Uuden omistajan evo V murheita

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mobsters

Evo V
Liittynyt
22 Maaliskuu 2015
Hei, Mistäköhän mahtaisi saada vaihdelaatikon pään holkkeja/puslia vaihteenvalitsijan vaijerien päähän?

Ja sitten etualatukivarren alapallonivel? koko tukivarsi uusi? Öljyvuotojen tukkimista öljypohjasta? pohja irti ja uudet silikonit väliin?

Ja sitten se ihana pauke etupäästä? :seina

Niin paljon opettelemista... ::)
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Hei, Mistäköhän mahtaisi saada vaihdelaatikon pään holkkeja/puslia vaihteenvalitsijan vaijerien päähän?

Ja sitten etualatukivarren alapallonivel? koko tukivarsi uusi? Öljyvuotojen tukkimista öljypohjasta? pohja irti ja uudet silikonit väliin?

Ja sitten se ihana pauke etupäästä? :seina

Niin paljon opettelemista... ::)

helat saanee orkkiksena tilattua?
Alatukivartta saa Camskilliltä vaikkapa.
Pauke vedossa ja kääntäessä? (lukon pultit poikki, vitosen tyyppivika)
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Pauke ja rutina, ex omistaja meinas että iskarin yläpäät ääntää. Suoraan ajaessa kolisee ja kun kääntyy oikealle niin voimistuu, täyskääntö vasemmalle ympyrää niin oli hiljanen(kerran) mutta oikealle kääntäessä aika ilkeetä ääntä, sama jos peruuttaa ja kääntää vasemmalle...

Tohon alatukivarteen ei kannata alapalloa ruveta vaihteleen? tai kumia?

mistä tietää että etupäässä on lukko? vai onko näissä kaikissa?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Hei, Mistäköhän mahtaisi saada vaihdelaatikon pään holkkeja/puslia vaihteenvalitsijan vaijerien päähän?

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=401291&highlight=shifter+bush : Löytyy myös "Nylon" holkkeja en löytänyt ilmoitusta.

Ja sitten etualatukivarren alapallonivel? koko tukivarsi uusi?

http://www.rhdjapan.com/mitsubishi-oem-lower-arm-ball-joint-cp9a-lancer-evolution-v-vi.html

Öljyvuotojen tukkimista öljypohjasta? pohja irti ja uudet silikonit väliin?

Jes tai sitten uusi öljypohja ,jos ei ala pitämään...

Ja sitten se ihana pauke etupäästä?

Tarkempi kuvaus ?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Hei, Mistäköhän mahtaisi saada vaihdelaatikon pään holkkeja/puslia vaihteenvalitsijan vaijerien päähän?

Ja sitten etualatukivarren alapallonivel? koko tukivarsi uusi? Öljyvuotojen tukkimista öljypohjasta? pohja irti ja uudet silikonit väliin?

Purista sinne vaijerien päihin pultin ja parin ison prikan avulla 608 kokoiset suojatut kuulalaakerit (pari euroa esim. Biltemasta). Ja sopivasti prikkoja väliin ettei heilu sivusuunnassa. Tulee muuten tarkka vaihteensiirto, tämä operaatio on tehty melko moneen Evoon onnistuneesti. Haulla löytynee lisää tietoa tästä modauksesta.

Öljypohjassa on vain liima, ei tiivistettä. Huomaa sitten että jakopään puolella on lyhyempiä pultteja, muuten alkaa lastu lentämään jakohihnasta jos laitat sinne vahingossa pitkän pultin.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Öljyvuodosta sen verran; tarkista ettei se vuoto tule turbon paluuputkesta.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Kirppu1990 sanoi
Öljyvuodosta sen verran; tarkista ettei se vuoto tule turbon paluuputkesta.

Hyvä huomio. Paluuputken pultit menevät öljytilaan ja niihin kuuluu laittaa tiviistemassaa minkä moni unohtaa.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

ast sanoi
Hyvä huomio. Paluuputken pultit menevät öljytilaan ja niihin kuuluu laittaa tiviistemassaa minkä moni unohtaa.

Olen törmännyt myös muutamaan paluuputken kieroon laippaan (menee vanhuuttaan? En tiedä?)

Miltä ohjaus tuntuu? Koliseeko paikallaan kun käännät rattia vähän ripeämmin puolelta toiselle / vatkaat? ;D

Onko autossa joku alustasarja?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Vakio alustalta näytti ja semmonen kerrottiin olevan. En ole kokeillut vatkailla rattia, kaveri käänsi soralla paikallaan renkaita niin silloin ei muistaakseni kuulunut ääntä. Oikealle kun kääntyy ja kuuluu kovempi ääni niin sen myös tuntee polkimissa välillä tärähtelynä. Oikean puolen iskarin otin irti ja käänsin yläjousilautasen sillai että keskimmäinen reikä on linjassa alajousilautasen reiän kanssa. Pauke ja ryminä hiljeni tämän jälkeen muttei poistunut.

samalla kun auto oli ilmassa niin oikean puolen pyörää myötä/vastapäivään pyörittäen kuuluu metallinen kilahdus jostain päin alustaa, kun vastapuolen vetonivel lähtee pyöriin. Samalla kokeilin niin vetonivelien sisemmät kupit(vaihde/jako laatikkoon sisälle menevät) löytyy hieman pystysuuntaista klappia. en tiedä kuuluuko noissa olla?

Auto ei puske minnekkään, menee suoraan. Ja tosiaan suoraan kun ajaa niin kuuluu matalaa pauketta/kolinaa ja kun kääntää niin sitten voimakasta.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Ja tosiaan suoraan kun ajaa niin kuuluu matalaa pauketta/kolinaa ja kun kääntää niin sitten voimakasta.

Aina kun kääntää ? vai kun on "töyssyjä" ?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

tähän mennessä aina(melkein) kun kääntää oikealle. En oo huomannut eroa töyssyjen ja tasaisen asfaltin välillä. Vasemmalle kääntymisiä ei kauheesti tuu :D
Aamulla kun menin töihin niin käännyin parkkipaikalla vasempaan niin kuulu vasemmalta puolelta joku kolahdus kanssa
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Kuuluuko välijäähdyttimeltä tulevassa kumiputkessa ennen kaasuläppää olla vähän öljyä? Ja turbon imupuolella oli öljyrengas ihan reunassa kumiputken puolella. myös pientä sivuttaisväljyyttä oli. pitkittäis välystä ei tuntunut

Katsoin noita vaihdevaijereita. Ylempi oli ruostunut kiinni, ja alempi oli puoliksi hajalla, voisiko tuo olla syy vaikeaan vaihteiden päällemenoon kun auto on pysähtyneenä. Rullaavana vaihteet menee melkein itsestään päälle, mitä nyt kolmonen välillä rusahtaa/sorvaa ???

Vitosen kun saa päälle niin pakki tuntuu menevän aika helposti sisään. Auto myös tuntuu pyrkivän hieman eteenpäin kun vaihdeöljyt lämpimät ja paikailtaan koittaa vaihdetta sisään lykätä, kylmänä ei tätä tapahdu :nykii

pauketta kuuluu vieläkin oikealle käännettäessä, vasemmalle päin on hiljainen. Hidastetöyssyssä kolahti jokin oikein kunnolla, ilmeisesti jotain on irti/väljänä...

Öljyäkin vuotaa vähän joka kohtaa ::)

Ja sitten tarvis jonkin hyvän suodattimen, nykyinen on päästänyt hiekkaa imuputkeen :seina

suodatin.jpg
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Tuohon imuhommaan saat vaihtotatin mamasanilta, kahta eri kokoa, eli mittaa kumpi sinne tulee. Tuo hiekan meno tuntuu olevan vähän 50/50.. Toisilla sitä menee ton läpi, toisilla ei ;D en tiedä kuuluuko tuota öljytä (mielestäni ei, tai oma kokemus on ettei tarvitse).

Imuputkessa on öljyä koska venakopasta tulee yksi huohotus sinne, ei siis vaarallista. Mikäli haluaa niin sitten laitat erillisen huohotussäiliön. Myös venakopan takaa tulee "huohotus" imusarjaan, mutta välissä on pcv-venttiili jonka kuuluisi toimia vain toiseen suuntaan, voit kokeilla ihan työntämällä sen suuhun ja puhallat vähän/imet ;D

Tutki se alapallo. Itsellä on aivan paskana ja välttänyt ajamista niin kauan että saan uuden kiinni. Kolisee käännellessä, montuissa jnejne..
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Asia joka jatkaa antamistaan :peukku

Kävin äsken laskemassa vähän boostia eli ruuvasin bleediä kiinnipäin. Huomasin samalla että jotain hämärää kun ei kuskin peilistä nähnyt ku auton kylkee vaikka säätö max asennossa. No...kokeilin sitten peiliä niin sehän liikkuu vapaasti pari senttiä. Kokeilin peilien kääntö näppäintä ja apparin peili kääntyy hienosti, kuskin peili vaan surraa paikoillaa. Mitens toi nyt sitten korjataan :seina

Vasemmalta puolelta on alapallon kumi rikki, mutten saanut sitä nuljumaan vaikka kangella väänsin. Iskarit tarvis varmaan seuraavaksi purkaa kunnolla, ilmeisesti noissa saa kaasupatruunan jousen jalasta irti? ainakin näytti olevan hervoton mutteri siin sisemmän ja ulomman putken kohtaamispaikassa.

Tarvis katsoo seuraavaksi öljyt, kaikki öljyt, ehkä jopa vaihtaa.

Kuuluuko siinä reiässä mistä näkee kytkimen painelaakerin niin olla kumitulppa?

Kytkin rupee näyttään siltä että se ei irrota kun auto on paikallaan. Äsken vaan yritin pakkia päälle ja ei millään. Auto kyllä lähti meneen hieman taaksepäin vaikkei vaihde ollut kunnolla silmässä...

Jos joku tietää jotain muita kivoja "ylläreitä" kuvan autosta saa kertoa ;D
pera.jpg
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Pakko vastata nyt tähän ketjuun. Auto siis minun entinen.

Evo huollettu viimeisen kerran (minun aikana siis) ja katsastettu marraskuussa, jolloin viimeisetkin viat ja kulumat laitettiin kuntoon niin, että kehtais myydä myös kaverille ja valehtelematta auton kunnosta. Viimeisen vuoden aikana autoa huollettiinkin reilusti ja rahalla, ja kaikki vähänkin vuoden päästä katsastukseen vaikuttava laitettiin kuntoon. Tällöin myös alapallon suojakumi oli ehjä, eikä minkäänlaisia öljyvuotoja ollut missään. Näillä tiedoilla autoa myös kauppasin hyvällä omallatunnolla. Minkäänlaista kusetuksen yritystä ei siis ole ollut tarkoituksena.

Tästä topicista tulee vähän semmonen fiilis, et auto on ollu huonolla pidolla ja myyjä kusettanu ostajaa.

Mobstersille tiedoksi, öljyjä ei tarvi vaihtaa, ne on vaihdettu kaikki syksyllä, jonka jälkeen kilometrejä tullut n. 1000.

Etupään kolinasta, kuten nykyinen omistaja mainitsi, olin veikannut äänien lähteeksi iskarien yläpäitä. Keula piti samanlaista ääntä kun ostin auton 4v/55tkm sitten, ja hiljeni hetkeksi yläpäiden uusimisella. Ääni kuitenkin palasi muutaman viikon kuluttua, ja silloin foorumilla kerrottiin että kyseessä tyyppivika yläpäille, ja vain ääniongelma. Edelliset yläpäät olivat myös käsin kokeillen asiallisen tuntuiset, eikä niissä tuntunut väljää, mutta ääni hiljeni silloin.

Vaihteistosta kysymyksiä. Kyseessä samanlainen "ominaisuus", ainakin omasta mielestä, kuin esim vastaavan ikäisissä VAG-konsernin autoissa, eli ykkönen jäykkä laittaa päälle. Pakille laitettaessa myös joskus joutuu käyttämään kolmosen ja nelosen kautta, että menee nätisti päälle ilman rusahdusta, ehkä tähänkin olin jo tottunut? Tästä puhuttiinkin ostajan kanssa.

Kerron myös mielelläni autosta, sen laittamisesta ja kunnosta lisää. "Ylläreitä" ei kyllä pitäisi löytyä, minkäänlaisia.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Eipä tässä ollut tarkoitus myyjää syyllistää. Vikoja tulee aina kun auto on vähemmällä käytöllä/seisonnassa ja omistaja vaihtuu -> ajotavat muuttuu -> osia hajoaa.

Sitten kun uusi omistaja(minä) ei ennen ole turbo autoja harrastanut, saatikaan nelivetoja, niin kaikki äänet ja kolinat ja vikinät ihmetyttää.

Koitan ton kytkimen nesteet vaihtaa ja ilmata, ottaa sen kuristimen pois jos siellä semmoinen on.

Ongelmahan tuossa vaihteiden kanssa ei ole rusahtelu, vaan se että kaikkia vaihteita saa paikallaan ollessaan auton käydessä vääntää kaksin käsin päälle(vaikka kaikki nesteet olisi kuumat). Auton kun saa liikkeelle niin vaihteet menee päälle etusormella työntäen. Sama jos auto on sammuksissa, vaihteet saa kytkin pohjassa päälle ilman voimaa.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Vasemmalta puolelta on alapallon kumi rikki, mutten saanut sitä nuljumaan vaikka kangella väänsin. Iskarit tarvis varmaan seuraavaksi purkaa kunnolla, ilmeisesti noissa saa kaasupatruunan jousen jalasta irti? ainakin näytti olevan hervoton mutteri siin sisemmän ja ulomman putken kohtaamispaikassa.

Eikös näissä vakioiskarit ole ns. ylösalaisin? Eli kaasu/neste on jousitetussa osassa eikä sielä alhaalla.
Kuvassa kiiltävässä putkessa. Tuskin saat niitä korjattua kotikonstein.
_smaller.jpg

Kuvassa on mun vitosen orkkisiskarit. Alempi oli pettänyt ja kalvanut varren todella huonoksi ja piti melkoista pauketta. :D
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Tarkoitin vähän tän suuntaista http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=312409

Mutta...Mitens toi kytkimen ilmaus yms pitäis mennä, kun tuntuu että kytkin ei irrota millään kun auto käynnissä paikallaan? Ilmaa tuli aika reilusti pois, mutta silti tuntuma ei muuttunut.

Koitin myös säätää tankoa kytkinpolkimesta, ei auttanut. Nostin poljinta ylemmäs mutta ei vaikutusta. Laskin poljinta, ei vaikutusta.

Sitten taas jos heittää 3/4 vaihteita väkisin päälle muutaman kerran ja pitää kytkimen pohjassa niin menee kaikki muutkin vaihteet hienosti päälle ???

Sitten taas kun nostaa koittaa ykkönen päällä ja kytkin pohjassa kierroksia antamalla niin ei liiku...mutta silti liikkuu pari cm kun yrittää vaihdettä sisään kun on käyttänyt kytkimen ylhäällä.

Liikkeellä vaihteet menee aika helposti sisään.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Nyt meni jännäksi kytkin asia. Paikoillaan kun nostaa kierrokset kytkin ylhäällä ~1150 niin menee vaihteet päälle ilman taistelua, mutta jos päästää kierrokset tyhjäkäynnille niin saa vääntää tosissaan vaihdettä päälle auto pysähdyksissä.

Mihkäköhän toi nyt viittais?
Auto täristää ~1800 kierroksen kohdalla aika reippaasti että olisko tasapainoakseli ajoitettu pieleen, tai sitten hihna hypännyt. Alkaa tuo jakopään remontti tulla ajankohtaiseksi :nykii

Ja ilmeisesti mun tuurilla sieltä on pultti lukosta poikki kun vasemmalle ei kuulu ääntä mutta oikealle oikein reipas pauke.

No, autohan menee jakopään huoltoon ens viikolla että silloin se selviää...toivottavasti :peukku
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Nyt meni jännäksi kytkin asia. Paikoillaan kun nostaa kierrokset kytkin ylhäällä ~1150 niin menee vaihteet päälle ilman taistelua, mutta jos päästää kierrokset tyhjäkäynnille niin saa vääntää tosissaan vaihdettä päälle auto pysähdyksissä.

Mihkäköhän toi nyt viittais?
Auto täristää ~1800 kierroksen kohdalla aika reippaasti että olisko tasapainoakseli ajoitettu pieleen, tai sitten hihna hypännyt. Alkaa tuo jakopään remontti tulla ajankohtaiseksi :nykii

Ja ilmeisesti mun tuurilla sieltä on pultti lukosta poikki kun vasemmalle ei kuulu ääntä mutta oikealle oikein reipas pauke.

No, autohan menee jakopään huoltoon ens viikolla että silloin se selviää...toivottavasti :peukku


Kytkin on loppu. Mulla ollut parissa evossa sama homma nimittäin. Paikallaan ollessa ei saa vaihdetta päälle muutakun polkasemalla kierroksia. Ja sitten ajossa ne taas menee ihan ok. Uusi kytkin vaan niin alkaa pelittämään. Mutta jos se vanha ei luista niin kannattaa ajella loppuun se ja sitten vasta.


Ja tuohon ostamaasi autoon vaihtaisin kiertokanget jos sillä meinaa niillä tehoilla ajaa mitä siinä nettiauton ilmoituksessa oli. Ja siis tarkoitan ajamisella että oikeesti ajaa ja käyttää niitä tehoja. Aika onnettomat on nimittäin mitsun vakio kanget...
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Joo kytkintä mä pelkään että on loppu. Laskin tosta ahtoja jo ja ajaminen lähinnä nopeita ohituksia :driver

320ps ja 470 oli lukemat viimeisimmässä penkkipaperissa. En tiiä onko sen jälkeen viel säädetty.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Joo kytkintä mä pelkään että on loppu. Laskin tosta ahtoja jo ja ajaminen lähinnä nopeita ohituksia :driver

320ps ja 470 oli lukemat viimeisimmässä penkkipaperissa. En tiiä onko sen jälkeen viel säädetty.

Kytkin on loppu jos tommosia oireita on. Oletuksena että työsylinteri on ehjä.

Ai no ei noilla teholukemilla oo mitään ongelmaa sitten. Muistan vaan joskus kattoneeni että olisi ollut jotain 370hp paikkeilla. Eikös se e9 ahtimella kuitenkin ole?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

370 luki ilmoituksessa ja evo9 ahdin pitäisi olla. Mutta penkkipapereissä on 320 viimeinen veto. Sitä en tiedä että tarviiko tohon lukemaan käyttää jotain korjauskerrointa.

Kytkin ei luista vielä ja ens viikolla putsataan työsylinteri ja vaihdetaan nesteet.

Edit; Mitä eroa on NGK BKR7EIX tulpalla verrattuna NGK BPR7EIX? muutakuin että toinen on 16mm ja toinen 21mm avain kannasta. Voiko tota pienempää käyttää vai onko tuolla mitään merkitystä?
 
Vs: *Voi poistaa* Uuden omistajan evo V murheita

Olisko kellään kokemusta mikä aiheuttaa seuraavaa,

illalla sammutettu auto ykkönen päällä ja jätetty yöksi vaihde päälle, aamulla kun starttaa vaihde vapaalla ja kytkinpoljin ylhäällä, auto hyökkää eteenpäin vähän matkaa.

Mikä aiheuttaa?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Jahvetti sanoi
Silmälaakeri jumittaa??

Silmälaakeri?

Tosiaan nyt pidin yön yli vaihde vapaalla ja sama homma, kytkin ylhäällä vaihde vapaalla nytkähtää eteenpäin startatessa. Tarvii kai kohta avata vaihdelaatikkoa, tai sitten tää on joku evo ominaisuus...
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Ei oo mikään evon ominaisuus. Silmälaakeri ei itessään maksa paljoa mutta joudut ottamaan kytkimen irti että saat sen vaihettua. Kannattaa vaihtaa ainakin uusi kytkinlevy jos tuon teet.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
kytkin ylhäällä vaihde vapaalla nytkähtää eteenpäin startatessa

Tuosta tulee ensimmäisenä mieleen liian jäykät öljyt laatikossa.

Ei tuohon mikään silmälaakeri vaikuta.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Justiinsa vaihdettu laatikkoöljyt, liqui moly gl4. Onko tuo silmälaakeri sama kuin painelaakeri? Jännä vaan että miten auto voi hypätä eteenpäin vaihde vapaalla.
 
Vs: *Voi poistaa* Uuden omistajan evo V murheita

Jahvetti sanoi
Silmälaakeri jumittaa??

Basbarduu sanoi
Ei oo mikään evon ominaisuus. Silmälaakeri ei itessään maksa paljoa mutta joudut ottamaan kytkimen irti että saat sen vaihettua. Kannattaa vaihtaa ainakin uusi kytkinlevy jos tuon teet.

Mistäpäin autoa Evo 5:sta löytyy silmälaakeri? :)

Vaihteiston öljynvaihtoa kannattaa ilman muuta kokeilla, esimerkiksi Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 toimii hienosti.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Toimiiko kytkin muuten normaalisti? Eli irrottaa hyvin jne.

ast sanoi
Mistäpäin autoa Evo 5:sta löytyy silmälaakeri? :)

Kampiakselin päästä.

ast sanoi
Vaihteiston öljynvaihtoa kannattaa ilman muuta kokeilla, esimerkiksi Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 toimii hienosti.
+1

Nyt kun ast laittoi miettimään tätä asiaa niin vika taitaa tosiaan olla vaihteiston puolella. Veikkaan että jotkut rattaat on vielä kosketuksissa vaikka ei pitäisi.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

ast sanoi
Eipä löytynyt kun viimeksi sellaisen muutama vuosi sitten purin. Eli noissa ei ole silmälaakeria käytössä ollenkaan.

Tarkistin ja eipä näissä sitä tosiaan ole.

Edit: Ja vaihteiston räjäytyskuvaa tarkastelemalla löytyy syykin. Lyhyesti: pitkä akseli jossa laakereiden ei tarvitse olla päissä.
Itsehän teetin rahamiehenä ::) kytkimen vaihdon suomen parhaalla Mitsumekaanikolla, joten en oo tutustunut tuonne koskaan käytännössä.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Tässähän on ollut koko sen ajan kun auton olen omistanut niin ongelmia vaihteiden kanssa, ei meinaa mennä millään vaihteelle paikallaan ollessa vaan pykältää reilusti, ja nytkähtää hieman eteenpäin kun törmää pykälään, paikallaan ollessaan. Liikkeelle kun pääsee niin ei ongelmia pahempia.

Äsken kun kokeilin kylmillä öljyillä kytkin pohjassa vaihde vapaalla auto käyntiin niin ei hypännyt eteenpäin. Mutta kun nosti kytkimen vaihde vapaalla lähti eteenpäin, ja pysähtyi kytkin pohjassa ja uudelleen eteenpäin kytkintä nostamalla vaihde vapaalla. Mutta, vaihteet ei pykältäneet yhtään, kaikki meni "sisään" ilman pykäliä tai vastustusta. Auto sammutettuna kytkin pohjassa kaikki vaihteet toimii hienosti.

Ryömiminen eteenpäin vaihde vapaalla loppui kun paikat lämpeni, jolloin myös vaihteiden pykältäminen palasi.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Jaa ei silmälaakeria?? No on vähemmä hajoavia osia
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Ihan kuin kytkin kantaisi vähäsen. Laatikko pyöriin vaikka kytkin pohjassa niin vaihteet ei mene kunnolla päälle.

Onkohan kytkinlevy kunnossa? Kerran tuli jumpattua erästä laatikkoa moneen kertaan kun uusi kytkin ei irrottanut kunnolla. Ei mennyt vaihteet ja pyrki eteenpäin kytkin pohjassa. Syyksi paljastui että uudesta levystä puuttui YKSI niitti. Ei ihan heti huomattu. :D
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Ihan vaan heitto... Mutta oliko tuossa kytkimen liikeradassa jonkinlainen "säätö"? Ihan samaa ajattelin kuin evo-r, että kantaa kyllä nyt jostain syystä...

Valo ja kamera tähtäämään sieltä kumitulpan reijjästä et näkis tahmaako kytkimen osalta jotain.

Asioista mitään tietämättä voi latailla naisen logiikalla.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Vastataan nyt tähän pari faktaakin, auto ollut muiden vikojen ohella tutkittavanani.

Kytkimen pääsylinteri oli vainaa, eli olettaisin että kantanut aikaisemmin.

Pääsylinterin vaihdolla ei merkittävää parannusta, työsylinteri ok.

Liikerata ok.

Kytkinkoppa täynnä ruostepölyä (normaalia huomattavasti enemmän), tästä päättelisin että kytkin jo hyvin loppu ja ilmeisesti epätasaisesti kulunut koska ei kuitenkaan luista.

Ja tässä yksilössä tuo vaihteiden pykältäminen ei vielä edes kovin paha, sanoisin aika normaali paljon ajettu (poljettu) evon laatikko jossa synkrot ei enään parhaimmassa kunnossa.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Hei, Mistäköhän mahtaisi saada vaihdelaatikon pään holkkeja/puslia vaihteenvalitsijan vaijerien päähän?

Ootko tämän jo korjannut? Voiko vaijereissa olla niin paljon väljää että vaihde ei lähde ihan kokonaan pois päältä vaikka kepin heittää vapaalle?

Kytkinkoppa täynnä ruostepölyä (normaalia huomattavasti enemmän), tästä päättelisin että kytkin jo hyvin loppu ja ilmeisesti epätasaisesti kulunut koska ei kuitenkaan luista.

Ei varmasti huonommaksi mene jos uusit kytkimen sinne. :)
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

No, sitten sen näkee kun ST ottaa laatikon alas ja tutkii sekä hutkii (ja ottaa hyvät kuvat :peukku), ei tunnu enään paljoa pankkitilillä kun korjauslaskussa mennään jo 2k "paremmalla" puolella. Kytkimen vaihdon yms jälkeen päästään varmaan 3k ylitse. Öljynjäähdyttimen letkukin vuotaa jostain.

Joku voi tähän sanoa että "tervetuloa evon omistajaksi" ;D

Onneksi on toinen auto millä pääsee töihin.

Edit; Olisko kellään hajua mistä sais etuvilkkuihin johdon liitintä, sitä muovista mikä menee polttimon kantaan? näytti olevan apparin puolella naaraspinneillä johdot suoraan polttimon pinneissä.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mikäköhän mahtaa aiheuttaa kengurubensa ajoa pienillä vaihteilla? varsinkin ykkösellä. Moottorin tukikumit vai väljää voimansiirrossa? autolla ajettu 195tkm
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Mikäköhän mahtaa aiheuttaa kengurubensa ajoa pienillä vaihteilla? varsinkin ykkösellä. Moottorin tukikumit vai väljää voimansiirrossa? autolla ajettu 195tkm

Vastaa kaasuun herkästi? Vai pätkiikö?
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

lancer evo-r sanoi
Vastaa kaasuun herkästi? Vai pätkiikö?

Vaikea kuvailla, tuntuu että molempia vuoron perään. Pari kertaa kun ykkösellä lähtenyt niin ensin kiihdyttää sitten hidastaa ja taas kiihdyttää ja hidastaa nopeissa sykleissä, tasella kaasulla, tai niin tasasella kuin tossa nykimisessä voi pitää. Kakkosella tekee jonkin verran mutta huomattavasti lievemmin, kolmosella ja ylöspäin ei pahemmin havaittavissa.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Vaikea kuvailla, tuntuu että molempia vuoron perään. Pari kertaa kun ykkösellä lähtenyt niin ensin kiihdyttää sitten hidastaa ja taas kiihdyttää ja hidastaa nopeissa sykleissä, tasella kaasulla, tai niin tasasella kuin tossa nykimisessä voi pitää. Kakkosella tekee jonkin verran mutta huomattavasti lievemmin, kolmosella ja ylöspäin ei pahemmin havaittavissa.
lancer evo-r sanoi
Vastaa kaasuun herkästi

Syy on luultavasti tuo jo mainittu. Melko normaalia kun vähän viritellään Evoa. Pitää vaan opetella ajamaan hitaasti.

- Kun lähtee nypyttään niin paina kytkin pohjaan , odota hetki ja jatka ajoa.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

-JP- sanoi
Syy on luultavasti tuo jo mainittu. Melko normaalia kun vähän viritellään Evoa. Pitää vaan opetella ajamaan hitaasti.

- Kun lähtee nypyttään niin paina kytkin pohjaan , odota hetki ja jatka ajoa.

Kyllä juuri näin. Ykkösellä vielä moottorijarrutus on voimakas niin tuntuu pomppivan paljon.
 
Vs:

Itselläkin vielä monen vuoden ajon jälkeen nypyttää välillä :) Varsinkin kun puhdistin ja huolsin kaasuläpän, niin muuttui kaasu taas paljon herkemmäksi. Sitten jos painaa enemmän kaasua ja nykii, voi alkaa etsiä vikoja.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Eli ei paljoa tehtävissä, muutakuin vaihtaa moottorin tukikumit. Varmaan kysytty miljoona kertaa mutta olisko kellään heittää osanumeroita kun ei mun taidoilla tunnu taas löytyvän, tai varmaan löytyy mutta en vaan tajua taas :seina

Tietenkin valinta että laittaako pehmeät oe/vastaavat vai powerflex yms... Ehdotuksia otetaan vastaan, kun noi on kumminkin jo revenneet mitkä siellä nyt on...
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

En oikein ole varma mitä tässä haetaan, mutta Evossa, kuten monessa muussakin nelivetolaitteessa, voi jäädä voimansiirron välykset heilahtelemaan päästä päähän hetkeksi. Se voi tuntui tuollaisena nykimisenä.
 
Vs: Uuden omistajan evo V murheita

Mobsters sanoi
Eli ei paljoa tehtävissä, muutakuin vaihtaa moottorin tukikumit.

Ei auta tukikumien vaihtelu. Et voi asialle mitään muuta tehdä kuin muuttaa autosi 100% orkkikseksi...

Autossasi ei ole mitään rikki eikä se ole viallinen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom