huomasin myös,auto parkisa 8 tuntia ja kun lähdin työmaalta kotio kohti,täysillä akuilla,2 tuntia roikasa ja sisälämppärillä esilämmitys,ulkona -18 astetta,akuston lämpötila tippui-10 asteeseen,eli ilmeisesti roikalla ja sisätilan lämmittimen lämmityksellä sittenkin lämmittää enemmän akustoa,tai sitten yhteislämmityksellä,roikan sisälämppäri+ remote lämmitys lämmittää parhaiten akuston,joka kylläkin vaikuittais loogiselta
Ottaapa tästä sitten selvää
Sähköllä mentiin kuiten kotio 11 km,mutta myös jostain syystä ei tullut lämmintä ilmaa kapiiniin juurikaan 29 asteen pyynnillä,vaikka aikaisemmin pelkällä sähköllä ajaessa,kun vaihdettu uusi sähkövastus on tullut lämmintä/kuumaa ilmaa hyttään
Keskikulutus ollut seka-ajossa(maantie/kaupunki) ja paljon kärryä perässä,maantie ajolla pelkällä bensalla noin 400 km vedettynä 1.12.2020-10.2 .2021, kulutus 6.3 litraa/ 100 km ,kohtuu hyvä ja zuikiksen pehvanlämmitin paikoillaan koko ajan
 
Viimeksi muokattu

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Kyllä täytyy sanoa että tämän ketjun esittelemä modaus on ihan kunkkumodi mun käytössä. Tänään 50 km ajeluja ristiin rastiin 15 asteen pakkasessa eikä kampiakselia tarvinnut vaivata kertaakaan
 

msilvast

Member
Liittynyt
7 Elokuu 2019
Ihmeellinen on tämä kapistus. Tänään tuli ihan uusi moodi vastaan. - 17 ulkoilma, esilämmitystä 15min ja matkaan. Bensalla meni. Mutta pysähdyin hetkeksi parkkiin laittamatta virtoja pois, loppumatkan menikin sitten jonkinsortin hybridimoodissa, akku 3/4 varauksessa. Eli hetki polttomoottorilla ja sitten taas hetki sähköllä jne.
 

subterfugium

Member
Liittynyt
12 Helmikuu 2021
No ajattelin että auton pohjassa oleva akusto lämpenee kun siinä yläpuolella möllöttävä kabiini saadaan kuumaksi? Voin olla väärässäkin, vähän oli mutua mukana. :)

Ja myös se että kaikki akusta otettava virta lämmittää akkua.

Ihmeen varovaista on Mitsulla akun käyttö. Litiumakun lataaminen pakkasella on haitallista akulle, mutta kyllä siitä virtaa ulos pitäisi saada ihan normaalisti. Tuonhan huomaa pehvassa että jo pienemmällä pakkasella regeneroivat jarrut häviävät käytöstä, juuri tuon "latauskiellon" vuoksi.
Huomasin saman tuosta regenistä. -20C pakkasta, niin B3, B4 ja B5 tuntuvat samalta kuin B2 ja joutuu hieman jarrupoljintakin käyttämään hiljentämiseen kaupungissa ajaessa. ICE huuti koko matkan (ei pehvanlämmitintä).
 

vte

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2021
Moro. Uusi auto tuli viikko sitten (Hollannin tuonti Novosilta vm-16). Uusi myös siis foorumilla. Tilasin pehvanlämmittimen ja tänään oli pimeässä asennuksen aika. Ei irronnut, enkä uskaltanut ainakaan vielä voimaa käyttää ettei riko mitään. Ensin pitäisi vissiin saada irti siitä valkoisesta klipsistä? Mihin suuntaan keulasta katsottuna? Entä varsinainen liitin, mihin suuntaan keulasta katsottuna?

Turun seudulla tarjoan laskiaspullakahvit jos joku ihmettelee sitä kanssani. Samoin tuo remote control ei toimi millään timerilla eikä äppi suostu rekisteröimään. Kirjoitin siitä erikseen tuonne remote controlin ketjuun..
 

jack71 hevimy16

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
Moro. Uusi auto tuli viikko sitten (Hollannin tuonti Novosilta vm-16). Uusi myös siis foorumilla. Tilasin pehvanlämmittimen ja tänään oli pimeässä asennuksen aika. Ei irronnut, enkä uskaltanut ainakaan vielä voimaa käyttää ettei riko mitään. Ensin pitäisi vissiin saada irti siitä valkoisesta klipsistä? Mihin suuntaan keulasta katsottuna? Entä varsinainen liitin, mihin suuntaan keulasta katsottuna?

Turun seudulla tarjoan laskiaspullakahvit jos joku ihmettelee sitä kanssani. Samoin tuo remote control ei toimi millään timerilla eikä äppi suostu rekisteröimään. Kirjoitin siitä erikseen tuonne remote controlin ketjuun..
Itse tosiaan aloitin ottamalla sen valkoisen klipsin auton rungosta irti
ihan alaspäin nitkuttamalla lähtee pitkällä ohuella taltta meisselillä
valkoinen klipsi on anturissa kiinni,jota ei tässä vaiheessa vielä irroiteta
Sen jälkeen,kun anturi/klipsi on irroitettu auton rungosta,lukkopihteillä kiinni anturin kyljestä,
sitten joko,pitkällä,ohuella/kapealla meisselillä anturin alapuolelta vapautetaan kiinnitys lipare ja vedetään anturi valkoisen klipsin kans irti
Tai,jotkut taitaa ottaa ensin irti anturin valkoisesta klipsistä,itsellä oli niin lujasti kiinni,että tein sen edellä mainitulla tavalla
Anturihan lähtee valkoisesta klipsistä irti siten,että työnnetään ohut pitkä meisseli anturin yläpuolella olevaan aukkoon,jonka pitäisi vapauttaa kiinnitys lipareen ja vedetään anturi irti valkoisesta klipsistä
Itsellä lähti anturi irti anturinrungosta,ilman että vapautti anturin alapuolella olevaa kiinnitys liparetta,paikka on ahdas,mutta saa sen sieltä irti,ilman että tarvitsee mitään purkaa,kun muutaman ärräpään käyttää sopivasti naapurin kuullen
 
Viimeksi muokattu

subterfugium

Member
Liittynyt
12 Helmikuu 2021
Toimiiko esilämmitys? Siitä näkee onko sähkölämmitys kunnossa. Siinähän ei ole mitään lämpösäätöä, puolen tunnin jälkeen pitäisi olla jo melko epämukavankin lämmin.

Tuo olisi myös semmoinen minkä pystyy ymmärrettävästi esittämään huoltoliikkeelle vikakohteeksi..
Itsellä ei pehvanlämmitintä käytössä, mutta viileä kopissa kun kaupungissa ajelee. Koitin testata tuota sähkölämmityksen kuntoa.

Laitoin tuulettimen päälle RuuviTagin sekä weberin grilli mittarin.
1613938364649.png


Akku täynnä, ulkona -4C, auton laturissa (suco, 10A):
1613938671461.png

Vein ruuvitagin sisältä (23C) autoon (-3C). Laitoin 30min heater toiminnon äpillä päälle. Maksimi lämmöt lopussa 26C.

Seuraavana päivänä sama testi, mutta niin että auto ei ole laturissa kiinni, akku täysi. Ulkona -8C:
1613938608090.png

Lämmöt nousi nyt huomattavasti nopeammin, 5min ennen loppua kuitenki se 27C lämmintä.

Weberin mittari (kuva huono) näytti tulevalle ilmalle 41C, 25minuutin kohdalla:
1613938902807.png


Missään vaiheessa koppi ei tunnu kyllä epämukavan kuumalta kuten Zuikkis mainitsi. Onko nämä lukemat sellaisia mitä pitää?

Tänään tosiaan ajon loppu puolella laitoin 29C pyynnin päälle ja weberin mittari näytti koppiin 9C.
 

Liitetiedostot

  • 1613938460690.png
    1613938460690.png
    183.2 KB · Lukukerrat 138

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Itse kun olen mittaillut sähkölämmittimen puhaltaman ilman lämpötilaa esilämmityksessä, niin olen saanut jopa 70 asteen lukemia kanavasta mitaten, kun ulkoilma on noin nollilla. Eli alle 30 astetts kanavasta ei kuulosta ihan normaalilta siihen verrattuna. Auton sisälämpötila mankan yläpuolelta mitattuna on mulla ollut lämmityksen loppuessa yli 20 astetta, kun siis lähdetään noin nollasta.
 

Mitoy

New Member
Liittynyt
19 Marraskuu 2021
Itse myös pehvianturin käyttäjänä huomannut ettei puhalla niin lämmintä kuin ICEllä. Eli 50 asteista maksimissaan, kun ICEllä varmasti enemmän. Voisikohan tämä anturi siis jotenkin luulla että sisälämmöt on korkeammat,joten ei anna täyttä lämpöä vastuspaketista. Piti viedä auto huoltoon ja vastuspaketin toimintatestaukseen kun luulin että on viallinen.Mutta täysillä toimii.. Onko muut huomanneet anturin vaihdon jälkeen tämän tyyppistä?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Pehvanlämmittimen kanssa puhallukseen sotketaan enemmän raitista ulkoilmaa. Tässäkin kyllä tuntuu olevan autokohtaisia eroja, ehkä auton tuontimaa vaikuttaa? Tai sitten vaan mekaanista eroa siinä miten ne ilmaräppänät kääntyilee. Ja vaikuttaisiko itse asiassa raitisilmasuodattimen tukkoisuus asiaan..

Lämmityslaitteessa on selvästi erikseen kesä- ja talvimoodi. Kesämoodissa polttomoottori ei käynnisty, ja otetaan enemmän raitista ilmaa.

Kesä/talvimoodi valitaan ulkolämpötilan ja lämmityslaitteen pyynnin erotuksen mukaan. Noin 12 astetta kun on ulkona kylmempää mitä pyynti, menee talvimoodiin. ECO tuo siihen vielä pari astetta lisää.
 

mattt

New Member
Liittynyt
20 Kesäkuu 2021
pehvanlämmittimen asennuksen jälkeen jos pitää nopeesti saada lämmintä niin laitan chargen hetkeksi pohjaan, tulee lämmintä kun ICE pyörii. sitten ICE pois päältä ja viimasta riippuen aika miedon lämmintä ilmaa tulee vaikka pyyntö 29c.

hyvä modi silti, takuuvarma sähköajo.
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Jos polttomoottori on täysin kylmä, niin ei sieltä kyllä kovin nopeasti käynnistyksen jälkeen lämpöä tule. Sähkövastuksella aloitetaan heti kiertoveden lämmitys ja ajella saa muutamankin kilsan ennen kuin polttomoottorin lämpö nousee 75 asteeseen ja sieltä aletaan ottaa lämpöä lämmityslaitteelle. Riippuu toki myös ulkolämpötilasta miten nopeasti paikat lämpeää.
 

mattt

New Member
Liittynyt
20 Kesäkuu 2021
paha sanoa, ajelin viikon pehvanlämmittimellä ja totesin että nopeuden noustessa lämpö tippuu. chargella saa ihan hetkessä lämmintä.
 

mattt

New Member
Liittynyt
20 Kesäkuu 2021
voiskohan sähkölämmitin olla jotenkin hajonnut. -13c ja erittäin mietoa lämpöä sisäilman kierrätyksellä ja 29c pyynnillä. ICE päälle ja lämmöt nousee hetkessä samaa tahtia mitä se lämpeää - seurasin ICE:n lämpötilaa watchdogista.

tai, oisko jotain tukossa?

pitää koittaa remotella lämmittää - appsi ei vaan taas jaksa yhdistää ja iphone tiputttaa kokoajan sen wifin pois niin menee hermot. ehkä ajastan autosta seuraavaksi.
 

Mitoy

New Member
Liittynyt
19 Marraskuu 2021
voiskohan sähkölämmitin olla jotenkin hajonnut. -13c ja erittäin mietoa lämpöä sisäilman kierrätyksellä ja 29c pyynnillä. ICE päälle ja lämmöt nousee hetkessä samaa tahtia mitä se lämpeää - seurasin ICE:n lämpötilaa watchdogista.

tai, oisko jotain tukossa?

pitää koittaa remotella lämmittää - appsi ei vaan taas jaksa yhdistää ja iphone tiputttaa kokoajan sen wifin pois niin menee hermot. ehkä ajastan autosta seuraavaksi.
Helposti pystyy itse toteamaan toimiiko sähköinen lämmitin
Lämmitin päälle,odottaa noin 5 minuuttia,kuskin penkin takana lattiamatossa luukku ja sen alla 2 putkea,kokeilee onko ne kylmät vai kuumat, jos kuumat/polttavat,niin sähköinen lämmitin toimii ja vika jossain muualla kuin itse lämmittimessä
Myös kun laittaa lämpömittarin mittaamaan lämpötilaa tuulilasin suulakkeiden sisältä,pitäisi olla 60-70 asteista puhalluslämpötila
Tämä silloin kun valittuna on tuulilasilämmitys
Vastuspaketti ilmeisesti heikkenee ajan myötä,ei hajoa kerralla, ja tällöin myös lämpötila luonnollisesti on heikompi,itsellä tuli noin 29 asteista suulakkeista ja se vaihdettiin takuuseen ja nyt on toiminut erittäin hyvin vuoden päivät.
 

mattt

New Member
Liittynyt
20 Kesäkuu 2021
Kiitos vinkeistä, täytyykin mittailla.

Mittailin juuri myös ICE:n vaikutuksen lämpöön seuraavasti:

- ulkolämpötila -10c
- sisäilman kierto päällä
- ICE lämpö alussa +13c
- 90km/h ja Charge päälle

lämpötilat watchdogista:
00:00 13c
00:58 23c
01:15 33c
01:45 43c
02:00 53c
02:55 63c
03:40 73c

selkäesti kuumaa alkoi tulla tossa 2min jälkeen.
 

puu

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2022
Täällä tuore PHEV:n (2014) omistaja. Kaukosäädinmodaus tuli tehtyä ASAP hankinnan jälkeen ja nyt pari päivää sitten virittelin tämän vastushuijauksen. Laitoin nyt koekäyttöön kytkimen kanssa. Ebaysta tilasin käytetyn anturin teurastettavaksi ja mukana tuli myös liitin, joten niistä sain tehtyä tuollaisen välipalikan. Kytkin on tarkoitus myöhemmin siirtää parempaan paikkaan. Tällä hetkellä paketti on tyylikkäästi muovipussin sisällä auton keulilla.

Lämpötilaksi näyttää 19°C, kuten ilmeisesti 2k2 vastuksella kuuluukin. Kuitenkin tämä on nyt parina päivänä lyhyellä matkalla - noin 2,5km suuntaansa - käynnistänyt hetkeksi paluumatkalla polttomoottoria. Esimmäisellä kertaa ei ollut ECO-moodi päällä, mutta toisella oli. Ajelin myös toisella kertaa niin sukkasiltaan kuin pystyin. Noin 50km/h oli vauhtia kun lähti polttis käyntiin ja ajoakun varaus 60-75% luokkaa. Maantieteellisesti käynnistyi suurin piirtein samassa kohtaa noin puolivälissä paluumatkaa. Ulkolämpötila 0°C paikkeilla ja sisälämpötilaksi säädetty 21°C. Ei tähän tietenkään talous kaadu, mutta tyhmäähän sitä polttista on ihan turhaan käynnistellä. Onko jotain kikkaa vielä millä välttää tuota käynnistystä?

1646293847097.png


1646293834896.png
 

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Eiköhän tuo selittyne kaasupolkimen ja/tai vakkarin asennolla ja tien profiililla, jos on esim. pieni ylämäki ja haukkaakin hetkellisesti enemmän kuin akku kykenee tarjoilemaan.

Korostuu vielä varmasti jos HV akku alkuperäinen. Omassa ei kärsinyt vanhalla akulla nousta poweri viisari kuin vihreän alkuun ja saattoi tärähtää polttis käyntiin. Uudella akulla polttis käynnistyy vasta tasan vihr/valk rajalla, eikä muualla.
 

puu

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2022
Vakkari ei ollut käytössä eikä tiessä mäkeä tuossa kohtaa, mutta tuo akun kunto varmasti vaikuttaa asiaan. Tällä on ajettu vajaa 250tkm, joten akku ei todellakaan ole enää uusi, vaikkakin ihan kohtalainen range tuntuu olevan ikäänsä nähden. Watchdog ja OBD-palikka ovatkin seuraavana hankintalistalla, niin näkee vähän mitä se sanoo akun kunnosta.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Watchdog ja OBD-palikka ovatkin seuraavana hankintalistalla, niin näkee vähän mitä se sanoo akun kunnosta.
Akkutakuuta ei jäljellä, toisaalta aika turha sitä "mittailla", tulee vaan paha mieli. n. 65% voi olla, riippuen paljonko latailtu.
 

puu

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2022
Joo eipä tuo akkutakuun kannalta kiinnostakaan, vaan ihan akateemisesta mielenkiinnosta. Ilmeisesti BMU resetillä voisi näihin saada lisää käyttökelpoista akkukapasiteettia? Tiedä vaikuttaako tähän modauksen toimivuuteen sitten mitenkään.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Kyllä BMU reset vaikuttaa myös tuohon että sietää enemmän kaasua ilman että polttis hörähtää.

Siinähän siis auto luulee että on uusi akku autossa vaikka ei olekaan, eli kaikki limiitit on uuden akun mukaisia.
 

erstan

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2022
Helposti pystyy itse toteamaan toimiiko sähköinen lämmitin
Lämmitin päälle,odottaa noin 5 minuuttia,kuskin penkin takana lattiamatossa luukku ja sen alla 2 putkea,kokeilee onko ne kylmät vai kuumat, jos kuumat/polttavat,niin sähköinen lämmitin toimii ja vika jossain muualla kuin itse lämmittimessä
Myös kun laittaa lämpömittarin mittaamaan lämpötilaa tuulilasin suulakkeiden sisältä,pitäisi olla 60-70 asteista puhalluslämpötila
Tämä silloin kun valittuna on tuulilasilämmitys
Vastuspaketti ilmeisesti heikkenee ajan myötä,ei hajoa kerralla, ja tällöin myös lämpötila luonnollisesti on heikompi,itsellä tuli noin 29 asteista suulakkeista ja se vaihdettiin takuuseen ja nyt on toiminut erittäin hyvin vuoden päivät.
Moi,

missä kohtaa tuo luukku on? Sisäpuolella siis? Itsellä MY16 jossa on Remote Climate Control mutta en löytänyt sisäpuolen lattiasta mitään luukkua. Auton alle kurkkiessa siellä kulkee kaksi putkea rinnakkain kohti auton keulaa. Eikä tolla Remotella varustetuissa pitäisi olla aina se sähköinen lisälämmitin?
 

mattt

New Member
Liittynyt
20 Kesäkuu 2021
Moi,

missä kohtaa tuo luukku on? Sisäpuolella siis? Itsellä MY16 jossa on Remote Climate Control mutta en löytänyt sisäpuolen lattiasta mitään luukkua. Auton alle kurkkiessa siellä kulkee kaksi putkea rinnakkain kohti auton keulaa. Eikä tolla Remotella varustetuissa pitäisi olla aina se sähköinen lisälämmitin?

sama - konttasin joka puolella enkä löytänyt MY16 mitään luukkua. sen sijaan löysin penkin alta putken josta tulee sähköllä lämmitettäessä ~kädenlämpöistä ilmaa vaikka pyynti 29c ja bensakone päällä selkeästi kuumaa.

seuraavaksi auto menossa nelitieventtiilin ja jonkun pumpun vaihtoon - sihdin vaihto ei auttanut.
 

Mitoy

New Member
Liittynyt
19 Marraskuu 2021
Moi,

missä kohtaa tuo luukku on? Sisäpuolella siis? Itsellä MY16 jossa on Remote Climate Control mutta en löytänyt sisäpuolen lattiasta mitään luukkua. Auton alle kurkkiessa siellä kulkee kaksi putkea rinnakkain kohti auton keulaa. Eikä tolla Remotella varustetuissa pitäisi olla aina se sähköinen lisälämmitin?
Kuskin penkin alta pitäisi löytyä kangasläppä joka aukeaa. Sähkölämmitin josta lähtee putket ulkokautta konehuoneeseen. Nämä putket pitäisi molemmat lämmetä jos kierto toimii. Kannattaa käyttää ainakin 20min niin ainakin lämpeää.
 

puu

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2022
Askartelin kytkimellisen pehvanlämmittimen tässä pari viikkoa sitten. Tuolta kuskin jalkatilan sulaketaulun yhteydestä löytyy liitin C-416 (ks johdotuskaavio), josta löytyy ulkolämpötila-anturin johdot: musta-valkoinen ja ruskea-keltainen. Siihen sitten vaan on-off-on SPDT -kytkin kytkemään toisessa on-asennossa 2k2 vastus anturin tilalle. Vähän oli ahdas paikka työskennellä eikä kaikista mukavin -4°C lämpötilassa, mutta sinne se lopulta istahti.
 

Liitetiedostot

  • 277188732_393906782174815_8639524269910416432_n.jpg
    277188732_393906782174815_8639524269910416432_n.jpg
    255.7 KB · Lukukerrat 230
  • 277188887_333478002147303_1171294478694477354_n.jpg
    277188887_333478002147303_1171294478694477354_n.jpg
    121.7 KB · Lukukerrat 214
  • 277236573_1372367759881355_4540069606686727646_n.jpg
    277236573_1372367759881355_4540069606686727646_n.jpg
    161.4 KB · Lukukerrat 215
  • 277341492_420150713250065_7042237218804281964_n.jpg
    277341492_420150713250065_7042237218804281964_n.jpg
    243.9 KB · Lukukerrat 207
  • 277425091_3146740822274465_5302798090517435940_n.jpg
    277425091_3146740822274465_5302798090517435940_n.jpg
    158.1 KB · Lukukerrat 230
  • pehva_skema.png
    pehva_skema.png
    332.1 KB · Lukukerrat 215

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017

Sattumalta törmäsin tämmöiseen suomi24-viestiin vuodelta 2014. Hassua että kesti 6v että saatiin oikeasti tämä testattua. :)
 
Ylös Bottom