Vääntääkö 2.0Di-D teillä kuutosvaihteella 65km/h

massa

New Member
Liittynyt
2 Tammikuu 2011
Mietityttää oman auton edellisen omistajan mahdollinen moottorin optimointi. En saa henkilöä kiinni jotta voisin kysyä. Luin testejä netistä joissa mainittiin väännön olevan surkea, mutta itse en ole sitä huomannut. Ajaessa liikenneympyrään kolmosella auto lähtee ihan mukavasti ulos kierrosten ollessa tuhannessa. Mistä asian voisi selvittää? Tuo otsikon mukainen testi kyllä kertoo ilmeisesti että autoon on tehty vähintään jokin päivitys, koska tuttava kertoi ettei Outlanderilla pystyisi käyttämään kuutosvaihdetta alle satasen vauhdissa.
 
Vs: Vääntääkö 2.0Di-D teillä kuutosvaihteella 65km/h

massa sanoi
Mietityttää oman auton edellisen omistajan mahdollinen moottorin optimointi. En saa henkilöä kiinni jotta voisin kysyä. Luin testejä netistä joissa mainittiin väännön olevan surkea, mutta itse en ole sitä huomannut. Ajaessa liikenneympyrään kolmosella auto lähtee ihan mukavasti ulos kierrosten ollessa tuhannessa. Mistä asian voisi selvittää? Tuo otsikon mukainen testi kyllä kertoo ilmeisesti että autoon on tehty vähintään jokin päivitys, koska tuttava kertoi ettei Outlanderilla pystyisi käyttämään kuutosvaihdetta alle satasen vauhdissa.
Mahdollinen lisäboxi löytyy konetilasta, moottorin johtosarjaa seuraten, pumpparissa manipuloidaan yleensä polttoaineen lämpötila-arvoa. Mahdollisen ecun ohjelmamuutoksen saat selville, kun seuraavassa huollossa käsket päivittämään moottorin ohjelman tuoreimpaan versioon. Jos ecu oli flashattu, niin päivityksen jälkeen auto on mopompi. Tosin myös ohjelma on silloin menetetty ;D. Tietty voit mitauttaa voimia tai mitata automallille tiedossa olevia kiihdytysarvoja, mutta varmaa vastausta niistä tuskin saat.

Neljäs vaihtoehto on, että ajelet vaan tyytyväisenä jos menopuoli kerran tyydyttää.
 
Vs: Vääntääkö 2.0Di-D teillä kuutosvaihteella 65km/h

massa sanoi
tuttava kertoi ettei Outlanderilla pystyisi käyttämään kuutosvaihdetta alle satasen vauhdissa.

Höpöhöpö juttuja.
Olen tuollaisella (ja taatusti vakiolla) vetänyt yli tonnin painoinen kärrykin perässä kutosella ja hyvin jaksaa mennä.
Tottakai isompiin ylämäkiin joutuu vaihtaa pienemmälle, kärryä vedettäessä, mutta normaali maantieajossa ilman kärryä menee kutosella helposti.

Toki alavääntö ei tollasessa pumppari koneessa ole mikään järisyttävä, kun vertaa uudempiin CR koneisiin.
 
Vs: Vääntääkö 2.0Di-D teillä kuutosvaihteella 65km/h

Omasta kokemuksesta, mitä pumppari dieseleillä olen ajanut, niin alavääntöä on mutta se tietyn kierrosmäärän alittuessa voima loppuu kuin seinään. CR koneet ovat siinä mielessä sitkeämpiä, että niissä ei tuo raja ole noin jyrkkä kuin pumpparissa. CR koneet jurisevat ja tärisevät kun mennään vääntörajan alapuolelle, mutta pysyvät käynnissä. Pumppari taas sammua rymähtää kertalaakista ja siinä ei ehdi kytkimeen koskeakkaan jos tietty kierros ehtinyt alittua ;D
 
Vs: Vääntääkö 2.0Di-D teillä kuutosvaihteella 65km/h

niin ja sitä suurinta vaihdetta saa käyttää pienissä nopeuksissa ja vedossa?
sitten ihmetellään miksi loota on soosina :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom