vääntösauvojen kiristys for dummies?

kallekoo

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Tilattu 50mm korottavat takajouset jotka olis tarkoitus ensi viikolla asennella taakse, mutta kertokaas viisaammat, mitäs nyt oikein siis pitäis vääntösauvoille tehdä? Siis juu, pitäis kiristää, että keula nousee.

Vääntösauvan takapäässä on pultti, pulttihan on niinpäin että kanta osoittaa maata kohden, ja kierteet korin pohjaa vasten/vastaan.
Onkos homma nyt oikeasti niin helppo että löystää sen mutterin siitä sauvan yläpuolelta, ja kiristää eli siis kääntää pulttia kiinnipäin?

Ei ole koskaan tarvinnut vääntödsuvoja ennen säädellä, ja netistä löytyy toki tietoa mutta ei oikein ole mulle selväksi käynyt että onko tuo siis oikea tapa?

Mittasin että ylätukivarren ja rajoitinkumin väli on nyt 2,5cm, toivottavasti tämä ei ole suoraan verrannollinen korotukseen.
Tarkoitus olisi saada siis noin 50mm korotusta myös keulaan.

Aurauskulmat vissiin pitää säätää tämän jälkeen?
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies?

eikai siinä tarvinu ku kiristää pulttia, tai näin ainakin b2600 matukassa....mutta jos rajotinkumiin on matkaa 25mm ja pitäis 50mm nostaa niin kuulostaa ettei ihan sauvoilla nouse
 

kallekoo

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies?

Tosin näyttäisi olevan jotkut tarvikerajoittimet, aikas muhkeat ovat, että jos vetäis ensin rajoittimiin asti ja sitte pala pois kumista.

Tosiaan tuli vaan epäilys että onkos se oikeasti noin helppoa...
Taitaa se sitten olla, ei muuta kun mutteri löysälle ja pulttia tiukemmalle...
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies?

Näinhän se juurikin menee. Kannattaa tietenkin sitten katsella etuvetarin kulmaa. Jos siihen rupeaa kauhea kulma tulemaan niin tulee sitten se kestävyys vastaan...
Itsekin olen kyllä niistä rajoitin kumeista ottanut 10mm pois mutta sauvoja en ole kiristänyt niitä vasten. Täytyypi myös muistaa että mitä enemmän kiristät sauvoja, sen huonommaksi sisäänjousto tulee. Se on kuitenkin tärkeämpää maastossa kuin se ykkös senttien korotus :peukku
 

kallekoo

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies?

Joo, näin olen käsittänyt, että minkä korottaa sen joustoissa menettää.
Tarkoitus olisi kirrata vaan sen verran mikä helposti onnistuu.

Taakse tulossa 50mm korottavat kierrejouset ja niiden myötä selvii toi keulan korotuksen tarve.
Pahimmassa tapauksessa joudun vaihtamaan sauvat uusiin, koska ovat jo aika löysät/väsyneet.

Katsotaan kuinka pojan käy...
 

kuski73

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2008
Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies?

sauvoissa on myös booritus jasta voi kääntää jos loppuu pultista varakesken "nim.merk. Näintehnä)
 

kallekoo

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies?

pultissa näytti varaa olevan, ja olinkin katsovinani että olisi kaksi mutteria siinä yläpuolella, toinen on vissiin lukko ja siitä toisesta pidetään vastaan kun kiristetään.

Mites nyt kun toi keula on mikä on, eli ne rajoitinkumit tulee siinä vastaan, vaaditaanko ne ihan katsastuksessa?
Eli siis kuinka paljon niistä vois ottaa pois?

Myös nyt omen takajousia olen katsonut, menisi suunnilleen samoihin hintoihin vallilan kanssa, mutta korotus on miedompi, jostain lui9n että +20mm vakioon.

Tarkoitushan olisi että saisin auton niin ylös että 33" menisi nätisti alle, paljonko siihen sitten vaaditaan jää nähtäväksi...
 

kuski73

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2008
Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies?

Ite revin noi rajoitinkumit huit hapeliin ja julma kirraus. niin kyllä ne 33" sinne menee ;D
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies?

leimalla tulee sanomista kumeista...
 

kuski73

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2008
Vs: vääntösauvojen kiristys for dummies?

Eipä nuo oo sanona mulle noista yhtään mitään :peukku
 
Ylös Bottom