Vaihdelaatikko ym. tietoutta Galant 2.4 / Sapporo

Sapporo

Turbo RWD
Liittynyt
4 Elokuu 2003
Sijainti
Tampere
Terve! Mun Sapporosta 2.4 (E16A) hajosi vaihdelaatikko.
2.0 Galantin laatikon kuulemma saa kohtuu vaivalla tilalle, mutta se ei ole niin järeää tekoa kuin tuo 2.4:n.

Nyt ois tiedossa 2.4:n laatikko mutta se on Galantin :eek:
Mun tietääkseni 2.4 Galantia (siis näitä vanhempia malleja 85-92 välillä) ei ole koskaan täällä Suomessa myyty, mutta se onkin Saksasta tuotu Galant.
Ja kyse on kokoajan manuaalimalleista..

Laatikon hinta on sen verran kova että haluais vähän varmistusta mitä mahdollista eroa on Sapporoon.

Kysymyksenä on siis ks. vaihdelaatikoiden tyyppikilpien koodit ja ne eroavat toisistaan.
Mun Sapporon omassa laatikossa merkintä on:
B00BN ja ET6850
..ja korin tyyppikilpi sanoo vaihteistosta KM210

ja tässä Saksan Galant mallissa laatikon merkintä on: B00A ja EN7664
(muuta en ole vielä kysynyt)

Osaako kukaan tulkita tätä / neuvoa mitenkään muuten?

(ks.laatikko on niin kaukana ettei mun kannata lähteä sinne vertailun vuoksi ajamaan, omakin laatikko on vielä paikallaan)

Kovasti kiittäen jo etukäteen mahdollista vastaajaa/jia.
 
Lue tämä thread, siinä mm.pohdiskellaan laatikoita ja niiden eroja. Jos kaipaat vahvempaa lootaa, niin järkeilimme "Spezzin" kanssa, että KM164 (E15 TURBO Galantin laatikko) olisi sellainen.
Laatikkoswapissa täytyy sitten varautua mm. "Spezzin" kohtaamiin ongelmiin kytkimen hilujen sovituksessa. Ja välitykset tietenkin ovat erilaiset.

Eli varmista onko se sinulle tarjottu Galantin laatikko nimenomaan TURBO Galantin, se on ainoa jossa KM-164 lootaa on käytetty. Muut E15 osat ovat hyvin pitkälti samoja kuin Sapporossakin... sen sinulle tarjotun laatikon kaksi viimeistä numeroa kyllä viittaisivat, että kyseessä voisi olla KM-164 loota -ne numerot "64" ovat löytyneet ainakin minun KM.-164 laatikoistani, mutta voihan se olla sattumaakin..... eli en siis osaa 100% varmuudella neuvoa miten sen laatikon erottaa irrallaan vaikkapa KM-163 laatikosta....
 
Noni tuli laitettua se 2.4:n Galantin laatikko Sapporoon:
ks. Galantin laatikon kyljessä luki myöskin KM210,
mutta välitykset oli silti vähän erilaiset.
Vitonen oli sama mutta mitä pienempi vaihde sitä pidempi välitys oli suhteessa Sapporon omaan laatikkoon. Välityksissä ei kuitenkaan ollut mitään suurta eroa/moittimista ihan kivasti se menee, kakkonen ja kolmonen on miltei paremmat käytännössä.
Sapporon omanlainenkin laatikko ois myöhemmin löytynyt 330tkm, mutta tähän Galantin laatikkoon päädyin kun oli vain 150tkm kuulemma (Saksasta tuotu).
Kolmosella ravistaa hieman keppiä ja isommasta vaihdista (yli 70km/h) kun vaihtaa kolmoselle niin rusahtaa. En tiedä kuinka vakavaa se on?
3:n synkroissa vikaa?? Ei jaksais taas vaihdella laatyikkoa aattelin tinkiä hinnasta, mutta kommentteja otan mielelläni vastaan.
Kauankohan se 3:n kestää tuossa kunnossa ellei mitään tee?
ehjät 3:n osat on tietysti mun entisessä lodjussa josta kuori hajos kun tasauspyörästössä oleva akseli pääsi liukumaan pois paikaltaan tai luultavimmin katkesi.
 
Jos vaihtaa siististi niin kuluneilla synkroilla ajaa vaikka kuinka kauan. Jos aina rusahtaa vaihtoi miten hyvänsä, niin sitten saattaa alkaa jo tuntua jossain.

Toki saattaa olla usein niin että synkroiltaan huono laatikko on jo muutenkin kulunut ja paljon ajettu.
 
Kiitos vastauksesta! ei se vielä sitten ihan paha ole. Tuntuu olevan vähän "säästä kiinni" kun on päiviä ettei se muista rusahtaa kuin kerran pari, mutta toisinaan useastikin. .
 
Takaisin
Ylös Bottom