V.kepin tuntuma 1,5 -89 lanccu.

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Eli,onko se vakionakin noin "löysä",kun galluun varrattuna tossa tuntuis olevan paljonkin varaa.
M.tilan puolelta katsoin,ja "kireellä" näytti olevan,samoin kuin kabiininkin puolella.
Onko niissä vaijereissa säätövaraa (olisiko löystynyt yms),vai onko parempi olla koskematta?
Rupesi vain "häiritsemään" kun tein tuohonkin käyttöä ajatellen samanlaisen "vaihdevälinlyhennyksen" kuin galluskin,ja nyt tuo pieni väljyys tuntuu..
 
No,mistäs saisin tuon vapaaliikkeen selville?Kyseessä siis vaijerivetonen.
 
Mua kyllä kiinostas että miten teit lyhentimen...

välys voi olla lootikon päässä vivuissa,siirtimessä
sitähän voi kokeilla ihan sieltä lootikon päästä vipuja heiluttelemalla,
lisää jäykkyyttä pykälien päällä pysymiseen saa vaihtamalla jäykemmät jouset lootkin etupuolella 3kpl "tulppia" joiden alla jousi ja kuula
 
Tein mallia yksinkertainen,joka tos gallus&lancus onnistuu(johtuen kepin tulosta k.konsolin tasolle).
Eli ei varsinaisesti lyhennin,mutta vaikutus lähestulkoon sama ja hintaa hieman vähemmän.
Ensiksi testaa sopivan korkeuden,ja tylysti vaan "tikku" poikki sopivasta kohtaa..
Lancusta otin n.10cm pois,uudet kierteet ja joku tallist löytyny lyhyt nuppi siihen,jossa sattu oleen vielä oikee vaihdekaaviokin.
TOSIN,tuossahan on tuo jo hieman kärsinyt laatikko,joten toistaiseksi pitää aika rauhassa vaihtaa ettei synkrot vielä sano itteensa irti..
Palvelee mua ainakin aivan mainiosti,ei tarvi enään tossakaan "vatkata bensaa"..

..Ja asiaan,eipä siellä v.laatikon päässä käsituntumalta tunnu väljää kuin 2-4mm,ja saman verran kabiininkin puolella.Vaihteet pysyy kyllä sisällä,ja meneekin suht hyvin sisään,mutta juurikin tuo tuntuma häiritsee,kun ei tunnu kaikkein tukevimmalta.
No,kai se on lancun "ominaisuus",mutta gallus ehti tohonkin tottua..
 
siitä löytyy aika hyvät säädöt, mutta ei niillä saa sitä "soppakauha" fiilistä pois siitä kepistä. siellä on kaksi 10mm avaimella käänneltävää ns. "pulttijatkoja" joilla sitten liikutellaan sitä keppiä.. itte en ole omaan keppiin kajonnut kun ei ole tarvetta vaihtaa nopeasti ;D
 
No damn..Kyllä mä ne huomasin,ja niissä on hieman kiristysvaraa,mut eipä sillä saa sitä kokonaan pois..
Ja enpä mäkään välttämättä nopeesti vaihda,mut en vaan jaksa turhaan "bensaa vatkata"..
 
Takaisin
Ylös Bottom