varapyörä koteloon subi? ongelmaa

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
oon yrittäny tehdä Celeen siistiä pois näkyvistä olevaan
subi koteloa 2kpl OA10" lanzarille vähän heikolla menestyksellä... :-[

kokeiltu suljettua n.70l ,60l ja 50l koteloa... aina sama ongelma soi hienosti hiljaa mutta kun vähänkin lujemaa niin ääni "katoaa", kumminkin elemettien liike on siisti ja controllissa eikä kuulu ylimääräistä ja noilla tehoilla tehon syöttö ehkä n.50w/rms eli alle puolet vahvarin tehosta...

olisiko että tollainen viistoperä aiheuttaa kyseisen ongelman?

kun 2kpl OA lanzar vaatii 30-70l suljetun kotelo normaalisti, onko jotain erityistä millainen tilavuus pitäsi olla varapyörä koteloon asennettuna?

vai vaihdanko ruman 90l reflex kotelon takas, kun se soi siististi?

kertokaas vinkkejä / kokemuksia?
 
Onko sulla Subien vaiheet oikein, eli liikkuuko samaan suuntaan? Kokeile esim. paristolla.
Ja kun molemmat on oikein, niin kokeile vielä vaiheen kääntöä, niin muuttuu varmaan.
 
Vaiheet oikein...
mutta epäilys on että kotelossa vikaa... tai elementeissä
noi OAhan on free air elementtejä... pitää viel kokeilla tota PC sarjan 12" jos vaikka toimisi paremmin...
 
jossain vanhassa hifilehdessä oli ritmo jossa oli peräkontissa reikä ja siinä elementti. vois free-airit olla jees tossa.
tosin katsastuksessa vois olla hauskaa :p
 
Jkorpela sanoi
Vaiheet oikein...
mutta epäilys on että kotelossa vikaa... tai elementeissä
noi OAhan on free air elementtejä... pitää viel kokeilla tota PC sarjan 12" jos vaikka toimisi paremmin...

Kyllä OA:kin toimii kotelossa.. Käännä vaihe! Onko kotelo tiivis? vai perinteinen vuotava?
 
Joo nyt on kokeiltu vaiheen kääntöä... ei vaikutusta... :-[

ja huom vaiheet sitten elementtien keskenkin on kokeiltu ja sillon katoo ihan kaikki...

kotelo on perinteinen vuotava... nyt kokeilen tehdä 100% tiiviin... ja vaihdan samalla tohon pc sarjaan katotaas miten käy...
 
Kokkeileppas http://www.autosound.fi/bbd/
Tolle ohjelmale kun syötät elementtien kysyttävät tiedot, niin se laskee sulle kotelotilavuuden, mahd refleksin pituuden ja tilavuuden jnejne... sekä piirtää vielä käyrätkin, jotta voi seurata Hz ja dB kulkua eri "boksi variaatioissa". Itse olen tyytyväinen ohjelman käyttäjä :D
 
Kyllä mulla on kotelo softia itteläkin esim. probox2000
toi minkä linkin laitoit antaa ihan saman (suunnilleen) ku toi proboxkin mutta probox antaa myös kotelon rakennus ohjeet ja levyjen leikkaus kuvat ;D

mut syytä ei tiedä mix AO10 ei toimi Kun taas tolla PC12 sarjan lanzarilla taa rokki soi komeesti... tosin pitäs tehdä uus kansilevy kun toi kokeilun tein 16mm roskalevyllä... ku olis aikaa... :-[
 
Takaisin
Ylös Bottom