Uusi L200

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Tuo kulutuslaskelma perustuu ajopäiväkirjan kilometreihin ja tankattuun polttoaineeseen, eli se on todella realistinen kulutus noin 30 tuhannelle kilsalle, siinä ei pienet myötämäkiajot ole pienentämässä tai joku kiihdytys nostamassa kulutusta. Itsekkin yllätyin tuosta kokonais kulutuksen pienuudesta, kun yleensä se näyttö näyttää jotain enemmän, kärryn kanssa ei monesti ole päässyt alle 12 litran. Kyllä minä olen kokeillut "oikeaa nelivetoista" , kuten myös omistanut katumaasturin, joten juuri siksi tälläkertaa valintatilanteessa halusin nimen omaan tämän, koska ajoni on pelkkää tieajoa kärrynvetoa, jos auto on poistunut pahaan maastoon, on kyseessä ohjausvirhe :) Silloin wv karsiutui pois jo pelkästään sen 2l moottorin takia, vaikka siinä viskoveto olikin, mitsukaan ei ollut ollenkaan hankintalistalla, mutta tuo uus malli julkaistiin juuri sopivasti, että siinä juuri ja juuri riittää vetopaino tuolle kärrylle. Lisäksi valintaan vaikutti runsas varustelu suhteessa hintaan.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Ihan asiallista tekstiä sinulta Klapikauppias. :)

En osaa suuremmiten tulkita, miksi sinulla on juurikin tuo 9 L/100km kulutus, mutta minulla se on ollut 1-1,5 L/100km vähemmän. Olen ainakin säästellyt tuota suuremmilta rasituksilta ensimmäisillä 10 000km aikana. En halua mitenkään arvostella, mutta tuntuu avatar-kuvasi perusteella olevan kärryn kuormineen olevan niin painava, että se on jo kunnolliselle maasturille rasite. Minulla maantien ajossa on ollut lukema vähän päälle 7 L/100km, melkein myös talvella. Tuntuu, että neliveto nostaa kulutusta jotain 0,2 L/100km takavetoon verrattuna. Tämä on toki minun arvioni.

Jarrullista peräkärryä haikailen saavani vuoden kahden sisään. Aion jossain välissä laittaa sen tupaten täyteen ja katsoa sitten päivitettyjä lukemia, miten kuorma vaikuttaa kulutukseen ainakin minun autossani. Kun se kulutus on ollut nyt kohtuullinen, hyvinkin kohtuullinen.

Ihmettelin tämän tarinoitesi alkamisen aikoihin, kun kerroit autosi kuluttavan öljyä moottorin puolella. Yleensä nämä ei kovin kuluta öljyä, mutta ehkä se on ominaisuus. Kuitenkin kuvasi peräkärry klapeineen mahtaa olla raju vedettävä melkein mille autolle tahansa, ja varmasti onkin enemmän rasite kuin vaikka 1500kg kokonaiskuormalla oleva vedettävä kärry. Paljonko klapikärryn kokonaispaino on ollut keskimäärin ja maksimissaan klapeineen?
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Kyseessä on kolmentonnin kokonaispainoinen kärry ja täyteen lastattuna ollaan liki rajoilla, sen verran jää vajaaksi, ettei tarvi jännittää virkavaltaa. Tyhjänäkin kärry painaa tonnin, eli sillä ei ole mitään tekemistä näitten muuli, yms hobbykärryjen kanssa ja auton tehtävä on vetää sitä. Siksi pidänkin tuota keskikulutusta hyvinkin kohtuullisena, kun autolla ei kovin paljoa ilman kärryä ajella, kyse on työkalusta, kyllä mulla on sitten huomattavasti miellyttävämpi auto ajella huvi yms. pitkänmatkan ajoa :) Tuo öljynkulutus oli vuosisitten, tammikuun yli kahdenkympin pakkasilla, eikä sitä ole sen jälkeen ilmennyt, tarkistan kyllä öljyt säännöllisesti. Itse epäilen syyksi, että mahdollisesti yritti jäätää huohotinta ja sylki ne öljyt mäkeen, koska ajoittui juuri noihin pakkasiin.
 
B

Big Al

Guest
Vs: Uusi L200

Hiljainen on uuden L200:n omistajien sivusto. Onko tuote niin hyvä ja viaton, ettei kerrottavaa ole - kovaa ajoa vain... Vai onko päinvastoin tullut tehtyä virheostos, jota ei tietenkään suomalaiseen tyyliin halua toisille paljastaa

Kysymyksiä:
1)onko joku jo käyttänyt omaansa huollossa ja jos on, minkä hintainen oli? Huoltovälihän noissa on vissiin 20tkm/1 vuosi.

2) onko tämä uusi 2.4DID kone ketjulla vai hihnalla?

3) mitä on pitänyt korjauttaa takuuseen
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

No, ainakin tässä topickissa on ollut kantaa kahteen suuntaan ja täten vänkäämistä, onko toimiva kampe tämä uusi 5gen L200/Triton. Omalla kokemuksellani uusi Triton on huomattavasti parempi kuin uutena oli vuosimallin 2008 KD-sarjan Hilux. Ainakaan vikoja ei ole ilmennyt yhtään, ja keskikulutus on siellä 7,5-7,6 litran kohdalla per 100 km minun tapauksessani.

Ja vastaan noihin kysymyksiin :)

1) eka huolto kustansi minulle 390 euroa. Huolto oli asiantuntevaa ja yritettiin löytää mahdollisia vikoja, jos on vikoja - vikoja ei löytynyt. Kaikki pelasi. Taisi mennä vähän päälle 8 litraa Mobilin ESPiä moottoriin. Moottorin ohjelmointiin meni jokunen kymmenminuutti => moottorin käyttäytyminen mielestäni parani. Lähtee käyntii kovallakin pakkasella erittäin hyvin. Ja on varsin lämmin ilman Webastoakin yli -30 asteen pakkasilla.

2) uusi 2.4DiD on ketjulla - näin kertoi myyntimiehini autoani ostaessani. Se on vain todella hyvä asia! Ketju oikein tehtynä on todella kestävä; kestänee useitakin satojatuhansia kilometrejä.

3) taisin jo kertoa, mutta vastaan, ettei yhtään mitään, kun kaikki vaan pelaa hienosti. Aikoinaan näin kestävää autoa talossamme on ollut vain 2 kpl: Landrover Defender Td5 vm. 2003 ja Saab OG9-3 Sport Coupe 3d 2.0T vm. 2000. Niissäkään ei ollut vian vikaa.
 

mitsu2000

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2008
Vs: Uusi L200

Tänään reissu Kuopioon ja takaisin.. mennessä trailerin (600kg) kyydissä 1300kg painava auto ja lavalla n. 250kg painava moottori/vaihdeloota yhdistelmä. Kulutus oli 11l/100km, en pidä pahana. Cruisella ajoin suurimman osan.

Takaisin tullessa tyhjä yhdistelmä 9,8l/100km

Sula ja kuiva tie ja aurinko paistoi

Kyllä Mitsuilu on kivaa 8) 8)
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Hienoa kertomaa mitsu2000:lta! 8)

Alleviivaan nämä kaksi faktaa tästä 5gen Tritonista/L200:sta:

1. ovat rajun puoleisia vetureita (näin kokemuksena verrattaen vm. 2008 Hiluxiin)

2. kulutus on kohtuullinen monessa tilanteessa

Itselläni on tulossa 2700 kg Eduardin traileri ja tulevan kokemuksen saanti siitä on erittäin kiinnostavaa. :)
 
B

Big Al

Guest
Vs: Uusi L200

Voisiko joku uuden ällän omistajista kertoa lavakaukalollisen lavan sisämitan pyöräkaarien välissä. Pääsisin jo tekemään just sopivan työkalulaatikon sinne.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Minulla Mitsun lavakaukalo. Otanpa mitan takarenkaiden kohdalta jossain välissä. ;) Toiset samanlaisen auton omistajat voivat vahvistaa tai korjata sitten kertomani.

Eduardin kärryn sain. On eri painavan tuntuinen kuin Muulin jarruton. Hienosti kuitenkin jaksaa vetää. Kärry toimintoineen on opettelussa vielä. Keskikulutus näyttäisi olevan alustavien tutkimusten pohjalta 9-10 L/100km. Tämä väite raskaasta vedettävästä pitää siis paikkansa alustavasti.
 

Dupo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2017
Vs: Uusi L200

Terve ! Uusi tulokas täällä kun on uusi autokin nyt hankittu.
Kertokaa viisaammat miksi en pääse ojan yli neliveto päällä kun yksi rengas roikkuu ilmassa vinoittain ojaa ylittäessäni ? Maassa tukevasti oleva takapyörä alkaa sutimaan mutta ei pääse liikkeelle metsähallituksen puolelle. Olen mielestäni kokeillut kaikkia asetuksia mutta ei mene. Mitä pitäisi tehdä vai onko tämä vaan ominaisuus joka pitää hyväksyä? Luulin tätä ihan oikeaksi nelivedoksi mutta nyt kyllä harmittaa jos ei ojan yli pääse. Ojan toisella puolella kovaa maata loivaan ylämäkeen.
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Uusi L200

Auttaskohan kun ottas vauhtii tai karheemmat kumit jos kerta maatavaste oleva kumiki pyörii , tollane normi kumi pyörähtää hyvinki helposti tyhjää ja kun ei painoo lavalla ...
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Uusi L200

Paina samalla vähän jarrua kun kaasutat ja ne lukot päällä tietenkin.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Minulla on tapana laittaa lukkoperä tavalla, että kun tiedän kohteen (joka on vaikka huono kuntoinen tie) olevan tulossa, niin laitan aikaisemmalla tienpätkällä vankemman vedon päälle eli vaikka neliveto tai lukkovahvisteinen (eli jäykempi). Ajelen noin 1500 rpm kierroksilla nopeuden ollessa sopiva. Tämän aikana yleensä kivasti napsahtaa vankempi veto päälle, niin se on jo valmiina tulevaa kohdetta varten.

En ole vielä ikinä jäänyt kiinni - tosin en ole ajanut kuin syrjäseudun parempia teitä yleensä. Pellollakin on käyty muutaman kerran. Lukko voi tulla päälle myös paikallaan, mutta odottaa aikansa. Omalla kohdallani maastot eivät olleet mitään suuria ihmetyksiä (tosin olen ajanut aika monessa), mutta trailerin veto oli erilaisempaa ja senkin oppii.
 

Dupo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2017
Vs: Uusi L200

Tulin juuri samasta paikasta, eipä nuo kikkailut auttaneet. Kummallisinta on että kaverin Dacia Duster neliveto meni ilman ongelmia vaikka pysäytti auton ojaan niin että vas etu ja oik takarengas olivat roikkumassa ilmassa. Antoi vähän reilummin kaasua niin yli meni ja peruutusvaihteella sama. Siinä on vissiin joku ihmeen sähköinen tcs tai jotain sinne päin. Sanoi että Qashqai myös menee kun oli sillä aikaisemmin sellainen.
Pitäisikö nyt viedä takuuhuoltoon jos tässä on todellakin jotain vikaa, kumpikaan meistä ei saanut sitä tien toiselle puolelle.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Uusi L200

No jossain on kyllä vikaa jos L200 ei mene samasta mistä Dacia Duster.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Kätevämpi ja vähintään yhtä pelaava neliveto tässä on kuin vanhemman korin Hiluxissa.

Jospa autossasi on jotain vikaa kuin täällä joillakin aikaisemmilla.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Tai sitten ojaan on yritetty ylittää olemattomalla nelivedolla. Eihän näissä suomeen tuotavissa malleissa ole kummallakaan akselilla lukkoa, johan siitä on tuolla ennemmin videokin, ettei se edes yritä mennä, kun vain yksi pyörä on pitävällä. Sitä en tiedä mitä osia sieltä on jätetty katkaisijan lisäksi pois, koska ohjekirjassa ja yotube videoissa on ainakin taka-akselin lukollisia versioita. Joten sellainenkin on saatavissa, muttei tänne pohjolaan. Kyllä minäkin sitä sopivassa paikassa kokeilin, että eteenpäin meno toppas, mutta oli sellainen paikka, että tuli vähän omalla painollaan takaisin, ettei tarvinnu hinata ;)
 

Dupo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2017
Vs: Uusi L200

Klapikauppias on ihan oikeassa. Kävin myyjäliikkeessä kysymässä asiaa ja sanoivat että "ihan rehellisesti ei sillä ristiriipunnasta selviä" ...no tulipahan titoon että ei passaa ojia ylitellä miten sattuu.
Eli siinä se neliveto sitten ei välitä voimaa joka pyörälle.
 

Dupo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2017
Vs: Uusi L200

Nyt kyllä jurppii ! Kun ostaa nelivetoisen niin kyllä sillä ojan yli pitäisi päästä. Millä lava-autolla pääsee, onko kokemuksia ?
 

Dupo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2017
Vs: Uusi L200

Mizushima sanoi
Ehkä mielikuvitusojaa on yritetty ylittää mielikuvitusautolla?

Vie autosi samanlaiseen paikkaan ja kokeile. Veikkaan että siihen jää jumittamaan, tuskin suomeen on erillaista mallia tuotu jos myyjän puheet pitää paikansa. Tee niinkuin klapikauppias että pääset valumaan takaisin tielle omalla painollasi ettei tarvii ohikulkijaa pyytää kiskomaan "nelivetoa" ojan päältä.
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Uusi L200

Mitäs käyttäjän käsikirjas lukee maastoajosta .. Neliveto yleensä semmone et 4 pyörää sutii mut pahas paikas lukot kehii ja jos niit ei oo niin se on sitte siinä , ajonvakautus tietty jotenki vaikuttaa mut itellä ei oo nyt tähänhätää uuresta l200 mallista käsitystä miten siinä et onko lukkoi vai ei muutakuin keskitasauspyörästön ja joku kitkalukko perässä niin aika onnetonta meno mut paranee huomattavasti kun pistää 400 kiloo lavalle tyylii painoo ja loppu on kiinni renkaista tai osta mettäkone ...
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Mutta niitä akseleilla olevia lukkoja ei tuossa ole, se on ihan sama, vaikka ketjut olis kaikis pyöris, jos voima menee yhteen ilmassa pyörivään renkaaseen. Kuten olen ennenkin sanonu, neliveto ja neljä vetävää pyörää on kaksi eri asiaa. Ja se, että rusteri selviää riipunnasta on ihan loogista, siinä pelaa ajohallinta, eli se jarruttaa sitä ilmassa olevaa rengassta, kun taas mitsus kytkeytyy hitaalla nelivedolla ajohallinta pois päältä ja voima menee sinne, missä se pääsee helpommalla. Itselle riittää käytös tuo neljä vetävää pyörää, koska silloin, kun tuo auto on pahassa maastossa, on kyse ohjausvirheestä ja se tuskin toimii muutenkaan :) Sen tehtävä on ainoastaan vetää tuota kärryä pitkin tietä ja lykkiä sitä mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ihmisten pihoilla ja nurmikolla.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Tein kyselyä Delta Auton Mitsubishin tekniseltä asiantuntijalta, joka vastaa tämän auton teknisistä seikoista.

Hän kertoi seuraavaa:

1. 5 generaation (eli tämän uusimman mallin) nimenomaan Magnum-versiossa on kiinteä keskilukko

2. ajo-ominaisuuksia 'hoitaa' elektroniikka kuten elektroninen ajonvakautusjärjestelmä

3. Pajeroissa (kait ainakin entisissä tuoreimmissa malleissa) on tällainen neliveto, mutta hieman erilaisilla komponenteilla

4. elektroniikka ohjaa vedon siihen nurkkaan, missä vaaditaan eniten pitoa. Poistaa sitä tyhjää pyörivältä renkaalta jarruttamalla

5. Magnum-versiossa on High- ja Low-mallin lukkonelivedot aikaisemmalla kertomallani tavalla, joiden kanssa pitäisi pärjätä yhtä hyvin kuin muilla autoilla (minun mielipide), ja kuskista jää kiinni, mitä saa aikaiseksi. Eli sähköistä kytkintä opettelemaan vain.

6. itse olen huomannut sen, jos haluan päästä oikein räkäsessä maastossa eteenpäin, täytyisi ottaa käyttöön kunnon maastorenkaat kuten muissakin maastoautoissa

Ja tärkein

7. (tätä seuraavaa on haikaillut kait Klapikauppias): tästä 5 generaation L200 on olemassa Pro-versio, joka EI ole Magnum, ja on pienemmällä varustelutasolla JA entisen L200 4 generaation nelivedolla, jossa on taka- ja etulukko.

=>=> Eli joka haluaa oikean etu- ja takalukkoisen L200/Tritonin, niin ostakoon Pro-version, jossa on vanhaa kampetta kuten nämä vanhat hyvät toivomat lukot.

// Keskustelun kävin ajatuksen kanssa JA tiedoissa voi olla virheitä, mutta ei varmasti paljoa.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Minulle kävisi kovasti versio missä ei olisi keskiluokka ollenkaan koska liikun vain tiellä ja pihoilla, hidasta aluetta tarvitsen pahoissa peruutuksista, mutta jo keskilukko tekee autosta kankean. Mutta jos joku tarvitsee oikeasti nelivetoa sitä nämä versiot ei ole.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Ymmärtäneekseni Klapikauppiaan ajatuksen mielestäni hänen pitäisi vaihtaa Pro-mallin L200:seen.

Olen koeajanut aikaisemman generaation L200:sta hieman, ja omaan käteeni tämä uusi on ehdottomasti "must" tähän mennessä, kun vertaa 5gen ja 4gen, jos vain kestää kuten tähän mennessä.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Minkä mä sille voin jos sulla on ymmärryksessä vikaa. Koko ajan olen sanonu, että tuo sitymaasturi neliveto palvelee mun toimia erittäin hyvin, mutta oikea neliveto se ei ole.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Vs: Uusi L200

Eikös uusimmassa ällässä ole kaikkien jakolaatikoiden kuningas SuperSelect II, jonka vertaaminen citymaastureihin suottaapi viedä taivaspaikan.

Mitsubishi + Superi jakis + Hybridi takaperä, siinä on kaikkien Baja autojen pyhä kolminaisuus. Kait Suomessakin ällään hybridi takapeän saa?
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Minulle tämä 5gen L200:sen neliveto on oikea neliveto.

Tosi jämyn oloinen oikea neliveto.
 

Dupo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2017
Vs: Uusi L200

No nyt taas ihmettelyä. Eilen haettiin hilux ja sen perään navara koeajoon. Hilux ei päässyt ojan yli samassa paikassa missä L200 myöskään ei päässyt. Mutta navara meni yli, pysäytettiin roikuntaan ja siitä lähti, ei tarvinnut edes lukkoa kytkeä. Vissiin samanlainen nelivetojärjestelmä kuin dusterissa. Myyjä sanoi että dusterin alusta ja neliveto on nissanin tekemä. Ensiviikolla kokeillaan fordia samassa ojassa.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Vs: Uusi L200

Datsun fever. ;D

Uskokaa jo, L200 + SuperSelect II jakolaatikko + Hybrid LSD differential eli takatasauspyörästö.

Millään muulla valmistajalla ei ole lyödä pöytään yhtä hyvää pakettia. AWD ajettavuus, käytettävyys ja etenemiskyky aivan omaa luokkaansa. Todellinen "kova" neliveto myös muulloinkin kuin sitä ojaa ylittäessä, mutta myös silloin. Aina. Tosin maksaa myös valmistaa ja ostaa, koska sisältää oikeaa kovaa rautaa ja "järjestelmää". Enemmän kuin TCS jarrut ;D
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Uusi L200

Tämä alkaa mennä jo sen verran kiinnostavaksi että mitäs jos Dupo nyt linkkaa tänne sen ojan koordinaatit vaikka googlemapsista niin voi joku muu L200 omistaja käydä kokeilemassa itse?

Ja en siis epäile millään tavalla + toivon että jatkat tätä raportointia myöskin Fordin osalta. Kiinnostaa vain kun ei sen nyt oikiasti pitäisi millekään Dusterille hävitä etenemiskyvyssä. ::) Mitsuissa on omat vikansa niin kuin muissakin, mutta harvemmin siihen listaan on nelivedon heikkoja maasto-ominaisuuksia lisätty.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200





Kauheeta, valmistaja tekee tappiota, kuitenkin parhaiten varusteltuja sontalavoja ja edullisimpaan hintaan :) Sehän mitsun valtti on, että siinä on vakiona varusteet, mitä kaikkiin merkkeihin ei saa edes lisävarusteena, ennen se piti sisällään jopa voiman, nyt volsu on ohittanut kirkkaasti siinä. Mutta hinta on mitsun ehdoton kilpailuvaltti edelleen.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Aloitammeko keskustelun nyt uuden L200 tehoista ja voimista, ja niiden vajavuudesta?

Tässähän on käyty läpi ainakin ilmastoinnin ongelmat, nelivedon ongelmat ja liekkö ollut kolmattakin. Seuraavaksi voisi olla nämä suorituskyvyt.

Ja omasta mielestäni tämä auto on varsin hyvä ja varsin pirteä tapaus! Volkkarin kone isompi ja on oikeutettu saamaan nuo nimellistehot. Ei voi täysin verrata.

Eikös ole näihin Mitsuihinkin saatavilla isompaa jotain V6-myllyä? Ei tietenkään Suomi-versioon.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Lues nyt ihan "ymmärryksellä" voimaan ja varustetasoon olen erittäin tyytyväinen, eikä kestävyydessäkään ole ollu vielä valittamista, kun yhtään osaa ei ole tarvinnu vaihtaa. ;) No jos jotain sanomista on, niin se vesijohtoputki, mihin koukku on kiinnitetty ohjaa soratiellä takapyöristä tulevan suihkun niin, että lavan alakulmista näyttää maalit lähtevän huitsin nevadaan, vaikka autolla ei edes paljoa ole hiekkatiellä ajettu, mutta sitä en näe suurena ongelmana, kun katsoo ettei pelti pääse näkyviin vaan paikkaa niitä kulmia lakalla ja kesällä vois vetää vaikka kalvon päälle.
 

Dupo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2017
Vs: Uusi L200

Mizushima sanoi
Datsun fever. ;D

Uskokaa jo, L200 + SuperSelect II jakolaatikko + Hybrid LSD differential eli takatasauspyörästö.

Millään muulla valmistajalla ei ole lyödä pöytään yhtä hyvää pakettia. AWD ajettavuus, käytettävyys ja etenemiskyky aivan omaa luokkaansa. Todellinen "kova" neliveto myös muulloinkin kuin sitä ojaa ylittäessä, mutta myös silloin. Aina. Tosin maksaa myös valmistaa ja ostaa, koska sisältää oikeaa kovaa rautaa ja "järjestelmää". Enemmän kuin TCS jarrut ;D

Joskus taas on parempi myöntää että hankinta meni pieleen, sitten vaan eletään sen mukaan mihin sillä pystyy. Tieltä kun poikkeaa metsän puolelle niin aika usein ensimmäinen ongelma on ojan ylitys ja jos meno jo siihen tyssää niin kyllä vaan totean että tuli tehtyä väärä valinta.
 

Dupo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2017
Vs: Uusi L200

DaJackal sanoi
Tämä alkaa mennä jo sen verran kiinnostavaksi että mitäs jos Dupo nyt linkkaa tänne sen ojan koordinaatit vaikka googlemapsista niin voi joku muu L200 omistaja käydä kokeilemassa itse?

Ja en siis epäile millään tavalla + toivon että jatkat tätä raportointia myöskin Fordin osalta. Kiinnostaa vain kun ei sen nyt oikiasti pitäisi millekään Dusterille hävitä etenemiskyvyssä. ::) Mitsuissa on omat vikansa niin kuin muissakin, mutta harvemmin siihen listaan on nelivedon heikkoja maasto-ominaisuuksia lisätty.

Ei sun kannata tänne Pirkkalasn asti ajella, uskon että ojia löytyy lähempääkin. Kokeile niin että vasen etupyörä ja oikea takapyörä ovat vailla pitoa, siis roikkuvat käytännöllisesti katsoen ilmassa. Pysäytä auto siihen ja yritä siitä liikkeelle. Ei lähde ylämäkeen, alamäkeen valuu omalla painollaan. Kerro sitte täällä miten kävi.
 

Dupo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2017
Vs: Uusi L200

Ja sitten Fordi. Kysyttiin lupa myyjältä saako siinä pihassa olevassa penkereessä testata. Sopi hänelle ja tuli itsekin katsomaan. Ei mennyt. Kokeili itsekin ja ristiruupunnasta ei saanut sitä hänkään pysäytyksen jälkeen loivahkoa pengertä ylös.
Käykää kokeilemassa itse, turhaa täällä on arvuutella mitään. Liikkeet suostuu antamaan autoja koeajoihin.
 

masa-90

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2003
Vs: Uusi L200

Pitäis kai noissa uusissa olla jo jarruihin perustuva luistonestokin.

Edellisessäkin mallissa on, mutta niissä se on vähän hitaamman puoleinen:

https://www.youtube.com/watch?v=tn8u7uJheGg
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Onhan niis, mutta hitaalla nelivedolla se kytkee luistoneston ja ajohallinnan pois päältä ;) Mutta tulipahan eilen kokeiltua uus hilux ja täytyy sanoa, ettei tullu mitään vaihtotarvetta, auto oli ihan kivan hiljainen peli ajella ja mittaristo oli tältä vuosituhannelta, eikä kopsattu 1960 luvulta, kuten mistsus, mutta mutta... voi sitä hengettömyyttä, kaasupolkimen alla oli varmaankin vaan jousi ja toinen paha puute itselle on tuo viskoveto, joten siihen ei mitään hinkua kyllä syntynyt.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Olen samaa mieltä, että Mitsu on hyvinvarusteltu ja pirteällä koneella. Kuitenkin ajatukseni eroaa mielipiteestä näistä yhdestä taas (joka on typeräkin), että uuden L200:sen voimansiirto on kuin citymaastureissa. Olen eri mieltä. Se on yhtä kätevä lähes tulkoon kuin citymaastureissa, mutta kuitenkin yhtä raju oikea maastoneliveto nykyaikaisin ominaisuuksin. Tuossa Klapikauppiaan aikaisemmassa Hilux vs. L200 -testissä todettiin - sikäli kun osasin suomentaa - että L200:sen moottorin teho (kiihtyvyys siinä testissä) oli jopa parempaa kuin papereissa. Voi olla hyvin mahdollista, että käsitin myös väärin.
 
Ylös Bottom