Vaihteisto öljy

Ludwig

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2004
Mitä olette käyttäneet ?
Alkoi vaihteisto "vänkäämään" kakkosen osalta öljyn vaihdon jälkeen, vai voiko johtua siitä ?
 

3GEclipse

BMW 320i -08
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Toukokuun lopulla menee omani laatikkoon Redlinen MT-90 ja MTL seos. Tekee kuulemma ihmeitä ainakin Eclipsen lootalle. Monet ovat kertoneet, että 1->2 vaihtaessa ilmenevä ongelma on mennyttä tuon myötä. Paremmin tiedän kertoa sitten kun olen vaihtanut.
 
J

jaskajokunen

Guest
paljonkos tuo kustantaa noin normaalivaihteisto öljyihin nähden enemmän ? Mun kakkosessa (nelikirjaiminen sana jota en enää tohdi kerrata) on juuri tuo kakkosen rusahtamisongelma "teflon synkka renkaat kuluneet" tms. Josko tuolla sit sais korjatuksi ? ATF220 öljyä pitäis kuulemma käyttää !
 

3GEclipse

BMW 320i -08
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
En tiedä mitä muut öljyt maksaa, mutta nuo Redlinen öljyt on about 20e/litra (quart). Itse maksoin 19,5e litran pullosta ja Eclipseeni menee about kolme litraa tuota. Otin sitten kaksi litraa MT-90:stä (75W90) ja litran MTL:ää (70W80), molemmat GL-4:sta siis.

Öljyt ostin Autohuolto Matti Sivoselta Hervannasta, Tampereelta. Löytyy varmaan muitakin paikkoja mistä saa. Tuolta löytyy lisää http://netti.nic.fi/~marlin/dealers.html
 

MikkoV

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2004
Siskon eclipsessä sama ongelma, kakkonen rusahtaa pahasti, tarviipa koittaa kans sit noita Redlinejä kun hakee omaan Nismoon sellattet...

Oikeestaan piti laittaa tää kysmys uuteen topikkiin mut:

Missäs ihmeessä tossa kamppeessa on vaihteiston öljyntäyttöaukko eli Eclipse RS -97 ja laatikko F5MC1 manuaali eli mopari...
 
E

Elmo

Guest
hmm... mul on omas autos nyt vähän samanlainen ongelma... se on tosin mazda 626gt SportSaloon, mut yks tuttu vihjaili, et siin olis sama loota, ku jossaa mitsus, eli toimiskohan tuo öljynvaihto sitten mullakii, vai pitääköhän sitte suosiolla alkaa vaihtamaan laatikkoo??? Jos joku osaa tuohon mulle vastauksen kertoa, olisin perin kiitollinen.
 

3GEclipse

BMW 320i -08
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Noniin, tänään meni Redlinet sisään ja jokunen maili tullut jo ajettuakin :) Näin ensituntumalta mitään hirveän erilaista eroa ei tuntunut, mutta vaihtaminen kuitenkin helpottui ja rusahteluja ei ole kuulunut toistaiseksi lainkaan. Paremmin tiedän pidemmän ajan kuluttua.
 
H

Hannu Siivonen

Guest
Juuri laitoin suositus ainetta eli mobilglubea. Se on siis lanceriin suositus aine ja kai muutenkin kelpoa jos ei mitään ihme vaatimuksia ole.

Jos vaihteisto takkuaa (ei mene sisään tai ei pysy) niin synkronointi lienee kulunu
 

tkreander

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Vantaa, Finland
Mulla vaihtui tänään sisään Redlinet samalla suhteella kuin 3GEclipselläkin. Mä huomasin omassa laatikossani jo heti pienen. Vaihtaminen tuntui oleman hieman kevyempää ja nopeampaa.
Uskoisin että tuo tulee vielä vähän paranemaan, kunhan on nuo vanhan gl5:set hinkkaantuneet pois synkroista.
 

HH

Galant GTI Dynamic 4, MB 560 SEC, Mustang 4,6 GTS
Liittynyt
11 Helmikuu 2004
Sijainti
Ikaalinen
Aikaisemmin rusauttelin Dyn4:n vaihteita Mobil VS 200 öljyllä mikä - vaikka mobilia olikin - toimi paremmin kuin millään muulla vaihteistoöljyllä.

Nyt kun laatikossa on Red Linen MT-90, vaihteisto toimii paljon paremmin ja niin kuin muissakin autoissa, vaikka ajettu 320tkm. Vaihdon jälkeen ero oli selvä.
 
M

Miksubishi

Guest
Vs: Vaihteisto öljy

Mitkä öljyt nyt ois suositeltavaa ja millä seos suhteella??
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Vaihteisto öljy

Automalli olisi tietysti kiva tietää, mutta olettaen että kyseessä on manuaaliloota niin Mitsun oma Diaqueen tai sitten Redlinen MT-90/MTL seos joko 50/50 tai 67/33 suhteessa (jälkimmäinen varmaan suositumpi, koska lootien nestetilavuudet ovat yleensä välillä 2-3 litraa) lienee aika turvalliset vaihtoehdot kaikkiin mitsuihin.
 
M

Miksubishi

Guest
Vs: Vaihteisto öljy

tosiaan joo eli gti dynamic-4 ois kyse..mikä on tuon tilavuus sitte?ja miten sit tuon jakolaatikon tilanne?öljynä ja tilavuutena? ja perään myös sama kymysys? :)
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Vaihteisto öljy

Redlineä vielä nykyäänkin näihin pistetään, ainakin minä. Sekottelemaan en jaksanut alkaa vaan vaiheistoon ja kulmavaihteeseen MT-90.

Perään menee joku vähän halvempikin öljy.

Jakolaatikon tilavuudeksi yleisesti vissiin kerrotaan 0,6l mitä kaikkea sinne ei kuitenkaan saa menemään.

Täyttöön hankin apteekin suurimman lääkeruiskun, vaihteiston saa täytettyä yläkautta tratin ja letkun avulla
 
M

Miksubishi

Guest
Vs: Vaihteisto öljy

Paljonkos sitä öljyä yhteensä tarttis kulmavaihteeseen ja laatikkoon hommata?
 

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: Vaihteisto öljy

taitaapi 3 litraa riittää. laatikkoon ei tainnut mennä ku jotain 2.3 litraa :D
 

Jape79

Member
Liittynyt
22 Tammikuu 2017
Moro, vaihatin kytkinpaketin Outlander 2.4 2004 tänään ja samalla laskettiin jakolaatikon öljytkin kartanolle. Sisään laitettiin teboil syncrogear 75w-80 öljyt, koska samaa hommasin itse askiinkin. Teboilin öljyvalitsin tarjoaa kuitenkin teboil hypoid 75w-90 jakolaatikkoon. Annanko olla vai kannattaako vaihtaa? Jotenkin tuntuu että hiustenhalkomista olis vaihtaa, mutta onko perusteita?
 

A.Hätänen

Outlander turbo
Liittynyt
27 Tammikuu 2016
Tuo syncrogear öljy on GL4 luokituksen öljy, minä laittaisin kyllä mielummin GL5 luokituksen öljyä . Sitä kun menee vain puoli litraa muistaakseni, niin ei pitäisi olla edes kovin kummoinen investointi mielenrauhasta.
 
Ylös Bottom